Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:11

Gamma had weer een laminaat aanbieding. Bleek alleen niet goed in de kassa te staan. . Scheelde 78 euro.. dat hebben we uiteindelijk wel terug gekregen. Maar vl had t in eerste instantie niet eens in de gaten bij het afrekenen. :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:39

Hier ook stille mee lezer :o

Lisette, klinkt erg leuk. Zijn twee onder 1 kap woningen?
Voor rest is allemaal erg persoonlijk, ene vindt belangrijk om bad te hebben, andere persoon grote keuken, enz. Dus ik snap je wel.

Heb zelf ook vraag. Mijn zolder van nieuwe bouw woning wordt afgetimmerd met groen watervast spaanplaat. Alleen hoe kun je hier iets moois van maken?

Afbeelding

Hoef van mij ook weer niet super mooi, maar dat groenespaan plaat is echt foei lelijk waardoor wel iets aan moeten gebeuren.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:15

Die huizen bouwen ze hier in de omgeving ook! Waar je alles zelf uit mag zoeken zijn gewoon rijtjeswoningen en zien er superleuk uit!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:57

Tobbes ik zou er glas of renovlies over behangen en dan sauzen. Dan krijg je het mooiste resultaat denk ik.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:12

Tobbes, ik zou voor glasvezelbehang gaan maar wel als de muren goed droog zijn. Ik heb thuis gespoten muren, maar ik haal me regelmatig open aan de muren. Daarnaast vind ik glasvezelbehang erg strak ogen.
Zag wel bij een kennis dat haar glasvezelbehang had losgelaten in de top van het dak, omdat of het niet goed behangen was of de muren nog niet goed droog waren.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:50

@tobbes. Hier diezelfde platen. Mijn buren hebben de wanden met grondverf geschilderd en daarna met latex. Zij zijn erg tevreden met het resultaat. Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar het is een flinke klus.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:58

Over renovlies lees ik vooral dat je het door een pro moet laten doen, maar kom wel prijzen tegen van 10euro per 1m2. Dus dat is op zich nog wel te doen.

Gelukkig wordt onze zolder afgewerkt afgeleverd. :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:02

Wij hebben dat idd ook van die groene plafond platen. Geen idee wat het is voor spul en hopelijk wordt het nog wit opgeleverd.

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:06

Als het goed is dat staat dat in je papierwinkel wat je destijds gekregen hebt :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:31

Lucifertje, dat moet je ff goed nakijken, grote kans dat het gewoon zo blijft qua kleur.

Met deze platen latexen heb ik geen ervaring, gezien de structuur die er in zit is dat denk ik ook nog wel een flinke klus.

Ben wel blij dat onze platen op zolder de dakplaten zijn die gewoon glad en wit zijn, idem in de slaapkamers (schuine kanten). Daar hoeven we niets meer aan te doen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:49

Ik moet dat idd eens navragen. In november hebben we weer een kijkdag, dan ga ik dat meteen even vragen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:00

Die kijkdagen lijkt mij zo bijzonder.

Wij hebben natuurlijk binnen alles zelf gedaan en in eigen beheer gebouwd dus heb zeg maar bijna letterlijk elk steentje gelegd zien worden (of zelf gelegd) en dan zie je ook de veranderingen wel maar daar moest ik wel elke week een foto voor maken. Anders zit je er zo in.

Voor jullie lijkt het mij super spannend omdat je dus maar 1x per x aantal weken mag gaan kijken als ik het goed begrijp?
Fijn dat het dan nu al weer dichterbij komt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:24

Tot nu toe 1 kijkdag gehad. Oplevering wordt nu circa wk50. Ik vermoed dat wij alleen nog een vooroplevering hebben oid. :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:35

Wij zijn een week geleden verhuisd, nu behoorlijk uitgeblust van al het uitpakken en vandaag weer aan het werk, valt tegen :D

Iets terug las ik een vraag over een bouwkeuring/opleveringskeuring. Wij hebben dit tijdens de vooroplevering laten doen, een week voor de oplevering zelf. Dat was ook op aanraden van het bouwbedrijf, zodat ze een week de tijd hadden om eventuele puntjes te herstellen.

