Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:Als volgens de ijking de meter niet klopt dan gok ik dat ik zelfs geld terug krijg als het met terugwerkende kracht gaat. Ik ben altijd zuinig geweest, ik ging er ook van uit dat ik geld terug zou krijgen omdat 120 per maand behoorlijk wat is vond ik. Nu is het voorschotbedrag 280 euro per maand. Heb het weer terug laten draaien want ik heb dat geld gewoon niet, maar als er niks uit de ijking komt en er ook niks anders gevonden word moet ik gewoon weg uit dit huis.
lifaya schreef:Als volgens de ijking de meter niet klopt dan gok ik dat ik zelfs geld terug krijg als het met terugwerkende kracht gaat. Ik ben altijd zuinig geweest, ik ging er ook van uit dat ik geld terug zou krijgen omdat 120 per maand behoorlijk wat is vond ik. Nu is het voorschotbedrag 280 euro per maand. Heb het weer terug laten draaien want ik heb dat geld gewoon niet, maar als er niks uit de ijking komt en er ook niks anders gevonden word moet ik gewoon weg uit dit huis.
ik weet niet welke alleenstaande dat kan betalen aan enkel electra en gas per maand, maar ik ken ze niet, niet die een parttime baan hebben als ik heb. elenaMM77 schreef:die 13.000 kWh veroorzaakt de nota van 1800 euro, niet je eventuele incorrect lopende meter.. je eventueel niet goed werkende meter veroorzaakt misschien 50-100 euro op jaarbasis.
lifaya schreef:Ik ging gisteren om 16:30 weg, het was 88115. Ik kwam om 02:30 terug en het was 88121. Nu is het 88125 overigens. Dit zijn geen logische sprongen, ik heb niks meer en niks minder verbruikt. Ik heb nu wel even 2 uur tv gekeken.
dat is iig wat ik heb ondervonden.Shadow0 schreef:elenaMM77 schreef:die 13.000 kWh veroorzaakt de nota van 1800 euro, niet je eventuele incorrect lopende meter.. je eventueel niet goed werkende meter veroorzaakt misschien 50-100 euro op jaarbasis.
Huh? Hoe kun je dat nou zeggen? Juist bij incorrect lopende meters lijkt me dat er van alles kan gebeuren. En we weten niet of er 13000 kWh is gebruikt, want het enige bewijs daarvoor is de meter en het is nou precies de vraag of die wel of niet correct is.

Alvaron schreef:lifaya schreef:Ik ging gisteren om 16:30 weg, het was 88115. Ik kwam om 02:30 terug en het was 88121. Nu is het 88125 overigens. Dit zijn geen logische sprongen, ik heb niks meer en niks minder verbruikt. Ik heb nu wel even 2 uur tv gekeken.
Trek dan eens alle stekkers van alle elektrische apparatuur uit de wandcontactdozen als je weg gaat en neem begin en eindstand op. Niet de groepen etc. uitzetten, alleen álle stekkers. Dan zou je moeten kunnen zien of er ergens een lek zit.
lifaya schreef:Als alle stekkers er uit zijn draait de meter niet meerdat is iig wat ik heb ondervonden.
Ik kan alles behalve de koelkast er uit halen, gezien die op een verbruiksmeter staat kan ik zien wat die verbruikt en of de meter dus omhoog is gegaan.