Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:14

Neroo schreef:
Hoi allemaal!

Hele tijd terug hier een post achtergelaten dat ik zou gaan verbouwen, inmiddels paar maanden verder en ik kan wel wat input gebruiken :D

Zouden jullie mee willen denken?
Ik ben nog opzoek naar een leuke lamp voor in de keuken.
Barkrukjes voor aan het kookeiland.
Hebben jullie misschien leuke ideeën voor kleuren op de muur? Alles 9010 is ook zo saai.

De keuken
[ [url=m/jScftt.jpg]Afbeelding[/url] ]

De woonkamer
[ [url=m/JzN8cq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VNnhAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gaaf!! Hebben jullie al een eethoek besteld?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:29

Ik lees al een tijdje mee en nu ook eindelijk foto's gemaakt van mijn woonkamer om hier te delen!
Elke dag als ik hier binnen loop, maakt deze kamer me weer zo blij.
Mijn vriend en ik houden altijd al van een beetje klassiek/landelijk, en toen we deze monumentale boerderij uit begin 1800 gingen huren toen konden we het ook eindelijk toepassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langzaam bij beetje verzamelen we meer antieke meubelstukken, de barglobe is bijvoorbeeld 2 weken geleden gekocht. Wat ik sowieso nog wil doen is een echte pianokruk bij de piano.
En daarnaast vind ik het vanwege het hoge plafond bovenaan soms nog wat kaal, zou een hangplant aan het plafond bij de piano bijvoorbeeld leuk zijn? Alleen niet praktisch, hoe geef je dat water :')

Jes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:39

Gaaf! En ik vind je wereldkaart ook geweldig (waar heb je die gevonden?)
Ik denk dat ik als de mogelijkheid er is de kast naast de piano uit de woonkamer zou halen, piano wat uit de hoek en er boven een groot schilderij (of foto behang van een schilderij).
Je kunt ook een hangplant op de kast zetten als deze niet weg kan.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:47

De piano kan helaas niet op een andere plek, hij staat op een verhoging en daarnaast wordt het nog smaller. Het is nu al heel spannend om bij de piano zitten, dan moet je goed opletten dat je niet naar achter schuift. :')

Afbeelding

De wereldkaart kom van een winkeltje in de buurt, ik zal straks eens zoeken of ik het online kan vinden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:07

Ik zou partituren inlijsten en er boven hangen,ik zag laatst oude gratis af te halen.Een plant is om te zien wel mooi,maar zou ik ivm water gevaarlijk voor je piano vinden.

Je bank vind ik iets minder,maar de rest erg leuk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:12

Laurahh schreef:
Ik lees al een tijdje mee en nu ook eindelijk foto's gemaakt van mijn woonkamer om hier te delen!
Mijn vriend en ik houden altijd al van een beetje klassiek/landelijk, en toen we deze monumentale boerderij uit begin 1800 gingen huren toen konden we het ook eindelijk toepassen.

[ [url=m/f4vRZX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/peCrj3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3PrN9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Langzaam bij beetje verzamelen we meer antieke meubelstukken, de barglobe is bijvoorbeeld 2 weken geleden gekocht. Wat ik sowieso nog wil doen is een echte pianokruk bij de piano.
En daarnaast vind ik het vanwege het hoge plafond bovenaan soms nog wat kaal, zou een hangplant aan het plafond bij de piano bijvoorbeeld leuk zijn? Alleen niet praktisch, hoe geef je dat water :')

Ik heb een kunstplantje genomen als hangplant. Ik vond het ook erg kaal, maar aangezien het boven mijn computer bureau is wou ik niet riskeren om eens te missen met watergeven. Dit zijn 2 hangplantjes van ikea waar ik de pot van afgebroken heb (zit een stukje in beton gegoten en dat in een plastic potje, beton zit we nog aan, potje is er af zodat ze dichter bij elkaar konden in de pot) en dan heb ik ze in een mooi potje gedaan heb.

Afbeelding

Afbeelding

Het is deze 2 keer:
https://www.ikea.com/be/nl/producten/de ... -40349531/

Dit is hoe het nu is: in combinatie met echte planten valt het niet op dat dit een neppertje is maar het geeft wel een aangenaam gevoel.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:57

Laurahh schreef:

[ [url=m/f4vRZX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/peCrj3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3PrN9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bruine stoel globe en de grote kast erachter vind ik echt fantastisch :+:.

De bank, salontafel en tv-meubel vallen en beetje buiten de boot.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:35

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:43

@laurahh: je hebt er hele mooie stukken tussen zitten.
Persoonlijk zou ik de grote vitrinekast en de piano/smalle kast van plek wisselen, want de piano staat nu echt gevaarlijk.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:44

Hihi, leuk dat jullie ook gek zijn op het hoekje stoel/barglobe/kast.

Handig om te weten is dat alles budget is ,dus tweedehands/marktplaats/kringloop. Er staat niks duurder dan 200 euro in de kamer :o Gecombineerd met wat decoratie souvenirtjes van onze reizen naar Afrika en India.

De salontafel en tv-meubel zijn van de Ikea en meegenomen uit ons vorige huisje.
De bank moest in dit huis nieuw omdat de hoek van onze vorige bank aan de verkeerde kant zat en dit was een budget optie (marktplaats).
Ik ben zelf bang als ik deze 3 zal vervangen, het wel een heel bruin/oudbollig geheel zal worden. Deze 3 'moderne' meubels houden het misschien een beetje in balans?

