Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:26

Ja,die reken ik er wel bij in.
Behalve de medicijnen voor de kat (heeft epileptie)
Luiers en billendoekjes ook niet (= van kinderbijslag)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:28

Hondenvoer zit er niet bij - maar dat kopen we voor een vriendenprijs (25 euro voor een zak van 15 kilo).
Kattenvoer wel. Verzorgingsproducten, wasmiddel, schoonmaakmiddelen etc ook.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:39

Voor douchen koop ik A merk badschuin en schampoo , maar dat is hier in Dld ook stukken goedkoper
dan in Nl .In de aanbieding kost de 250 ml badschuim van Fa 80 cent of zo , deo 77 cent .

Vandaag budget gegeten ...Boerenkool stampot , jus en vega schnitzel uit de vriezer gehaald .

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:43

Maar je doet toch ook best lang met dat soort producten???? Als je dat over de weken uitspreid zijn die dingen ook niet erg duur.

Kattenvoer reken ik niet mee. Beiden (heb 2 katten) krijgen apart voer, maar beiden dieetvoer van de dierenarts.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:49

Ja joh, met die verzorgings/douche/wasproducten doe je echt een hele tijd. Althans, wij wel :D Maar het zijn vaak wel even van die inkopen die erin hakken, vooral als je hamstert :D Daar staat wel tegenover dat je de weken/maanden erop er helemaal geen kosten aan hebt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:51

Klopt Manzano ...ik vind het trouwens ook heerlijk als ik lekker ruikend onder de douche
vandaag kom .
Zo moet het ook lekker ruiken als ik in huis gepoetst heb ...
Huisdieren heb ik niet ...

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:57

Op douchespul, shampoo, bodylotion ed bezuinig ik niet hoor - dat moet lekker zijn.
Als mijn merken in de aanbieding zijn koop ik direct wat voorraad.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:30

Op kattenvoer bezuinig ik niet, die verdienen ook goed voer.
Verzorgingsproducten koop ik wel zoveel mogelijk in de aanbieding. Zonder shampoo, douchegel, deo, luchtje, dagcreme begint mijn dag niet lekker hoor :)
En ook schoonmaakmiddelen, moet toch wel lekker ruiken :)

De burger van de Bezorgbeer is vies maar de saté niet :9

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:47

Marley schreef:
Op kattenvoer bezuinig ik niet, die verdienen ook goed voer.

Precies, zolang ik niet het goedkoopste van het goedkoopste eet, hoeft m'n kat dat ook niet.

Ik geef gemiddeld zo'n 50 euro per week uit voor mij en de kat :D, inclusief verzorgings- en schoonmaakproducten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:19

Meneer krijgt ook geen discount of supermarkt eigen merk. Op whiskas doet hij het juist goed en op advies van de DA blijven we daar ook bij. Dat het toevallig niet het duurste merk is kan ik dan ook niks aan doen. Als de DA hem had willen overzetten op voer van €20 de kilo (noem maar iets) zou hij dat ook gewoon krijgen ;) Net als dat z'n kattengrit ook geen goedkope korrels zijn. Als ik ergens niet op bezuinig zijn het mijn kat en paard.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:11

Hoi, ik meld me ook aan. Op dit moment doe ik/wij bijna elke dag boodschappen, niet heel voordelig dus... We wonen tegenover de supermarkt dan is het ook zo makkelijk. Eigenlijk zou ik 2 keer per week boodschappen willen doen, maar ik vind het zo lastig om in te schatten wat we dagen vooruit eten. Hoe doen jullie dat?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:14

Folders kijken vd aanbiedingen
En recepten erbij zoeken
Dingen combineren

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:17

bij ons zitten verzorgingsspullen en schoonmaakspullen er wel bij ( haal ik bij de action en doen we lang mee)en voer voor de kat niet maar dat is 29 euro voor 4 kilo, dus doen ze een maand mee..
wij zijn ook ongeveer 50 euro kwijt max 70..

hier ook duurder uit als vriend mee is maar helaas kan ik door rugklachten nu niet alleen haha

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:11

Ben trouw meelezer, maar aangezien ik zelf de boodschappen niet doe hier thuis heb ik er nog niet veel invloed op ;). Groupon heeft nu bij het Gildehuus een mooie actie, mochten er nog Groningers zijn die wat ruimte in de vriezer hebben! http://www.groupon.nl/deals/groningen/S ... 0_32&a=388 :) *gaat weer in mee-lees-modus :P *

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:20

joyce2 schreef:
Ik lees dat heel veel mensen 40 a 50 aan boodschappen per week uitgeven voor 2 personen. Maar rekenen jullie dan ook de verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen en het voer voor huisdieren mee? Want ik maak nu een overzicht van alles wat we uitgeven (aan de hand van de afschrijvingen op de bankrekening) en daar reken ik dus ook al dat soort dingen bij mee.

Ja, behalve het voer voor huisdier. Maar dat is 16.80 en daar doet de hond 3 weken mee. Valt me alles mee, het is speciaal dierenarts voer.
Verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen haal ik bij de Action. Vooral vriendje is een dure in de verzorgingsproducten, dus die sla ik in in de aanbiedingen. Vorige week 8 potten gel gekocht voor maar 20 euro :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:37

Ik ben juist goedkoper uit als ik zo'n beetje om de dag boodschappen doe. Toen ik met weeklijstjes werkte was ik veel meer kwijt. Het vergt alleen een beetje zelfdiscipline dat je niet iedere keer maar lukraak wat haalt. Maar ik heb steeds een maaltijd, en dan maak ik met 1 of 2 verse ingredienten weer wat nieuws. Zo gebruik ik alles helemaal en gooi bijna nooit meer eten weg omdat het over de datum gegaan is.

