[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:03

Gatver, kan me goed voorstellen dat je daardoor nog eens extra baalt van dat huis pmarena.. Als er van die dingen gebeuren die wel invloed hebben op de verkoop, maar waar je bij toeval achter moet komen. Echt balen, van die mensen die er niet eens een mailtje aan willen wagen en een makelaar die niet netjes met je huis en de contacten omgaat... Groot gelijk dat je een briefje neerlegt, hopelijk levert het iets op!

Sym geef je groot gelijk. Op het oog netjes lijkt me ook meer dan voldoende. Als ik soms zie wat mensen achterlaten in een huis om te bezichtigen, klinkt het bij jullie gewoon keurig. Vind het ook niet meer dan normaal dat de kasten vol zitten, je moet toch ergens je spullen laten.

Juval ga straks wel even subtiel bij de makelaar informeren wat hij weet van het huis. Is nl een andere makelaar dan die we tot nu toe hebben getroffen en die dus dat bod heeft doorgegeven. Dat was echt zo'n lapzwans, wist niks over welk huis dan ook wat niet in de brochure stond en dan moest ie het nog opzoeken. Totaal geen interesse in ons, wat me toch wel handig lijkt als makelaar, als dit huis niks is moet je toch weten wat mensen zoeken, kun je ze misschien nog naar een ander huis in je bestand verwijzen... Dus ben wel benieuwd naar deze nieuwe makelaar, is van hetzelfde kantoor maar veel slechter kan het niet worden..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:29

*\o/* *\o/* *\o/*
Wij hebben weer een huis!!!
Vandaag vooral rondleidingen gegeven, en klusspullen er al neergezet. En tussen de rondleidingen door de koerier nog even ontvangen en later de DA om mijn merrie te insemineren. :')

Het huis is best wel smerig eigenlijk. := Gelukkig niet uitgeleefd of zo, maar gewoon niet schoon. En die vrouw nog vol trots vertellen dat ze alles had schoongemaakt. :=
Morgen beginnen we met de muren en kozijnen en alles af te wassen. En dan kijken we wat de "schade" is. Helaas moeten er ook wat plinten, deuren en kozijnen geschilderd worden, dat is wel een tegenvaller.

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:06

Gefeliciteerd Neonlight!

Nou, mijn huis is ook best smerig als het straks leeg is..... tenminste als we het ooit verkocht krijgen dan.

Van die tweede bezichtigingen word ik echt niet blij. Vorige keer hadden mensen aan onze meubels zitten schuiven en zijn er gewoon dingen kapot gegaan. Deze keer hadden ze de hor voor het slaapkamerraam weg gehaald, lag op bed. Raam stond open, kleine moeite om die hor er toch weer even voor te zetten??
Ik word zó niet goed van dat soort dingen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:11

Gefeliciteerd neon!!!! *\o/*

Sym: dat is niet zo netjes zelf heb ik met bezichtigen gewoon alles gelaten zoals het was.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:23

Ik begrijp best dat als je een tweede bezichtiging doet dat je kritisch kijkt en misschien even ramen open en dicht wil doen. Maar die hor is gewoon met een paar scharniertjes naar je toe trekken. Heel simpel, lag de hor op bed en de ramen stonden open dus mijn slaapkamer zit nu vol met vliegen :( Ramen had ik wel zelf open laten staan, maar die hor zit er voor met een reden.....het is heel simpel 2 scharniertjes, ding weegt niks zet je er zo weer voor terug.
Zo langzamerhand ben ik alle bezichtigingen zó ontzettend zat. Laat nou alsjeblieft iemand het kopen, ik heb hier echt geen zin meer in.
Vorige keer met een tweede bezichtiging hadden mensen met onze meubels lopen schuiven!! ik vind dat echt te ver gaan hoor. Dat je in vaste kasten kijkt ok, maar blijf van de meubels die er staan af. BAH.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 05:49

gefeliciteerd Neon!!

wat vervelend Sym, ik vind ook wel dat het de verantwoordelijkheid is van de makelaar om je huis weer terug te geven in de staat waarin het zich bevond voor de bezichtiging.. jij zou niet hoeven merken dat er vreemden in je huis zijn geweest..
heb je nog wat gehoord verder, zijn ze nog steeds enthousiast?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:51

Nou lekker dan. Al zou je de hor stuk maken (naar je idee) dan doe je dan toch het raam gewoon dicht?
Jemig. Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink chagrijnig van wordt.

