[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:49

Apart idd heeft niks met t huis te maken.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:54

Mens erg je niet :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:56

Sammie schreef:
Mens erg je niet :')

:+ :D :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:31

Ons huis is vanochtend al verkocht!! :D 3 werkdagen en de makelaar heeft het goed uitonderhandeld, dus goede prijs gekregen. Hij had immers wat goed te maken :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:32

Wauw gefeliciteerd!! Dat is lekker snel gegaan!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:36

Gefeliciteerd Relaxed! Wat fijn dat dat het zo snel is gegaan, zeker in jullie situatie :j .

Wij zijn nog steeds aan het wachten tot 25 mei of totdat we een telefoontje krijgen mocht de financiering van onze kopers eerder rond zijn.
Zelf zijn we wel al alle papieren aan het verzamelen voor de nieuwe hypotheekaanvraag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:37

Relaxed schreef:
Ons huis is vanochtend al verkocht!! :D 3 werkdagen en de makelaar heeft het goed uitonderhandeld, dus goede prijs gekregen. Hij had immers wat goed te maken :P

Snap ik helemaal!

Gefeliciteerd!

Wij zijn nog bezig met het huis ( zonder makelaar ) en er staan nog
3 bezichtigingen op de planning.

Ik weet niet wat ik wil, herkend iemand dit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:37

:wow: Dat is snel!

Wel fijn voor jullie allebei. Zorg minder en jij (en hij wrs ook) opzoek naar een nieuwe stek

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:38

Wat fijn zeg, gefeliciteerd!!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:00

BloemBloem, ja wij hebben ook heel erg getwijfeld. Ons huis te koop gezet omdat we het huis van mijn ouders over konden nemen. In eerste instantie al 9 maanden getwijfeld of we het wel te koop zouden zetten omdat we hier eigenlijk heel fijn wonen maar er qua woonruimte en vooral perceelgrootte wel enorm op vooruit zouden gaan. Vervolgens in de 7 maanden dat het te koop stond ook nog diverse andere woningen bezichtigd omdat we steeds niet zeker wisten of wel wel hier uit het dorp weg wilden. Twee weken geleden dan toch de knoop doorgehakt en bij ons originele plan gebleven om het huis van mijn ouders te kopen. Door al die bezichtigingen (9 huizen in totaal) kwamen we er wel achter wat we zeker niét wilden en daardoor werd de beslissing wel makkelijker.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:03

Wij hebben nu al 7 huizen gezien, en er zit er misschien 1 tussen
die potentie heeft, maar dan moeten we ook echt van boven naar beneden alles
strippen, zowel binnen als buiten :oo

Vind het zo vreselijk moeilijk allemaal, wil ook niet overhaast iets kopen .....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:09

Het is ook zo moeilijk, vooral omdat wij nu ook kopen met de gedachte dat we er 25-30 jaar willen blijven wonen. Maar onze beslissing voelt wel goed. Het is een heel fijn en lekker groot huis, alle kindjes een grote slaapkamer, heerlijke grote tuin. Er moet wel nog het een en ander aan gebeuren en we gaan beginnen met een nieuwe keuken en als tweede staat er een grote dakkapel op mijn verlanglijstje die we hopelijk volgend jaar kunnen laten plaasten, de rest is een tienjarenplan. Ik heb wel enorm zin om te verhuizen! Ons voordeel is dat we eind van de maand al langzaamaan kunnen beginnen met de zolder (wordt de slaapkamer van onze zoon) en vervolgens de slaapkamers op de eerste verdieping. Beneden willen we ook al verven voordat we er in gaan dus het is wel heel handig dat dat gewoon al allemaal kan omdat mijn ouders er nu wonen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:09

Gefeliciteerd Relaxed!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:15

Flore schreef:
Het is ook zo moeilijk, vooral omdat wij nu ook kopen met de gedachte dat we er 25-30 jaar willen blijven wonen. Maar onze beslissing voelt wel goed. Het is een heel fijn en lekker groot huis, alle kindjes een grote slaapkamer, heerlijke grote tuin. Er moet wel nog het een en ander aan gebeuren en we gaan beginnen met een nieuwe keuken en als tweede staat er een grote dakkapel op mijn verlanglijstje die we hopelijk volgend jaar kunnen laten plaasten, de rest is een tienjarenplan. Ik heb wel enorm zin om te verhuizen! Ons voordeel is dat we eind van de maand al langzaamaan kunnen beginnen met de zolder (wordt de slaapkamer van onze zoon) en vervolgens de slaapkamers op de eerste verdieping. Beneden willen we ook al verven voordat we er in gaan dus het is wel heel handig dat dat gewoon al allemaal kan omdat mijn ouders er nu wonen.

