[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:16

jaa dat is zeker waar.. toch speelt het mee dat ik dan nu 1500 bijleg en zij maar 1000 zakken.. Ook een beetje een principe kwesty zeg maar ;) Dat krijg je als je onderhandeling stroef verlopen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:21

Ik snap het wel hoor!
Maar als jij jezelf al helemaal ziet wonen daar, dan moet je het "gewoon" doen.
Wij hebben 1 jaar terug een huis laten lopen op 1500E en daar hebben we heel erg spijt van gehad.(die mensen accepteerde ons "aller laatste" bod niet en gingen toen we toch hun laatste bod wilde accepteren, weer met de prijs omhoog. Later hebben ze hem helemaal een tijdje uit de verkoop gehaald).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:45

jaa daar hebben jullie ook gelijk in!!

Ik heb meerdere adviseurs al gesproken. De prijs is reeeel, het is geen koopje maar de vraag ernaar is ook groter dan de andere woningen in bv het zelfde blok (omdat dit de hoekwoning is, dus meer ruimte, meer ramen en meer licht!).. Ik weet dus dat ik niet 'tevee'l' betaal!! Dat is al heel belangrijk!

Ik zit zo door jullie verhalen ook na te denken.. ik ben zoo kritisch!!! 99 van de 100 huizen vind ik niet eens de moeite om te gaan bezichtigen, de huizen die ik heb gezien vond ik allemaal net niet en bij deze was het allemaal goed! Dat is ook wat waard toch? Of laat ik me dan leiden door emoties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:50

Ik denk dat het goed is dat je een maximumprijs hebt bedacht, en dat je daar principieel niet overheen wil gaan. Maar omdat jij zelf vertelt wat voor eisen je allemaal hebt en hoe kritisch je bent (wat ik overigens goed vind, zelf ben ik ook zo, het is tenslotte een kopersmarkt momenteel) denk ik dat die 500 euro toch een prima compromis moet zijn. Helemaal als je dan afspreekt dat zij een evt. werkbank laten staan, dan heb je alsnog waar voor je geld!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:51

Ffortuna schreef:
Miep, komt dat totale kostenplaatje door wat jullie nog willen verbouwen dan?
Wel apart dat je niet meer kunt lenen nu je meer verdient, hebben ze ook aangegeven waarom dat is?

Nee, dat zijn de bijkomende kosten ;)
We zijn er ook op af gegaan omdat het toen nog zonder makelaar in de verkoop stond ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:54

ik heb net bericht terug van de makelaar, de stellingskast (zn ijzer ding zeg maar) die neemt de verkoper mee.. De werkbank wilt hij dan wel laten staan!

Ik neig er nu naar om het gewoon te doen.. Ik weet dat mn pap het heel erg duur vind, dat weerhoud me straks wel weer even maar dat is ook wel weer goed! Blijf je kritisch ;)

owww wat is dit moeilijk zeg hahaha En hiermee is het nog niet gedaan, want dan moet ik een hyptheek gaan uitzoeken := hahahaha

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:56

Als je gevoel zegt doen, moet je het ook gewoon doen :j
Soms moet je een gok nemen in het leven.
En besef dat je nu 500 euro meer betaald dat je in gedachte hebt maar deze ook in je zak houdt door de vernieuwingen van de verkoper ;)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:06

Romyv schreef:
...
Ik zit zo door jullie verhalen ook na te denken.. ik ben zoo kritisch!!! 99 van de 100 huizen vind ik niet eens de moeite om te gaan bezichtigen, de huizen die ik heb gezien vond ik allemaal net niet en bij deze was het allemaal goed! Dat is ook wat waard toch? Of laat ik me dan leiden door emoties?

Ik vind het juist heel erg belangrijk dat een huis helemaal goed voelt. Ik bedoel, het is toch je thuis voor de komende jaren! Gevoel is dan juist belangrijk. ;)

Bij ons was het precies zo. We hebben meerdere huizen bezichtigd en nergens had ik het gevoel dat ik er wel zou willen wonen, maar bij ons toekomstige huis had ik meteen al een 'thuisgevoel'. :j
Hoe meer we zagen hoe enthousiaster ik werd, en we waren de voordeur nog maar net uit of ik greep m'n vriend bij de mouw en zei dat ik dit huis wilde hebben.
Gelukkig had hij precies hetzelfde gevoel. :D

Van te voren hadden we afgesproken dat we niet over een bepaalde prijs heen zouden gaan, maar we hebben toch iets water bij de wijn moeten doen om ons droomhuisje te kunnen kopen.
We waren niet van plan dit huis mis te gaan lopen omdat wij een paar duizend euro wilden besparen.

Voordat we op zoek gingen naar een huis waren we al langs een hypotheekadviseur gegaan die precies voor ons heeft uitgerekend hoe hoog onze maximale hypotheek was en hoe hoog onze maandlasten zijn.
Zo waren we ook al goed voorbereid tijdens de prijsonderhandelingen en wisten we hoeveel we meer konden bieden zonder over onze max. hypotheek te gaan.
En de (meer)prijs die we betaald hebben konden we nog makkelijk opbrengen dus we hoeven niet krom te gaan liggen om de hypotheek te kunnen betalen.

