[VOLG] The final project

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:31

_O-

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 21:57

Jongens dit lichaam moet helemaal schoon he. En het is een stukje groter als normaal.

Oké daar gaan we. Na 4 dagen papier maché-en moest het drogen. Er zaten behoorlijk wat lagen op dus nam even de tijd.

Afbeelding

Toen het droog was, was ik mwah tevreden. Het was wiebelig details moest ik er dan op schilderen. Ik wil best positief over mezelf zijn maar dat zag ik niet zitten. Tevens ik ben lompig; laat staan wat ik op de wereld zet? Dus wiebelig was niet wat ik zocht.

Denk denk: details en hard worden. Klei! Geniaal idee.. dacht ik. Daar ging ik en blij dat ik was!! Werkelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen dacht Laura even lekker een nachtje te slapen. Om vervolgens er achter te komen wat klei doet.. krimpen. :') alles was kapot geknapt en rond getrokken. Deel van de papier maché kapot gevallen door het gewicht. Huilen stond me nader als het lachen natuurlijk.

Ik heb de deur dicht gedaan en heb er tot vorige week niet meer naar om gekeken. :Y)

100000 artikelen gelezen. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Of zal ik die hele zooi er uit trekken? Leuk geprobeerd.. niet gelukt.

Vorige week ging ik weer naar de bouwmarkt. Een lijstje gemaakt: cement en fiberglas. Eigenlijk ook polimeer fluid maar dat kon ik niet vinden. Nou hop naar huis en weer aan het werk. Mixen, afwegen en proberen. Ik heb een deel geprobeerd dag gewacht en gekeken of ik de goede richting in ging. En dat ging ik!! Hoppa toen ben ik als beeldhouwer aan de slag gegaan.

Eerst een laag om hard te worden (over de papier maché) dag wachten en dan details. Dat is de oplossing. Elke dag doe ik een paar uurtjes.

(Ps de helft van de klei heb ik er af getrokken, toen begonnen en later alle klei eraf getrokken sommige foto's zie je nog wat klei erop)

Afbeelding

Afbeelding

Details eerste deel:

Afbeelding

Hier zie je de opening al van de boom.
Afbeelding

Stukje verder

Afbeelding

Alles wat donker is op de foto is steeds net gedaan. Het droogt uiteindelijk allemaal grijs eentonig op. Het is perfect hard en lompheid proof. Perfect voor mijn kind.

En nu zijn moet ik nog een klein stukje cement beeldhouwen. Daarna verven. Ben er super blij mee!! En stiekem ben ik natuurlijk een stukje verder als wat ik nu laat zien. Anders kan ik jullie niet voor blijven.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:00

...en zo stond de boom 100 jaar in die kamer. Omdat mama er zo hard aan gewerkt had. En het ding onverwoestbaar was :j
:D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:01

Wat een werk :')
Je baby wordt vast een boomknuffelaar <|-

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:01

Wauw wat gaaf!!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:11

Dit wordt echt de coolste babykamer ooit +:)+ die boom is écht het meeste gave wat ik ooit heb gezien in een baby- of kinderkamer _/-\o_

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:14

Super gaaf, ben benieuwd naar het eind resultaat!
Kun je hier niet even langs komen? Onze slaapkamer moet twee worden en wij hebben geen inspiratie.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:23

Dit wordt gaaf zeg!! Haast jammer dat ik de kindbarende leeftijd voorbij ben hihi

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:25

eva1969 schreef:
Dit wordt gaaf zeg!! Haast jammer dat ik de kindbarende leeftijd voorbij ben hihi

Wilde al zeggen: kom anders wel meehelpen aan die boom en later lekker baby snuiven.
De gebroken nachten en krampjes mag je zelf houden Been there, done that :Y) :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:40

Oh wow, super gaaf al die boom!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:45

Wauw, heel gaaf die boom! En ook de rest van jullie huis is echt heel mooi gedaan!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:26

Doe effe normaal hé. Wat gaaaaf!!!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 06:50

