Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:21

Evelyne79: Zoek je dan meer in de richting van modellen gelijk aan de Kawasaki Versys? Die zit wel rechtop en is ook geschikt voor koffers. Yamaha heeft de Super Ténéré dan nog als tegenhanger en Triumph heeft de Tiger.
Dit zijn meer adventure motoren en geen idee of ze ook geschikt zijn voor vrouwen ;) Ik vind ze zelf namelijk niet zo mooi. Ik ben meer van de sport modellen met veel plastic en anders voor de naked bikes zoals de Ducati monster. Ik ben wel heel nieuwsgierig wat je nu zoek en wat het gaat worden.

O, BMW heeft ook van dit soort modellen, zoals de GS1200

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:14

Tigerrrrr :D

Afbeelding

*edit: ik ken geen motor die niet geschikt is voor vrouwen... Hooguit minder geschikt voor kleinere mensen (alhoewel veel te verlagen is) of voor mensen met minder kracht ivm handling :P
(dat ik dat op een forum met merendeel vrouwen nog moet uitleggen >;) :Y) )

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:55

Haha ik hoef ook niet te proberen op mijn vriend zijn motor te rijden.
Hij heeft een ktm crossmotor met wegbanden alleen hij kan zelf maar net aan de grond met zijn 1.75.

Ik had vandaag flink wat moeite met 1e keer achtjes rijden :=

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:48

Qua model spreekt me de tenere wel aan, alleen de prijs wat er nou in aanbod is is way to much.....
die is dus boven mijn budget.
Wat ik wil zeggen met een vrouwenmotor is dat die wat compacter moet zijn, ik ben niet klein, 1,74 maar de motor van mijn vriend is mij gewoonweg te lang van zitvlak naar stuur, dan zit ik er helemaal uitgerekt op, dat rijd voor mij niet lekker.
mijn honda magna is veel compacter, zitvlak en stuur zit daar dichter bij elkaar

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:40

WestBest schreef:
Tigerrrrr :D

[ Afbeelding ]

*edit: ik ken geen motor die niet geschikt is voor vrouwen... Hooguit minder geschikt voor kleinere mensen (alhoewel veel te verlagen is) of voor mensen met minder kracht ivm handling :P
(dat ik dat op een forum met merendeel vrouwen nog moet uitleggen >;) :Y) )

Tof ritje! Tiger wel iets boven het eerder genoemde budget geloof ik. Maar Triumph heeft sowieso bij mij al een voorsprong.

En ben het met je eens. Kan me wel voorstellen dat bepaald type motoren veel door vrouwen gekozen wordt, maar echt modellen die geen vrouwenmotor zijn? Waarom?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:43

Evelyne79 schreef:
Qua model spreekt me de tenere wel aan, alleen de prijs wat er nou in aanbod is is way to much.....
die is dus boven mijn budget.
Wat ik wil zeggen met een vrouwenmotor is dat die wat compacter moet zijn, ik ben niet klein, 1,74 maar de motor van mijn vriend is mij gewoonweg te lang van zitvlak naar stuur, dan zit ik er helemaal uitgerekt op, dat rijd voor mij niet lekker.
mijn honda magna is veel compacter, zitvlak en stuur zit daar dichter bij elkaar

Wil je graag een allroad motor? (dat maakt het aanbod een stuk kleiner).

Ik ben gisteren ook nog even lekker bezig geweest :)

Afbeelding

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:14

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:52

Het is lekker stil hier!
Ik ben nog steeds helemaal hyper na mijn les van gisteren *\o/* Voor het eerst op de 'echte' motor gereden :Y) Die chopper vond ik echt 3x niks dus dan maar snel hier naar door. (we zijn begonnen op de 125cc, leek ons de beste manier met die paar kilo van mij :'))

Ik vond het nu echt meteen 3x zo leuk, heb echt een uur lang zitten grijnzen :D Heerlijk, echt genieten!

Ondertussen ook een keer op de Triumph Street Triple van vriendlief gereden, even op het nog leegstaande industrieterrein. Dat was ook super gaaf!