Ik zou ook zeker jullie makelaar hier op aanspreken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:08

Gefeliciteerd Neon *\o/*
Nouja, als verven het ergste is...hopelijk kom je geen ergere "verrassingen" tegen :)

Sym: da's wel "jammer" inderdaad, vliegbeesten in je slaapkamer, zucht.
Laten het alsjeblieft kopers zijn... *duimt voor jullie*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:21

Nee nog niets gehoord, maar als die makelaar 's avonds bezichtigingen doet dan hoor je pas later wat terug. Tegenwoordig bellen ze dan van kantoor naar mijn vriend en die mensen hebben misschien ook even tijd nodig om dingen op een rijtje te zetten. We wachten wel weer af. Ik ben er wel een beetje klaar mee.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:43

Gefeliciteerd Neon *\o/* Fijn dat ze er toch nog op tijd uit zijn gegaan! Jammer van de plekken die erger waren dan verwacht, maar hopelijk blijft het daar ook bij!

Sym wat slordig idd dat er zo wordt bezichtigd... Wij trekken ook wel kasten en ramen open bij een tweede bezichtiging maar zorgen er wel voor dat alles netjes achterblijft, en zou zelfs niet in me opkomen om met meubels te gaan schuiven 8)7

Onze bezichtiging van gisteren was een stuk prettiger, andere makelaar die het huis vanaf de nieuwbouw heeft verkocht aan de eerste eigenaren en daarna ook doorverkocht aan de huidige. Die wist er dus ook een stuk meer vanaf, heeft ontzettend meegedacht in wat wij zoeken en willen, echt heel prettig. Ik ben echt verliefd op het huis <3 Hebben vrijdag nog een bezichtiging staan bij de helft van een boerderijtje uit 1800 met 500m2 grond, dus niet helemaal boerderij-like. Wel een gaaf plekje denk, weet alleen niet of ik mezelf er zie wonen en denk dat het boven budget is met wat we er nog aan zouden willen doen, als ze al verder zouden zakken met de prijs. Maar waren gisteren bij een neef van lief die echt een boerderij heeft gekocht, inclusief koeienstallen en een flink stuk land. Ze hebben wilde plannen om dat om te zetten naar B&B's, siertuinen, een landwinkel etc. En lief is helemaal verliefd op de rust op zo'n boerderijtje, dus denk dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden om op 1 lijn te komen over dat huis :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:37

Sjonge Sym, wat irritant!

Wij gaan vanmiddag de koopakte tekenen :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:17

Voor mijn part halen we het huis uit de verkoop, ik ben er echt zo ontzettend klaar mee.
Nog steeds niks gehoord van de makelaar, dat is ook irritant.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:09

En wisselen van makelaar? Heeft bij ons enorm geholpen en de ogen geopend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:16

Symbeami schreef:
Tegenwoordig bellen ze dan van kantoor naar mijn vriend en die mensen hebben misschien ook even tijd nodig om dingen op een rijtje te zetten.

Natuurlijk, maar de makelaar kan toch ook zijn eigen indrukken met jullie delen? Hoe kwamen de mensen over, waren ze enthousiast, welke kritische puntjes hadden ze? Onze makelaar hangt dan eigenlijk altijd meteen aan de telefoon.

Wel onfatsoenlijk zeg, dat met die hor. Het zou ook niet in me op komen, natuurlijk wel om hem even weg te halen om er achter te kijken, maar dan hang je zo'n ding toch terug?

Wij zitten ook in een gekke situatie, we hebben nu twee stellen die ons huis willen hebben, maar de ene zit met een restschuld die een dezer dagen afbetaald is, en de andere blijkt ook iets te hebben waardoor ze de hypotheek in eerste instantie niet rond kregen. Beide stellen zijn nu in gesprek met de financieel adviseur die samenwerkt met onze makelaar. Gelukkig zijn ze beide wel zo verstandig om dit eerst te regelen voordat ze ook maar nadenken over een bod.
Dus ik riep gisteren al: kom maar op met de andere gegadigden... dit schiet mij echt niet genoeg op zo. Moet mezelf er af en toe even aan herinneren dat dit een fijn huis is, en we nog niets anders hebben dus niet weg móeten :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:23

Hoe lang staat het nu te koop Wendy?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:46

Georgette schreef:

:j dat heeft bij ons destijds ook veel goed gedaan.

Wendy, dat klinkt wel heel positief, wat een luxe positie dat er 2 voor je huis willen gaan!! veel succes.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:49

Georgette schreef:

Denk er dan wel aan dat je na moet gaan in je contract of je de makelaar kosten moet betalen in dat geval.
En het contract met je nieuwe makelaar kan slechter worden.
Bij appartementen komt het in mijn buurt nu vaker voor dat er geen percentage van de verkoopprijs afgesproken wordt, maar een abonnementsprijs per maand. En als je huis dan drie jaar te koop staat (zoals het mijne) dan is dat flink prijzig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:04

De ellende bij makelaars is dat je pas weet of ze goed "bevallen" als je er al bij zit... ik zit nu bij nummer 3 en heb bij geen 1 het gevoel gehad dat ik daar nou superblij mee was.

