Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:01

Weet niet of jullie dit gezien hebben: http://www.nu.nl/tech/3584612/nepwebwin ... -euro.html

Heel blij dat ik geen box besteld heb, heel lang getwijfeld... Sterke aan de mensen die wel de dupe zijn. T gaat in de meeste gevallen gelukkig nog om relatief kleine bedragen :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:04

Ze hebben er ook geen reet mee te maken.
Verder kan ik me voorstellen dat ster ea in onderzoek heeft en dat ze niets (kunnen) zeggen tot ze meer duidelijkheid hebben.
Ik wordt er een beetje moe van dat er altijd maar naar instanties gewezen moet worden.
Ik snap dat het heel vervelend is, en ik snap dat een radio spotje vertrouwen wekt, maar dat betekend niet dat ster of de radiozender verantwoordelijk gehouden kan worden.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:09

Winged.. ondertussen al tig pagina's verder.. beetje oud nieuws ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:10

TeSs2411 schreef:
Winged.. ondertussen al tig pagina's verder.. beetje oud nieuws ;)

Vroeg alleen of het gezien was toch ;) Ik heb weinig zin om 27 pagina's door te zoeken op 1 link. Was ook meer bedoeld als 'jullie zijn niet alleen.... :(:) '

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:11

Ik heb contact gehad met één van de leverende bedrijven bij YourBox, deze zegt inderdaad samples geleverd te hebben maar toch... Weet niet hoor. :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:15

Klopt ook wel LM maar je verwacht gewoon dat als iets op de radio geweest is dat het legitiem is...
Heb overigens afgelopen weekend een e-mail naar de STER gestuurd en heb iig een heel vriendelijk emailtje terug gehad waarin ze hun excuses hebben gemaakt... Dat vond ik wel erg netjes :j

LadyMadonna schreef:
Maar hoezo verantwoordelijkheid nemen? Zij zijn hier helemaal niet voor verantwoordelijk.
Reclames worden gekeurd door ster, en die hebben ook heus niet geweten dat dit oplichters waren.
Er is maar 1 verantwoordelijke en dat is de eigenaar van mijngratisbox die met de noorderzon is vertrokken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:18

Op Links liep er een topic over yourbox.nl. Niemand durfde m te bestellen na het fiasco met mijngratisbox.nl. Nu bleek dat de eigenaar van de site meelas en zo af en toe een pb stuurde. Toen heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb een berichtje gepost dat ze mij dan wel zo'n box mochten sturen, maar dan wel gratis, zodat ik tegen jullie kon vertellen dat het niet fake was. En binnen no time een pb'tje! Haha, wat een bak! Vrijdag gemaild, maandag had ik m al binnen staan.

De doos zag er precies hetzelfde uit als zoals ze op hun FB pagina lieten zien.

Er zitten van allerlei veelal hele nieuwe dingen in. Veel net gelanceerde producten die ik allemaal graag al een keer had willen kopen. Nu kan ik ze toch mooi (in mijn geval gratis, maar voor andere mensen toch wel tegen een zeer gereduceerde prijs) uitproberen.

Het zijn wel allemaal levensmiddelen en drogisterijspulletjes en ik denk ook echt op jonge mensen gericht.
Nieuw soort Coca Cola, Pickwick Ice Tea, Sportlife, Nivea, teveel om op te noemen. Ik kom de winter wel door. :P

Tis net alsof je bij de supermarkt een boodschappenpakket bij elkaar spaart, maar dan eentje die echt gericht is op jongeren.

Dus, conclusie: ze waren er natuurlijk al lang mee bezig toen de oplichtingspraktijken van mijngratisbox.nl bezig waren. Je loopt wellicht altijd een risico, maar zolang je met Paypal kan betalen is er helemaal niets aan de hand. Ik maak nog een 'Coca Cola Life' open. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 02:05

:') dus de conclusie : het is 1 box en meer hebben ze niet _O-

Nee grapje misschien is dat wat..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:08

Ik had al gelezen op FB dat mensen de box hadden besteld en ontvangen. Mooi dat jij een gratis box hebt Iris!!! Je bent weer een lekkere bofkont, hahaha

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:23

Was dat een eenmalige actie van yourbox dan? Aangezien je ze nog wel kan bestellen maar overal op de site staan dat ze in oktober worden verzonden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:19

Ja dat was een eenmalige 'Trek Bokkers over de streep'-marketing actie.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:35

Ik bedoel meer of ze nog een keer pakketten gaan verzenden, aangezien er alleen staat dat er in oktober wordt verzonden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:12

Heeft er eigenlijk nog iemand iets gehoord over mijngratisbox? Ik kreeg laatst een email dat mijn aangifte verwerkt werd (jaja, heel veel later)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:21

8nnemiek schreef:
Heeft er eigenlijk nog iemand iets gehoord over mijngratisbox? Ik kreeg laatst een email dat mijn aangifte verwerkt werd (jaja, heel veel later)

Nee, behalve dan een mail van de politie om te checken of mijn zaak ondertussen niet opgelost is en de aangifte niet gewist moest worden :+

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:38

Wendy schreef:
8nnemiek schreef:

Nee, behalve dan een mail van de politie om te checken of mijn zaak ondertussen niet opgelost is en de aangifte niet gewist moest worden :+

Same here.. maar dat geldt ook voor een andere aangifte.. ook nooit meer wat van gehoord.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:37

Klopt, die kreeg ik ook, of mijn aangifte inmiddels misschien ingetrokken kon worden... ehhh, nee dus...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:47

Even een schopje :)
Hebben jullie ook een mail gekregen?

Geachte mevrouw, heer,
Zes maanden geleden heeft u aangifte gedaan van oplichting op internet. Uw gegevens zijn verwerkt in een landelijke database en inmiddels geanalyseerd. Op dit moment zijn er te weinig aanknopingspunten voor een strafrechtelijk onderzoek. Zodra dat wel het geval is, ontvangt u daarover uiteraard een mail.

Met vriendelijke groet,
Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO)

Te weinig aanknopingspunten?? Dat geloof je toch niet?! Te veel donuts bedoelen ze?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:51

met aanknopingspunten bedoelen ze vast niet dat er te weinig aangifte is gedaan want dat zal vast niet zo zijn ;) Maar wellicht komen ze er niet achter wie hiervoor verantwoordelijk is?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:08

Ik heb dezelfde mail gehad.
Werd er bijna boos om, stelletje prutsers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:19

Op internet gaat het adres van het bedrijfspand en de woning rond, en de naam ook.. Hij was uit zijn woning gevlucht.. Dus ze kunnen toch op z'n minst een onderzoek doen daar en proberen te achterhalen waar hij heen is lijkt me zo..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:20

Hier hetzelfde. Als dit al te weinig aanknopingspunten zijn, dan weet ik het niet meer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:24

Ja ook hier de mail gehad

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:38

jup same here.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:41

Tss belachelijk :n

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:04

Ja ik kreeg de mail ook inderdaad.
Beeeetje jammer dit.