Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:07

Wij bewaren alle bonnetjes van de supermarkten (de bakker, action en andere winkels waar we boodschappen halen). Aan het eind van de maand tel ik ze op zodat we een totaalbedrag hebben. Die deel ik door het aantal dagen van de maand en op die manier weet ik wat we per dag gemiddeld uitgeven. Als dat hoger is dan normaal kijk ik de bonnen nog eens terug om te zien waar het aan kan liggen. Maar meestal is dat niet nodig.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:09

Ohhh het geld van het paard en lessen gaan van de vaste lasten dus dat scheelt ;-) Maar ik had er juist weinig last van om dingen te kopen :+ M'n vriend gaat erop vooruit denk ik en ik achteruit :')

Wij hebben inderdaad een bedrag afgesproken voor boodschappen, niet op een aparte rekening maar in een potje en daar moeten ook de bonnen in, willen eerst eens kijken hoe we uitkomen.

Ben benieuwd allemaal.

Proberen nu ook als we pasta maken of iets van rijst, meteen voor 2 dagen te koken, normaal had ik wel wat over, maar te weinig om echt te bewaren, dus gooide ik het weg, nu maak ik ietsje meer zodat we er 2 keer van kunnen eten.

050206051012

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:17

Daar doe ik dus niet aan... ik háát kliekjes!
Vond het als kind zijnde al een verschrikking om eten te moeten eten wat ingevroren was geweest (na bereiding). Wat we over hebben qua eten wordt door mijn vriend dezelfde avond of de volgende middag gegeten.
Ben denk ik geen goede voor de échte bezuinigingen, zo lang het niet hoeft.

Ach... ik heb eergister ook weer een deken en halsters voor de paarden besteld, gewoon betaald van de algemene rekening hoor :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:38

Wij hebben twee rekeningen, inkomen komt op de eigen rekening binnen. Alle vaste laten zijn verdeeld, ene helft gaat van mijn rekening af en andere helft van zijn rekening. Boodschappen doen we samen, we nemen beide pinpassen mee en zien wel waarmee we pinnen. We betalen alles samen, dus ook de paardenkosten.
Ik ben bij ons de 'bankdirecteur' :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:47

Mijn vriend had het huis al op zijn naam staan, vandaar dat dat zo gebleven is.
En we hebben uitgerekend hoeveel een evenredige bijdrage van mij eerlijk was, dat gaat op de gezamelijke rekening als huishoudpot. Is die een keer te vroeg op ivm dure maand bijv 3 verjaardagen gevierd bij ons thuis in 1 maand, of feestdagen, dan storten we beiden bij. En als er over is, gooi ik het dus naar het spaarpotje voor extra's, zodat we elke maand met hetzelfde bedrag beginnen.
Verder zijn we baas over de eigen restpot die op de eigen rekening achterblijft.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:55

Vraagje, wat doen jullie bij een vriendlief die graag dure snoep wil? :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:57

Wij hebben 2 rekeningen. 1 voor alle automatische incasso's, hier komt ook het salaris op binnen. Daarnaast een rekening waar we elke week een x bedrag op over maken. Hier doen we de boodschappen van, en cadeautjes en uitjes moeten hier ook van gedaan worden. Op = op!
Benzine valt onder vaste lasten (je moet toch naar je werk) en gaat dus van de grote rekening af

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:58

Gaat hij zelf naar de winkel? Anders niet zoveel inslaan :P
Maar ik zou het hem gewoon geven hoor, als hij dat nou wil...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:58

UniFlap schreef:

Vriendlief een schop onder zn hol geven dat ie volwassen moet worden! (beetje afhankelijk van hoe nodig de bezuiniging is ;) )

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:59

UniFlap schreef:

Haha, wat is dure snoep? In de aanbieding kopen en anders af en toe meenemen.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:00

hahaha die vind ik goed _O-
Ik heb altijd het gevoel dat ik meer snoep in huis heb dan gezond eten :')
Hij eet gelukkig wel elke dag een banaan :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:02

Quellian schreef:
Daar doe ik dus niet aan... ik háát kliekjes!
Vond het als kind zijnde al een verschrikking om eten te moeten eten wat ingevroren was geweest (na bereiding). Wat we over hebben qua eten wordt door mijn vriend dezelfde avond of de volgende middag gegeten.
Ben denk ik geen goede voor de échte bezuinigingen, zo lang het niet hoeft.

Ach... ik heb eergister ook weer een deken en halsters voor de paarden besteld, gewoon betaald van de algemene rekening hoor :+

Moeahhh ik heb er geen hekel aan, ben er alleen vaak te lui voor, maar eet regelmatig alleen aangezien mn vriend alleen avonden werkt, en ik bestelde steeds roti enzo, dus gezonder en goedkoper om het zo te doen denk ik ;-)

Ik koop vrijwel geen koek/snoep, anders eet ik alles zelf op, willen beiden sporten/gezonder eten dus snoep hoeft helemaal niet meer

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:03

Wat voor een snoep wil hij dan? Wij zijn ook fan van dure snoep hoor haha. En dat pas ik gewoon in het budget :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:04

stef schreef:
UniFlap schreef:

Vriendlief een schop onder zn hol geven dat ie volwassen moet worden! (beetje afhankelijk van hoe nodig de bezuiniging is ;) )

Ben ik het helemaal mee eens! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:05

