FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:06

Die hadden wij ook in ons huis toen ik heel klein was, maar alleen in de keuken en het achterste deel van het huis dat er blijkbaar later aan gebouwd was. :=

Dus voor mij is 't alleen maar nostalgisch.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:14

Nostalgisch en mooi, maar alleen met vloerverwarming eronder. In het Hans en Grietjehuisje zou bij mij de vloer er dus per definitie uit gaan.

Het interieur van het botenhuis vind ik vreselijk, maar het ontwerp wel echt tof gedaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:17

daantjuhhh schreef:
Oh bokkertjes. Ik ben zo blij dat ik ga verhuizen.
Vanmorgen hier 2 straten verderop een schiet incident geweest. Deze buurt wordt steeds asocialer.

Ik heb nog even aan je gedacht toen ik het las. Zoooo blij dat ik daar weg ben! Gelukkig duurt t voor jou niet lang meer. Mafkezen daar. Hoeveel auto's bij ons in de wijk ook wel niet afgefikt zijn toen, altijd weer fijn daar.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 29-03-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:18

Cayenne schreef:
Leuk appartement! Vind hem aansprekender als de vorige!
Ik hoop dat het lukt!!

Dit is wel een pareltje <3
https://www.funda.nl/koop/hedikhuizen/h ... raat-18-a/

Wauw wat een prachtig huis! <3

Die boot vind ik ook erg bijzonder! En een huis in Scheemda van meer dan een miljoen is ook wel behoorlijk uniek te noemen, wat een prachtig pand!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:23

miccamaaike schreef:
daantjuhhh schreef:
Oh bokkertjes. Ik ben zo blij dat ik ga verhuizen.
Vanmorgen hier 2 straten verderop een schiet incident geweest. Deze buurt wordt steeds asocialer.

Ik heb nog even aan je gedacht toen ik het las. Zoooo blij dat ik daar weg ben! Gelukkig duurt t voor jou niet lang meer. Mafkezen daar. Hoeveel auto's bij ons in de wijk ook wel niet afgefikt zijn toen, altijd weer fijn daar.

Nou echt hè!
Moet eerlijk zeggen dat ik in mijn flatje wel leuke buurtjes heb hoor.

Maar die 2 straten opzij. Phoe.
Echt zn aso buurt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:24

Ja wij hadden ook prima buren in de K de Raad, maar er woonden ook wel typische lui verderop en verder de wijk in was t niet heel best. Maar bij jou zijn ook wel heel wat straten met bijzonder volk zullen we maar zeggen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:31

https://www.funda.nl/koop/oostwold-gem- ... enelaan-3/ <3
Als je dat stukje aan het water op foto 15 er bij zou hebben voor een bak en weiland..
Verder prachtig, vooral met die vijver (hopen dat je niet veel last krijgt van muggen). Door deze foto's krijg ik echt weer zin in de zomer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:35

miccamaaike schreef:
Ja wij hadden ook prima buren in de K de Raad, maar er woonden ook wel typische lui verderop en verder de wijk in was t niet heel best. Maar bij jou zijn ook wel heel wat straten met bijzonder volk zullen we maar zeggen.

Heeeeel bijzonder inderdaad. Hahaha.
Wat dat betreft ga ik er wel dik op voorruit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:22

Dat is wel superfijn Danielle!
Wij wonen hier op zich heel rustig, maar aan het eind van de straat schijnt het anders te zijn (zo'n 50 meter verderop).
Daar stond een huis te koop en na een week was het bord opeens weer weg (maar er stond geen verkocht en het huis was ook niet meer te vinden). Van één van mijn buurtjes hoorde ik dat die mensen uit wanhoop hun huis te koop hadden gezet omdat hun naaste buren ze aan het wegpesten zijn (geluidsoverlast, schelden etc). Met carnaval is er 3 dagen lang politie aan de deur geweest en nu is er een mediator ingeschakeld. Om het nog een kans te geven hebben ze het huis toch maar weer uit de verkoop gehaald.
Vind dat best heftig want ze wonen er al dik 30 jaar en zijn ruim 70 jaar oud!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:23

Oh ik snap best dat je wil verhuizen als je terrorburen hebt. Dat zou ik ook doen. Ik wil me rustig en veilig voelen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:44

