E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:36

mensen met de kobo touch ereader.
Hoeveel boeken kunnen jullie erop lezen voordat hij leeg is?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:49

Ligt eraan of ik em tussendoor uitschakel of op slaapstand zet. Op slaapstand gaat ie voor mijn gevoel een stuk sneller leeg

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:53

Ja dat klopt wel. Ik schakel hem altijd uit kan er denk ik 4-5 boeken mee lezen van 450 blz ongeveer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:35

Ja ik zet hem ook nooit op slaapstand. Ik weet niet hoe lang ik er mee lees voordat 'ie leeg is...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:38

Ik heb de kobo glo binnen en ik moet zeggen, ik ben niet laaiend enthousiast. Hij is traag, al 2x vastgelopen zodat ik een harde reset moest doen (met paperclip) en ik vind het scherm als het licht niet aan is vrij donker.

Hoe ervaren jullie dat met andere readers?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:43

De kobe glo is toch niet helemaal dat, goed om te weten... had er een beetje m'n zinnen opgezet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:52

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere readers hoor. Hij is natuurlijk niet voor niks gekozen door de consumentenbod. Maargoed, ik verwacht voor een apparaat met als enige functie dat je erop kan lezen voor 130,- wel iets meer. Mijn telefoon is met de kobo-app bijvoorbeeld nog nooit vastgelopen, en dat is al een oud ding van 3 a 4jr oud.

Ik geef 'm nog wel even de kans om zich te bewijzen. :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:03

Van mijn Sony prs-t1 (of zoiets :+ ) is het scherm ook vrij donker als je zonder lampje leest. Je kunt het scherm wel lichter zetten, maar de letters worden dan ook licht. Niet handig 8-) .

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:15

Ik heb een nexus 7 die ik als ereader gebruik. Bevalt me erg goed! Een tablet heeft natuurlijk weer als nadeel dat je er buiten niks op ziet. Maar met weinig licht is geen probleem. Ik kan de helderheid zo laag zetten dat ik ook in bed prettig kan lezen.

Enige nadeel tot nu toe vind ik dat ik boeken met een dmr beveiliging alleen via de app FBreader kan lezen en die vind ik minder prettig als moonreader.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:15

Qua vastlopen moet je even experimenteren of andere bestandsformaten hier minder last van hebben. Mijn sony t1 had er ook veel last van totdat ik door kreeg dat dit vooral bij pdf files gebeurt. Ik converteer nu alle files naar .lit of .epub en heb geen vastloper meer gehad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:16

Ik heb geen officiele reader (iPad) maar die valt prima te lezen zonder licht of extra lampje :j Ook in daglicht valt het goed te lezen :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:40

Berdien schreef:
Ik heb geen officiele reader (iPad) maar die valt prima te lezen zonder licht of extra lampje :j Ook in daglicht valt het goed te lezen :j

Maar die heeft backlight :) dat is niet te vergelijken met een E-ink scherm :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:42

Ja daarom :) is ook een van de redenen waarom ik voor de iPad heb gekozen, ik wil niet prutsen met extra lampjes etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:11

Heb beide. Maar op de iPad kan ik geen hele dag lezen, op mijn ereader wel :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:30

Hoi,

even mezelf in dit topic gooien :D

Ikzelf ben een echte boekenworm, en ik hou wel van de geur en het gevoel van een boek in mijn handen te hebben.

Nu komen uiteraard de feestdagen eraan en mijn man heeft al subtiel de vraag laten vallen 'wat vindt jij van een e-reader?'.

Het enige pluspunt momenteel vind ik: ik moet geen valies aan boeken meezeulen op vakantie,
en het is gemakkelijk op het werk in de pauze wat te lezen, een boek vasthouden en eten is ook moeilijk :')

Dus ik twijfel, aankopen of niet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:37

Ik ben zelf net als jij. Ik heb ook een e-reader. Vind het heerlijk, juist voor die momenten. Maar als ik 's avonds in me bed lig pak ik vaak nog een gewoon boek.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:39

SLuit me bij Veulen aan. ben ook dol op boeken, het gewicht en de geur. Maar een ereader is zo makkelijk. Naast het feit dat je veel minder mee hoeft te slepen vind ik het ook fijn dat als ik een boek wil (bijvoorbeeld het volgende deel in een serie) deze via internet ook direct te krijgen is. Ik hoef nooit meer te wachten en daar geniet ik erg van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:46

Hier nog een die behoorlijk gek is op boeken, en toch... vind ik het ook zonde om mijn huis vol te zetten met boeken. Die ik vaak maar één of twee keer lees. Het voorbeeld hiervan is een vriendin van me, hele huis vol met boeken. Totdat ze het behoorlijk zat was en ging verkopen. En dan is het ook weer enorm teleurstellend wat je er voor terug kunt krijgen.
Echt mooie boeken schaf ik nog steeds wel aan, maar verder lees ik heel veel op de ereader. Het bespaart me veel geld en veel ruimte.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:37

En toch vind ik eboeken niet eens zo heel veel goedkoper dan gewone boeken. Dat valt me echt een beetje tegen.

Moet ook nog even kijken hoe ik omga met gelezen boeken, toch wel handig om een systeempje te maken. Je hebt geen plank in de boekenkast meer :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:50

Tilmar schreef:
En toch vind ik eboeken niet eens zo heel veel goedkoper dan gewone boeken. Dat valt me echt een beetje tegen.

Moet ook nog even kijken hoe ik omga met gelezen boeken, toch wel handig om een systeempje te maken. Je hebt geen plank in de boekenkast meer :)

Ze zijn inderdaad niet heel erg goedkoop nee.
Maar viavia zijn meestal wel een hoop gratis Ebooks te vinden hoor :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:06

Productiekosten e-book (voorkant, directie, nakijken, opmaak, enz.) is ong. 10% goedkoper dan een paperback door geen kosten drukken en minimale kosten distributie.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:09

tamary schreef:
Productiekosten e-book (voorkant, directie, nakijken, opmaak, enz.) is ong. 10% goedkoper dan een paperback door geen kosten drukken en minimale kosten distributie.

Klopt, maar je ziet toch dat het mensen het niet pikken om zo'n relatief hoge prijs te betalen voor iets elektronisch. Wat dat betreft krijg je dezelfde discussie als in het verleden, en nu nog wel, in de muziek. Ook deze branche zal zich moeten gaan aanpassen als ze lucratief wil blijven..

Alleen het feit dat je in geen enkele boekwinkel een ebook kan kopen als kado. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, ebook op een stickje, eventueel mooi printje erop leuk verpakking en voila..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:20

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:28

Of een gekochte ebook op een kaartje, waarmee je met een bepaalde code die op de kaart staat het boek van een bepaalde locatie kunt downloaden. Dat moet toch prima kunnen uiteindelijk?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:29

@Veulen: Leuk! Die kende ik nog niet. Nog wel erg beperkt qua auteuren maar je moet ergens beginnen natuurlijk.

Ik ga hem onthouden als suggestie voor toekomstige verjaardagen.

@Shiloh: Dat kan hoor maar ik noemde het nav mijn digibeet moeder die dat voor mij verjaardag wilde kopen en bij de selexys langs was gegaan. Die krijgt een knutselwerkje zoals jij voorsteld helaas niet voor elkaar.