UniFlap, als je het kunt betalen moet hij het zelf weten, toch? :P

Colway, waarom te lui? Een heel pak of een half pak spaghetti in de pan mieteren kost niet zoveel extra moeite.
Snoep/koek/chips hebben we altijd in huis voor de mannen, ik zelf eet dat niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:20

Hier flink boodschappen gedaan. 3 flessen KC voor 5 euro was een goede binnekomer
Heb vandaag voor 22, 75 euro boodschappen gedaan.

heb groente voor 5 dagen,
limonade (de KC) voor een ruime 2 maanden,
vlees voor 7 dagen
Knackebrod voor 2 weken (3 pakjes wasa, 50% korting)
Oh en dan nog pasta voor een keer of 7 (honig vezelrijk 50% korting, daar eet ik altijd een stuk minder van dan van de goedkope.... daarbij vind ik em ook nog is een stuk lekkerder dan de goedkopere)
Fles frisdrank (40% korting, voor de visite as zaterdag)
en 1 zakje maggi braadstomen voor as zaterdag (visite blijft eten en dan vind ik dat toch wel heerlijk makkelijk)

Aardappels waren nog niet binnen, die haal ik morgen. 1,43 voor 5 kilo

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:21

De broccoli is geblancheerd, maar heb niet zo'n zin om het de komende week 2 of 3 keer te eten. Morgen dus maar even bloemkool en prei halen (is ook in de aanbieding). Kan dat ook mooi in de vriezer!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:04

@ quillian, bedoelde te lui in de zin van, vind het niet erg om kliekjes te eten (alleen pasta's en rijstgerechten overigens) maar ben vaak te lui (en te laat) om iets uit vriezer te pakken en bestel dan liever iets warms en vers

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:08

Colway schreef:
@ quillian, bedoelde te lui in de zin van, vind het niet erg om kliekjes te eten (alleen pasta's en rijstgerechten overigens) maar ben vaak te lui (en te laat) om iets uit vriezer te pakken en bestel dan liever iets warms en vers

Ik vries alleen de sauzen in, maar die kunnen ook rechtstreeks van de vriezer de pan in. Pan met water voor de pasta en wat extra diepvriesgroente er naast en beide op dezelfde tijd klaar.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:37

Heb bij de C1000 doos met 6 grote 4granen scharreleieren geschoord voor 1 euro. Boerenkool 300 g ook 1 euro. Zacht wc papier per pak 1 euro, keukenrollen idem. Magere varkenslapjes, 1 pond voor 2 euro.

Voor wie er van shoarma houdt, ze hebben nu een aanbieding van 500 gram voor 2 euro, dat is niet duur en het is lekkere shaorma.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:57

ik was gisteren even met me vriend bij bekenden van ons en we hebben 5 zakken vers fruit en groenten meegekregen gratis hier was ik erg blij mee

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:09

Ja die eieren zijn veel in de aanbieding geweest overal, we stikken ervan! Dit weekend maar een lading pasta maken om in de vriezer te gooien.
Zag ook biologische shoarma bij de c1000 geloof ik, als ik het goed heb gaan we dat lekker eten dit weekend.

Dure snoep? Hier mag mijn vriend geen snoep of toetjes ivm geen toegevoegde suikers mogen, en de dingen die hij wel mag zijn vrij duur. Dus ik eet meer snoep en hij duurdere, maar eigenlijk valt het wel mee, soms heb ik ineens een bui en gaan er twee zakken snoep doorheen in een week en dan weer een maand helemaal niks. Bij hem gaat het een beetje hetzelfde. Chips gemiddels 1 zak per week, koekjes bijna niet. Nootjes, dadels en toastjes met kaasjes wat vaker. We doen we regelmatig smoothies maken met van dat diepvriesfruit en yoghurt als vervanging van toetjes (en het is gezond).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:08

Snoep en koek komt er hier bijna niet binnen.
1 omdat het dan meteen op gaat, 2 omdat ik het zonde vind haha.

Een enkele keer neem ik eens wat mee,maar dat ligt niet lang, en we willen graag wat pondjes kwijt (off topic, is mij al gelukt haha).

Wij hebben hier ieders onze eigen rekeningen, meer overzicht.
Dit komt omdat ik alleen ik al 3 spaarrekeningen heb :=
Hij heeft zijn hobby, en ik de mijne, wat qua kosten ongeveer gelijk ligt maandelijks.
Ik betaal de mijne, en soms dat van hem.
Meestal doen we boodschappen van zijn rekening, maar ik neem ook weleens wat voor mijn rekening, maar net hoe het uitkomt.
Kleding enzo gaat dan wel weer van mijn rekening af, ook voor hem.

Bonnetjes bewaar ik wel, maar smijt ze alsnog weg als mijn tas vol zit :')
Hier geen kasboek of wat ook.
Wel als we zien dat er best veel is uit gegaan, dan checken we dat even, maar gebeurd weinig.

Overigens doen wij altijd op vrijdag boodschappen, en nemen dan voor ieders 1 zak chips mee, daar moet je de hele week mee doen.
Manlief snaaide de zak altijd in 1x leeg, maar kan er nu langer mee doen, dus dat werkt wel.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:57

Ik heb vandaag voor 3,10 euro voor 4 keer vlees gehaald voor ons tweeen. :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:19

Dat is niet duur. Bij de AH is het rundergehakt in de aanbieding, pond voor 2,29.