Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:27

Hahaha nee niet echt. Tenzij je een volmacht laat beschrijven bij de notaris. Ik snap heel goed dat je het zat bent. Dat was ik al na 3 maanden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:53

Ja of bij kopen zonder kijken :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:53

Ik wilde net zeggen: kopen zonder kijken inschakelen :-D

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:52

Ik vind het ook wel leuk om mee te komen kletsen, ik heb net een nieuw huis gekocht en zit nu midden in de verkoop van mijn eigen huis.
Ik zie nog wel wat dingen die niet helemaal kloppen op de vorige pagina mbt overbruggingskrediet en risico verkoop eigen huis. In mijn situatie heeft de bank gerekend met de vraagprijs van mijn woning en daarna rekenen ze daar nog 90% van. Die laatste 10% krijg ik dus op mijn rekening gestort alsmede alles wat overboden wordt. Dus je kunt bij het aanvragen van je hypotheek nooit rekenen op de verwachte verkoopprijs, de banken willen zelf natuurlijk ook geen risico lopen. Nu hoefde ik ook niet een maximale hypotheek te nemen, dus ik kan gewoon wat extra hypotheek nemen en mijn overwaarde/10% straks gelijk weer afstorten.

Ik heb het huis trouwens ook gekocht met deels financiële voorwaarden, ik had maar een hypotheek nodig van ongeveer de helft van mijn bod. Dus dat heb ik er ook in gezet, daarnaast had ik een persoonlijk briefje gedaan waarbij ik ook mn best gedaan had om niet het standaard verhaal te schrijven.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:28

Eulogy schreef:
Ja of bij kopen zonder kijken :D

Haha kan vgm niet als single, te weinig sensatie over gekibbel denk ik

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:38

Ik sta op het punt om weer een bod te doen. Gaat om een rijwoning uit 1960. Ik twijfel alleen over een punt: deze woningen schijnen heel gehorig te zijn. Iemand ervaringen mee? En zou ik het daarvoor moeten laten? Verder is alles ok..

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:53

Hoe gevoelig ben je qua geluid en rust? Sommige mensen hebben er totaal geen last van, en andere mensen liggen er wakker van. Door het geluid, of de frustratie erover..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:55

Biks2 schreef:
Ik sta op het punt om weer een bod te doen. Gaat om een rijwoning uit 1960. Ik twijfel alleen over een punt: deze woningen schijnen heel gehorig te zijn. Iemand ervaringen mee? En zou ik het daarvoor moeten laten? Verder is alles ok..

Ik heb in zo'n huis gewoond en die waren verschrikkelijk gehorig. Je hoorde de buren tv kijken (op een normaal volume), de wc van de buren etc. In die tijd werd er veel zo goedkoop mogelijk gebouwd. Ik zou het nooit kopen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:05

Ik woon nu ook gehorig maar lijkt me heerlijk om een keer wel stilte te hebben thuis :+

Omdat het koop is maak ik me er drukker om dan huur. De buren zijn een jong stel, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om kids te horen huilen enzo in de nacht strakjes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:20

Biks2 schreef:

Wij wonen in een jaren ‘60 doorzonwoning (zo 1 van 13 in een dozijn) en het is hier totaal niet gehorig.
Maar wij hebben ook wel vrij rustige buren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:21

Nee daar zou ik ook niet aan moeten denken.
Ik woon in een rijtjeshuis uit 1984.
Gelukkig is dit niet enorm gehorig.

Ik hoor wel eens wat. Maar zeker niet extreem.
Ik heb aan beide kanten ook rustige buren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 07:54

Ik heb een woning uit 74 gehad die mega gehorig was. Echt niet leuk. Nu eentje uit 2007. Ik hoor niks van de buren.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:22

Laat hem aan me voorbij gaan, heb niet echt haast. Al zou het wel leuk zijn om eindelijk mijn studiootje te verlaten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:40

Wij hadden een huurhuis uit de jaren ‘60. Ik kon op de wc de tv van de buren horen. :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:27

Mijn huis is uit 1970 en ik woon naast een gezin met een hoop kinderen.. ik hoor alleen af en toe wat muziek, maar niets wereldschokkends :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:43

Ik woon in een woning uit '55. Soms hoor ik de buren, maar eigenlijk ook heel weinig. Nu wonen er ook geen kleine kinderen naast mij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:50

Woon in flat uit 1950 ze hebben hier een regelement om overlast te voorkomen. :+

Na 22.00 uur niet afwassen of wasmachine aan en niet voor 08.00 uur.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:59

Ik kom ook graag meepraten. Dat wilde ik jaren geleden al tot het gesprek met de hypotheekverstrekker := Nu heb ik een beter gesprek gehad (wat wil je ook na aantal jaren en meer loon :+). Als single een eerste huis kopen is een redelijke uitdaging, maar we gaan hem aan.

