Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biks2 schreef:Hutcherson schreef:Je bedoeld de eigen kosten?
Ja kosten koper volgens mij.
Wow dat hypotheek advies is best wel duur. Rechtstreeks bij een bank een hypotheek afsluiten is niet aan te raden? Of doen mensen dat ook wel.
Hutcherson schreef:Wij waren 22.000 kosten koper kwijt. Dat is inclusief notariskosten, hypotheek regeldingen etc.
Die moet je zelf inleggen.
Wij waren verplicht bij de bank af te sluiten omdat we een 100% financiering wilden en we zijn beiden zelfstandig ondernemer dus risicofactortje. We hebben een behoorlijke rente en willen over een tijdje wel gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om die rente omlaag te krijgen. Weet ook totaal niet hoe zoiets werkt. Of je eventueel kunt overstappen van hypotheekverstrekker etc.
listiglistje schreef:Ik was 1300 euro kwijt voor advies en afsluitkosten bij mijn eigen bank, daar ook direct de hypotheek afgesloten tegen een mooie rente.
Omdat het mijn eigen bank was, veel vertrouwen, mooie aanbieding en binnen 2 weken was alles geregeld met de hypotheek.
Biks2 schreef:Hey allemaal, hoeveel waren jullie kwijt voor het kopen van de woning?
Ik was bij de Hypotheker geweest en alles bij elkaar 8k. Dit heb ik dus apart gezet, maar mensen zeggen dat dit goedkoper kan. Is dat verantwoord en hoe hebben jullie het gedaan? En hoeveel kostte dit? Graag totaal plaatje van A tot Z.
Ik ben nog vrijgesteld van overdrachtsbelasting want eerste huis.
fohadie schreef:listiglistje schreef:Ik was 1300 euro kwijt voor advies en afsluitkosten bij mijn eigen bank, daar ook direct de hypotheek afgesloten tegen een mooie rente.
Omdat het mijn eigen bank was, veel vertrouwen, mooie aanbieding en binnen 2 weken was alles geregeld met de hypotheek.
Dit is zonder aankoopmakelaar neem ik aan? En niet de volledige KK?
Ik lees op diverse vergelijkingssites dat het bedrag van KK varrieerd tussen €14000-25000 afhankelijk of je een aankoopmakelaar hebt of niet. Het kan goedkoper. Je kan bijvoorbeeld de bouwkundige keuring skippen al raad ik je dat niet aan, je zal de eerste niet zijn die achter gebreken komt wat zo uit de keuring had kunnen komen en nu met de gebakken peren zit en geen poot om op te staan. Taxatie kan soms goedkoper, maar ook niet altijd. Ik gebruik de site van de Hypotheker en van Vereniging eigen Huis. Soms krijg je ook korting als je lid bent van die laatste.
Biks2 schreef:Ik ben 27. Dus ik krijg die vrijstelling nog
Bedankt voor jullie informatie!
Ik ga een bod uitbrengen op de woning welke ik vandaag gezien heb. Ben heel enthousiast. Ding is alleen, er staat nog een identieke woning te koop op steenworp afstand en deze ga ik as vrijdag bekijken. Die is duurder, maar het uitzicht is blijvend vrij, wat echt mooi is en uniek is.
Ik twijfel nu wat te doen, bod op huis 1 alvast doen, of tot vrijdag wachten en dan 2x bieden op beide huizen? Ze zijn qua staat van onderhoud identiek en afmetingen ook.
Huis 2 heeft een houten berging ipv steen, welke huis 1 wel heeft.