Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:22

Nou als je gaat starten kan ik het me wel voorstellen hoor.

Wij hadden als starters woning een oude bejaardenwoning, geschakeld, op de hoek (in hetzelfde dorp als nu), maar wel een enorme tuin :j
Kochten het destijds voor een ton volgens mij :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:04

Grappig om te lezen hoe verschillend woonvoorkeuren zijn. Ik heb het ook gestudeerd, maar blijft leuk om te lezen :)

Ik ben opgegroeid op het platteland (heerlijk), maar zou er op dit moment voor geen goud willen wonen. Zeg nooit nooit, maar ik wil voorlopig niet weg uit de stad. Ik wilde juist GEEN voordeur op de begane grond en juist WEL een appartement aan een drukke straat :D En op zich is het zo slecht nog niet. 10 minuten fietsen naar het strand, 15 naar het bos, station en centrum. 3 supermarkten op loopafstand. Om de hoek allerlei lokale ondernemers met alles wat je maar wilt hebben (groente, slager, boekhandel, kappers, ...). Rustige buren, en altijd leuk uitzicht op de levendige straat hier. Soms geeft dat overlast, maar dat heb ik er graag voor over.

Kan mij wel voorstellen dat ik op termijn wel meer rust wil, maar dat je voorkeuren afhankelijk van je leeftijdsfase kunnen veranderen, is logisch.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:17

Oh ja ik kan het me wel voorstellen hoor. Maar ik zit hier ook op 2 minuten van de trein 2 minuten fietsen van alle winkels (we hebbn hier eigenlijk alles, wel vooral eigen ondernemers dus geen Kruidvat ofzo, maar el gewoon een drogist :) ) 20 minuutjes autorijden van Groningen. 15 minuten wandelen tot het natuurgebied wat om de gaslocatie is aangelegd, waar je heerlijk kunt wandelen en sporten. Sportschool e.d. hebben we ook.
Maar ik heb hier oo gewoon alles, familie, vrienden, muziek e.d.

Ik heb dit dekbedovertrek gekocht laatst:
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:19

Mag ik bij jullie mee komen lezen/ kletsen waar ik mee kan kletsen?

We hebben volgende week maandag wat makelaars op bezoek om ons huidige nieuwbouwappartement in de verkoop te zetten, en gaan zachtjes aan op zoek naar wat anders en daar hoort natuurlijk ook een nieuwe inrichting bij :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:26

:wave: gezellig dat je ook mee komt kletsen, wat is een beetje je stijl?

Altijd spannend, je huis verkopen. Al is het in Eindhoven wel aardig aan het bijtrekken toch?
Hier hebben we volgende week vermoedelijk een kijker! :D Hopelijk gaat het deze keer wel lukken!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:42

Naja bij trekken durf het eigenlijk niet te zeggen :=
Een ding is zeker dat we met een restschuld blijven zitten, maar dat wordt er met de jaren niet beter op dus nu is eigenlijk wel zo'n beetje het beste moment...

Nadeel van Eindhoven is dat ze heel de markt verzadigd hebben met nieuwbouwappartementen. Maar we zullen zien wat maandag brengt ! We hebben iig 3 makelaars die komen kijken en taxeren.

Wij zitten in dezelfde prijsklasse waarschijnlijk als jij ;) Heb je al veel kijkers en interesse gehad?

Onze stijl is licht en modern :j In ons huidige appartement hebben we heel veel wit en lichtte tinten :)
Ben pinterest aan het misbruiken om ideeën op te doen :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:42

Zo de gang zit er weer in ;). Zal misschien toch met de vakantietijd te maken hebben.
Hier ligt het werk zo goed als stil sinds mijn schoonvader op vakantie is gegaan.
Het volgende project wordt de trap, maar daar gaat nogal wat bedenktijd inzitten.
Verder gaan we zelf in september op vakantie. Dus hopelijk komt het daarna weer een beetje op gang :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:47

Vriend belde net dat hij waarschijnlijk vroeg is vandaag en dan alvast de witte delen op slaapkamer gaat schilderen en dan morgen de grijze delen. Dan kunnen morgen ook alle meubels er in *\o/*
Als het zover af is zal ik foto's maken.

Wilde eigenlijk hardlopen met vriendlief vanavond. Hij is van de week voor het eerst gegaan, alleen. Eigenwijs als hij is direct 6 km gelopen en hij komt nu nog maar met een slakkengangetje vooruit :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:07

Mooie badkamer heb je gekregen Karin ! Fijn doe het zelf 'ers in de buurt ik heb gelukkig ook een handige papa !

