Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:03

Net op de radio dat Duitsland, ik meen, 30 cent gaat verlagen op accijns van benzine.
Ze verwijten files aan de grens!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:05

Ik heb heel goed bespaard vandaag.

2 plantenbakjes van €39,95 ps voor €10,00 ps
1 staande lamp van €189,95 voor 75,00
1 hanglamp met 5 lampen van €169,95 voor €25,00

Dus in plaats van €439,80 moest ik €120 afrekenen!

De laatste lamp had een klein stukje roest, waar je echt goed naar moet zoeken dus echt heel blij mee voor dat geld!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:31

Oew dat zijn mooie aankopen!
Ik vind bij de Praxis uitverkoophoek ook wel eens van die koopjes. Een paar jaar geleden kocht ik daar een douchekophouder, goed merk, van 70 voor 15 euro.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:35

Ik heb fruit struiken gekocht met 50% korting, 2,50 per stuk, goji bessen 2x en 1x druiven. Dat zijn prima prijzen. Was bij de AH, had ik daar niet verwacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:40

Ik ben vandaag bij de drogist geweest, flink ingeslagen en alles minimaal 50% korting. Hoef de komende maanden daar niet meer te komen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:54

Ik denk dat ik mijn vakantiegeld ook deze maand krijg, al weet ik het niet zeker van deze werkgever, krijg mn loon de 27ste dus nog even geduld

Ik heb weer wat verzonnen.. Mijn trap is nog als enige origineel sinds de verbouwing eind 2020 van dit huis, het hout van de tredes hebben we opgeschuurd en wil ik eigenlijk wel origineel laten, beetje zo'n oude gebruikte houtlook, maar er zaten geen stootborden, dus daar hebben ze met de bouw mdf platen in de grondverf tegen aan gedaan, waar natuurlijk allemaal vlekke op zitten van de bouw en schoenneuzen, want het is wit en niet schoon te krijgen.
Nu heb ik met t geld van mn opa bedacht om laminaat tegen de stootborden te zetten, je moet er van houden, maar ik hou altijd wel van iets aparts, dus het zijn zacht groene
mediterraanse tegels geworden. Een leuke print, kleur en de juiste maat vinden was nog best een opgave, ben heeeeel benieuwd hoe dit word, zal er eerst nog wel even wat werk aan hebben.

Afbeelding

de trap in kwestie.
Dit is trouwens een oude foto, de kozijnen zijn inmiddels wel hersteld en grijs geschilderd haha,

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:01

Wat een leuk patroon! Ik houd er wel van, in mijn eerste huis had ik ook op alle stootborden een ander patroon geschilderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:31

Ik hoorde onlangs op de radio dat inslaan bij acties als 1+1 voordeliger is dan grootverpakking aankopen omdat die grootverpakking niet altijd goedkoper is dan per stuk. Alleen laten veel mensen zich eraan vangen. Mij is dat al opgevallen bij Kruidvat, dat je bijvoorbeeld hebt 2 stuk aan X euro en die zitten dan samen verpakt, en als je ze los zou kopen zou het dan voordeliger uitkomen. Alleen merk je dat pas als je het ook echt natelt.

Het is een podcast die steeds tips geeft, zal 'm eens opzoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:41

Eigenlijk nooit op gelet, maar ik denk dat je gelijk hebt, want die grootverpakkingen of voordeelverpakkingen zijn nooit in de aanbieding. Ik koop altijd 1+1 of 2+2 gratis. Zeepartikelen en dergelijke koop ik ook alleen in de aanbieding.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:45

Ik probeer alles met zeep ook in de aanbieding te kopen, dat is zo ontzettend vaak wel ergens goedkoper te vinden.
Zonde om er teveel voor te betalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:49

Nou moet ik wel zeggen dat ik voor veel ook teveel betaal, fan van Rituals. := Hoewel ik dat ook zoveel mogelijk in de aanbieding koop. Manlief heeft geen keuze, die krijgt wat ik voor hem koop. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:49

Ik kijk standaard naar de prijs per liter of kg

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:53

Hier is het eerste deel van het vakantiegeld gestort, van man. Dat van mij komt later maar zal ook niet veel zijn omdat ik daar pas een paar maandjes werk.
Geld van de Belastingdienst is gestort. Allebei al op want net nieuwe zonnepanelen gelegd op de garage.
Volgende week gaan we op een rommelmarkt staan met een hoop spul, die opbrengst gaat in ons vakantie-potje.

Vandaag heb ik een plan gemaakt met wat ik over 2 jaar ongeveer op de spaarrekening zou willen hebben staan. Ik heb het uiteraard wel realistisch gehouden, er zijn altijd onvoorziene uitgaven. Ben benieuwd of er van dat plan ook iets terecht gaat komen.

