Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:02

Dat is een flinke CAO verhoging! Netjes, biedt kansen voor de onze die in november afloopt.

Wat een lieve opa!

Ik heb vandaag op boodschappen bespaard, ik viste meerdere producten over de datum uit het schap. Vooral de krentenbollen was schandalig, de eerste was tot 17 mei, de 2de die ik uit het rek pakte 13 mei. :=
Heb ze afgegeven met de mededeling dat ze dat schap eens flink moeten uitzoeken, maar die knul was erg onverschillig en vraag me af of hij dat wel doet. Dacht ook dat het niet meer was dat je dan een gratis product krijgt, want hij ondernam ook niets. Toen ik daarna een zak verse friet over de datum af gaf op de groente afdeling begon die man direct zijn stickerboekje te zoeken. Die heeft ie toen ook maar op de krentenbollen geplakt. :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 23:05

Ahhh wat lief van je opa Faelynn <3
En handig jouw Airbnb move +:)+
Naja zeg Neonlight :+

Citaat:
VHU, groot gelijk.

Dank je @Prairy.
Ik was er helemaal zenuwachtig over. Ik heb het uiteindelijk dan ook niet gedaan. Man wat een rust in mijn hoofd :+ :o

Hier deze maand 100 Euro 'echt' over (mijn maand loopt van 21 - 20) en op de spaarrekening gestort. Niet veel, maar vind het erg goed dat ik überhaupt wat over heb gehouden in deze voor mij erg dure maand.

Vakantiegeld heb ik al gehad en zit in mijn auto }:0 dat was een nogal erg grote beurt dit voorjaar met vervangen van remschijven en een distributieriem ... belasting niet krijg niets terug dit jaar :7

Is vervelend als er van alles stuk gaat achter elkaar, soms kun je die pech hebben in een jaar >;) :roll:

En ja stedentripjes.... Moskou en St Petersburg stonden bij mij erg hoog op mijn lijstje... denk gevalletje voorlopig maar niet ^)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:17

Haha nee, dat lijkt me nu niet het beste idee ooit :')

Faelynn wat lief van je opa!

Neon light, misschien had de eerste nog niet zo goed opgelet bij de training klantvriendelijkheid :x

Hier ook een dure maand terwijl het geld al op is. Kregen een oude twee paards trailer aangeboden voor 350 euro. Handig om planten in te vervoeren en andere dingen die sneller stuk gaan. En vanavond een tenthal opgehaald, tweedehands voor 750 euro, dingen zijn nieuw ruim 2000, om onze opknap caravan in de zetten en er ook met slecht weer makkelijk aan te kunnen werken. Tent is 5x8x3,5 meter :=

De trailer is wel een opknapper maar voor dat geld kun je nog eens wat doen. Nieuwe bodem planken gaan we van onze eigen bomen zagen dus dat is alvast snel verdiend.

En met Daantje haar trailer als lichtend voorbeeld (mijn man zei dat ik ermee mocht doen wat ik wilde qua schilderen, dat zal hij weten :+) heb ik nu een design van turquoise ondergrond met groene takken en roze en rode en wit met rode hibiscus bloemen erop in mijn hoofd :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:48

Als ik hier een kleurrijke hippe trailer zie rondrijden weet ik dat jij het bent. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:59

Oeh foto's als die klaar is!

Ik heb deze maand niks gespaard, of beter, niks naar de spaar overgezet. Maar ik heb wel nog wat op de zicht staan, en dat is ivm de maand mei die komt.
Aangezien ik begin dit jaar van werkgever ben gewisseld heb ik toen mijn dubbel vakantiegeld al uitbetaald gehad. In de maand mei wordt dat dus niet uitgekeerd, maar gaan ze net een deel inhouden van mijn loon.
Dus wat ik deze maand over hou is alvast voor volgende maand. Afhankelijk van wat ik ga krijgen, zal ik dan moeten aanvullen vanaf de spaar. Maar daar heb ik me dus wel op voorzien :)

Verder komende maand zuinig zijn met de auto. Dan "bespaart" op wedstrijd rijden: 1 locatie gekozen die dichter bij huis is, eentje waarvan ik startgeld volledig terug krijg ivm vrijwilliger dag nadien, en ik ga 2 dagen op pad als jurylid.