Ik zal vooral gaan meelezen de eerste tijd, gezien ik niet verwacht dat het snel gaat lukken, maar wie weet.. Zijn er meer mensen uit het noorden hier op zoek? (of net iets gekocht).

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:26

Wij gaan zaterdag weer eens ergens kijken. We wonen leuk en prima, maar zouden graag vrijstaand wonen met een grotere tuin. En dat is te koop gekomen hier in het dorp. Dus we gaan het zien... leveren dan wat m2's in qua woonoppervlak (aan oa. één slaapkamer en één badkamer: van 5 naar 4 en van 2 naar 1). Maar die badkamer is wel te realiseren en die slaapkamer kunnen we missen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:42

Ik heb een huis uit de jaren 50 en hoor echt letterlijk nooit iets van de buren, maar echt helemaal niks.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:27

Ik had een huis uit de jaren 20 en van mijn eerste buren hoorde ik overdag weinig tot niks, maar ‘s nachts hoorde ik wel vaak de baby huilen (en later de ouders ruziemaken). De buren daarna (studenten) hoorde ik vrijwel altijd. Ze bleken weinig geluidsabsorberende meubelen te hebben (vooral harde materialen) en hierdoor kon ik meegenieten van de tv, het gamen, stofzuigen en de gesprekken.

In het huis daarvoor werd ik ‘s nachts regelmatig wakker van het schreeuwende en huilende kind van de schuine overburen 8)7

Het hangt af van je buren, de meubels en de (later) aangebrachte isolatie. Dat kun je zelf natuurlijk ook doen middels voorzetwanden. Scheelt geluid en stookkosten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:36

Biks2 schreef:
Ik woon nu ook gehorig maar lijkt me heerlijk om een keer wel stilte te hebben thuis :+

Omdat het koop is maak ik me er drukker om dan huur. De buren zijn een jong stel, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om kids te horen huilen enzo in de nacht strakjes

Uit ervaring: die hoor je echt heel goed.

Flying_Angel schreef:
Wij hadden een huurhuis uit de jaren ‘60. Ik kon op de wc de tv van de buren horen. :+

Ik dus in bad :')

Die jaren na de oorlog is er gewoon goedkoper gebouwd, je kunt beter iets uit de jaren '30 hebben bijvoorbeeld.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:33

Ik meld me ook weer even tussendoor — anderhalve maand geleden kregen wij te horen dat we het niet waren geworden, we hadden geboden op een leuk huis in Noord-Holland. Daar wonen we nu ook, maar we willen verder weg van de stad. We hadden het tweede bod (heb je lekker veel aan) en het ging per inschrijving. We waren erg teleurgesteld en waren bang dat dit een voorspelling zou zijn voor hoe het zou gaan de komende maanden…

Een aantal weken later kwam er een huis op funda te staan waar we initieel niet verliefd op waren, het was niet echt onze stijl — maar toch een afspraak gemaakt om te bezichtigen, want de rest was wel passend voor ons. Eenmaal daar zijn we overrompeld door hoe mooi het was en we hebben vrij snel een bod gedaan. Deze zou ook via inschrijving gaan, maar we hebben een goed bod gedaan en gevraagd of de kopers in onderhandeling wilden. Dat wilden ze gelukkig, en zo de inschrijving gepasseerd — en we hebben net de koopakte getekend!

Gisteren is de bouwkundige keuring geweest en de taxateur heeft een rondje gelopen. Volgende week komt de verkoopmakelaar foto’s maken van ons huis, waar we nu in wonen, zodat die ook snel op de markt kan. Het voelt nog niet helemaal echt, maar we zijn heel blij!

Even een positief bericht, blijf hopen, het juiste plekje komt langs!!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:44

In een (huur) rijtjeswoning uit 1949 gewoond. Dus inderdaad van net na de oorlog. Mega gehorig, echt vreselijk. Dus als je van rust houdt kan je dat beter niet kiezen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:41

Gefeliciteerd Eapy