Wij hebben precies hetzelfde, het huis met potentie wordt ook een
meerjarenplan, daar moet echt alles aan gedaan worden, zelfs de hele schuifpui incl. boeidelen moeten eruit want die is helemaal verrot, onze bouwkundig expert was mee en de hele priem verdween in het doorgerotte hout :oo

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:08

Gefeliciteerd relaxed, dat is snel!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:22

Het huis op zich is bij ons gelukkig wel in goede staat, nergens rot of zo. Het zijn vooral cosmetische dingen die we aan gaan pakken. De keuken zit er bijvoorbeeld al 25 jaar in. Het werkt allemaal nog maar is totaal niet mijn smaak. Ik wil ook een raam laten maken in de keuken. Dakkapel is qua grootte van de zolder niet nodig maar ik vind het gewoon mooier :+ . Van het achterste deel van de woonkamer wil ik een keer een ensuite tuinkamer maken met openslaande deuren. Mijn man wil van de garage een mancave maken :') . Boven is nog enkel glas wat een keer vervangen moet. Boven en op zolder wil ik een keer een pvc vloer en de wc beneden mag over een jaar of 5 ook wel vervangen worden. Maar op zich zouden we er zo in kunnen, het is puur voor de mooi dat we dingen gaan veranderen :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:42

Zo, vandaag ook meteen een woning weer gekocht, hier was ik 3 weken geleden al een keer alleen geweest en vorige week met mijn vader. Ik had bij die makelaar aangegeven te moeten wachten tot ik meer wist over de verkoop van onze eigen woning. Hij reageerde dus ook erg verrast toen ik belde met een bod en een datum :D Is een hoekwoning voor appartement-geld, dus wou hem wel heel graag. Kan er ook zo in, alleen beneden nieuw laminaat en misschien wat schilderwerk :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:30

Gefeliciteerd relaxed! Meteen weer wat terug, ook heel fijn!

Wat je niet wenst is toxh altijd snel duidelijk :')
Wij zitten midden in kijkers etc :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:29

Bij ons staan ook weer een zooitje bezichtigingen gepland. Morgen 2, vrijdag 2 en volgende week maandag ook weer 1.
Waarschijnlijk blijven er maar 2 of 3 over, maar omdat de andere huizen ook via die makelaae te koop staat hebben we zoiets dan toch maar even kijken.

Ik ben ondertussen de tel kwijt van het aantal huizen dat we bekeken hebben en alleen de gene waar we een bod op hadden uitgebracht gaf het wow gevoel.

Afgelopen vrijdag 1 bekeken maar dat was echt een tegenvaller.
Wc's, bad en kookplaat waren te laag waardoor we meteen al aan verbouwen zouden beginnen en daar hebben we eigenlijk geen "zin" in.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:31

Spannend, ooit kom je vast weer dat gevoel tegen.

Zo dat is ineens snel gegaan dan, Relaxed, wel heel fijn hoor. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:56

Gefeliciteerd relaxed.
Zo makkelijk kan het dus gaan :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 00:27

Wauw Relaxed, das echt relaxed! Hihi. Gefeliciteerd!

En zo te lezen hebben meerderen al wat kijkers? Wij hier nog niets. Tis sinds de openhuizenroute complete stilte...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:42

Dat is snel gegaan Relaxed, en zelf ook al iets anders. Gefeliciteerd!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:18

Dat was snel Relaxed!

Wij hebben vrijdag een bezichtiging. Hopelijk gaat die wel door. Kwam er net achter dat m'n tante daar gewoond heeft :P Schijnt heel erg veranderd te zijn sinds zij er woonde.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:10

Wauw Relaxed, dat is snel gegaan! Super fijn, gefeliciteerd!

Hier nu weer even lastig met mijn meneer. We waren het erover eens dat we het te koop wilden zetten. En toen ik vandeweek voorstelde om dat toch maar eens een makelaar te bellen was het 'Ja, maar de beste tijd om te verkopen is het voorjaar, en dat is alweer voorbij!'
Ik wist heel eventjes niet zo goed wat te zeggen, maar heb maar gezegd dat voor mij alles tot de zomervakantie voorjaar is. En dat mensen toch de zomervakantie dan vaak gebruiken om te verhuizen.
Geen idee of het waar is maar vond het wel een mooi argument :+