Na 2 telefoontjes naar Vereniging Eigen Huis met pogingen tot het agressief aansmeren van een lidmaatschap (keuring kost daar iets van 225 en dan moet je verplicht een jaar lid worden, kost ook een paar tientjes) heb ik een tip uit dit topic ter harte genomen.

Wij hebben een expert laten komen voor €175,- via deze site: http://www.bouwexpertisevergelijk.nl/NL/index.html. Scheelde dus 75 euro en de dienstverlening is goed, je hoeft geen lid te worden (dus ook niets op te zeggen), ik werd netjes en uitgebreid te woord gestaan.

Het werkt wel volgens een iets ander principe dan VEH: je kijkt welke experts in jouw buurt beschikbaar zijn en kiest aan de hand van diploma's, prijzen en reviews iemand voor een afspraak. Vervolgens krijg je contactgegevens van deze persoon te zien en mag je zelf bellen (of je wordt gebeld) voor een afspraak. Wanneer de expert niet blijkt te kunnen op het moment van oplevering, zorgt het beheer van de site ervoor dat er een ander geregeld wordt (voor hetzelfde bedrag als de expert van jouw keuze).

Betalen gebeurt achteraf en dan kun je ook het opleveringsrapport downloaden. Wel ben je verplicht naderhand een review in te vullen (tot die tijd kun je het rapport niet downloaden), maar dat heeft me een paar minuten gekost.

Kortom; wij waren tevreden :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:45

Wat voor info hebben die mensen nodig? Ik neem aan dat ze de bouw vergelijken met wat er op papier is gezet?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:57

Ze controleren of de bouw correct is uitgevoerd inderdaad. Ook de kleine puntjes, zo hadden wij een klein barstje zitten in een douchetegel. Die is vervangen. Ook zat er een kras op een raam, die is hersteld.

Dit weekend hebben we alsnog zelf een grote fout gevonden toen de monteur onze thermostaatkraan kwam installeren. Ze hebben de leidingen verwisseld waardoor er nu koud water komt door de leiding voor het warme water en andersom. Gelukkig is er altijd sprake van een garantieperiode en ik word morgen teruggebeld over een plan van aanpak. Er moeten sowieso tegels uit en dan moet de muur open worden gebroken om het leidingwerk aan te passen... Oeps! Dat wordt voorlopig dus nog geen mooie douche voor ons.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:51

Klopt dat je anoniem met een bedrijf in contact komt? Ik zie alleen nummers staan? :))

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:02

Klopt, je krijgt de contactgegevens pas op het moment dat je een offerte hebt opgevraagd. Op dat moment heb je de opdracht in principe ook gegeven, het is dus niet de bedoeling dat je 5 offertes opvraagt. Daar heb ik toen nog even over gebeld, omdat het mij niet helemaal duidelijk was.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:37

Zou je tegen die groene platen niet van die gipsplaten kunnen zetten?

Ik heb net officieel getekend voor een plek in het nieuwbouwproject *\o/*

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:56

Leuk! Via Facebook heeft iemand al wat voorgesteld voor een gezamenlijke schutting.. Een ander begon over een groepsapp.. Weer iemand over een buurt bbq! Begint wel leuk zo, moet ik zeggen :)
Het andere rijtje met hetzelfde soort woningen hebben allemaal dezelfde schutting en ik moet zeggen dat het erg mooi staat!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:17

Bij ons krijgt iedereen hetzelfde hekwerk voor en achter en hetzelfde schuurtje in de tuin. Lijkt me wel zo mooi inderdaad. Een schutting tussen de huizen moeten we uiteraard zelf regelen

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:28

Schutting lijkt me ook zo lastig! Hopenlijk hebben wij ook een hele rij met eensgezinde buren dat scheelt zo onwijs.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:15

M'n vriend en ik hadden laatst al gekeken naar schuttingen en vonden veel mooi.. Dus ik neem aan dat het bij ons helemaal gaat lukken! En het scheelt hopelijk ook in de prijs als je gelijk voor 8 woningen schuttingen gaat kopen! :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:32

Hihi bij ons willen ze ook gezamelijk gaan doen. Van een hoop weet ik dat ze wel hetzelfde kwa schutting in gedachte hebben.
Wij helaas niet :p wij willen graag een rooster en daar klimop tegen laten groeien. :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:35

Meid.. waar begin je aan :') Zo blij dat ik jou buur niet ben. Een klimop.. Never!