Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Ik denk dat we hem idd over watert hebben. Hij staat niet meteen in de sierpot die fout heb ik in het begin ooit gemaakt met een plant helaas haha
[ [url=m/ONRTDY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UuSNd8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bladeren zien er goed uit verder
Fading schreef:Amber_anne schreef:Ik denk dat we hem idd over watert hebben. Hij staat niet meteen in de sierpot die fout heb ik in het begin ooit gemaakt met een plant helaas haha
[ [url=m/ONRTDY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UuSNd8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bladeren zien er goed uit verder
Ja, als je trips hebt is worden je bladeren bruin en zwart van de achterkant..
_Karlijn schreef:Oh dat ja, dat is wel in een gevorderd stadium dan. Ik kreeg vooral gele vlekken aan de bovenkant van de bladeren, alsof alle voedingsstoffen daar uit gezogen waren door de trips. Want dat doen ze toch?
_San87_ schreef:Jis_ schreef:Nu de zon er op op 9 meter afstand vanuit de keuken.
[ [url=m/zPXbLn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is prachtig. Directe zon zijn ze niet zo van, trouwens. Zou zonde zijn wanneer hij treurig wordt.
Glas heeft ook nog eens een brandend effect, slechts ter info, niet banketstaaf bedoeld.
black_kelpie schreef:Jis_ schreef:Nu de zon er op op 9 meter afstand vanuit de keuken.
[ [url=m/zPXbLn.jpg]Afbeelding[/url] ]
PrachtigDe zon zo is prima hoor, en ik ben stikjaloers dat je zoveel licht in huis hebt
![]()
Hier is het of donker, of frituren in de vensterbank. Er zijn echt veel planten die het hier niet redden, helaas. Gelukkig blijft er nog wel aardig wat over![]()
Dit is mijn nieuwe aanwinst, een hazenpootvaren![]()
[ [url=m/DktMaD.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze Begonia moet ik ook even laten zien - gekregen als opknapper. Hij had een paar kleine, beschadigde blaadjes die er door de verhuizing ook nog allemaal af zijn gevallen. Ik had dus een gezellige pot met stokjesGoede plek gegeven, gewoon blijven verzorgen en ja hoor...
5 augustus
[ [url=m/7RsHVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
11 september
[ [url=m/vsq9ew.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag![]()
[ [url=m/KRR6yU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jis_ schreef:Wat gaaf zo opgeknapt, en snel ook. Wat is dat voor plantje?
black_kelpie schreef:Tripsen kunnen vliegen, helaas.Jis_ schreef:Wat gaaf zo opgeknapt, en snel ook. Wat is dat voor plantje?
Begonia, ik denk de White Ice. Label zegt Begonia cane "Hotspot", maar dat is de naam die een kweker erop heeft geplakt voor de Intratuin, geen correcte benaming. "Cane" staat voor een type Begonia, een bepaalde groeiwijze, geen soortnaam.