Maargoed, al tandenknarsend denk ik dan maar dat ik de rest van mijn leven elke ochtend dankbaar wakker wordt als we eindelijk een keer van deze ellende verlost zijn :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:06

Georgette schreef:
Hoe lang staat het nu te koop Wendy?

Vanaf begin april :)

Het is misschien wel een luxe positie, maar we realiseren ons ook heel goed dat het niks zegt zo lang er nog geen bod is. Misschien komen we er wel helemaal niet uit, dat is ook nog een serieuze optie he?
Laatst bijgewerkt door Achterom op 04-06-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:19

Gefeliciteerd Neonlight!

Symbeami wat ontzettend raar.. Bij ons moet de makelaar juist continu zeggen dat we best iets aan mogen raken want ik vind dat heel raar in andermans huis. Iets verplaatsen zou dus ook echt niet in mij opkomen. Vervelend!

Wendy wel luxe hoor dat je twee mensen hebt met serieuze interesse!

Wij merken zelf als kopende partij ook wel grote verschillen tussen de ene en de andere makelaar. Natuurlijk moet het om het huis draaien maar een vervelende makelaar kan er bij ons wel voor zorgen dat we het huis ook minder leuk vinden. Hoe stom dat ook is!

--

Wij hebben gisteren tweede bezichtiging gedaan bij het huisje waar we verliefd op werden. We gaan een bod doen! Whoehoeeee! Er moet alleen volgens ons nog wel wat van de vraagprijs af omdat een aantal kozijnen rot zijn en boven alleen enkel glas is. Dit willen we wel in orde maken als we het kopen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:50

Jildau schreef:
Wij merken zelf als kopende partij ook wel grote verschillen tussen de ene en de andere makelaar. Natuurlijk moet het om het huis draaien maar een vervelende makelaar kan er bij ons wel voor zorgen dat we het huis ook minder leuk vinden. Hoe stom dat ook is!

Sommige makelaars geloven zelf ook niet dat iemand bepaalde huizen wil kopen :)
Of ze weten te weinig details van een huis.
En wat mij opviel is dat bijna geen makelaar belt na een dag of zo om te vragen wat je mening over het huis is.
Vreemd genoeg ben ik wél gebeld door nou net die makelaars van de twee huizen die ik serieus leuk vond. Bij geen van de anderen. Dus het kan ook zijn dat mijn pokerface niet zo goed is.
:D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:14

mijn ervaring met verschillende makelaars is dat ze echt bar weinig weten , ja , van verkopen weten ze waarschijnlijk genoeg, maar gelieve niet te veel te vragen over het huis , want daar weten ze geen fluit van af :+
ik ben er achter gekomen dat ik technisch meer weet dan de gemiddelde makelaar als ik af moet gaan op de 9+ makelaars waar ik als kopende partij mee te maken heb gehad...
het verschil in wat ik wel en niet een fijne makelaar vond was vooral dat de ene je het gevoel geeft dat ie de tijd neemt en geïnteresseerd is in wat hij te koop aan bied en wat jij als koper zoekt en enigszins moeite voor je wil doen en de ander je het gevoel geeft dat je zijn tijd niet waard bent en het huis idem.
zoals heel moeilijk doen over wanneer een keuring plaats kan vinden "nee, dat kan deze week echt niet meer bladiebla, druk druk druk " de week er op laat ie ons binnen en zegt "jullie redden je wel he?
trek de deur maar dicht als je weg gaat " en foetsie was ie :+ nee, dat had die week er voor echt niet gekund :roll:
tot opmerkingen als "noh, ik krijg het toch wel verkocht" dat zijn makelaars die ik dus ten alle tijden af ga raden als iemand een makelaar zoekt.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:22

pomtiedomtiedom :) ik mag niets zeggen, maar ik ga zeker niet wisselen van makelaar. Hij moet alleen leren dingen iets vlotter terug te koppelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:29

hihi, ik duim in ieder geval heel hard voor jullie verder Sym :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:18

Hier draaien de duimen overuren Sym!

Sonja dat verschil in makelaars merken we ook heel sterk als kopende partij. Dus ook met onze laatste tweede bezichtiging, wereld van verschil, een makelaar die meedenkt in wat je zoekt en hoe je dat huis aan je wensen kunt laten voldoen of een makelaar die niets over welk huis dan ook wist en zelfs dat wat in de brochure stond, nog op moest zoeken...

Huis raakt als steeds leger, wel fijn *\o/* Alleen m'n lief nog leren dat alles wat op MP gezet wordt, niet meer de hoofdprijs opbrengt en zelfs niet meer de helft. Die wil een hogere prijs dan wat men ervoor wil geven met als gevolg dat we straks een eethoek, tv-kastje en misschien zelfs die afschuwelijke bank moeten gaan opslaan ^)