Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:13

Nr.1, dat was ik :D Ik kijk morgen eerst bij de Blokker en de Xenos en anders bestel ik hem via jouw link!
Eerste deel van de boodschappen is gehaald: 8 euro en een beetje bij de Aldi.

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:22

Kiezen tussen paard en jezelf vind ik inderdaad wat anders dan tussen paard en kind. Kind zou niet de dupe mogen zijn van hobby's van ouders. Maar goed meningen zullen daarover verschillen :)
Ik vind gezond eten erg belangrijk maar ook goede kleding. Dat wil zeggen kleding die tegen het weer beschermd en dat hoeft dus niet heel duur te zijn.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:45

Ik had trouwens gereageerd op degene die de LIHL bonnen weggaf, was helaas te laat. Ik zoek ze wel voor mezelf, omdat ik ze deze keer niet gekregen heb. Dus als nog iemand bonnen heeft waar hij/zij vanaf moet. Graag een pbtje. :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:57

waar kun je al die korting bonnen krijgen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:07

Oooo geen inspiratie voor weekmenu....

deedee19

Die krijg je toegestuurd. Dat bedrijf koopt adressenbestanden op en als je er in zit krijg je die kortingsbonnen. Ik kreeg ze omdat ik ooit een blije doos had aangevraagd. Nu heb ik ze niet meer gekregen, maar sommige mensen krijgen ze gewoon jaren achter elkaar. Dat gaat dus random.

Sharmila

Ja ik ken die bonnen ook niet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:09

Ik heb eenmaal bonnen gehad, daarna nooit meer. Jammer!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:18

Net weer boodschappen gedaan voor komende week.

Hema

3 zakken koffiepads. 3 euro

Deen. 9 euro;

2 zakjes bistrokrieltjes
Witlof,ongeveer een pond
Half westfries donkerrood
Zakje krentenbollen
3 zakken snoep voor sint maarten

Lidl 22 euro

3 pakken halfvolle melk
Pak vanilleyoghurt
Pak perzikyoghurt
Pak vla
Pakje Gelderse worst
2plakjes chocola
Koffiemelk
Zak diepvriesbroccoli
Fles vruchtensap
Pak sap
Kilo bananen
Pond gehakt
Zak andijvie
Bus sscheerschuim
Pakje oogmakeupdoekjes
Zak bospeen
Komkommer
Doosje eieren

Vomar 37 euro

2 hele bruine broden
3 halfjes wit
2zakken afbakpistolets ,2e was gratis
Potje chocopasta
4 pakjes bakboter
2 bakjes roompate
Zakje geraspte kaas
Pak brokspeculaas
Kaneelbiscuit
Fourrekoekjes
Chocokoekjes
Schuimpjes
4 zakjes conimexsatesaus
Zak kroepoek
4 slavinken
2braadworsten
1 rookworst
Anderhalve kilo appels
2 X 6pakjes drinken voor school
Pak vissticks
3 fles cola
1 fles Lemon live
4 pakjes. Kipsate
Pakje filodeeg
Blikje tuinboontjes

Ik heb nog vleeswaren en ander beleg genoeg in huis.dit is voor 4 personen
Zit ik rond de 70 euro,ben alleen kattenvoer en een flesje rose vergeten,dat haal ik morgen nog
Dan vind ik dat het netjes gedaan is voor deze week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:28

Wie helpt me aan wat lekker eten voor jet menu van volgende week?!? Inspiratieloos!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:32

Ik maak uit de Allerhande de rode kool met appel en worstjes. En spitskool met satesaus van de AH site.
Spitskool en rode kool in de aanbieding.

Ik maak ook een aardappelsalade met makreel, makreel in de aanbieding bij de C1000.
Verder weet ik het ook niet hihi

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:37

Maandag stamppot andijvie met spekjes en balletje gehakt
Dinsdag brood met soep
Woensdag worteltjes gebakken aardappeltjesmet kip uit de oven,kids een worstje die lusten dezekip(pittig) niet
Donderdag nasi of bami met saté,kroepoek
Vrijdag gebakken aardappeltjesmet broccoli en een slavinkje
Zaterdag zuurkool met worst
Zondag. Brood /warme broodjes uit de oven

De bonnen van lekker uit het leven krijg ik ongeveer 2 keer per jaar,al een paar jaar lang.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:51

Van die bonnen had ik ook nog nooit gehoord!

Jaa paard gaat inprincipe voor, maar hij heeft goede dekens die die nodig heeft, beenbeschermers etc. Maar ik ben niet van al die dure setjes, dat vind ik dan altijd weer zonde van mijn geld.

