[Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:17

Hahaha dat is wel slim ja! Eerst gaatjes boren en dan verven :j Ik vind het sowieso eng om in de muur te gaan boren om iets op te hangen :P Wat nou als ik het over een half jaar zat ben.. zit je daar met een nutteloos gat in de muur inderdaad :')

Wat een ontzettend leuk bankje heb je besteld! :D En je hebt een hoop op de planning staan! Leuk! :D :):):

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:31

Wij hebben ons huidige huis vijf jaar geleden opnieuw laten stucen en schilderen. Prachtig, smetteloos wit. Er is precies één keer in geboord voor een paar ophangrichels tegen het plafond aan. We hebben het nog steeds niet over ons hart kunnen verkrijgen om iets anders op te hangen :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 02:22

Pff ik heb net de mudroom gewit :oo
Wat later dan de bedoeling was, iets met drie kinderen en verschillende afspraken de afgelopen dagen :+
Morgen ochtend ergens de onderkant groen maken.

Vanavond ook de vitrage in de logeerkamer opgehangen, die hebben hoog water :=
Ze hingen eerst in ons huurhuis, gelukkig toen voor een hele brede zoom gekozen en niets eraf geknipt. Dus kwestie van los tornen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:27

Kon je niet slapen meis? Je was nog laat op.

Jes schreef:
die hebben hoog water :=
Ze hingen eerst in ons huurhuis, gelukkig toen voor een hele brede zoom gekozen en niets eraf geknipt. Dus kwestie van los tornen.
:= , komt gelukkig goed.

Denk je dat je het afkrijgt wat je af wil krijgen voordat je moeder komt logeren?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 08:57

Pien ik wilde de mudroom nog schilderen maar dat werd een beetje laat :=
Helaas moet er nog een laag wit op straks.

Af krijgen wat ik wil voordat mijn moeder komt eind september denk ik wel.

Maar morgen in de loop van de dag komen mijn schoonouders :=
Had eigenlijk de mudroom dan af willen hebben :=
Nou ja, als het schilderen klaar is is het ook al goed (en de planken voor de logeerkamer gezaagd)

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:20

hoe is het bezoek van de schoonouders geweest?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 23:22

Pfff....
Mijn schoonmoeder en ik liggen elkaar niet zo goed :=
Ze zijn vanmorgen weer naar huis gegaan, wij waren zelf vorige week 3 dagen weg en zij hebben dus voor de katten en paarden gezorgd.

Mudroom qua schilderen afgekregen, kapstok van de kinderen is nu ook af, maar hangt nog niet.
Planken in de logeerkamer zijn ook nog gelukt voordat ze er waren.

Morgen hebben de twee oudste een dagje ponykamp, wij gaan dan eerst de laatste voorbereidingen treffen voor het kinderfeestje van de oudste woensdag en daarna de garage verder van karton ontdoen.

Donderdag zijn de oudste twee ook een dagje onder de pannen dus dan ook nog weer even een rondje naar de stort denk ik.

Vrijdag gaan we naar een attractiepark hier in de buurt, zaterdag heeft mijn man wedstrijd met de ruin (eigenlijk ook met de bonte maar die bleek zojuist kreupel, konden gelukkig de inschrijving nog annuleren en hebben een tweede parcours met de ruin ingeschreven)
En dan zondag lekker thuis "niets hoeft (bijna) alles mag"
Maandag begint de school weer en zullen de werklui ook wel snel weer voor de deur staan.
Betekent ook dat ik makkelijker kan gaan schilderen omdat de verf dan kan drogen zonder dat de kinderen eraan komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:40

Dus heftige dagen achter de rug met je schoonmoeder. :j :(:) Tja, dat heb je niet voor het uitkiezen. Jammer dat dit zo is, want het is en blijft de moeder van je man en als dit anders was geweest dan was het leuker geweest voor jullie allemaal.
Alvast of alsnog proficiat met A donderdag. Leuk hoor een kinderfeestje en lekker druk.
Fijn dat de vakantie voorbij is van de kinderen en tegelijkertijd ook jammer. Ik had er altijd een dubbel gevoel bij. Je krijgt meer tijd voor verven enz. en aan de andere kant is het ook zo gezellig druk die guppen thuis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:59

Balen Jes. Ik heb gewoon geen contact met schoonmoeder. Blijkt de beste oplossing, maar bij ons zonder kleine kinderen iets makkelijker.
Onze zoon heeft trouwens ook geen contact met die "oma"
We hebben er vroeger echt vaak ruzie om gehad, 100x geprobeerd etc.

