Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Belsje schreef:karin1985 schreef:Die lambrisering zou ik dan gewoon doortrekken. En de trap verder wit houden.
Exact! Anders vrees ik dat het snel druk en veel gaat worden. Zo gaat het "gewoon mooi" 1 geheel blijven.
DubbelFun schreef:Ik zou de treden in hetzelfde hout doen en de stootborden/ houten zijkanten zwart.
Die zwarte onderrand in de hal vind ik persoonlijk iets te heftig en zou dat ook niet doen op de onderste traphelft (onder de leuning).
Plukje schreef:Wij lopen gewoon met schoenen aan in huis, maar hebben geen beschadigingen aan onze trap hoor. We hebben tweecomponentenverf gebruikt. In ons vorige huis hadden we trapverf, maar dat werkte echt voor geen meter.
[ [url=m/pPsRiY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jester_ schreef:Oh echt? Een vriendin van mij heeft een zwarte trap, erg poetserig oook maar zelfs dan zie je alles.
Welke verf heb je gebruikt? Anders ga ik de gok gewoon wagen haha
Jester_ schreef:Oja das ook wel een goeie! Ik wil de trap nog wwl een x laten bekleden met pvc/laminaat inderdaad maar dat is momenteel een beetje te duur nog haha.
Het poedersuiker aan een geheel zwarte trap is dat je er alles op ziet, elk stofje en krasje. Vind dat namelijk wel heel gaaf maar denk niet heel praktisch.
En ik heb de linkse muur dus gedeeltelijk zwart gemaakt, maar de trap zit rechts en daar heb ik het niet gedaan. Dus vandaar dat ik twijfel om daar de muur ook gedeeltelijk te doen omdat het dan niet doorloopt zegmaar. Moeilijk
oji schreef:BibQ, die trap uit je voorbeeld is geen echt hout, maar is een soort pvc wat erover is geplakt (beetje zoals al die traprenovaities bij VT wonen op tv) Als dat is wat je wilt, hoeft het misschien niet helemaal kaal.
Zelf hou ik helemaal niet van welke vorm van nep-hout/plak hout dan ook dus zou inderdaad stug doorgaan met schuren, afbijten en afbranden![]()
Let met de brander wel op dat je het hout niet verbrand want eenmaal een zwarte plek krijg je vrijwel niet meer weggeschuurd.
Plukje schreef:Jester_ schreef:Oh echt? Een vriendin van mij heeft een zwarte trap, erg poetserig oook maar zelfs dan zie je alles.
Welke verf heb je gebruikt? Anders ga ik de gok gewoon wagen haha
Wij hebben matte verf en stof enzo zie je wel, maar daarvoor haal ik gewoon binnen een minuut een Swiffer duster over de hele trap en daarna zet ik de robotstofzuiger onder de trap aan.
Edit: het was deze: https://www.verfbestelsite.nl/holdbar-trapcoating.html hieronder zaten nog twee lagen zwarte all grund.
Zeker omdat we hier nog steeds aan het klussen zijn heeft de trap echt veel te verduren. Geen enkele bouwvakker die zijn schoenen uit trekt.
We hebben wel een week of 4 stucloop erop gehad om het echt goed uit te laten harden.