Ik zou zeggen, als je het kunt betalen zou ik er voor gaan ook al moet je dan iets meer uitgeven dan dat je jezelf voorgehouden hebt.
Het is maar net wat dat huis en het thuisgevoel je waard is.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:52

Hoeveel hebben jullie uiteindelijk meer gegeven voor je droomhuis dan je van te voren bedacht dat je eraan uit wou geven?

klinkt misschien heel arrogant dit, maar ik kan het met gemak betalen.. Ik nl 210 krijgen. Nu zal ik met KK, overdrachtskosten enz. nog onder de 150 blijven.. Maar ik heb idd wel bekeken: wat kost met he per maand als.... Ik ben uitgegaaan van de vraagprijs en 15.000 meer voor eventuele verbouwing (aangezien er nog een keuken in moet en ik misschien een muur eruit wil halen zodat ik een mooie grote open keuken heb!).. Dan kwam ik met 100% aflossen rond de 650 per maand uit (netto dan wel).. Dan kan ik gewoon blijven leven en sparen zonder ieder keer aan het einde van mn salaris een stukje maand over te houden ;)

Ik heb een aankoopmakelaar gesproken. Ik kem hem goed en hij is ook een paar keer meegeweest enz. Hij moest heel hard lachen!!! Hij benadrukte ook hoe ik kritisch ik ben en dat het zo belangrijk is dat ik in dit huisje mezelf thuis voel.. en dat voel ik!!

Jullie voelen denk al aan waar het op neer gaat komen morgen he!? ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:57

Hahaha wanneer houd jij je housewarmingparty?????

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:07

Spannend allemaal hoor :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:08

ik heb in de voorwaarden gesteld dat we pas overgaan tot tekenen van de overeenkomst wanneer ik akkoord ga met het bouwkundig rapport, dan financiering rond krijgen enz. dus gaat nog wel 10 weken duren voordat ik de sleutel heb denk?

Dan 2 maanden verbouwen.. Schikt september!!? ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:10

Ja hoor, dan zijn wij ook al verhuisd!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:14

staat jullie huisje nog op funda!? ben wel nieuwsgierig geworden :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:16

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:18

Haha goed bezig Romyv!
En idd als het zoo goed voelt! En dan vind ik 500 euro geen giga bedrag om over je max gestelde bedrag heen te gaan :)

Uiteindelijk hebben wij ook ietsje meer betaald dan we als max voor ons huis wilden bieden. maar het huis stond nog geen dag te koop en we waren de eerste bezichtigers. Dus heel sterk que onderhandelingen stonden we niet, zeker omdat het halve dorp het huis wel wilde hebben :')
We hadden het ook onder voorbehoud van bouwkundig rapport en financiering gedaan. Uit het bouwkundig rapport kwamen wat (kleine) dingen, zoals de schoorsteen vernieuwen en rentokil laten komen voor de vliering. Dat hebben we 50/50 gedaan, dus uiteindelijk zijn we niet over onze grens gegaan :+
En nog altijd zoooo blij dat we het gedaan hebben *D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:19

Gaaf Brainless !

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:21

Wij zijn ook helemaal blij!!
Voor het geld van die woning, heb je hier (net) een hoekwoning met garage (als je geluk hebt).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:56

hahahah jaaa hou op, schei uit! Den haag is echt niet betaalbaar, westland is nog erger!! ALs dit huis in het westland had gestaan, had ik er 250 voor betaald, misschien zelfs wel meer!! Een 2 kamer appartement van een kleine 50 M2 kost in het westland bijna 2 ton!

Voor 2 ton koop ik wel een vrijstaande boederij ergens in de bossen ofzo ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:59

Brainless schreef:
Nee, niet meer, maar ik heb wel een "eigen" link:

http://www.kijkmijnhuis.nl/Public/Welkom/Index.cfm?CFID=49842&CFTOKEN=d9c7d7b3948e4676-E4E26C96-006C-FC33-D5FA829AC298F133
Als je rechtsboven op de camera klikt zie je meer foto's van de straat.
Er zit 7750 m2 grond bij.

30 juni krijgen wij de sleutel en wij hopen in het weekend van 31 juli over te gaan.

echt super gaaf!! Ik snap wat je bedoelt met dat gevoel maar dat komt misschien ook omdat de styl van inrichting ik heel mooi bij het huis vind passen! Alles klopt gewoon he!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:38

Heb net een huisje gekocht, mits de technische keuring niet boven de 5000 euro uitkomt :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:22

GEFELICITEERD :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:13

Gefeliciteerd inderdaad!
Brainless de link doet t niet? 7750 m2 grond dus paard aan huis???
RomyV voor 2 ton heb je geen boerderij met grond tegenwoordig, zijn we achtergekomen :D (ja misschien ergens in een uithoek..)
iedereen lekker bezig met aankoop etc. Altijd spannend..nog even en we krijgen de sleutel 1 juni..na de overdacht gaan we met de verkopers hier wat drinken en daarna gaan we met de kinderen naar het lege huis en nemen we een duik in het zwembad met een glaasje Champie.. :o
de wei wordt nog 1 keer gemaaid door de boer uit de buurt die het 10 jaar lang maaide, dan is het weer mooi als we zelf willen laten hooien in augustus, want dan pas is de stal met hooizolder klaar..

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:13

hm ik heb per ongeluk 2 keer gepost en kreeg t niet meer weg, dan maar zo :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 02:04