Niks tegen als je het wel wilt! Maar dan zou ik zelf liever nieuwe schoenen of kleding hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:57

Iemand hier uit omgeving utrecht of utrecht? Wilt die persoon mij even een pb sturen +:)+

Ik moet voor volgende week ook weer een weekmenu gaan bedenken, maar ben er echt waardeloos slecht in!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:01

Berkenwoude, dus stukje verder weg...meer richting rotterdam...dus daar heb je denk ik niks aan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:02

Oudewater, 20 min. vanaf Utrecht. Maar waarvoor dan?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:28

Ik zag langs komen dat er mensen voor de projecten in Polen boodschapjes kopen. Ik doe dat ook wel, maar dan "maar" een pakje rijst oid. Staan ze voor de voedselbank hier in NL, krijgen ze van mij wel meer! Ondanks dat ik zelf ook alles moet berekenen om zeker te zijn van een hele week voldoende eten en drinken ;)

Verder zie ik dingen langs komen over mensen die schulden kwijt gescholden krijgen ed. Ergens voel ik me aangesproken (wij hebben weinig (zal nooit zeggen niks!), maar wel beide een smartphone met abbo, interactive tv en 2 katten) om dat ook wij met schulden als het goed is een gedeelte kwijt gescholden gaan krijgen. Aan de andere kant denk ik, ik hoef me niet aangesproken te voelen. Ik vraag verder niet veel, probeer niet te klagen over geen geld hebben ed, dat ik niet naar de bios kan ed. Soms mislukt dit al eens, maar das vooral als ik voor Amber iets nodig heb, of zoals van de week met de dieren. Dan moet ik eerst zelf geld gaan vragen voor dat ik zoiets kan halen/doen. Daar kan ik me dan wel rot om voelen.

Ik kan me ook ontzettend kwaad maken, wanneer ouders roken/kleren kopen/paard hebben, maar hun kind niet fatsoenlijk kunnen kleden of voeden. Hier zullen mijn kinderen (en dieren) ten alle tijden op 1 komen. Al heb ik niks te eten, als hun maar kunnen eten en kleertjes hebben!!!
Ik word al emotioneel als ik er aan denk :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:33

Maar hoe kom je dan aan een smartphone met Abbo als je in de schuldsanering zit? Gaan ze daar mee akkoord? Want die dingen zijn best duur en de bijbehorende abonnementen ook.
Weet niet wat je voor interactieve tv betaald, maar digitenne is maar 9 euro ofzo per maand.

Overigens geen aanval maar ik heb geen idee hoe zoiets werkt en wat de voorwaarden zijn enzo. Ben nieuwsgierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:37

Mijn paard en kat gaan ook echt voor mij ... mocht het nodig zijn ben ik wel bereid om een maand op brood te leven :j

Goh zag hier ergens voorbij komen over de winter en goede schoenen. Ik loop in de winter ook gerust op m'n Allstars :o Andere schoenen krijg ik ook koude voeten in, dus of dat dan gelijk is of pas na een half uur maakt ook niks meer uit.

Mijn budget weekend is verpest, m'n broer wil morgen komen eten. Maar geen pasta, risotto en pizza. Liever ook niks met witlof (verdorie ik ben alweer witlof verslaafd :') ). Ow maar die cannelloni van vorige keer mag wel. Ja zucht dat pak heb ik dus net naar Antwerpen verplaatst. Ik ga zo dus eens druk in de Appie zoeken naar wat lekkers, niet al te moeilijk en niet al te duur.

Ligt er misschien ook aan wat voor abo? Ik heb een iPhone altijd zonder internet gehad, scheelt direct een tientje per maand. Die was dan 20 euro en nu met sim only 4 euro. Interactieve tv vraag ik me sowieso af wat een mens daarmee moet :+ Ik heb in België Nederland 1,2 en 3 en paar Belgische zenders, meer ook niet. Zie niet in wat je nog meer moet hebben op tv..

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:49

Sammy ik zei erbij dat het zwart wit denken is. Maar het is soms oneerlijk dat mensen die iedere euro tien keeromdraaien niet geholpen worden en mensen die gewoon geleefd hebben zonder ergens na te kijken...schulden maken en dan nog geholpen worden door kwijtschelding ook.