Ik kijk altijd eerst naar welke groente er goed/goedkoop bij ligt, en daar bouw ik dan de rest van mijn maaltijd omheen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:39

verzorgings producten koop ik "slim" in.
Tijdje terug met de ETOS actie van 4 halen 2 betalen op alle mondverzorging, tja, dan sla ik mond water in voor vriendje en tanden ragers/stokers voor mij.

Ook hebben we graag douchegel van Rituals, deze was afgelopen zomer in de aanbieding (50% korting) dus dan koop ik ook in 1 keer 4 tubes. Daar doen we nu overigens nog steeds mee (1 tube rituals gaat net zo lang mee als 1,5 a 2 flessen goedkope douche gel, dus met de 50% korting ben ik niet veel duurder uit).

Schoonmaak middel koop ik ook in de aanbieding. Enige wat ik wel echt blijf kopen (en geen goedkope variant van neem) is de glorix WC gel Lime.
Mijn vriezer heb ik hier vol liggen (heerlijk!) al zijn de soepjes bijna op..... Ik heb nog maar 3 bakjes soep staan :oo
Vanmiddag ga ik naar de markt. Mijn boodschappenlijst is op zn zachtst gezegd "indrukwekkend" te noemen _O-
maar het scheelt wel dat ik nu veel mee neem voor anderen. Morgen gezellig een hapje eten bij vrienden en ook voor hun neem ik een voorraadje groente mee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:52

Hoi. Ik lees hier elke dag mee.
Heel af en toe reageer ik wel, maar nooit uitgebreid.
Wij zijn met 2 volwassenen en 3 kids.
Ik haal voor gemiddeld €75,- in de week boodschappen.
Daar haal ik dan ook echt alles van.
De jongste gebruikt nog een pak luiers per week en een pak melkvoeding.
Eerder gebruikte ik Pampers en Friso voeding.
De luiers heb ik een aantal maand geleden al ingeruild voor kruitvat eigen merk.
Dit scheeld al 3 euro per pak.
Voeding sinds 3 weken ook kruitvat eigen merk, die is bijna de helft goedkoper :wow:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:28

@MRI: Wij hebben gelukkig net weer een voorraadje Rituals gekregen met kerst en met mijn verjaardag. Dus dat is wel super relaxed :D

@Equimotion: Zo doen wij dat ook. Sinds mijn ouders gescheiden zijn, eten we ook regelmatig bij mijn ma of bij mijn pa mee en vaak gebeurt dat heel onverwachts. Of we worden uitgenodigd bij de buren (of wij nodigen de buren uit). Dus als ik dan al een heel weekmenu in huis heb gehaald (met verse ingredienten), zijn we niet meer zo flexibel als nu. Daarom doen we ook meerdere keren in de week boodschappen. Wat dat betreft kan ik me goed inhouden en heel erg to the point boodschappen halen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:34

Knap Claudia 75 is best krap met 3 kids incl luiers!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:44

Ik red het niet altijd hoor Roselie.
A.s maand zijn de 2 jongsten ook nog jarig.
Ik hou de verjaardagen dan ook in 1 keer, dus maar 1 keer kosten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:49

Dat vind ik inderdaad ook.
Dat red ik niet hoor. Vandaag al helemaal niet :o

Ik koop ook niet voor een hele week vooruit. Ik kijk wat ik nog over heb, evt aanvullen en zo blijft er niks over om weg te gooien, dat gebeurde hier nog wel eens. En dat is echt zonde geld! Daar ben ik nu kritischer in geworden.

Net boodschappen bij Deen gedaan voor 47 euro. 32 rollen wc papier, je kunt het maar nodig hebben. Verder 2 zakken vaatwastabletten in de aanbieding (2 =1) Dus dat was al iets van 16 euro. Maar op de wc zit ik voorlopig er warmpjes bij.

Groente (tas vol) 11 euro, vis 11 euro (wat is vis duur zeg := ) en slager 17 euro. In de weekenden eten we iets luxer. Volgende week dus weer zuinig aan doen! Ik loop alweer tegen het einde van mijn geld aan................ :\

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:58

Opzich ben ik het ermee eens dat weg gooien zonde geld is.
Toch ben ik een van de mensen die best wel veel eten weg gooit. En waarom? ik koop het voor een prikkie op de markt. Eigenlijk weet ik al dat er dingen tussen zitten die niet goed meer zijn/op het randje zitten (zeker als ik een ruime 2 kilo paprika heb voor 1 euro, zoals vorige week := ).
Thuis gekomen gaan de tasjes open en maak ik een selectie: * prullenbak * nu direct gebruiken * nog te bewaren
Maar alsnog ben ik heel veel goedkoper uit dan in de supermarkt.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:59

2 kilo paprika soep van maken en invriezen!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:05

Dat klopt Mri, daar heb je gelijk in. Maar ik ben helaas niet zo flexibel om te kiezen op welke momenten ik naar de markt ga vanwege de kids.
Vroeger deed ik het wel toen ik nog alleen woonde. Maar ik ben wel heel blij dat ik het nu gewoon op vrijdag op de markt haal want het ziet er allemaal stukken beter uit dan in de supermarkt. Het blijft ook langer goed.

Ik heb bakken soep gemaakt, maar dan moet je wel bakjes hebben om het in te doen............ :o