Op een gegeven moment heb ik het maar zo gelaten. ML gaat denk ik 3x pj even alleen naar zijn moeder en soms belt zij hem met een hoop gezeur.

Ik vraag me soms wel af hoe we met iemand kunnen zijn, die uit zo iemand komt dan?? Ze hebben toch de genen en opvoeding van zo iemand gehad. Maar ik denk dat vooral mannen zich toch ook aanpassen aan hun vrouw en gezin.

Kinder feestjes zijn leuk :)

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:11

das minder dat jullie elkaar niet zo liggen en dat ze dan ook nog zo 'lang' geweest zijn maar ook wel beetje handig omdat jullie zelf weg konden!
wat vinde ze verder van het huis en alles?

je bent tussen de bedrijven door lekker druk :j

hoe is de temperatuur op dit moment bij jullie?

lekker druk weekend met ook de juiste instelling voor de boeg!!
hopelijk valt het mee met de bonte

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 00:00

Mijn schoonouders geven weinig complimenten, maar goed het meeste zal hun smaak ook niet zijn gezien ik hun huis ook niets vind :')

Hier was en is het gelukkig niet zo warm,' s ochtends ongeveer 10 graden wat rond 16 uur ongeveer 23 a 26 is.
Vandaag koeler.

Bonte heeft helaas een plekje op haar pees dus heeft zeker een maand rust. Kogel is inmiddels wel weer dunner.
Ze liep overigens erg kreupel voor het plekje wat ze heeft, lage pijngrens blijkbaar.

Werklui zijn ook weer begonnen :D

En ik heb vanmiddag planken in de woonkamer opgehangen :)
Muren moeten nog een keer gedaan worden maar ben al erg blij met het resultaat zo.
Vroeger hadden we eigenlijk nooit planten op een of hooguit twee na.
Inmiddels 21 planten in huis := heb echt ons nestje gevonden.
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:10

Dat is lastig. Maar zal wel ook zijn omdat er geen klik is. Normaliter geef je iemand ook een compliment als ze hard hun best doen, alles netjes is etc. Ik kan wel zien dat iets mooi is, zonder dat het mijn smaak is.

Mooie vloer en heerlijk zo die schuifpui en je uitzicht.

Wij hebben ook aardig wat planten en als mijn man geen nee zegt, neem ik elke aanbieding ook mee naar huis. Ben wel bang dat verhuizen wat planten gaat kosten. Het transport maar ook een nieuwe plek in een ander huis, ander licht etc.

Balen van de bonte.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:31

Wat een gezellige en fijne ruimte is dat zeg!! :+: Wel rot van je schoonouders.. maar gelukkig hoef je er niet mee samen te wonen :D
Al jullie planten zijn echt gezellig!! Ik gaf ook nooit iets om planten, en nu staat ook heel de woonkamer/keuken vol :') En ben nog lang niet klaar met verzamelen haha.. nu nog in leven houden _O-

Wel balen van de bonte inderdaad... hopelijk knapt ze met een maandje rust op! Kleinzerig :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:46

Leuk hoor, een huis vol planten ! En mooi dat uitzicht over je erf ! 8-)

Ik heb hier een superbegonia al 20 jaar in de woonkamer staan. Ding groeit ondertussen over 2 muren en tot tegen het plafond. Krijgt enkel water. Nooit meststof en nooit verse aarde :Y) :+

Beetje vervelend van je schoonmoeder wel. Maar niks aan te doen helaas, die krijg je er altijd gratis bij zonder keuze :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 19:22

Schoonouders krijg je er inderdaad "gratis" bij helaas....
Gelukkig wonen ze in Parijs en komen ze een keer in de twee maanden.

Vanmiddag in de paarden schuur wat opgeruimd, morgen als de kinderen 's middags weer slapen weer verder.
Voor
Afbeelding
En tijdens
Afbeelding
(linker verticale planken zijn inmiddels ook weg en er is al meer stro uit)

En nog een foto van de toekomstige woonkamer
Afbeelding
Foto vanaf buiten gemaakt door de opening van het raam.

