[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 09:36

Gefeliciteerd met je verjaardag Themba!

Iedereen heeft PB. Tnx iedereen voor het lezen en meedenken.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:49

Dank je wel!!

Pb reageer ik atraks even op! Iets om over na te denken

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:01

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig hoor!!

Gefeliciteerd Themba

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:15

Nelleke, ook ik ben benieuwd! Reactie kan even uitblijven, ik vier vakantie op Samos ;-)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:16

Oe ik ben ook wel benieuwd! Mag ik ook een PB?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:35

Je maakt ons hier wel nieuwsgierig. Heb je nog een PB-tje over?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:46

Spannend Sandra!

Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden :+

Ik heb vrijdag gesprek gehad met de hypotheekverstrekker. En vanmiddag met een andere. Was goed om te horen dat ik zelf toch al heel veel goeie dingen had uitgezocht :D
En vanavond onverwacht nog een bezichtiging. Lang verhaal, maar de moeite waard. Gaat om een redelijk nieuwe maisonette (2001) in hetzelfde dorp als het dijkhuisje. Dus toch ook maar even kijken.
Maar als dat niets wordt ga ik deze week het 1e bod uitbrengen :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:33

Hihi heb nog wel een pb-tje over maar heb inmiddels besloten dat het huis een te groot verleden heeft en dat we er daarom niet willen wonen. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:35

Jammer, maar wel verstandig denk ik :j
Grote maren zijn toch wel riskant. Tenzij je aardig wat eigen geld hebt, dan is het wel het overdenken waard.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:35

Heel jammer, je was er zo enthousiast over, maar wel begrijpelijk inderdaad!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:44

Helaas...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:45

Het gaat niet om geld, dat is het probleem niet.

Het huis is van een topcrimineel geweest, geen gemiddelde draaideurcrimineel maar een big boss in de onderwereld. Hij zit achter de tralies voor de komende 20jr, samen met zijn huurmoordenaar die daar ook heeft gewoond. Maargoed, wel iemand met voldoende connecties met de buitenwereld.

Het huis is een half jr geleden onteigend en op de executieveiling terecht gekomen. Het is dus niet dat persoon in kwestie het huis vrijwillig verkoopt.

Ik wil gewoon niet het risico lopen dat als je de tuin gaat omspitten er ineens een mannetje voor de deur staat die je komt vertellen dat je moet stoppen met graven omdat je anders jezelf mag gaan opgraven. Het is een behoorlijk perceel dus wie weet wat er nog verstopt ligt...

Daarbij zijn er daar gewoon rare dingen gebeurd (moord, rare achterkamertjes, enge ringen etc aan plafonds enz) dat het huis wat mij betreft een te slecht karma heeft.

Vriendlief is veel op zakenreis, ik zie mezelf daar niet in het donker in m'n eentje een paar dagen (nachten) zitten. Het is wel je thuis en zo moet het ook voelen.

Superjammer, kan het slecht loslaten want het huis heeft echt alles wat ik zoek in een huis, op de beste locatie denkbaar. Het is in goede staat en buiten een likje verf, goede grasmaaier en nieuwe keuken kun je er zo in. Maarja, moet het loslaten. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:46

Oef, nee. Dat is wel iets om het links voor te laten liggen. Geen hand vol, maar een land vol. Ook al is het zo'n leuk huis. Er is vast wel iets anders te vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:52

mm, kan me je keuze goed inbeelden Nelleke...toch wel veel vraagtekens bij dat huis en idd, wat ga je vinden ??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:55

Hmmm nee dat risico zou ik ook niet graag willen, wie weet wat voor mensen het trekt idd.
Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar het huis hahaha!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:56

Oh, das idd wel erg pittig. Zo'n geschiedenis bij je huis. Ik weet ook niet of ik dit zou kunnen....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:04

Ja dat is behoorlijk heftig.
ex schoonbroer heeft ooit bij zo'n crimineel moeten verven. nog nooit hadden ze zo hard gewerkt en zeker niet per ongeluk een andere deur geopend. ze werden continue daar in de gaten gehouden. en werden zwart betaald (4 weken schilderen met 2 man, kan je na gaan) ze voelde zich daar ook totaal niet prettig.

en als je er dan moet wonen. voor hetzelfde geld komt er iemand langs die nog wat van hem tegoed heeft en weet niet dat hij er niet meer woont :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:09