@Leen, die lijkt inderdaad wel heel mooi! Alleen nepplant.... in principe tegen onze principes maar moet zeggen dat het bij jou niet opvalt!

@Beatje, ik moest even googlen wat partituren waren, maar dat is een leuk idee inderdaad!
(Moet er even bij verklappen dat de piano niet gebruikt word, dat staat nog op mijn to-do lijstje :') )

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:04

@laurahh, ziet er super gezellig uit :j
Ik heb waterbollen bij mijn planten in , misschien is dat een idee ? Die vul je met water en steek je in de aarde, geen risico op knoeien en je hoeft niet zo vaak water te geven .

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:35

Die globe inderdaad! <3

Hier ook weer een kleine update. Vandaag salontafel en eettafel besteld, helaas wel lange levertijd.

Afbeelding

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:10

Wieldop schreef:
Neroo schreef:
Hoi allemaal!

Hele tijd terug hier een post achtergelaten dat ik zou gaan verbouwen, inmiddels paar maanden verder en ik kan wel wat input gebruiken :D

Zouden jullie mee willen denken?
Ik ben nog opzoek naar een leuke lamp voor in de keuken.
Barkrukjes voor aan het kookeiland.
Hebben jullie misschien leuke ideeën voor kleuren op de muur? Alles 9010 is ook zo saai.

De keuken
[ [url=m/jScftt.jpg]Afbeelding[/url] ]

De woonkamer
[ [url=m/JzN8cq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VNnhAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gaaf!! Hebben jullie al een eethoek besteld?

Nope, dat is een beetje een ondergeschoven kindje, is niet heel veel plek meer voor over, omdat de bank toch wel heel groot was :')

Denk dat een kleine ronde tafel het meest passend is, maar vind dat zo lastig in te schatten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:12

Wat je dan kan doen: knip van bijv krantenpapier een cirkel uit die qua diameter hetzelfde is als de tafel die je in gedachten hebt. Plus 4 vierkanten van 50x50 ofzo , als stoelen. Dan leg je dat op de grond en heb je in ieder geval een idee van hoeveel grondoppervlakte het inneemt :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:32

Fabrykdesign en DKW hebben ook prachtige spullen\lampen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:41

Wat een mooie bank Spirit

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:35

Hebben jullie nog (creatieve) ideeën betreft deze woonkamer en meubels?
De meubels komen vanuit een kleinere woning en zullen meegenomen worden naar onze nieuwe woning. Dus de opstelling van de bank staat bijvoorbeeld vast in deze u-vorm (is gelukkig wel volledig gestoffeerd).
De keuken gaan we (voorlopig) nog niets aan doen en de haard zit op een vaste plek.

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:40

Hoi!

Mag ik hier ook weer mee kletsen? Wel eventjes gedaan tijdens het verhuizen maar daarna beetje weinig op bokt geweest.
Huis is helemaal naar m'n zin nu. Maar aangezien ik een relatie heb met iemand aan de andere kant van het land verhuis ik waarschijnlijk over een half jaar weer :')

Laurah ik ben echt verliefd op je stoel <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:42

Afbeelding
Ik heb deze kast een aantal weken geleden gratis opgehaald van marktplaats. Ben er nog steeds zo blij mee! Let niet op de scheefheid van de foto :')

Afbeelding
En dit is mijn favoriete hoekje in het huis van m'n vriend. Waar hij toen nog aan het klussen was :)

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:47

Gave kast!
Mag ik vragen welke kleur verf dat is op die muur?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:18

Mallow schreef:
[ [url=m/AGIZ4I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb deze kast een aantal weken geleden gratis opgehaald van marktplaats. Ben er nog steeds zo blij mee! Let niet op de scheefheid van de foto :')

[ [url=m/I7OvsC.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is mijn favoriete hoekje in het huis van m'n vriend. Waar hij toen nog aan het klussen was :)

Wauw _O_.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:42

Mooi hoor! <3

@Leen: Mag ik vragen waar je die planthanger vandaan hebt? :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:25

Dank jullie wel! :)

Is Demin drift van Flexa! Ben groot flexa fan :j heb veel kleuren al gebruikt. Nu okergeel op de slaapkamer van de kinderen, die is ook heel tof!

Afbeelding
Bordeaux ook :j

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:36

Ik lees al een tijdje mee, en wauw wat een prachtige kamers en meubels komen er hier voorbij <3

Zelf had ik nog wel een vraag. Twee jaar geleden hebben we ons 'rommelhok' omgebouwd tot keuken, en toen was er voldoende ruimte om de (minimaal 85 jaar oude) tafel van mijn oma neer te zetten als eettafel. Maar het vinden van stoelen is wel ene probleem, veel passen eigenlijk net niet goed in het geheel.

De tafel staat hier net buiten beeld (rechterkant), maar als beeldvorming van de rest van de ruimte.
Afbeelding

De tafel.
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:25

Ik vindt de stoelen die er nu bij staan best goed passen, ik zou alleen de barkrukken op de stoelen rond je tafel afstemmen. Vindt de barkrukken namelijk minder bij het geheel passen met die zilverkleurige poten.

zoiets: https://www.aktiewonen.nl/barkrukken/ba ... uten-poten