[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:16

Bij de Amsterdam Arena zit idd een leuke woonboulevard. Langs de A2 ter hoogte van Utrecht Terwijde zit ook een woonboulevard maar daar ben ik nog nooit geweest dus geen idee of dat iets is.

En jeeeej verhuisactie bij Neon *\o/* Nou ja wie weet hebben ze het hele Hemelvaartsweekend gepland om te verhuizen en zijn ze zo weg. Of verhuizen ze net zoals mijn vader, trommelen een hoop mensen op, duwen ze een stapel dozen in handen en laten dus iedereen elke kast die ze tegenkomen leegtrekken in een doos := Dan ben je wel redelijk vlot klaar, wij hebben toen een compleet, niet-ingepakt, onopgeruimd huis verhuisd in 1 dag. En dat was een hel kan ik wel zeggen :+

Kiki ben benieuwd of je het verkocht krijgt! Hoop het wel voor je :j Wij hebben het ook 2 maanden zelf in de verkoop gehad maar niet op allerlei sites gestaan, alleen iets op het huis, briefjes in de supermarkt en op Facebook. Hadden toch al in ons achterhoofd om na max. 2 maanden naar de makelaar te gaan omdat we in eerste instantie nog met NHG zouden willen kopen en dus voor 1 juli iets wilden kopen. Uiteindelijk is dat anders gelopen maar zonder tijdsdruk hadden we het misschien op meer plaatsen geprobeerd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:20

@georgette en @tamara: bedankt voor de reacties! Wij zitten met het idee te spelen om het ook te doen, er is wel genoeg belangstelling voor ons huis, ook heel serieus, maar ik vind het toch wel spannend, vandaar de vraag naar ervaringen :) En eigenlijk is dit voor ons ook een manier om te kijken of we het met deze mensen eens zouden kunnen worden over de prijs, of dat we dit toch uit ons hoofd moeten zetten.
@liezel: dat is wel lang zeg... snap niet dat ze dat niet sneller kunnen eigenlijk.
@SB: het is je gegund!
@kiki: luxe woning zo te lezen, kleine tip: zorg dat je zinnen goed doorlopen, soms leest het wat lastig. Succes, hopelijk levert dit wat op :)
@marinke: rond kijken is gewoon heel leuk ja :j Grappig dat je meteen merkt dat jullie beide heel anders naar een huis kijken :D

kiki1976

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:02

Bedankt voor de tips.
Helaas kan je er niet meer foto's bij plaatsen, had het al met extra linkjes geprobeerd die zijn dan aanklikbaar.

We hebben de woning eerder in de verkoop gehad, en daar is de tekst en foto's uit afkomstig.
De toenmalige Nvm makelaar stopte er toen mee, vandaar dat toen het huis uit de verkoop is gegaan. Eigenlijk hebben we on toen wel flink besodemieterd gevoeld, dikke rekening maar het huis niet verkocht. En ondertussen is hij onder een andere naam opnieuw gestart.
We zouden toen de woning daarna via een andere makelaar te koop aanbieden, maar de dag voordat deze online zou gaan ging het bedrijf van mijn man failliet. Dus toen hebben we eigenlijk alles een tijdje uitgesteld.

We hebben besloten om het eerst zo te proberen, we hebben ook helemaal geen haast hiermee.
Wellicht dat we hem binnenkort wel op huislijn zetten.

Huizen kijken is en blijft leuk, zelfs al ben je niet opzoek.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:15

Neon, fijn dat er beweging in komt!
Sym... dat klinkt nu toch wel veelbelovend ! duimduimduimduim...

er is gister een motor in de cv vervangen, dus hopelijk was dat het probleem, en is het nu opgelost.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:44

Dat klinkt als ideaal Sonja! +:)+
Sym wauw super!! :D Zal het dan nu toch? :)) Gun het jullie zo!
Georgette volgens mij gaat alle belangrijke post van de overheid e.d. nog wel gewoon via PostNL maar ik weet dat er ook een aantal bedrijven zijn die via andere bedrijven de post laten bezorgen. Wel iets om even aan te denken / rekening mee te houden. :)
Neon super! :))
Wendy, ja dat merkte we direct al! Maar was op school ook al duidelijk met het ontwerpen van woningen hoor. ;)