Saskia, ik ben erg benieuwd naar je foto's, jullie zijn als ik zo een aantal pagina's van je reactie terug lees goed bezig met een klus/verbouw huis :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:11

Nee hoor wij hebben geen klus of verbouw huis. Wij wonen hier al twee jaar en dan ineens krijg ik het op mijn heupen en dan moet de slaapkamer aangepakt worden.
Dus speur ik op marktplaats naar leuke meubeltjes om op te knappen en bedenk ik hoe ik het wil hebben.

Beneden is alles klaar.
Ik zal daar ook weer eens foto's van maken want dat is ook al weer een tijd geleden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:19

Oke, sorry dan heb ik je berichten verkeerd geïnterpreteerd :o :)

Ik heb dat ook wel eens dat ik het liefst mijn hele huis zou willen verbouwen, helaas ben ik dan snel klaar met de kleine oppervlakte die ons huis groot is haha :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:31

Oh nee wij hebben wel een aardig groot huis en hebben ook nog verschillende plannen. Ook voor de tuin. Maar alles op zijn tijd. Dit jaar hebben we boven dubbelglas laten plaatsen en is het hele huis aan de buitenkant geschilderd. Zit er echt uit als een ander huis nu :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:33

Likje verf kan al veel doen :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:19

Nou klein dagje doorbikkelen en de slaapkamer is af en ingericht :j

Afbeelding

Afbeelding

Roljaloezie
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:05

mooi hoor :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:07

Helemaal gaaf. Een houten vloer zou het in mijn ogen helemaal af maken, maar ik heb dan ook de schurft aan tapijt en vloerbedekking e.d. Lijkt me wel heerlijk om nog zoveel extra ruimte te hebben in je slaapkamer. Ik zie geen kledingkast , heb je die ergens anders?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:11

ik heb net deze dekbedovertrek gekocht *\o/* bij de Leenbakker, voor 27.50

Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:32

Ja wij hebben nog 3 slaapkamers helemaal vrij.
Die deur op de tweede foto is de deur naar mijn inloopkast. Vriendlief zijn kast staat idd op een andere slaapkamer.

Leuk Miesemuisje :j

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:12

Vandaag gordijnen gescoord bij de kringloop! Voor op mijn zolderkamer. Daar zat ik de laatste tijd telkens weg te schroeien in de volle zond, wegens het ontbreken gordijnen. Zie hier voor en na:
Afbeelding

Afbeelding

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:56

Wauw, wat een verschil sakkia! Ziet er erg netjes uit. Moet eerlijk zeggen dat je bed nu al groter oogt. Vind het ook een erg leuk dekbed!

Jij hebt ook een leuk dekbed gescoord miesemuisje. Laatst zag ik ook een leuk dekbed bij de leenbakker. Vond hem erg duur. Toch besloten om hem te nemen, zat mijn maat er niet bij. Ik vind het altiid drama om een leuk en betaalbaar dekbed te vinden.

Karin1985, zijn die gordijnen serieus van de kringloop? Ze zien er als nieuw uit. Moet zeggen dat het er met gordijnen ineens veel gezelliger uitziet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:13

Deze komt van de zeeman :') :o
Zag em toevallig, hij stond met het plaatje naar het raam en ik liep langs de winkel zeg maar :+

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:33

Oow, dat is niet verkeerd. Moet daar toch volgendeweek even langs, ben opzoek naar leuke lowbudget handdoeken. Kan ik meteen kijken of er nog wat betaalbaar beddengoed ligt. Eigenlijk nooit aan gedacht.
Bij welke winkels kan ik nogmeer goedkopen handoeken vinden? Maat 50x70 ofzo.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:53

Ikea is tegenwoordig best goed met dat soort dingen. Ik ben zelf ook tevreden met handdoeken van de Hema.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:17

Ik heb ook de handdoeken van de Hema en daar ben ik tevreden over :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:45

Leuk dekbedovertrek Miesemuisje.

Wij hebben ook handdoeken van de Hema, bevallen heel goed. Ze hebben veel mooie kleuren en diverse maten. Ze hebben volgens mij regelmatig aanbiedingen.

We zijn gister eindelijk goed geslaagd voor de vensterbank. Is uiteindelijk geen plant geworden, maar diverse losse dingen, wat samen weer een mooi geheel vormt. O.a. een grote lantaarn, wat kleine vaasjes en een grote vaas met een mooie nep tak erin. De bloemetjes die daaraan zitten kunnen perfect in een vensterbank op het zuiden :D