Samsung Galaxy S6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: Samsung Galaxy S6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:48

Hier ook nooit problemen gehad met Samsung.

Echter was ik aan het wachten op de s6 mini.. Niemand lijkt er iets vanaf te weten. Heb op fb aan Samsung zelf gevraagd, zelfs die weten van niks.
Dusja. De S7 komt al bijna uit, hopelijk maken ze daar wel een mini van..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:49

S6 mini staat op de ritel site alwel met eventuele specs. Wat ik met de s7 doe is vaak even googlen aangezien ze nu niet meer precies eeten wanneer die uit komt :(

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 23:14

Hmmm, in mijn galerij kan ik ook opeens geen video's meer afspelen.. Misschien dat het te maken heeft met mijn geheugen (dat die bijna vol is), maar binnen whatsapp en binnen de editor doet ie het wel gewoon >;) Google heeft me tot nu toe nog niet kunnen helpen...

Edit: gevonden! Als je gaat naar Instellingen - Applicaties - Applicatiebeheer - dan rechtsboven bij Meer - Appvoorkeuren opnieuw instellen. Dan kan je in Galerij kiezen met welke app je je video's opent. Ik had 'Foto's', maar heb nu de Videospeler van Samsung zelf en nu doet ie het weer :D
Laatst bijgewerkt door Straww_ op 08-02-16 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:55

Ik kon ook geen video's meer afspelen, niet binnen whatsapp en niet in mijn galerij. Alleen youtubelinkjes. Ik heb het opgelost door VLC player te downloaden, nu lukt het wel weer!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 23:57

Inderdaad gevonden Elise! Schijnt een of andere update van Google+ te zijn geweest die dat beïnvloedt..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:59

Oh nice! Ik had tot nu toe alleen de work-around, maar de echte oplossing is ook wel fijn :D

Edit: Misschien hebben jullie hier ook wel een oplossing voor: Als ik in Whatsapp een foto wil maken van bijvoorbeeld een pagina van een boek, of mijn vinger, dan stelt hij verkeerd scherp en is het onderwerp dus heel wazig/onleesbaar. Als ik vervolgens de camera open en dan een foto maak, dan is het wel een keurige foto. Nu moet ik dus via de gewone camera een foto maken en die in Whatsapp invoegen, maar dat hoeft toch niet te moeten....

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 00:05

Hmmm, dat weet ik niet precies. Ik vind wel dat in whatsapp de camera sneller scherpstelt op een onderwerp wat dichtbij is dan de 'normale' camera, dan moet ik verder weg met mijn telefoon :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:23

Hier ook nog steeds tevreden. Vorige maand wat minder want mijn scherm was stuk gegaan door de clear view cover. Na beklag gedaan te hebben is mijn scherm gratis gemaakt en ontvang ik een nieuw, ander hoesje! Zo blij! Maar als ik dit van te voren wist van het hoesje, dan had ik deze nooit genomen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:13

Dus het lag in de update. Goed om te weten!terug naar fabrieksinstellingen was geen pretje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:18

Mag ik ook in het S6-clubje?
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een vet toffe, blauwe Galaxy S6. En wat is hij mooi! <3
Vanmiddag wordt het hoesje bezorgd, dus ik draag hem nu bij me in een dikke sok.
Wat me wel opvalt is dat de batterij snel leegloopt, hij zit nu al op 70% en ik heb hem nauwelijks gebruikt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:54

Dat vond ik ook. Heb je pushing etc overal uit staan? Wifi en mobiele gegevens wisselt elkaar ook af..en dat vreet ook batterij

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:46

Help me even, wat is dat precies en hoe kan ik dat checken?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:55

Hmm bij mij loopt de batterij helemaal niet zo snel leeg en ik gebruik hem toch behoorlijk veel en al enkele maanden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:28

Pushing is bijv. Dat je email elke 5 min gaat checken of er mail komt. Als je dat naar 1x per uur zet scheelt al een hele hoop.
Kwestie van instellingen nakijken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:13

Als ik hem op werkdagen gebruik is hij na een dag werken nog op 70% valt me echt reuze mee.

