Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:40

Mrisss schreef:
Staat er idd goed krom hihi.

Bedoelde dat ik afreken bij de scankassa en ipv via de poortjes bij de kassa via de ingang eruit ga. Personeel kwam me helpen :)

haha dacht al, vreemd dat als je al zo in elkaar zit je dat op zo'n vrolijke manier hier neer zet.[/quote]

Hihi nee nee, vind het scannen al eng. Bang dat ik wat vergeet!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:42

vonneke schreef:
Pfff dat zijn nog eens prijzen. Hier ook kermis. Ritje in de draaimolen kost 1.25. Daar zijn ze 5x in geweest en we hebben ballen met ze gegooid voor een hele grote bal. Verder nog oliebollen en toen waren we voor 15 euro klaar ;)

Dat is lekker idd. Ik had 3 kinderen bij me waarvan er 2 behoorlijke durfals zijn, dus een ritje achtbaan was al 16 euro voor hun samen. Belachelijk eigenlijk, maar ja, het is maar 1x per jaar 3 oktober... een beetje te vergelijken met carnaval zeg maar. Ben al ruim 100 euro armer, maar goed, ze genieten zichtbaar en dat geeft me toch ook een fijn gevoel

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:53

DebGizmo schreef:
vonneke schreef:
Pfff dat zijn nog eens prijzen. Hier ook kermis. Ritje in de draaimolen kost 1.25. Daar zijn ze 5x in geweest en we hebben ballen met ze gegooid voor een hele grote bal. Verder nog oliebollen en toen waren we voor 15 euro klaar ;)

Dat is lekker idd. Ik had 3 kinderen bij me waarvan er 2 behoorlijke durfals zijn, dus een ritje achtbaan was al 16 euro voor hun samen. Belachelijk eigenlijk, maar ja, het is maar 1x per jaar 3 oktober... een beetje te vergelijken met carnaval zeg maar. Ben al ruim 100 euro armer, maar goed, ze genieten zichtbaar en dat geeft me toch ook een fijn gevoel

Jij woont vast in Leiden en/of omstreken :)
Het is ook een behoorlijk grote kermis daar, ik weet de dag niet precies meer maar volgens mij was er ook altijd markt bij, daar kocht ik lekker plantjes ed in toentertijd, echter dan heb ik het al wel weer over ruim 10 jaar geleden (studententijd heb ik 5 jaar in Leiden gewoond)

Anderzijds zou je 1 gratis warme maaltijd weer kunnen hebben lol, hutspot! of doen ze dat niet meer tegenwoordig?

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:55

Dat is goed geld! Maar idd maar 1x in het jaar

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:03

Annemiek, Ik ben inderdaad een echte leidenaar ;) (of zoals ze zeggen, juhhh leieeenaaar haha) Die plantjes op de markt staan er nog steeds hoor! En de hutspot word ook nog steeds gegeten, maar wij gaan eigenlijk alleen naar de kermis

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:09

Hier doe ik nu 2x per week boodschappen ipv zo'n beetje elke dag :o
Ga dan elke keer naar een andere supermarkt, waardoor ik van beide de aanbiedingen van groente en vlees van die week mooi mee kan nemen en dat eet ik dan ook meteen de dagen die volgen.
Heb ik een keer zin in iets lekkers, haal ik de allergoedkoopste blikjes roze zalm, fijnprakken, beetje mayo en whiskeycocktailsaus erdoor, stokbroodjes van 2 voor €0.32 erbij en smullen maar 's avonds! Evt ook nog een eitje erbij koken voor op het stokbrood en zo heb je toch goedkoop iets lekkers op tafel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:30

Hihi dat met zalm en eitjes doe ik ook zo :)
Ook lekker met tonijn

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:20

wemkelover schreef:
Ik ga maandag nog even terug voor gehakt want dat is in de aanbieding bij de lidl 2x 500 gram voor 3,50.

Heb je geen moeite met het kopen van zulk goedkoop vlees?
Ik kan dat dus echt niet...

Edit: ik vel geen oordeel hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:23

@tiggs, waarom zouden we daar moeite mee moeten hebben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:24

Tiggs, ik heb hetzelfde hoor :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:36

Sannert schreef:
Iemand trouwens een goedkoop product voor de oven te reinigen ?