Wij kopen ook veel 1+1 gratis of 2+2 ofzo. Zeker voor drogisterij-artikelen betaal ik eigenlijk nooit de volle mep.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:55

Ik koop ook enkel bij de Kruidvat als het in de actie is :) Laatst was het 2+2 gratis dus gelijk deo en tandpasta gekocht. Kan ik weer even vooruit :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:09

Neonlight schreef:
Nou moet ik wel zeggen dat ik voor veel ook teveel betaal, fan van Rituals. := Hoewel ik dat ook zoveel mogelijk in de aanbieding koop. Manlief heeft geen keuze, die krijgt wat ik voor hem koop. _O-

Ik vind ritualen ook heerlijk, maar daar heb ik alleen doucheschuim van.

Voorheen ook geurstokjes, maar ik ben tegenwoordig dol op amberblokjes!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:15

Binck8 schreef:
Hier is het eerste deel van het vakantiegeld gestort, van man. Dat van mij komt later maar zal ook niet veel zijn omdat ik daar pas een paar maandjes werk.
Geld van de Belastingdienst is gestort. Allebei al op want net nieuwe zonnepanelen gelegd op de garage.
Volgende week gaan we op een rommelmarkt staan met een hoop spul, die opbrengst gaat in ons vakantie-potje.

Vandaag heb ik een plan gemaakt met wat ik over 2 jaar ongeveer op de spaarrekening zou willen hebben staan. Ik heb het uiteraard wel realistisch gehouden, er zijn altijd onvoorziene uitgaven. Ben benieuwd of er van dat plan ook iets terecht gaat komen.

Wij kopen ook veel 1+1 gratis of 2+2 ofzo. Zeker voor drogisterij-artikelen betaal ik eigenlijk nooit de volle mep.

Ik doe dat ieder jaar, dan kijk ik op 1 januari wat ik op 31 december weer op de spaar wil hebben staan. Dat klopt meestel heel behoorlijk gelukkig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:18

De Plus supermarkt heeft vaak ook goede aanbiedingen op zeepartikelen. WC blokken en vaatwastabletten koop ik altijd daar als het 5 halen 2 betalen is.

Wij laten de spaarrekening niet meer groeien, alles wat we boven het bedrag van het jaar ervoor erop hebben staan stoppen we in de hypotheek. We zouden die graag voor het einde van de looptijd afgelost willen hebben, want de looptijd is tot na onze pensioen leeftijd. Wel hebben we lineair, betalen sowieso dus steeds minder per maand.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:23

Dan is inderdaad slim om je hypotheek snel af te lossen, na je pensioen wil je dat niet meer hebben.
Wij gaan nu de benedenverdieping ruim uitbouwen en nieuwe meubelen, dus de spaarrekening mag hier nog wel even aangevuld straks haha.

Hier hebben we een hypotheek met een looptijd van 20 jaar, heb er nu 5 jaar opzitten en hoop er over 10 jaar af te zijn. dan ben ik nog geen 50 dus dat zou top zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:28

Mijn kast staat vol met rituals.
Nog iets van 6 flessen foam en 3 tubes handcrème en allemaal kleine cadeautjes

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:31

Ik kan heel slecht voorraad neerzetten. Iets wat snel opgaat, dat gaat nog wel, maar dingen die er lang staan. Dat kan ik niet.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:50

Leuk idee voor de trap!

Ik pak ook niet minder de auto. Werk eigenlijk elke dag op kantoor, soms 1-2 dagen thuis. Maar dan moet ik wel dochter naar school brengen en halen. En naar paard.
Probeer wel te combineren. Dus smorgens via school naar werk en smiddags vanaf werk naar school en dan vanaf school naar paard. Neem dan rijkleding etc mee.
Vandaag ook niet bespaard, zoon moest naar de kapper en we durven niet zo goed over te stappen. Dus gaan nog steeds paar dorpen verderop.
Meteen pasfoto’s voor beide kids gemaakt voor Id binnenkort. Gewoon 12 euro voor foto’s die je verder nooit gebruikt.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:17

Over foto's.... Moest m'n rijbewijs laten verlengen en er staat gewoon op het formulier " foto's mogen niet ouder zijn dan 6 maand"

Echt wtf die pasfoto's zijn best wel prijzig :$

Gelukkig blijf ik dezelfde saaie persoon dus toch een 3 jaar oude pasfoto ingeleverd :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:19

Haha alsof ze dat inderdaad nog zien als je zo ongeveer de 30 gepasseerd bent.
Snap dat je niet mee een Foto van je 18e aan kan komen als je 34 bent, maar wat maakt een paar jaar oude foto nu uit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:20

Daan13 schreef:
Over foto's.... Moest m'n rijbewijs laten verlengen en er staat gewoon op het formulier " foto's mogen niet ouder zijn dan 6 maand"

Echt wtf die pasfoto's zijn best wel prijzig :$

Gelukkig blijf ik dezelfde saaie persoon dus toch een 3 jaar oude pasfoto ingeleverd :o

Ik heb bij verlenging ook een oude pasfoto gepakt. De mevrouw bij de balie zei nog: dat is zeker een tijd geleden? Ik heb gewoon even beledigd gekeken en zei dat het wel meeviel. :+
Hij werd toen gewoon geaccepteerd. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:22

Ik ben gedoemd met een corona kapsel op mijn paspoort. Ik moest in corona tijd toen de kappers dicht waren een nieuw paspoort aanvragen