[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:38

Hij hangt er bij mij nu ook aan, straks de ipad ook maar gelijk even doen.
Itunes geeft 16 minuten aan bij mij en is nu op de helft..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:41

Die van mij heeft er bijna een uur over gedaan :') Ga het nu even bekijken allemaal!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:44

App Store is flink veranderd.
Je hebt nu Passbook..
Safari verbeterd! Ziet er allemaal veel strakker uit, veel extra opties.
Fotomenu wat veranderingen, kun je vanuit de fotorol direct foto's op FB en Twitter gooien. En nog wat meer dingen.

Ga weer ff verder ontdekken!

De kaarten zijn ook flink verbeterd!
Je kunt oproepen "weigeren" en later terug bellen! Kan ook wel eens handig zijn!
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 19-09-12 21:52, in het totaal 3 keer bewerkt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:49

Ik heb een Iphone 4..
Hij heeft er alles bij elkaar 15 min over gedaan..
Ik ga het eens bekijken nu..
Die panorama in de camera.. hoe gaat dat? dat lukt me niet..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:52

ik ga komend weekend wel updaten, moet IPad en IPhone, vind het wel jammer dat youtube eraf is, ik kijk altijd filmpjes in bed op de IPad, voor ik ga slapen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:55

_Rianne_ schreef:
Ik heb een Iphone 4..

Werkt alleen op de 4S, 5 en iPod Touch 5e generatie. -O-

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:55

Morrie schreef:
ik ga komend weekend wel updaten, moet IPad en IPhone, vind het wel jammer dat youtube eraf is, ik kijk altijd filmpjes in bed op de IPad, voor ik ga slapen

De nieuwe YouTube App in de AppStore is 10x beter dan de standaard app die erop zat ;)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:57

NatassJa schreef:
_Rianne_ schreef:
Ik heb een Iphone 4..

vandaar dat het me niet lukte.. :')

En de tabbladen in Safari...? ook zeker? -O-

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:01

_Rianne_ schreef:
NatassJa schreef:
Ik heb een Iphone 4..

vandaar dat het me niet lukte.. :')

En de tabbladen in Safari...? ook zeker? -O-

Dat weet ik eigenlijk niet.. Wel de 3D kaarten in Maps. Ook alleen voor 4S, 5 en Touch.. -O-

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:03

Wat wel makkelijk is, dat je je telefoon op "Niet Storen" kan zetten. Hier een stukje erover:

iPhone-gebruikers kunnen in iOS 6 een schakelaar gebruiken om in één keer alle binnenkomende iPhone-notificaties uit te schakelen. Op deze manier voorkom je dat je bijvoorbeeld ‘s avonds wakker wordt gebeld. De functie was eerder al uitgelekt.

Word je gebeld, dan verschijnen er in iOS 6 twee nieuwe knoppen: Reply with Message en Remind Me Later. Door met een bericht te reageren kun je een snelle iMessage naar de beller sturen, om aan te geven dat je in een vergadering zit, terwijl de herinneringsknop een herinnering voor je inplant, die je op een later moment vertelt dat je iemand moet terugbellen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:04

Of dit, ook makkelijk!:

iOS 6 en Begeleide Toegang

In iOS 6 is een nieuwe functie genaamd Begeleide Toegang (Guided Access) toegevoegd, waarmee je het gebruik van bijvoorbeeld het touchscreen of de fysieke knoppen kunt uitschakelen. Op deze manier probeert Apple het makkelijker te maken om een iPad te laten gebruiken door bijvoorbeeld kinderen of klanten in een winkel. De app is ook handig voor studenten die een examen op de iPad doen, maar niet naar Safari mogen gaan om antwoorden op te zoeken.

Om Begeleide Toegang te gebruiken moet je de functie eerst inschakelen via de instellingen van de iPhone, iPod touch of iPad, onder de optie ‘Toegankelijkheid’. Je vult een viercijferige pincode in die later gebruikt kan worden om de functie weer uit te zetten. Nadat je Begeleide Toegang hebt gestart ga je naar een iPhone-app toe en druk je drie keer achter elkaar op de thuisknop van je iOS-apparaat. De app wordt licht uitgezoomd en je kunt aangeven welke delen van het scherm en welke functies van de iPhone niet gebruikt mogen te worden. Het is zelfs mogelijk om aanraking uit te zetten, waardoor iemand alleen naar het iPhone-scherm kan kijken. Door nogmaals drie keer te drukken op de thuisknop kom je op een scherm waar je de eerder ingestelde pincode kunt invoeren om weer naar het beginscherm van je iPhone te gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:06

Gevonden, doe de update vannacht wel ff.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:07

NatassJa schreef:
De nieuwe YouTube App in de AppStore is 10x beter dan de standaard app die erop zat ;)

maar die is er nog niet, las ik op het IPhone/Ipad forum

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:08

NatassJa schreef:
Wat wel makkelijk is, dat je je telefoon op "Niet Storen" kan zetten. Hier een stukje erover:

iPhone-gebruikers kunnen in iOS 6 een schakelaar gebruiken om in één keer alle binnenkomende iPhone-notificaties uit te schakelen. Op deze manier voorkom je dat je bijvoorbeeld ‘s avonds wakker wordt gebeld. De functie was eerder al uitgelekt.

