E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:10

vikki schreef:
Weet iemand toevallig of je in sony reader library ook de metadatagegevens kan veranderen zodat je boeken netjes gecategoriseerd op auteur en titel op je reader komen te staan?

Dan moet je denk ik de data op je computer al zo neerzetten dat het meteen goed in je sony reader library komt te staan. Ik kan niets in de library aanpassen en alleen de naam van het boek en de schrijver staat er als gegevens van het boek. Ik heb meteen Calibre op mijn laptop gezet nadat ik mijn ereader had en zoek bij ieder boek zo meteen de metadata er bij. Ik heb alles netjes nu op mijn ereader staan. Anders word ik echt gek. Ik had een groot gedeelte al op mijn ereader gezet, maar omdat het niet naar mijn zin stond heb ik er alles afgehaald, het één en ander aangepast en alles er weer opnieuw op gezet. Zo kan ik nu zoeken op serie, schrijver, naam boek, label (bijv fantasy) en duidelijk zien of een boek bij een serie hoort en welk deel het dan is.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:13

Flosje, welke ereader heb jij? En is het met Calibre net zo makkelijk om de boeken op je reader te zetten? En als je dat dan gedaan hebt met Calibre, kan ik de reader dan weer koppelen aan de reader library van Sony om mijn collecites aan te passen? :D

Ik vind het echt mega irritant dat er nu boeken op m,ijn reader staan met bv www als auteur... :o

Meert

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:19

Ik heb een Sony PRS-650.
Ik gebruik heel de library van Sony niet. Ik doe alles met Calibre. Je voegt de boeken toe vanaf de laptop aan de bibliotheek, past de gegevens van het boek aan (met de hand en calibre kan de metadata voor je zoeken) en dan rechtermuisknop, klikken op het goede ding en dan wordt het op je ereader gezet. Echt heel simpel. Je kan ook zien wat op je ereader staat. Ik heb eerst op youtube een filmpje gekeken waar het één en ander wordt uitgelegd en dan is het heel erg makkelijk.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:41

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:10

Oke... net boeken toevegvoegd aan Calibre, de gegevens aangepast en een hoop boeken naar mijn reader gestuurd... :D Nog even verder op laten laden, en dan ben ik erg benieuwd hoe deze titels straks op mijn readertje staan :D .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:29

Worked like a charm, ik houd van Calibre :D . Ik weet wat ik ga doen as weekend, ik ga al mijn pdf'jes omzetten naar epub en ga alle metadatagegevens aanpassen... dat gaat me wel even van de straat houden... :D
Laatst bijgewerkt door vikki op 08-12-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:30

Haha.
Hier nog een fan van Calibre :D.
Echt een super programma.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:39

Het is echt geweldig... en zoveel makkelijker EN kompleter dan de reader library van sony. HP authorized customer als enige gegevens hebben oid... :D Ik zou bijna mijn macht slaap over willen slaan om verder te knutselen... hihi

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:56

Ha ha nou zodra die hier aan de flap hangt ben ik ook met van alles bezig!
Mijn vader heeft een cdtje met zo n 1000 boeken gekocht ben benieuwd of er wat leuks tussen zit voor hier!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 10:13

@ Vikki: hoe laat is het geworden?? hahahah

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:14

Ok dropbox heb ik nu geinstalleerd gekregen :). Alleen moet ik nu even aan een project werken dus denk dat ik pas van het weekend weer tijd heb om verder te kloten :). Maar dankzij Vikki heb ik al wat boeken, en kon gister dus toch in de trein/tram/metro en bus wat lezen. Jaja ik lees wat af. En voor zover ik het nu kan zeggen ben ik heel blij dat ik toch een e-reader heb gekocht!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:44

Yoehoe!!! Ik heb hem ook gekocht (Sony PRS 650) ga er nu mee spelen. Ben heel benieuwd! Mag ook dropbox gegevens? Bij voorbaat dank!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:44

Mag ik die gegevens ook?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:54

Net de viertien-delige serie 'Wheel of Time'van Robert Jordan binnengehaald (wel in het engels) dus misschien zelfs al wat bij te dragen aan de drop-box strakjes!

Hi hi met deze pakweg 11.000 normale pagina's hoef ik me nu de komende maanden al niet meer te vervelen :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:03

11000 pagina's ?? :roll: En dat in het Engels ? :oo Kom ik aan 10 levens tekort _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:38

Ben nu bezig om aan de 11-delige 'sword of truth' serie van Terry goodkind te komen, ook in die orde van grote! Yummie!

Ben lekker op dreef :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 09:38

Wow, dat zijn zeker een hoop pagina's.. :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:46

Mijn man verklaart me ook volledig voor gek..

Kan ik trouwens drop-box al installeren of met ik wachten op het pb-tje met gegevens? Ben net zo'n klein kind in de snoepwinkel ha ha ha

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:41

@troi: ik zal binnenkort ook eindelijk mijn collectie in dropbox zetten (ben blijven hangen in het zoeken van metadata in calibre)... daar zit ook oa de wheel of time serie bij en een aantal dingen die je dan ook wel leuk zult vinden :j

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 12:01

Ik zou graag het boek: de oversteek willen lezen.. En dat vond ik al veel met ruim 900 pagina's _O-
Ik heb hem al binnen gehaald en kan niet wachten om te beginnen. Maar eerste de Stieg Larsson reeks...

@ troi: Dat heb ik altijd als ik door de bruna heen loop hahaha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:05

@ wendy Klinkt goed jouw collectie!

Stieg Larsson wil ik ook graag gaan lezen! Kan niet wachten op de inloggegevens!

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:07

CalvinM schreef:
Nieuwe dames, jullie hebben een pb met de dropboxgegevens!

Kan ik me melden als "nog nieuwere dame" en meedoen met de dropbox? :)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:00

Natuurlijk!

Volgens mij heb ik alle nieuwe mensen een pb'tje met de gegevens gestuurd. Ben ik je vergeten? Meld je even, ik heb op het moment weinig overzicht wie wel en wie nog niet wat gehad heeft.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:23

CalvinM schreef:
Natuurlijk!

Volgens mij heb ik alle nieuwe mensen een pb'tje met de gegevens gestuurd. Ben ik je vergeten? Meld je even, ik heb op het moment weinig overzicht wie wel en wie nog niet wat gehad heeft.

Ik heb nog geen PB gekregen.

Wheel of Time heb ik ook. Stieg Larsson (Milenium Trilogy) heb ik toevallig ook. Wel beide in het engels. Ik heb ook nog iets van 600 andere boeken maar die moet ik eerst even uitzoeken.
Sluit net mijn externe harde schijf aan op mijn laptop en zie dat ik daar ook nog het 1 en ander op heb staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:30

Volgende week ga ik een ereader krijgen.
Ik twijfel tussen een Sony 650 en een Bebook Neo.

Dit topic volg ik met veel belangstelling.
Alleen is mij de dropbox niet geheel duidelijk.
Kan iemand mij per PB vertellen hoe het werkt en of ik mee mag doen?