Woooooooow, geweldig! Dit zou ik als groot kind nog gaaf vinden <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:02

Wat gaaaaaaaf! Ik heb niks met kinderen, maar voor zo’n kamer zou ik BIJNA er eentje willen. ;) echt supertof.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:08

Superleuk project. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat :)
Overigens is de boom ook stevig genoeg om in te klimmen ?? want ook dat gaat geheid een keer geprobeerd worden.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:44

Die boom is echt heel gaaf!
Wordt volgens mij een geweldige slaapkamer *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:59

Ik vind het echt super leuk om jou te volgen. En wat je voor elkaar krijgt: petje af. Super mooi.

En stiekem denk ik: ik kijk lekker mee en ga iets anders doen met mijn leven. Dan leef ik wel in een iets minder uniek huis :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:17

wauw wat geweldig!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:51

Wat leuk gedaan zeg, en wat een werk! Nog van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:15

GEWELDIG. Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding. Hoe lang heb je nog om het af te krijgen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:39

pol013 schreef:
Ik vind het echt super leuk om jou te volgen. En wat je voor elkaar krijgt: petje af. Super mooi.

En stiekem denk ik: ik kijk lekker mee en ga iets anders doen met mijn leven. Dan leef ik wel in een iets minder uniek huis :')

Werkverschaffing heet dit _O-

TS wat maak je er weer een smultopic van!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:57

Wauw wat creatief weer :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:34

WAAAUUUUWWW supergaaf!! <3 Maar dit wil ik ook gewoon hoor in onze slaapkamer _O- Kind of niet, dit wil toch iedereen!! Ben ZO benieuwd wat je er verder van gaat maken en hoe het eindresultaat wordt!! :D Mijn fantasie slaat ook op hol _O- :+: <3

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 22:58

pol013 schreef:

Haha doe dat vooral! Ik straks ook ooit. Nou het is ook beetje hobby dat scheelt. Maar soms denk ik wel... waarom niet gewoon een kleurtje op de muur en klaar? Haha.

YvonneV schreef:
GEWELDIG. Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding. Hoe lang heb je nog om het af te krijgen?

Begin november staat ze gepland. Maar deze kamer eerder hoor. Ik wil er wel een keer klaar mee zijn haha.

Bedankt weer allemaal voor de reacties. Lachen altijd als er veel mensen reageren.

Stukje verder:

Het boven stuk moest opnieuw in de papier mache. Met het kleien is het eraf gevallen. Dus lekker weer een dagje plakken. Hier op de fotos ondertussen droog en bezig met de eerste basis laag cement erop.

Afbeelding

De tweede laag gaat pas in detail (praat net alsof ik er verstand van heb, maar zo werkte het bij ons)

Eerste laag na het afbikken van de klei:
Afbeelding

En de dag erna in details.
Afbeelding

Ondertussen begin ik dat cement helemaal beu te raken dus op naar de basis voor de bladeren.

Afbeelding

Ik heb kippengaas over de bovenkant gespannen en daar rijg ik de blaadjes in. Heb via verkoophoekje een tas met bloemen vaasjes over genomen (bagger kwaliteit om op tafel te zetten maar voor dit denk ik prima) en daarnaast heb ik bij mijn bruiloft een donut wall gemaakt. Alle blaadjes heb ik er af getrokken. Daarmee hoop ik een mooie volle bos te maken.

De wall die ik toen had gemaakt.
Afbeelding

Nu voor dit doel. Mooi mooi. Morgen verder.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:32

Geweldig! Ik ben heel benieuwd hoe hij er straks met alle blaadjes uitziet. Mooi nieuw doel ook, fijn dat je het dan weer voor een andere bijzondere gelegenheid kunt gebruiken <3
Ik vind het ook altijd zo mooi als mensen hun trouwjurk/sluier vermaken om er wiegbekleding/een hemeltje van te maken.

Petje af hoor, het wordt heel gaaf. Wij doen in de babykamer wel gewoon alleen een nieuw kleurtje op de muur :P