Overigs heb ik het huizen zoeken gestaakt. misschien ben ik iets te fanatiek.
Na een goed gesprek met mijn ouders en een vriendin is het misschien niet onverstandig nog een jaar thuis te wonen. dat geld te besparen. En tegen die tijd zal vriendlief ook wel samen willen.
Hij is er nog niet aan toe en eigenlijk zonde om dan spullen te kopen, heel krampachtig te moeten leven terwijl ik thuis geen kostgeld betaal, eigenlijk alles mag, hier mijn tuintje nog heb en ik toch nog wel wat landen wil bezoeken. maar m'n broertje en zusje zijn afentoe zo scheit irritant :') maar mama kon dat ook wel begrijpen.. moet ik gewoon de andere kant op kijken. mama kan ook niet zo goed tegen de eigenwijsheid van opa en ik weer wel. compenseert dan :')

Dromen mag wel dus dat blijf ik nog wel even doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:20

Bewust in het huis van een ex-crimineel wonen zou ik nevernooitniet durven :+

Maar dan meteen een koophuis Jolanda? Of eerst in een huurhuis samenwonen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:25

vriend wil eigenlijk niet huren. of hij moet een goedkoop huis vinden.
en bij kopen wil hij het zelf kopen dus op 1 salaris hypotheek en dat ik er bij kom.
Dit omdat hij geen gedoe wil voor als het nou mis zou gaan. en omdat ik sowiso geen vast contract heb maar een nul uren contract :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:26

Oh oke :) Nou I love huren haha, maar na 7 jaar is het toch niet zo heel leuk meer ;)

Ik snap nooit zo goed waarom jonge mensen niet eerst iets willen huren. Vrienden van ons ook, die kopen meteen iets. Waarom? Echt oprechte interesse hoor.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:31

nou m'n vriend koopt het dan toch alleen. dus voor ons maakt het niets uit. mochten we uit elkaar gaan dan is het van hem. ik zou alleen kostgeld op die manier betalen zoals boodschappen etc.

en voor hetgeen wat hier te huur is particulier (we vallen buiten sociaal, ik alleen niet) krijgt hij ook voor minder een hypotheek.

dus hij wil voor nog minder huren of dan toch kopen. hij zit niet in een risico sector en ik wel.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:36

Dat begrijp ik allemaal, alleen aan een koophuis zit je vast. Je hebt meteen de grootste schuld die je ooit zult maken (hopelijk) aan je broek en je bindt jezelf aan een streek / huis.

Als ik naar mijzelf kijk, onze wensen 5 jaar geleden waren heel anders dan nu. Hadden wij na 2 jaar samenwonen een huis gekocht, waren wij nu waarschijnlijk niet meer tevreden geweest met dat huis. Nu weten we waar we staan, wat we willen en wat we redelijkerwijs kunnen verwachten. Daarom denk ik nu wel een huis te kunnen kopen voor 10 jaar. Ik begrijp dat niks zeker is, maar naar mijn idee heb ik nu meer zekerheden dan toen. Plus na zoveel jaar een vaste baan o.i.d. heb je ook naar alle waarschijnlijkheid een beter salaris en kun je ook een "beter" huis kopen. De grootste sprongen in salaris maken de meeste mensen in het begin van hun carriere. Vandaar de vraag :)

Maar dit is zoals ik het voor mijzelf zie en vandaar de interesse hoe een ander hierover denkt.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:17

Brrrrr klinkt griezelig dat huis Nelleke..... Ik ben wel erg benieuwd naar een linkje (na het verhaal) :)

Wij hebben zojuist de BTK gehad, woensdag krijgen we het rapport. Ik ben benieuwd! Vanmorgen dus weer 2,5 uur in het huis rond gelopen en het voelt heerlijk! :D

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:17

Ben een tijdje niet geweest... :o Het huis van mijn tante is nu na een tijdje in de verkoop. We hadden een familielid die niet helemaal op 1 lijn met de rest zat..maar nu dat is verholpen kan het huis verkocht worden. Er waren eerst 12 mensen die zich bij de makelaar gemeld hadden, dat is later 15, 17 en nu 20 mensen geworden..We wachten het af wat de makelaar van plan is, het huis komt zoals het nu lijkt dus niet op Funda. Zal zo eerst eens een heleboel bijlezen :D