En de konijnen hokken (van beton) die nog in de paddock stonden ook eruit gehaald.
Nu het kippenschuurtje er nog uit, het gedrocht van ijzerplaten hier op de foto (konijnenhokken stonden er net naast maar hier niet/slecht te zien)
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:19

Hahaha, je zegt; Morgen verder als de kinderen slapen, maar je dochter staat daar wel keihard te werken, hahahaha

Het ziet er zo mooi uit. Ik vind alleen die buitenmuur te strak, maar daar zal je ook wel wat sfeervol mee doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 07:19

Ja ze werd wakker dus moest maar meehelpen :')

Binnenmuren krijgen allemaal gipsplaten, ik vind de stenen muren prachtig maar vreselijk schoonmaken dus dat gaat hem niet worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:15

Kinderarbeid ~~}> :D

Ik geraak een beetje het noorden kwijt met al die ruimtes :')
Wat komt er nog in de paardenschuur? Jullie hadden toch al zo'n grote open schuilstal ?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 08:52

Pandora de inloopstal ligt hieraan vast.
In deze ruimte komt de zadelkamer, poets/wasplaats en 3 of 4 boxen.
Onze paarden staan in principe 24/7 buiten maar aparte boxen voor noodgevallen of vroeg weg moeten op wedstrijd is wel fijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:09

Ziet er zo tof uit!! :D :D :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:40

Ik vind de royale ruimte geweldig voor de woonkamer. Wij hebben in de fermette alle muren met gipsplaten gedaan op één dwarsmuur na. Misschien ook een idee, want dat ene muurtje maakt het heel landelijk.
Lief je dochter die meehelpt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:12

I see :)*
Wel zo handig idd om aparte boxen te hebben. Ik was ook even het wedstrijd-rijden-gedeelte vergeten :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 12:14

Voor de wedstrijd is het voor ons extra comfort als we in de winter bijvoorbeeld om 7 uur weg moeten (in de zomer is dat minder erg want dan heb je geen last van modder)
Maar vooral een noodbox vind ML toch wel noodzakelijk (hij baalt altijd als mensen geen box hebben)

En klaar :D

Afbeelding

Nu de oude deuren die nog achter mij staan er nog uit.
Maar dat wordt waarschijnlijk pas over een dag of 10.
Dan staat er nog een pallet met de tegels voor de vloer van de nieuwe woonkamer maar is verder de rommel er wel uit.

De stal is 12x7m en ik dacht de inrichting gevonden te hebben maar twijfel nu toch weer, straks eens alles uitwerken en aan ML laten zien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:18

Opgeruimd staat netjes ! :D

En mennnnn...wat ben ik jaloers op al die ruimte bij jullie :~
Niet dat ik hier krap zit, verre van...maar toch :=
Alleen ben ik echt geen opruimer en hoe meer plek, hoe meer zooi er verzameld wordt :')

Boxen zijn idd altijd heel handig. Kan mij goed voorstellen in wat voor situaties je soms terecht komt als DA als er geen boxen voorhanden zijn :x

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 16:39

Hier is nu ook nog heel veel rommel.
Heel veel komt onder het afdakje terecht :x
Afbeelding

En voor de hele beeldvorming de gehele paarden schuur

Afbeelding
Helemaal rechts (achter de witte afgebladderde deur) de tijdelijke zadelkamer, als de echte zadelkamer af is (over een a twee jaar gok ik) wil ik daar het buitenspeelgoed neerzetten.

Dan links van de deur de inloopstal en vervolgens het gehele linker deel waar de aparte stallen, zadelkamer en poetsplaats komen.

En net nog even de trailer onder de hangard weggehaald en voor het huis gezet.
De trailer moest tussen de toekomstige woonkamer en de paarden schuur door.
Normaal gaat het net met mijn auto ervoor en het zand hoopje wat er eerst lag.
Er is nu echter meer zand bijgekomen, e beton molen staat er weer en een ton vol water dus dat zou niet meer passen.
En ik moet komende week naar de stort want de trailer zit vol rotzooi en zaterdag heeft ML weer wedstrijd.
Dus devquad ervoor en hopen dat hij het kon trekken en het is gelukt *\o/*
Trailer voorlopig totdat de oprit achter het huis is gemaakt trailer maar weer voor het huis.