Cayenne schreef:
Dat is wel superfijn Danielle!
Wij wonen hier op zich heel rustig, maar aan het eind van de straat schijnt het anders te zijn (zo'n 50 meter verderop).
Daar stond een huis te koop en na een week was het bord opeens weer weg (maar er stond geen verkocht en het huis was ook niet meer te vinden). Van één van mijn buurtjes hoorde ik dat die mensen uit wanhoop hun huis te koop hadden gezet omdat hun naaste buren ze aan het wegpesten zijn (geluidsoverlast, schelden etc). Met carnaval is er 3 dagen lang politie aan de deur geweest en nu is er een mediator ingeschakeld. Om het nog een kans te geven hebben ze het huis toch maar weer uit de verkoop gehaald.
Vind dat best heftig want ze wonen er al dik 30 jaar en zijn ruim 70 jaar oud!

Gut wat sneu zeg. Zal je overkomen.
Ik wil graag het hans en grietje huis <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 02:00

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 02:47

Dat is wel interessant, Superpony.
Huisje kun je vast wel wat mee als de basis in orde is.
Misschien asbest op het schuurdak? Die platen zien er wel zo uit. Geen idee wat de verwijderingskosten dan zouden zijn.
En nog de combinatie dat het in Duitsland ligt? Daar zijn de prijzen ook anders?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 03:01

Maar 2 slaapkamers. Oude keuken. Badkamer verouderd. Langer dan 6mnd te koop.

Maar zoveel zakken daarvoor?!?

Ze zijn wel erg veel naar beneden gegaan

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 03:05

Huis staat sinds november 2017 te koop trouwens.
Die oude telefoon is wel heel leuk!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 03:43

4 ton is ook wel heul veel voor zo'n gedateerd huisje. Denk dat ze dat zelf ook wel ingezien hebben en daarom gezakt zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:09

Voor die eerste prijs zal er wel helemaal niemand zijn komen kijken.

Op zich best een leuk huis en mooi perceel, maar je zult er nog geld in moeten steken, ik denk dat een potentiele koper het beste eerst eens begint met een prijsopgave voor het laten verwijderen van de asbestplaten op het schuurdak.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:26

Da’s idd een enorme daling. Denk dat de prijs in eerste instantie wel heel erg optimistisch was en op de foto’s lijkt het huis best nestjes, maar ik vrees dat je daar ook nog veel geld in moet steken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:42

Wat zou kunnen is dat er in eerste instantie meer grond bij zat. Die is wellicht los verkocht of kan nog worden bijgekocht (al staat dat niet in de tekst).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:43

Ik denk ook dat het veel geld gaat kosten nog. En ik vind het toch best dicht bij de snelweg liggen. Maar niet zo dichtbij als dit huis:

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-4010 ... derkade-1/. Let vooral op de 1e zin. Landelijk gelegen. Ja alleen als je naar achteren kijkt. Aan de voorkant de A12 en een prachtig industriegebied :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:51

Zo heb ik ook wel eens een prachtig huis op Funda voorbij zien komen. Echt een plaatje van een boerderij. Keek je even op google, bleek dat er een spoorlijn vlak langs het huis liep. Als in binnen 50 meter. Ik snap echt niet waarom je dat niet gewoon op de foto's zet, dat ziet toch iedereen als je daar gaat kijken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:56

Dat zie je idd meteen. Maar ook wel op de kaart hoor. Al zijn wij ook wel eens naar een huis gereden omdat vanaf de kaart niet helemaal duidelijk was hoe dicht het langs de weg lag. Nou, het lag pal aan de geluidswal. Geen afspraak gemaakt om te kijken dus. De schappelijke prijs snapten wij ineens ook veel beter.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:23

Cayenne schreef:
Misschien asbest op het schuurdak? Die platen zien er wel zo uit. Geen idee wat de verwijderingskosten dan zouden zijn.
En nog de combinatie dat het in Duitsland ligt? Daar zijn de prijzen ook anders?

Stiekem is Siebengewald echt nog net wel Nederland

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:53

LovingTweety schreef:
Cayenne schreef:

Stiekem is Siebengewald echt nog net wel Nederland

weet iemand wat de regels voor asbest in Duitsland zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:32