Ik ben ook wel benieuwd naar de afzuiging in de kookplaat! Hoeveel ruimte neemt het in de kast/la in beslag? Daar twijfel ik vooral over, ik wil geen bovenkasten dus heb al niet zo heel veel kastruimte.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:MarjanB schreef:[ [url=m/WpqrZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zc8oqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben een kookplaat!vorig jaar november besteld
Oh wat mooi! Ben jaloers. Wil ook wel zo eentje. Wat kost dat nou? Dat zuigt af naar beneden toch? En hoe gaat het dan naar buiten?
paars schreef:Vraag voor de mensen met een afzuig systeem in de kookplaat; hoe vochtig is dat eigenlijk in je keuken? Een afzuig naar buiten voert natuurlijk naast de luchtjes ook vocht af. Dat doet een recirculatie afzuig niet…waar blijft al dat vocht?
JLLN_ schreef:Vriendin van me heeft er sinds het plaatsen van haar nieuwe keuken een. Die vervloekt hem. Alles is nat zegt ze als ze kookt. Zij zou er niet weer voor kiezen.
Maar misschien dat dit nog per merk verschilt?
MarjanB schreef:Je moet wel ventileren… heel veel mensen hebben alles pot dicht zitten en dan krijg je idd vocht in huis.
Nielojram schreef:Wie heeft hier ervaring mee?
Ik huur, via de woningbouw, en ik zit prima, lekker en voor weinig, mochten er geen bijzondere ontwikkelingen zijn, ga ik in 6 plankjes hier de deur uit.
Nu heb ik een enkelwandige keuken, is 19 jaar geleden vernieuwd, en, behalve als ik het in de fik steek, krijg ik geen nieuwe keuken van de WB.
Hebben er hier lezers ervaring mee dat ze naar een keukenboer zijn gegaan, puur alleen voor een enkelwandige keuken, 3 kastjes boven, 3 kastjes onder,2 lades blad en spoelbak.(Alle prik&nat heb ik aan de andere kant staan.)
Ja, ik zou ook op MP kunnen kijken voor zo'n keuken, maar het zelf doen is niet mijn ding..
Wat ik op al die keukenboeren-sites zie is dat er rekening wordt gehouden met allerlei apparatuur. Dat heb ik dus niet nodig.
Anja_Joost schreef:Wij hebben hier ook een kookplaat met recirculatie. Was een verplichting vanuit de bouw omdat er geen gaten naar buiten geboord ‘mogen’ worden. Het gebouw zou luchtdicht moeten zijn vanwege de isolatie waarde.
Tot nu toe bevalt het mij prima. Geen last van geurtjes en ook geen vocht. Nu zijn er in de keuken ook nog drie afzuig doppen in het plafond aanwezig, dus er is wel over nagedacht zeg maar. Wij hebben een siemens.
Anja_Joost schreef:Wij hebben hier ook een kookplaat met recirculatie. Was een verplichting vanuit de bouw omdat er geen gaten naar buiten geboord ‘mogen’ worden. Het gebouw zou luchtdicht moeten zijn vanwege de isolatie waarde.
Tot nu toe bevalt het mij prima. Geen last van geurtjes en ook geen vocht. Nu zijn er in de keuken ook nog drie afzuig doppen in het plafond aanwezig, dus er is wel over nagedacht zeg maar. Wij hebben een siemens.