Moestuinmaatjes Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Moestuinmaatjes Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:57

Ik heb ook bijna alles naar buiten, maar volgens mij is meer dan de helft al overleden.. :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:58

Mijne zijn giga groot maar nog wel binnen, ik heb de goede hoop dat met een week het stopt met regenen en alles eindelijk naar buiten kan :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:06

Ik heb nu een deel een goede week buiten staan en die zijn allemaal gestopt met groeien. Alles wat ik binnen heb groeit lekker door.

Dit weekend ga ik de tuin verder af maken en gaat alles naar buiten, op hoop van zegen zegmaar. Ik ben een paar daagjes weg en al regent hebben ze tenminste water

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:09

Bij mij overleeft ook niet alles het. _O- Heb ook nog binnen staan maar dat lijkt maar niet te willen groeien...

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:10

Ik had alles in bloembakken buiten gezet maar er is toch 1 slak bijgeraakt en die heeft haar buikje volgevreten |( ik heb ze eraf geplukt en ze hield zich echt zo vast aan een blaadje _O- noooooooooo. ik weet niet of dat haar mond was maar ik denk het wel want het blaadje stak er half uit :') ik heb ze maar ergens anders gezet ver genoeg weg en hoop dat ze de ander helft van de plantjes toch met rust laat... maar ik verwacht in elk geval niet zo heel veel meer van mijn moestuintje :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:29

Ik heb gister twee komkommerplanten, en peultjes buiten geplant. Rechtsvoor is rucola, die heb ik tijdje terug direct buiten geplant en groeit goed.

WE gaan het wel zien.

MIddelste bak staan aaadbeien. Bakje boven biesllook en bovenop bloemenmix voor de bijtjes. wAfbeelding

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:35

Dat ziet er super uit zeg Fee! Jaloers :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:28

Ik wacht even tot er wat beter weer aan komt. Hier regent het iedere dag wel hard. Ik weet niet of de planten zo'n stortbui al aan kunnen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:36

capopjekop schreef:
Ik wacht even tot er wat beter weer aan komt. Hier regent het iedere dag wel hard. Ik weet niet of de planten zo'n stortbui al aan kunnen

Daar wacht ik idd ook nog steeds op

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:57

Ik heb afgelopen weekend m’n kweekbakjes buiten gezet onder de luifel. Heb ze weinig water hoeven geven :+ maar groeien doen ze niet echt meer. M’n zonnebloem deed het super goed, maar daar heb ik nu geen zicht op dus ik weet niet hoe die het afgelopen week heeft gedaan (met of zonder slakken).

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:29

Groeit bij jullie de wilde Marjolein/oregano ook zo enorm traag? Ze lijken echt al 2 weken even klein te blijven . De klaproos en kamille gingen ook traag, maar die hebben nu de groei te pakken gelukkig.
Hopelijk vanaf morgen goed genoeg weer dat ook de laatste plantjes naar buiten kunnen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:39

klaproos gaat heel traag en andijvie heeft het opgegeven, als enige.
Volgende week met de warmte staan ze 2 dagen zonder water, want ik ga dinsdag weg en de buurvrouw komt donderdag pas weer terug. Hopelijk overleven ze het.

Ik kreeg ergens een zakje tuinkers bij, dat zie je gewoon groeien, echt niet te geloven. Mijn pluksla en rucola zijn ook al eetbaar en de peultjes klimmen tegen hun stokjes op.
De zonnebloem moet nog illegaal verhuizen naar de tuin, maar die wacht op beter weer

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:46

elinesikko schreef:
Groeit bij jullie de wilde Marjolein/oregano ook zo enorm traag? Ze lijken echt al 2 weken even klein te blijven . De klaproos en kamille gingen ook traag, maar die hebben nu de groei te pakken gelukkig.
Hopelijk vanaf morgen goed genoeg weer dat ook de laatste plantjes naar buiten kunnen.