Zelf ook verliefd geworden op een motor, de kawasaki er-6f <3 Daar gaat zeker een proefritje op gemaakt worden als ik mijn rijbewijs heb :)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:33

Is even geleden. Lees van alles en nog wat hier. Van plezier tot pech en de lange weg terug.
Had in juni een mooie kawasaki ZXR400 gekocht. Niet mega groot, maar gezien mijn lengte en gewicht een heerlijk fietsje om mee te rijden. Echt een kleine supersport waar je lekker mee kan gooien en smijten.
Helaas. Na nog geen 6 maanden werd ie gestolen en vond ik hem terug zonder framenummers en carburateur en hadden ze hem in de fik gestoken. Was niet veel van over.

Later onverwacht een nieuwe motor gevonden.
Rij weer op een Honda CBR 600F uit 1993. Weer zwaarder, maar rijd super.
Samen met vriendlief dus een paar dagen naar de Eiffel geweest.
Doelstelling: De Groene Hell rijden. En gedaan. Eerst de Nürburgring op geweest. 21 kilometer gas geven en bochten. Dit is het circuit waar Niki Lauda zijn beroemde ongeval heeft gehad waar hij in zijn brandende formula 1 auto gevangen zat.
Daarna de GP Strecke op geweest en daar wist ik zo hard te gaan dat ik mijn vriend op meer dan een halve ronde achterstand heb gereden.
Oftewel. De CBR is voorlopig wel een blijvertje. ^_^

Afbeelding

Afbeelding

Hierna de ring stickers erop geplakt.

Afbeelding

Afbeelding

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:24

Goed bezig!!

Leuke motoren, die CBR 600's, klinken ook altijd zo lekker.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:31

Hallo dames,

Mag ik mee komen kletsen? Ik ben ook bezig voor mijn motorrijbewijs (A) en heb nu net 3 lessen gehad. Les op een Suzuki Gladius met 52 KW. Prima aangezien ik maar 1,63m ben en dus niet op een te hoge motor kan stappen :)

Vriendlief heeft een Kawasaki Z750 waar ik vaak achterop kan. Voorheen een ER6-F dus Goldie mocht je vragen hebben dan moet je maar een gil geven :) Is zeker een hele fijne motor!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:54

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:33

Mooi is die zeg! :)

Hebben jullie allemaal meteen een eigen motor gekocht of eerst gehuurd? Instructeur zei dat het handig is om eerst verschillende fietsen uit te proberen,zodat je goed weet wat je wilt. Vriend heeft echter meteen na 1 proefrit zijn ER6-F gekocht nadat hij zijn rijbewijs had gehaald.. Dus, wat doen jullie / hebben jullie gedaan?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:10

Meteen gekocht wat ik mooi vond (en nog steeds vind :) ). Wel in verschillende zaken geweest en op veel motoren gezeten. Ik wilde zlef niet huren, omdat je dan toch minder rijdt dan dat je er 1 hebt staan + dan moet je elke keer betalen wat je directer voelt aan kosten. Al is dat natuurlijk een slecht excuus.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:55

Hoi :wave:

Mag ik ook meekletsen hier? Ik ben al een jaar of 8 motorinstructeur, leuke (herkenbare) ervaringen komen hier voorbij. Naast het werk geven we ook een paar keer per jaar bochtentrainingen op het politiecircuit in Lelystad.

Ik heb zelf 2 BMW F800S'en gehad en rij momenteel een BMW R1200S, dat is mijn privemotor en die gebruik ik ook voor het werk.
Vriendje rijdt ook veel motor dus das gezellig. We gingen ook veel weekendjes weg maar met onze kleine van 1,5jr lukt dat nu even niet. Ik heb wel bijna mijn hele zwangerschap doorgereden, tot 32wkn, daarna mocht het niet meer van mijn werkgever. Achteraf hadden ze natuurlijk gelijk maar op het moment zelf vond ik het niet grappig Y;(

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:18

Instructeur.. klinkt goed polly!!!