En dan wil ik toch echt wat gaan doen met de opleidingen massage/shiatsu voor paarden die ik gevolgd heb. Eerst oefenen op eigen paard en op dat van stalgenootjes en dan eens zien waar we daarmee kunnen geraken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:40

Hier lijkt besparen er ook niet in te zitten en sparen ook niet. Net een flinke hap uit mijn spaarrekening moeten trekken. Dus de rest van het jaar zal ik aan het aanvullen zijn dus dan moet ik echt goed meelezen hier want er zal gespaard moeten worden. Ik heb ook echt een pechperiode met veel kapotte dingen. Balen zoiets.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:44

Dat is zeker balen. Maar, je kunt het ook zo zien, je hebt in ieder geval die buffer niet voor niets aangelegd en kunt nu betalen wat moet, zonder (hopelijk) gelijk in grote problemen te raken. Dat is precies waar die buffer voor is. Dus, goed gedaan en op naar betere tijden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:45

Prairy schreef:
Dat is zeker balen. Maar, je kunt het ook zo zien, je hebt in ieder geval die buffer niet voor niets aangelegd en kunt nu betalen wat moet, zonder (hopelijk) gelijk in grote problemen te raken. Dat is precies waar die buffer voor is. Dus, goed gedaan en op naar betere tijden :)

Ja daar heb je gelijk in en daar houd me maar aan vast. :)
Maar je kan het maar 1 x uitgeven dus andere dingen zal ik moeten laten nu.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:52

Echt balen Suzanne, maar hopelijk kun je er nu heel lang tegen zonder kosten!

Ik heb deze maand ook over, wat mee moet naar volgende maand. Hypotheek veranderd op 9 mei en ik dacht dat ze meteen wel afgehouden worden. Dat is niet zo dus ik denk dat het er 1 juni bij komt?

Maar geeft niks. Had het al klaar staan voor mei.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:53

Wat wij hoorden van de bank is dat als je hypotheek verandert in de 2e helft van de maand dat het dan inderdaad een maand later afgeschreven wordt. Bij ons 15 maart werd 1 mei afgeschreven. Ik zat ook te wachten op de afschrijving op 1 april maar die kwam niet :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:56

Prairy schreef:
Wat wij hoorden van de bank is dat als je hypotheek verandert in de 2e helft van de maand dat het dan inderdaad een maand later afgeschreven wordt. Bij ons 15 maart werd 1 mei afgeschreven. Ik zat ook te wachten op de afschrijving op 1 april maar die kwam niet :')

Ik heb het op 9 mei gedaan. Ben benieuwd wanneer het dan gaat zijn! Even opletten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:57

Ik wordt momenteel zo gigantisch veel gevraagd om te jureren.
Neem het allemaal maar even aan. Gaat om tientjes iedere keer, maar kan er wel mooi de stedentrip naar Valencia van betalen in augustus denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:26

Exact dat, alle tientjes samen vormen ook een honderdtal. En ik zou het alsnog zonde vinden om met die opleidingen, die best wel wat tijd en geld hebben gekost, niks te doen.
Om mijn huidige loon op te krikken zou ik al een master moeten doen, of binnen huidige werkgever proberen opklimmen. Maar dat doe je niet 1-2-3, al zou het al helpen als ik de vacatures intern mss wat beter zou opvolgen :=

Ik ben iig wel blij dat ik de overstap naar fulltime heb gemaakt. Zeker nu met de huidige stand van zaken met die oorlog enzo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:31

Fulltime werken je ook best lekker ;)

En idd ongelofelijk hoe veel duurder alles geworden is. Benzine is weer duurder zag ik net. In het dorp bijna €2,25. Echt niet te doen.
Ben zo blij met mijn elektrische fiets!
Aankomende week hoef ik niet een keer met de auto naar mijn werk. Scheelt me (mede door Hemelvaart) 220km in een week enkel aan benzinekosten!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:34

Ik baal dat ik nog steeds niet fit genoeg ben om weer fulltime te werken. ( Mag ook niet van de bedrijfsarts)

Maar anders had ik wat vaker een zaterdag gewerkt (150%)
Net ff dat extraatje.

