Vind het een hele mooie kast Annemiek, heb er helaas geen ruimte voor. En ik vermoed dat mijn man er niks aan vind.
Woon niet in de buurt van A'dam en ook geen ruimte voor opslag.
ClaudiaHS
Geplaatst: 31-01-12 13:06
Dana, mag ik 1 puntje kritiek leveren op jouw tv kastje (vind m heel leuk Ik zou andere knopjes/greepjes op de deurtjes doen. Lijkt mij veel mooier. Maaareh tis maar een ideetje he haha.
Ik ben van plan om mijn geweldige ikea tafeltje te gaan pimpen met mozaiek steentje of van de kei'tjes. Iemand tips hoe ik dit kan doen? Ben zelf namelijk (nog) niet zo heel handig.
Ik kreeg net van een bokker een leuke site doorgestuurd. http://www.decoratieveverftechnieken.nl/ Jullie kennen hem vast allemaal al, maar ik ben in ieder geval helemaal enthousiast geraakt! Ik kan niet wachten om naar de kringloopwinkel te gaan!
mriekie
Geplaatst: 31-01-12 17:26
er komen weer mooie kastjes voorbij. Jammer dat ik niet weet waar ik die zou moeten neerzetten.
Even een stipje, ga vanavond of morgen even op mijn dooie gemak alles lezen.
Ik mag ook graag wat knutselen Zo heb ik onze eettafel stoelen en een woonkamerstoel beide opnieuw gestoffeerd. En een ouderwets voetenbankje opnieuw gelakt en bekleed. Oud hangkastje van oma geschilderd, en t.v. kast (zijn we nog mee bezig) voor boven. Heb ook een ladekastje van ikea op de badkamer staan die ik zelf geschilderd heb.
Heb alleen nergens foto's van van voor en na ofzo.
Maar ga eerst eens kijken wat jullie allemaal gecreëerd hebben
dems75
Geplaatst: 31-01-12 17:47
Zoooo....ik dacht al...wat een bekend patroon! hahaha, ik heb dat behang als onderste strook bij de trap hangen en heb er (zoals je ziet) ook wat meubeltjes mee gepimpt. Ik heb zelfs lampenkapjes met een uitgeknipt label van dat behang opgepimpt. Erg leuk....
Dana01
Geplaatst: 31-01-12 17:47
Barockpinto, je hebt helemaal gelijk, die staan ook al op het boodschappenbriefje ik heb op alle kasten dezelfde greepjes van RVS en ook wielen eronder, om het toch een beetje modern te houden
Ik heb gisteren een super schattig vliegenkastje gekocht, aaaah ik vind hem echt leuk, hahaha.
dems75
Geplaatst: 31-01-12 18:26
Hahaha Rinske, volgens mij komt onze smaak wel erg overeen Al zal het hele interieur wel iets veranderen na de verbouwing....wat minder poppenhuis, want het wordt allemaal wat stoerder (ook mooi)
ja ik dacht plaats hem hier even...misschien heeft iemand er nog iets aan...
Anoniem
Geplaatst: 01-02-12 14:18
Ik volg dit topic al vanaf het begin, en ben wel geïnspireerd. Wat ik zelf supermooi vind is dit idee : Klik vooral het dienblad idee erop vind ik superleuk. De mandjes hoeft wat mij betreft niet zo, evenals de letters erop. Weet zelf ook nog niet precies wat ik zoek. Ik wil zelf alleen uiteindelijk iets met de afmetingen van max 40 cm diep, toch wel richting de meter hoog, en ook een meter breed. Alleen de diepte heeft een beperking, breedte en hoogte niet. Wil het ding in de gang zetten (heb een brede hal),
Dus ik ben een beetje de Marktplaats / Kapaza / Tweedehands winkels in de gaten aan het houden. En heb ik twee opties gevonden die me nu wel aanstaan.
Superschattig telefoonkastje met zitgedeelte, vind 'm erg leuk maar twijfel nog wel een beetje :
Hoog kastje, is alleen van wel van mahonie : Nu lees ik hier steeds mensen met veel ervaring met mahonie, en dat het zonde is om over te schilderen? Mijn moeders ervaring is juist dat Mahonie lastig is om over te schilderen, dat het niet goed dekt...
Mahonie is een houtsoort die steeds zeldzamer wordt. Het hout heeft van zichzelf een prachtige rode kleur en het is heel glad (heel dicht hout). Het kan hele mooie 'vlammende' tekening hebben. Vandaar dat heel veel mensen het zonde vinden om mahonie te schilderen. Er zijn zo veel meubels van andere houtsoorten dat je een houtsoort die steeds zeldzamer is wat hun betreft maar beter kunt koesteren. Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Maar de keuze is natuurlijk altijd aan jouzelf. Ik kan me heel goed voorstellen dat mahonie lastig over te schilderen is. Vooral omdat het zulk dicht/glad hout is en het veelal jarenlang heel goed in de was is gezet.
Spruit
Geplaatst: 01-02-12 14:38
Heb er niet zoveel verstand van qua materiaal.. Maar vind beiden wel erg leuk! Mooie projectjes!
Hoe zit het met fineer? Kan je daar iets mee? Wij hebben nog 2 secretaires staan, en die zijn best leuk maar qua kwaliteit is het weinig. Mag ik naar hartelust aan knutselen dus. Alleen gaat dat wel met fineer? Kan je dat wel schuren en verven?
Fineer is maar heel dun. Je schuurt er vrij vlot doorheen. Dat lijkt me dus niet geschikt om over te schilderen. Maar als je er anders niets mee doet: gewoon proberen?
mariska32
Geplaatst: 01-02-12 14:52
fineer...niet schuren maar goed ontvetten. goede primer er op en dan schilderen
tip als primer voor b.v. tegeltjes en ook fineer is betonverf! een hele goede oplossing en nog goedkoop ook.