Ik heb zojuist mijn theorie behaald, over twee weken mijn 1e examen. Ik snap alleen de balle niet van dat aantal kw's e.d.

ik ben 23, beginner en bezig met mijn a2 examen. Ik mag dus max 35 kw. Nu wil ik dolgraag een yamaha r6 yzf (er staat nu een supermooie te koop) maargoed volgens mijn vriend mag ik niet op deze motor rijden.
wat kun je wel met een a2 rijbewijs, wat ik zo snap vrij weinig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:22

Oooooooooh, waarom valt mijn oog nu pas op dit topic :wow:
Ik heb in juni een proefles gehad, om te kijken of ik motorrijden écht zo leuk zou vinden als ik dacht en JAAAA wat was het tof!! Dus nu gauw afstuderen, werk vinden en dan sparen *\o/* (wil natuurlijk wel als ik m'n rijbewijs heb, meteen een motor kunnen kopen)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:22

Rejo, als je echt verliefd bent op dit model, kun je er ook altijd voor kiezen om je motor te laten begrenzen (knijpen). Dan mag je er met een begrensd rijbewijs wel op rijden :)

Leuk dat het zo beviel Renee1991!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:31

ReJo schreef:
Instructeur.. klinkt goed polly!!!

Ik heb zojuist mijn theorie behaald, over twee weken mijn 1e examen. Ik snap alleen de balle niet van dat aantal kw's e.d.

ik ben 23, beginner en bezig met mijn a2 examen. Ik mag dus max 35 kw. Nu wil ik dolgraag een yamaha r6 yzf (er staat nu een supermooie te koop) maargoed volgens mijn vriend mag ik niet op deze motor rijden.
wat kun je wel met een a2 rijbewijs, wat ik zo snap vrij weinig?

Je moet even bij een motorzaak navragen want meestal kunnen ze de motoren terug brengen naar minder vermogen.
Kennis van mij had een r6 en die was terug gebracht naar 25 kw.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:36

Vind het zo een stomme regeling.

Wees dan consequent en dat een (net afgereden) automobilist ook een maximaal aantal kw mag rijden in plaats van een dikke porsche in een bepaalde tijd. Die moeten ook nog ervaring op doen in het verkeer.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:56

Aaaaah, meen je niet <3
Ik ga meteen het een en ander navragen, haha thanks!
Zal eerst maar is zorgen dat ik mijn rijbewijs haal ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:01

En vergeet ook niet na te vragen of je verzekering accoord gaat met een uitdraai van een vermogensbank als bewijs dat het een geknepen motor is. Soms willen ze het alleen op kenteken accepteren maar er zijn er bij die een uitdraai ook genoeg vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:46

Daarom wil ik wachten tot ik mag beginnen met het gewone motorrijbewijs. Vind het zo stom anders dat ik steeds moet opletten op hoeveel kW ik stap..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:17

Blinnii schreef:
Hallo dames,

Mag ik mee komen kletsen? Ik ben ook bezig voor mijn motorrijbewijs (A) en heb nu net 3 lessen gehad. Les op een Suzuki Gladius met 52 KW. Prima aangezien ik maar 1,63m ben en dus niet op een te hoge motor kan stappen :)

Vriendlief heeft een Kawasaki Z750 waar ik vaak achterop kan. Voorheen een ER6-F dus Goldie mocht je vragen hebben dan moet je maar een gil geven :) Is zeker een hele fijne motor!

Handig om te weten :) Bedankt.

Die Suzuki Gladius is ook een leuk model :j Ik rijd nu tijdens mijn les op een Honda CB1

Ik mag morgen weer *\o/* Vriendin van me ook helemaal enthousiast gemaakt, die heeft morgen haar eerste les :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:52

Leuk,een motortopic!

Ik ben ook druk aan het lessen,mijn lesmotor is een Kawasaki ER6-N
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken maar als ik zelf een motor ga kopen na het slagen,dan valt mijn oog nu op een Kawasaki ZXR400 dankzij de tip van een motorrijdende vriendin!