Afgelopen week veel te weinig groentes gegeten. Vond het schrikbarend duur :oo

Kon ook ff geen recept ermee bedenken dus moet daar morgen voor gaan zitten,kan ik wat gerichter boodschappen doen en verplicht groentes meenemen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:14

Ik schrok net ook in de winkel. Op mijn eten voor vanavond en maandag was ik 45 euro kwijt.
Ik had dan wel weer wat dure dingetjes, maar toch.
Zag dat de vlokken 20 cent omhoog waren gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:47

Ja afgelopen week ook paar keer toch even moeten slikken wat ik kwijt was aan fruit en groenten.

Het valt op hoe weinig mensen de auto laten staan met de huidige prijzen. Ik vrees er echt voor dat men na de oorlog gaat zeggen "ze betalen het toch wel, die €2/l". En dat ondanks de hoge prijzen ze dan alsnog de taksen er overheen gaan gooien en we nooit meer naar benzineprijzen van €1,50 of minder zullen gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 13:01

Nou ik laat hem echt wel staan hoor, bijzonder blij met mijn elektrische fiets. En gewoon heel kieskeurig met waar ik heen ga. Dan maar niet.

Baal enorm. Vanacht wakker met enorme kaak/kiespijn... zo sh*&&t #) ^) heb afgelopen maanden al zoveel ellende gehad met kaakontstekingen, zenuwbehandelingen aan de rechterkant. Begint nu de linkerkant ;( voel me nu officieel zielig. Maandagochtend dus weer naar de tandarts, nu aan de zware en ontstekingsremmers pijnstillers. Was net zo blij overal vanaf te zijn. Niet dus :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:28

Balen zeg, hopelijk kan de tandarts er snel iets aan doen, niets zo erg als tandpijn en zenuwpijn.
Ik ben zelf een kies verloren in februari, wortels moeten er nog uitgehaald worden. Zou 29 april gebeuren bij de kaakchirurg, maar werd 's morgens gebeld dat ie ziek was. Afspraak verzet naar de 1ste mogelijkheid, 7 juli. Daar zit vanaf het begin ook wat te rommelen, want ik heb doorlopend een vieze smaak wat daar vanaf komt. Metaalachtige bloedsmaak. Doet gelukkig geen pijn, en mijn eetlust is ook een stuk weg, goed voor de lijn en de portemonnee. :')

Auto wordt hier meer gebruikt dan eerder, we moeten weer naar kantoor komen na 2 jaar volledig vanuit huis te hebben gewerkt. Het is maar 7 km, maar wel 7 km volledig door buitengebied en passeer ook wat niet zo sjofele plekken (geliefde drugsafval dump plekken). Ik werk in ploegen, het is de ene week dan 5:30 dat ik daarlangs moet, de andere week na middernacht, zelf vind ik fietsen dan geen optie. De baas wel, of het OV, die om die tijden helemaal niet rijdt. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:35

Ik fietste altijd naar mijn bijbaan (12 km) op dat soort tijdstippen. Dwars door het bos heen in het pikkedonker, achteraf weggetjes richting fietspad langs de snelweg naar de brug, over het industrieterrein. Nooit iemand tegen gekomen op die tijdstippen, vond het altijd fijner fietsen in het donker als wanneer het licht begon te worden :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:11

Fijn voor jou dat jij je daar wel veilig bij voelt. Ik in ieder geval niet, zeker niet omdat ook bewezen is dat er op mijn route louche mensen op die tijdstippen actief zijn.
Buiten dat is het ook nog een gevaarlijke weg zonder fietspad waar al genoeg fietsers dodelijk verongelukt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:13

Dank je :+

Geen aparte fietspaden op die tijdstippen zou voor mij trouwens een no go zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:45

Voor de mensen met een nespresso apparaatje: Kijk eens bij Kaffekapslen. Daar heb je flinke korting op de starbucks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:38

Ik ben nog steeds heel blij met die herbruikbare cups voor Dolce Gusto! Volgens de recensies doet 1 cupje het maar voor 60 koffies maar ik heb het echt al zo veel vaker gebruikt. Scheelt een hoop afval én een pak geld aan koffie.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:53

Met de fiets naar het werk is voor mij ook geen optie dus heel zuur,we moeten toch tanken.

Bizar die prijzen...begin van de week nog iets van 2,07 en op vrijdag 2,15. Gewoon iedere dag een cent erbij.