Ik hoop dat de markt toch niet zo heel snel gaat aantrekken hoor, laat het maar tot volgend jaar wachten. :P :o Had het er nog met mijn moeder over en die reageerde toch wel positief! Die zei nog wel dat hun ook hadden gekocht toen er een lage rente was... Maar wij moeten gewoon even wachten op zekerheid en die hopen we volgend jaar te hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:15

Zo, de stukken van de notaris zijn ook gemaild, staat er wel een dikke fout in de afrekening. Al een mail teruggestuurd, vrijdag maar even bellen. Waarborgsom was vanaf 2 rekeningen gestort, hebben ze er maar 1 deel op staan, missen nu dus 10000 euro op de afrekening, ook de rente van de waarborgsom is nergens terug te vinden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:02

oeps.. dat is een duur foutje.. ik hoop dat het op tijd opgelost kan worden.. weet niet of makelaars vrijdag ook werken? goed dat je het op tijd ziet.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:39

Ik baal ook als een stekker. Koopakte zou morgen getekend worden, maar er staat iets in wat nooit besproken is en waar we absoluut niet mee akkoord gaan. Verkopende makelaar heeft daarnaast ook bepaalde stukken nog niet in orde gemaakt. Zwaar irritant, want we hebben heel weinig tijd. Gelukkig zit onze makelaar er flink bovenop.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:53

niets tekenen waar je het niet mee eens bent hoor, ze passen de akte maar aan. wat is er mis?
ik hoop dat het gauw geregeld kan worden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:28

Pfff wat een gedoe Georgette en Neonlight.. Hoop dat het snel opgelost is voor jullie!

Wij hebben gisteren toch een leuk huis bezichtigd! Jeetje kon er niet van slapen. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:45

ow jildau, dat klinkt goed... vertel eens meer?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:50

Jildau dat klinkt als een droom huisje? :):)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:39

Het voldoet gewoon aan al onze eisen. Is zelfs beter dan wij hadden verwacht in onze prijsklasse! En het grappige is dat het bij ons in de straat is. :D

Vrees alleen dat meer mensen dit huis willen. Baal dat het vandaag een vrije dag is anders had ik direct een tweede bezichtiging gepland! Morgen het eerste wat ik ga doen!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:41

Ah jee Georgette en Neonlight, niet leuk dat zulke dingen er nog even bij komen. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Oeh Jildau spannend!

Mijn vriend is de kamer van zijn vader aan het leeg halen. Hebben we met heel veel pijn en moeite ons eigen huis gedeeltelijk leeg gemaakt ivm de verkoop, dwz alle oude zooi weg gedaan....... komt er nu allemaal oude zooi van zijn vader terug.
Toen we het hier te koop zetten toen stond het hier ook helemaal vol met troep van zijn ouders, die waren toen net verhuisd naar het verzorgingstehuis. Ik vind het maar lastig...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:48

Kan me voorstellen dat het heel dubbel is Sym... Je wilt je eigen huis leeg en nu komen er juist spullen bij, maar met de emotionele waarde die ze hebben voor je vriend kun je ze ook niet zomaar weg doen.. En er een opslag voor huren is ook weer zoiets als je niet weet hoe lang je nog in je huidige huis zit.

Jildau wat spannend! Beter gevoel dan bij het huis wat is afgeketst? Dan idd gauw een tweede bezichtiging en desnoods morgen al een bod doen!

Georgette wat balen! Idd niet tekenen, laat ie het maar aanpassen... En met enige spoed ho

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:50

Kan me voorstellen dat het heel dubbel is Sym... Je wilt je eigen huis leeg en nu komen er juist spullen bij, maar met de emotionele waarde die ze hebben voor je vriend kun je ze ook niet zomaar weg doen.. En er een opslag voor huren is ook weer zoiets als je niet weet hoe lang je nog in je huidige huis zit.

Jildau wat spannend! Beter gevoel dan bij het huis wat is afgeketst? Dan idd gauw een tweede bezichtiging en desnoods morgen al een bod doen!

Georgette wat balen! Idd niet tekenen, laat ie het maar aanpassen... En met enige spoed hopelijk, fijn dat jullie makelaar er wel achteraan zit!

