Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Klein kussentje had ik nog liggen. Even gekeken hoe veel stof ik nodig had. Heb geen zoom gemaakt oid maar alleen de kanten af gezigzagd. Mijn mams heeft de stof toen gevouwen (goede kant vd stof aan de binnenkant). Vastspelden en dan controleren of je bij het keren de goede kant aan de buitenkant ziet en de naadjes aan de binnenkant. Dan weer omdraaien en de zijnaden stikken. Die dingen op de voorkant komen van een paar oude lakschoentjes van vroeger
. Ik had een stukje stof over dat ik heb dicht gemaakt en toen weer heb gekeerd.. zo werd het een bandje zeg maar. Dat omdat versierinkje gedaan en mijn moeder heeft dat met de hand vastgezet aan de bovenste flap.
maar het is een kwestie van uitproberen, vastspelden en dan kijken of je het gewenste resulaat ziet. 
Maar het viel me nog mee hoe hij is afgewerkt, hij is vrij glad.
(als het een massieve is)

rommulus schreef:Die tafel kun je wel weer mooi krijgen hoor(als het een massieve is)
Kwestie van goed schuren op vullen weer schuren en dan weer verven ed.

De zolder moet drastisch opgeruimt en opgeknapt worden (ook schuren en schilderen) en dat kon pas als mijn kast eindelijk eens klaar zou zijn. Anders zou ik ook nooit in huis aan de slag zijn gegaan
Had in de vorige al wat gelezen toen ik zocht naar ervaringen met Anne Sloan verf, maar ik wist niet dat het onderwerp nog liep.
Daarna ga ik even kijken of ik 'm inderdaad nog even licht opschuur inderdaad!