Ja de wilde marjolein is echt nog lang niet klaar om naar een bakje groter te gaan. Klaproos mag volgende week naar buiten als het mooi weer blijft.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:39

Bij mij is de klaproos ook zo traag. Al het andere mag al bijna naar een grotere pot. Bij mij heeft de komkommer het niet gered, maar m’n zonnebloem gaat als een tierelier. Die staat ook al zo’n twee weken in de volle grond en is al bijna 50cm hoog.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:45

Bij mij blijft de wilde marjolein ook zo ontzetten klein, en de dropplant ook. Die staan dus ook nog binnen, de rest heb ik laatst naar buiten verplaatst, had geen zin om ze nog apart te verpotten voordat ze de volle grond in gingen :')
Vooralsnog lijkt t wel goed te gaan, we gaan t zien

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:55

Hier mist er elke ochtend één plantje, ze pakken het subtiel aan :') dat ik echt dacht huh, ik had er toch 3! op een rij staan? Of huh had ik die nu zo ver uit elkaar gezet? Nou nee :Y) Heb momenteel wel nog 2 courgetten die het redelijk goed lijken te doen en 1 zonnebloem, hopelijk blijven ze eraf. De rest zie ik niet goedkomen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:09

Ik had een zooi nog binnen staan maar dat leek maar niet te groeien..ook een paar dagen vergeten water te geven. :+

Nu uit wanhoop maar buiten gezet en ik kijk wel of iets het overleefd...anders gaat het de container in.
De rest lijkt het redelijk te doen...maar mijn radijs ziet er wat raar uit. := Zal es een foto maken...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:49

Stiekem is het best een opluchting dat niet alleen bij mij de oogst mislukt :o Ik durfde hier al bijna niet meer te posten. :=

Afbeelding

Van de twaalf potjes heb ik er nog drie staan en een voordeeltje van de twijfel.

De sperzieboon is onveranderd enthousiast. De peul gaat alle kanten op en de zonnebloem zou meer rechtop moeten, maar wil niet opgeven. De korenbloem durf ik (nog) geen nieuwe pot te geven. De rest kwam niet op of was niet levensvatbaar.

Morgen maar even wat satéprikkers scoren bij de buurtsuper of checken of ik nog wat dun bamboe in de schuur heb (nu geen zin meer in). Volgens mij kunnen ze wel wat steun gebruiken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:56

Hier lijkt alles het overleefd te hebben buiten. Komen zelfs al bloemen aan.. Echt ongelofelijk wat de natuur kan hebben.

Ik heb de wilde marjolein en pluksla na 8 weken binnen wel weggegooid. Dat ging me echt veel en veel te traag. Nu staat alles dus lekker buiten.

In de kas gaat het ook super!
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:21

Volgens mij zijn mijn pluksla en snijbiet aan het afsterven buiten. Palmkool, peultjes, wortel, radijs, rucola en pompoen lijken het wel te doen. :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:30

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? De komkommer sterft langzaam af. Het begon met bruine stukjes op de bladeren maar nu hangen beide planten helemaal slap en worden ze geel. Ze hebben genoeg water en zon. Het gaat om twee komkommerplanten die we bij het tuincentrum gekocht hebben, die van de moestuintjes lijken nog goed te zijn
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:54

Ik denk eerlijk gezegd te veel water.
Komkommer is heel gevoelig voor te veel water en verbranden in de zon.
Tot nu toe heb ik ook nog geen komkommer in leven gehouden die ik heb overgepot naar de volle grond.

Komkommer in de groei = weinig water.
Komkommer in de bloei (+vruchtdragend) = veel water.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:03

Hier is helaas de komkommer ook overleden, een combi van de hoeveelheid regen en slakken. Als probeersel heb ik nog twee zaden in de volle grond gestopt. Ben benieuwd of het misschien nog wat wordt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:05

Water op de plant zelf nooit doen. Gaan ze kapot van. Ook niet te dicht bij de stam water geven kunnen ze ook slecht tegen. Ik heb om die reden ook flesjes ingegraven naast de plant om water te geven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:44

De mijne staan grotendeels op schoteltjes en daar doe ik het water in. Ik heb net een wat pluksla gegeten, dat was best lekker