Wij hadden het voor we een aankoopmakelaar hadden wel regelmatig, maar daarna met konden we eigenlijk altijd wel komen.
Ik duim dat het voor jullie meezit binnenkort!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
horsii schreef:Beide aanvragen voor bezichtiging niet meer mogelijk.. de ene al vol de andere verkocht onder voorbehoud.
Zit ons niet mee.
Animal schreef:Ik ga donderdag in mijn eentje bezichtigen. Vind ik best wel spannend, maar mijn vriend kan écht niet mee. Morgen gaan we even uitgebreid zitten om in te lezen en heel specifieke vragen op papier te zetten. Het is vooral zo spannend omdat het een kluswoning is en er daardoor veel dingen zijn waar op gelet moet worden.
Ik ga iig vragen of ik de bezichtiging mag filmen om mijn vriend ook een idee te geven van de woning. Foto's zijn handig, maar met filmen krijg je meer het stukje gevoel mee.
Heeft iemand hier ervaring met in je eentje bezichtigen? Was filmen in dat geval een mogelijkheid? Hoe was het voor de partner om op basis van een filmpje en verhalen te oordelen?
Ik wilde in de eerste instantie de bezichtiging afblazen, maar mijn vriend staat erop en wil deze woning niet zomaar loslaten
Sanne_Visser schreef:Wat een pech allemaal..
Ik heb nog een stomme vraag en ik weet dat hij voor vele verschillend kan zijn ivm overdrachtsbelasting maar deze wegdenkend, schrokken jullie van het bedrag van de afrekening bij de notaris voor er werd gepasseerd? In negatieve of in positieve zin?
Ik ben als de dood dat ik voor de overdracht zonder overdrachtsbelasting echt vele duizenden euro’s lichter ben. Maar misschien ben ik me voor niets gek aan het maken
Amethyst_ schreef:Sanne_Visser schreef:Wat een pech allemaal..
Ik heb nog een stomme vraag en ik weet dat hij voor vele verschillend kan zijn ivm overdrachtsbelasting maar deze wegdenkend, schrokken jullie van het bedrag van de afrekening bij de notaris voor er werd gepasseerd? In negatieve of in positieve zin?
Ik ben als de dood dat ik voor de overdracht zonder overdrachtsbelasting echt vele duizenden euro’s lichter ben. Maar misschien ben ik me voor niets gek aan het maken
Wij moesten 5000 direct betalen bij de notaris en betalen 2000 euro aan bemiddelingskosten via onze hypotheekadviseur af. Dit laatste boden ze aan omdat de taxatie tegenviel en we daardoor de kk eigenlijk niet konden betalen.
De kosten zijn voor een deel vaste bedragen, volgens mij is bv taxatei meestal een bedrag van 650 euro zo'n beetje. Maar voordat wij gingen bieden en daarna tekenen hadden we onze adviseur als een proefberekening voor dat huis laten maken waardoor we al redelijk wisten wat dan die kosten zouden zijn. Daar hoef je niet pas bij de notaris achter te komen gelukkig.
Sanne_Visser schreef:Amethyst_ schreef:
Wij moesten 5000 direct betalen bij de notaris en betalen 2000 euro aan bemiddelingskosten via onze hypotheekadviseur af. Dit laatste boden ze aan omdat de taxatie tegenviel en we daardoor de kk eigenlijk niet konden betalen.
De kosten zijn voor een deel vaste bedragen, volgens mij is bv taxatei meestal een bedrag van 650 euro zo'n beetje. Maar voordat wij gingen bieden en daarna tekenen hadden we onze adviseur als een proefberekening voor dat huis laten maken waardoor we al redelijk wisten wat dan die kosten zouden zijn. Daar hoef je niet pas bij de notaris achter te komen gelukkig.
Hm ga ik toch eens achter de hypotheekadviseur aan.. in mijn eigen berekening kwam ik op een ander bedrag dan wat er om ons heen werd geroepen. Dus ik kreeg er bijna paniek van dat ik zelf verkeerd had gerekend. En daar het om serieus geld gaat.
Amethyst_ schreef:Sanne_Visser schreef:
Hm ga ik toch eens achter de hypotheekadviseur aan.. in mijn eigen berekening kwam ik op een ander bedrag dan wat er om ons heen werd geroepen. Dus ik kreeg er bijna paniek van dat ik zelf verkeerd had gerekend. En daar het om serieus geld gaat.
SimoneeM schreef:Wij gaan dus wel die 10.000+ kwijt zijn, maar dat komt omdat wij in een hogere prijscategorie zitten en ook die overdrachtsbelasting moeten betalen. En das best een bedragje in ons geval, die overdrachtsbelasting
_Elaine_ schreef:Sanne_visser:
Wij hadden berekend dat onze kosten koper zo rond de 7.000€ zit
Dit is incl:
Hypotheek adviseur
Taxatie
Notaris
NHG garantie
Ongeveer 1/3e van dat bedrag kunnen we volgend jaar terug krijgen van de belastingdienst
Wij hebben trouwens geen overdrachtsbelasting wat voor ons de kosten wat drukt
Als je die er bij moet rekenen heb je wel een veel hoger bedrag natuurlijk
SimoneeM schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/105 ... zenprijzen
Kreeg net dit toegestuurd, tis toch gewoon verschrikkelijk
horsii schreef:Ja echt bizar. En hij vraagt ook gewoon op zaterdag en zondag bezichtigingen aan dus aan hem ligt het niet.