Word je gebeld, dan verschijnen er in iOS 6 twee nieuwe knoppen: Reply with Message en Remind Me Later. Door met een bericht te reageren kun je een snelle iMessage naar de beller sturen, om aan te geven dat je in een vergadering zit, terwijl de herinneringsknop een herinnering voor je inplant, die je op een later moment vertelt dat je iemand moet terugbellen.

die functies zijn voor mij de enige reden om te updaten, maar gemakshalve moet de IPad dan ook, anders zal de boel vast niet meer syncen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:09

Morrie schreef:
NatassJa schreef:

maar die is er nog niet, las ik op het IPhone/Ipad forum

Ik heb hem er al een week op staan in iedergeval.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:13

Maar tabbladen in safari had je toch al een soort van, je opent gewoon een nieuwe pagina.. Ik neem tenminste aan dat je t over iphone hebt.
Dat niet storen lijkt me inderdaad heeeeel handig! Normaal zette ik altijd mn geluid uit als ik naar bed ging maar nu kan je gewoon in stellen na dit tijdstip geen bliepjes meer :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:18

Heb het even getest, maar volgens mij werkt het niet zoals wij denken :')

Safari is nu wel fijn in Landscape mode! Kun je hem op fullscreen zetten!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:19

NatassJa schreef:
Of dit, ook makkelijk!:

iOS 6 en Begeleide Toegang

In iOS 6 is een nieuwe functie genaamd Begeleide Toegang (Guided Access) toegevoegd, waarmee je het gebruik van bijvoorbeeld het touchscreen of de fysieke knoppen kunt uitschakelen. Op deze manier probeert Apple het makkelijker te maken om een iPad te laten gebruiken door bijvoorbeeld kinderen of klanten in een winkel. De app is ook handig voor studenten die een examen op de iPad doen, maar niet naar Safari mogen gaan om antwoorden op te zoeken.

Om Begeleide Toegang te gebruiken moet je de functie eerst inschakelen via de instellingen van de iPhone, iPod touch of iPad, onder de optie ‘Toegankelijkheid’. Je vult een viercijferige pincode in die later gebruikt kan worden om de functie weer uit te zetten. Nadat je Begeleide Toegang hebt gestart ga je naar een iPhone-app toe en druk je drie keer achter elkaar op de thuisknop van je iOS-apparaat. De app wordt licht uitgezoomd en je kunt aangeven welke delen van het scherm en welke functies van de iPhone niet gebruikt mogen te worden. Het is zelfs mogelijk om aanraking uit te zetten, waardoor iemand alleen naar het iPhone-scherm kan kijken. Door nogmaals drie keer te drukken op de thuisknop kom je op een scherm waar je de eerder ingestelde pincode kunt invoeren om weer naar het beginscherm van je iPhone te gaan.

da's wel handig! Heb er altijd zo'n hekel aan als mensen door je telefoon gaan bladeren als je die even op tafel laat liggen terwijl je even weg bent.. nu kunnen ze mooi naar een fotootje kijken... :')

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:20

Rianne: En het werkt echt goed!! Heb het net geprobeerd haha. M'n broertje kon er mooi niet op :D

De tabs is volgens mij alleen voor de iPad. iPhone alleen fullscreen mode, en de extra opties.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:25

Hoe werkt die fullscreen dan?
Al gevonden!
Hm krijg nu toch weer whatsapp terwijl ie op niet storen staat, maar ff uitvogelen hoe t verder werkt dus

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:28

Niet storen, werkt alleen als hij op standby staat. Dan gaat ie direct naar de voicemail, zonder over te gaan!
Als je er mee bezig bent, gaat hij gewoon over, maar kun je wel voor die berichten kiezen: Bel terug of Stuur bericht.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:33

En als ze dan 2x bellen, dan gaat hij gewoon weer over.. kan je dat ook naar vaker zetten, of dat niet?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:41

Iemanand enig idee wanneer de prijs van de 4s gaan dalen?
De 5 is echt veel te lang.. Ik heb nu een HTC one X fijn toestel maar ook zo lang, als hij in mn broekzak zit fietst dat echt niet lekker.. Dus denk dat ik liever een 4s neem, volgend jaar komt er toch wel weer wat nieuws.
Verder geen bijzondere opties..
Ik durf alleen geen 4s tweedehands te kopen denk ik.. Maar om nu de volle mep neer te leggen als die over een paar weken goedkoper is?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:49

*Komt er even tussendoor vallen.

Lijkt mij dat als ze vaker dan 2 keer proberen dat het wel een soort van spoed achter zit? :+
Bij mij althans, maar ik word sowieso niet vaak gebeld, haha.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:04

Klinkt goed iOS 6. Begreep ik nou uit het persbericht dat er ook een kaartenapp (niet Google Maps) bij zit die ook stembegeleiding geeft?