Wij hebben zojuist een tweede pallet op lief z'n werk volgestapeld met dozen en losse spullen uit de schuur en van de zolder. Straks naar z'n ouders met wat fietsen, gereedschap spullen waar hij nog wel bij wil kunnen en misschien al wat kamerplanten. In het chalet is echt geen plek voor onze groene zee :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:13

Een opslag huren is niet nodig hoor, zoveel is het nou ook weer niet. Destijds al veel uitgezocht en weg gedaan. Bovendien hebben wij hier opslagruimte zat. Alleen zo waren alle kastjes langs de schuine kanten leeg en nog even en het staat weer helemaal vol. Meubels gaan sowieso weg, zijn broer wilde nog een boekenkast hebben en de rest doen we weg. Er staat hier ook een gammele kast in de garage die mee gekomen is na het overlijden van zijn moeder :n was ik het ook al niet mee eens dat die kast hier kwam, want je hebt er niks aan... zo'n gammel bouwpakket als je dat 1 keer verplaatst dan dondert het in elkaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:18

Jildau, is een 2de bezichtiging echt nodig voor je een bod uitbrengt? Wij hebben het huis gekocht met 1 bezichtiging, ons huis is zo ook verkocht (alleen open dag bezichtiging).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:03

Als je het echt graag wilt en genoeg hebt gezien zou ik ook een bod doen na een 1e bezichtiging, wij zijn bij ons huis wel 2x wezen kijken maar hebben de 2e keer niet echt andere dingen gezien dan de eerste keer.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:28

Een 2e bezichtiging kan je natuurlijk wel een indruk geven van dingen die je wilt veranderen, je kijkt dan net even iets beter lijkt me? Hoewel wij het huis dat ons droomhuis was ook zonder een 2e bezichtiging gekocht hadden als we het hadden kunnen doen. Daar hadden we gewoon ter plekke meteen een bod uitgebracht.
Maar als je echt zeker weet dat dat het huis is wat je wilt dan zou ik ook de 2e bezichtiging overslaan. Hup, actie! :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:26

Hier nog iemand die na 1 bezichtiging een bod heeft gedaan...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:44

Ehm lang verhaal over de koopakte. We hebben inmiddels toelichting gekregen van de verkoopmakelaar, en begrijpen het nu beter en kunnen er dus ook akkoord mee gaan, alleen de termijn zal iets aangepast moeten worden. Blijft vervelend dat ik gisteravond een soort van volledig in paniek was (dubbel zo erg denk ik vanwege zwangerschapshormonen :+) en dat was eigenlijk helemaal niet nodig geweest als ze er eerder over gecommuniceerd hadden óf het punt in de akte hadden toegelicht. Al met al kunnen we morgen hopelijk alsnog de aangepaste akte meekrijgen voor de handtekeningen. Morgen is ook de bouwkundige keuring en loopt er direct een aannemer bij voor de dakopbouw.

Vandaag op pad geweest voor meubels. Hebben in ieder geval een mooie eettafel en salontafel gezien. Ook een bank, maar m'n vriend moet morgen nog even heel exact meten, of we een 2 of een 2,5 zits + longchair kwijt kunnen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:19

Meubeltjes shoppen is altijd leuk! :D
Wij hebben ook een nieuwe bank en eetkamer stoelen uitgezocht.
Zaterdag ochtend nog kasten en tafels shoppen :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:35

:wave: Ik meld me hier ook even.

Ik zit met een probleempje denk ik... :+
In verband met mijn afstuderen wil ik in Assen gaan wonen. Nu wil ik daar gaan samenwonen met mijn partner, maar het blijkt nog best moeilijk te zijn om iets te vinden waarvoor we in aanmerking komen. Partner heeft een 28 uren contract, ik leef op stufi en heb een bijbaan. Omdat we de huur samen betalen, hebben we best wel een redelijk budget. Toch blijkt het moeilijker te gaan dan gedacht.
Weten jullie of het mogelijk is om als student zijnde in aanmerking te komen voor een appartement? Aangezien er vaak om een brutomaandinkomen etc. wordt gevraagd...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:51

Welkom :)

Wil je particulier gaan huren of via de woningbouw? Want de woningbouw vraagt sowieso een aantal jaar inschrijving, particulier gelden weer andere regels. Maar als je met je gezamenlijk inkomen hoger komt dan €34.000, zul je ook bij de woningbouw particulier moeten gaan huren. Dan zou je eens moeten kijken wat er dan als eis wordt gesteld. Een X-aantal keer de huur verdienen is volgens mij vrij gebruikelijk.

Kijk alleen even goed wat er dan met je stufi gebeurt, of daar ook een maximale inkomensgrens aan geldt, of dat dat pas geldt als je een samenlevingscontract opstelt.