Mijn moeder zet altijd een kopje ammoniak in de oven, deur dicht een een nachtje laten staan. De damp weekt het vet los, je kan het dan zo met een doek wegvegen.
Schijnt ook te werken voor een frituurpan.

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, heb een zelfreinigende oven.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:42

Zo vandaag ook boodschapjes gehaald, had nog aardig wat liggen, en heb nu eten en drinken voor 2 pers t/m zondag voor 30 euro! Dus dat is wel lekker!
Het meeste geld ben ik meestal kwijt aan shampoo en conditioner dat vliegt er hier door heen! M'n favo is Nivea Diamond gloss. Die haal ik meestal bij kruidvat als er 1+1 gratis is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:53

maroescha schreef:
@tiggs, waarom zouden we daar moeite mee moeten hebben?

Omdat voor zo'n laag bedrag de dieren nooit een dierwaardig bestaan gehad kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:56

Soms moet je niet overal te veel over na denken..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:11

In het belang van de dieren zou ik heeeel graag "beter" vlees kopen maar wat de financiëen niet toelaten gaat helaas niet.. Zou ik super rijk zijn.. dan zou ik het wel weten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:32

Ik koop mijn vlees vaak wel bij de slager :j Is iets duurder maar ik weet wel dat het eerlijker vlees is :j
Maar eerlijk is eerlijk ik koop het ook vaak genoeg gewoon bij de supermarkt.....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:35

SAKKIA schreef:
Ik koop mijn vlees vaak wel bij de slager :j Is iets duurder maar ik weet wel dat het eerlijker vlees is :j
Maar eerlijk is eerlijk ik koop het ook vaak genoeg gewoon bij de supermarkt.....

De afgelopen 2 weken heb ik het inderdaad ook bij de slager.. Is zelfs goedkoper dan in de super bij ons.. dus als ik dan ook beter ben voor de beestjes vind ik het helemaal goed!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:54

Nou ik doe het niet alleen voor de dieren hoor :+
Wij wonen in een klein dorp met maar een paar winkeltjes en een grote supermarkt. Ik zou het echt doodzonde vinden als de bakker en de slager uit het dorp zouden verdwijnen omdat ze niet meer kunnen bestaan, door die grote supermarkt :o
Sinds kort hebben we ook weer een aparte groenteboer en om heel eerlijk te zijn ben ik daar nog niet geweest. Eens kijken wat hij heeft voor aanbiedingen misschien :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:58

Als ik een vette bankrekening zou hebben zou ik ook wel duurder vlees kopen, naar de bakker gaan en de groenteman. Maar wat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Ik koop eigenlijk altijd vlees wat in de aanbieding is, of op de datum. Heeeeeel soms kopen we een biefstukje of varkenshaasje, maar da's misschien 5x per jaar ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:04

Ik zat het me net te bedenken in de auto, dat het me zo heerlijk lijkt om echt het geld te hebben om lekker brood te halen bij de bakker, m'n groentjes bij de groentenman...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:11

Ja maar wat geven jullie uit voor bijvoorbeeld een brood dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:16

Nul euro, want ik koop nooit brood :')
Mijn moeder koopt de broden bij de bakker. 1 keer in de week is het 3 broden voor 7.50 geloof ik!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:18

SAKKIA schreef:
Ja maar wat geven jullie uit voor bijvoorbeeld een brood dan?

M'n man eet alleen maar witte bolletjes, 1,39 per zak van 10. En voor mij en m,n zoontje 1 bruin brood per week van omgveer 1,50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:19

Volgens mij kost mijn brood rond de 2 euro. Doe wel een week ongeveer met 1 brood. Heb waldkorn brood, at eerst alleen maar wit. Maar dit is gezonder :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:20

Vjestagirl schreef:
Ik zat het me net te bedenken in de auto, dat het me zo heerlijk lijkt om echt het geld te hebben om lekker brood te halen bij de bakker, m'n groentjes bij de groentenman...

Ja echt ? Ik proef echt geen verschil met brood van de bakker of aldi of zo. ook al zou ik het geld hebben dan nog ging ik geen 7,50 voor 3 broden betalen. haal nu per week 4 broden bij aldi voor 6euro.