Op dagen dat ik thuis op de bank zit heen ik de oplader naast de bank liggen :') maar dan stream ik er ook programma's mee en dergelijke dus dan vind ik het ook wel weer logisch.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:28

Ah op die manier, ik zal daar vanavond eens naar kijken.
Zijn er trouwens ook mensen die gebruikmaken van draadloos opladen? Ik vind het idee wel fancy maar de meerwaarde ontgaat me. Ook het idee van tussendoor makkelijk op de lader leggen lijkt me tricky, krijg je daar niet een luie accu van?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:10

Mijne loopt ook wel erg snel leeg hoor. Goed ik doe er ook wel redelijk wat mee (internet enz)
Maar vind dat ie voor zo'n "nieuwe" telefoon wel te snel leeg gaat eigenlijk. heb de instellingen al eens nagekeken, dat hielp toen wel iets even. maar nu niet meer dus :+
mijne is volgende maand ongeveer een jaartje oud.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:31

Ik vind tn rot ding die draadloze lader. Hij moet er precies goed opliggen en zonder hoesjes want anders werkt t niet. En dan duurt het ook nog es langer :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:03

Ik weet van mijn sony dat de batterij de eerste 3 dagen ook razendrap ging maar daarna kon ik er rustig 2 dagen mee doen of meer. Bluetooth gebruikt ook batterij en ik heb mijn telefoon standaard in spaarstand. Daarnaast is de facebookapp een echte batterijvreter.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:12

Jolien87 schreef:
Ah op die manier, ik zal daar vanavond eens naar kijken.
Zijn er trouwens ook mensen die gebruikmaken van draadloos opladen? Ik vind het idee wel fancy maar de meerwaarde ontgaat me. Ook het idee van tussendoor makkelijk op de lader leggen lijkt me tricky, krijg je daar niet een luie accu van?

Ik heb van de kerstman zo een draadloze oplader gehad.
Meerwaarde? Zou het niet weten haha. Of je hem nu aan de lader legt of op dat oplaadding...opladen doet ie :D

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:15

Eleionomae schreef:
Ik vind tn rot ding die draadloze lader. Hij moet er precies goed opliggen en zonder hoesjes want anders werkt t niet. En dan duurt het ook nog es langer :+

Ik kan mijn hoesje er gewoon omlaten. Na tijdje weet je precies hoe je je tel erop moet leggen. Kwestie van wennen.
Maar zoals ik hier boven al aangaf zie ik er geen meerwaarde in. Geval moet ook gewoon in het stopcontact. Laad helaas niet vtv op, anders waa het wel handig geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:19

Ik vind het idee heel leuk, maar ik laad mijn telefoon voornamelijk 's nachts op en ik zie het nog wel gebeuren dat ik in mijn slaap de telefoon van de lader mep.
Voor dagen dat ik op stap ben en hem veel gebruik heb ik een powerbank in mijn tas, dus ik denk dat het voor mij toch geen meerwaarde heeft.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:29

Sorry dat ik binnen kom vallen, maar hoe krijgen jullie de video's op de pc? Want ik krijg alleen foto's te zien, maar kan echt nergens mijn video's vinden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:24

Dat heb ik nog niet gedaan dus daar kan ik je niet mee helpen. :n

Nadat mijn telefoon de eerste dag absurd snel leegliep, was hij na de tweede keer opladen ineens een stuk sterker. Vandaag heb ik hem een paar uur non-stop aan gehad om een audioboeken te luisteren en hij zit nu nog op 40% dus dat lijkt er meer op. *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:31

Wie heeft er een oplossing voor mijn probleem? Ik heb een samsung s6 en Whatsapp video geeft telkens aan dat hij niet kan verzenden, of dat de inhoud onveilig is? En anders zegt ie wel dat de video te groot is? Maar dat zegt ie zelfs bij videos van 3 seconden!

Whatsapp verwijderen wil niet
Heb ik al geprobeerd. Wie bied de oplossing?