Maar dit geldt ZEKER niet voor IEDEREEN, dus voel je astjeblieft niet aangesproken als dat niet nodig is ;)

Jij hebt wel eens verteld hoeveel je deed met je weekbedrag en dat is knap. Verder lijkt schuldsanering me geen pretje, maar aan de andere kant wel een hulpmiddel om uit de schulden te komen toch? Dat lijkt me dan weer een positief vooruitzicht.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:39

Ik denk ook dat dit toch over een ander slag mensen gaat. De mensen waar ik me persoonlijk aan irriteer zijn mensen die geen rode cent hebben maar hele hoge eisen stellen. Ik ben werkloos maar wil perse zo'n baan ofzoiets. Of mensen die gewoon weigeren te werken uit luiheid. Zo ken ik iemand die al meer dan 10 jaar in de ziektewet zit, te belazerd was om op mijn bruiloft te komen want hij had geen geld voor benzine. Maar als hobby computers voor mensen repareert. En maar klagen dat hij het zo slecht heeft. Bah daar walg ik echt van.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:10

Sharmila schreef:
Ik denk ook dat dit toch over een ander slag mensen gaat. De mensen waar ik me persoonlijk aan irriteer zijn mensen die geen rode cent hebben maar hele hoge eisen stellen. Ik ben werkloos maar wil perse zo'n baan ofzoiets. Of mensen die gewoon weigeren te werken uit luiheid. Zo ken ik iemand die al meer dan 10 jaar in de ziektewet zit, te belazerd was om op mijn bruiloft te komen want hij had geen geld voor benzine. Maar als hobby computers voor mensen repareert. En maar klagen dat hij het zo slecht heeft. Bah daar walg ik echt van.

Zulke mensen heb ik ook in mijn omgeving :j Mijn broertje bijvoorbeeld. Die is nu bijna 22, en heeft zich 2 jaar geleden willen laten afkeuren omdat ie last van zijn knieën had. Bleken nog groeipijnen te zijn 8)7 Daarna is ie het GGZ traject in gegaan ( zijn eigen woorden: "Helpen kunnen ze me daar toch niet, maar ik hoef iig niet te solliciteren". ), WALGELIJK!!!!! En wel mensen tatoeëren, zwart uiteraard.
Ik heb ook geen contact meer met hem :n

Marley, we hebben eind deze maand de afspraak waarin bepaald wordt of we daadwerkelijk de sanering ( wsnp ) in gaan, of niet. Nu zitten we beiden onder bewindvoering. Dit is het voor traject zeg maar. En hier kan heel veel in overleg. We zijn begonnen met 90 euro leefgeld voor ons 3en, maar uit eindelijk wilde ik toch perse zelf ook een abbo ( vriendlief had die al ) en eigenlijk heel graag dat interactieve tv ( omdat we al nooit naar de bios kunnen enz, nu kunnen we iig films opnemen :o ) en daarom zijn we geminderd met het leefgeld. Dat is ook gelijk de grootste reden, waarom ik probeer niet te klagen dat we "maar" 60 euro hebben. We hebben er wel andere dingen voor in de plaats :)

Bloempje, ik weet idd dat het niet voor iedereen bedoeld was, en dus ook niet voor mij persoonlijk. Maar soms dan voel ik me, sja, toch gewoon aangesproken. Niet om wat en hoe jij dingen schrijft, maar hoe ik mezelf en mijn situatie dan zie. Soms weet ik heel goed van mezelf dat ik er niks aan kan doen, alles voor mijn kinderen en dieren over heb, en zo goed als ik kan help aan het schuldenvrij worden. Maar sommige dagen, heb ik gevoelens en gedachten die neer komen op lui zijn, omdat ik nu niet kan gaan werken, omdat ik niet eerder uit de schulden ben gekomen enz. Ben dan veel te hard voor mezelf.
Snap je hoe ik het bedoel? :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:31

Sammyy, ik vind het knap dat je er zo openlijk voor uit durft te komen. De meeste mensen schamen zich voor hun situatie.
Die 60,- per week leefgeld moet je daar ook luiers etc van kopen?

Zelf kom ik bij de bank dagelijks ''gevallen'' tegen van mensen in de WSNP, en welke onder bewind staan. Ook velen met leefgeld. En as je dan verhalen hoort van beide werkloos raken, geen nieuwe baan weer kunnen vinden, vaste lasten niet meer kunnen betalen etc..... Dan wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt hoe het ook kan gaan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:23

Idd, ik moet er ook luiers van kopen. Ik hoop ook van harte dat we straks met de baby er bij, een beetje extra kunnen krijgen.

Helaas zijn er idd erg veel mensen die in de problemen komen buiten hun eigen schuld om. Werk is gwn echt moeilijk te vinden, zeker als je al wat ouder bent oid.