Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:48

Ik ben op zoek naar iets groots voor op de vensterbank, jullie een leuk idee?

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:14

Wauw, heb zojuist een maand bijgelezen, maar wat een leuke dingen zie ik weer voorbij komen!

1234, laatst had ik een hele gave site gezien met muurstikkers, lijkt me dat deze ook op een koelkast kunnen. Vond ze niet duur en het was mogelijk om zelf de kleur en lettertype te kiezen. Ik ga straks even kijken welke site dat was, had het ergens opgeschreven. En berg belangrijke dingen vaak goed en onvindbaar op. :+
Verder vind ik echt dat je een hele leuke ruimte/kamer hebt.
Persoonlijk vind ik je salontafel erg groot. Zelf had ik de bank waarschijnlijk ook aan de raamkant gezet. En de tv op de andere muur. Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is. In de zonder deur opening. :+ kun je evt ook een leuk ikea gordijntje hangen. Heb je ook weer meer een apparte woon-/studeerkamer idee. Oja, je opbergkast is geniaal. Hier kun je echt ontzettend veel spullen kwijt!

SAKKIA, Wat zonde dat je lekkage hebt gehad. Vind je slaapkamer juist wel een warme en gezellige uitstraling. hebben. Ben je inmiddels al uit de kleur? Misschien blauw/grijze muren. Lichte tint. Bij praxis hebben ze heel leuk steigerhout behang. En dan voor het raam 50mm brede witte of whitwash jaloeziën? Daarbij passen witte of steigerhouten meubelen erg goed.

takkiemuis, ik kan je kastje niet zien, heb je hem inmiddels al af?

jettie, leuke pinterest inspiratie foto's! Ben je al begonnen aan de slaapkamer begonnen?
(kan iemand mij trouwens uitleggen hoe pinterest werkt? Heb me ook aangemeld, maar snap het niet. :+ )

2morrow, gefeliciteerd met je huisje, Ik denk dat een houten vloer goed kan. Je moet denk wel zorgen dat je vloer en meubelen wel afsteken. Anders is het zo net wel, net niet effect.

Britt, Heb je al een foto van je nieuwe interieur? Ben erg benieuwd!

xFioon, gefeliciteerd met je woning! Ziet er erg netjes uit De vloer moet je niet teveel voor hoeven betalen. Ligt namelijk niet overal netjes en ander heb je straks misschien dubbele kosten.
Verder is marktplaats mijn grootste vriend. Kun je echt hele leuke goedkope dingen op vinden.
Ook heb je sites waar je 2ehands witgoed kan kopen. o.a. dewitgoedtopper.

Horsii, gefeliciteerd met jullie woning! Al druk aan het inrichten?

Robbie88. Met een lange kamer kun je wel leuke dingen doen hoor. Is knus en gezellig. Lange zijdes licht houden, korte zijde eventueel een leuk kleurtje geven. Verder misschien je man een eigen prulletjesbak geven?

Georgette, Hoe diep is je vensterbank? Bij interieur zaken heb je vaak leuke windlichten, kandelaars met kaarsen of zo'n leuk decoratiehart op statief.

Ik hoop dat ik op idereen een beetje gereageerd heb.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:22

We hebben idd al een kleur voor op de muur gekozen namelijk. Flexa antraciet

Afbeelding

Andere muren worden gewoon gebroken wit en ik denk er nog steeds over een muurschildering te maken van zo'n pluizenbol paardebloem.
Als het van eht weekend slecht weer wordt gaan we de slaapkamer helemaal schilderen en inrichten.
Dan maak ik uiteraard ook foto's :j

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:47

Wow goede bijleespost AnneLieff! Wij zijn de laatste weken idd bezig geweest met de slaapkamer :j oude bed en lelijke spiegel eruit, muur opnieuw behangen, nieuw bed erin, superleuk stoeltje op MP gescoord... :D nu alleen nog wat gezellige decoratie hier en daar.

Ik moest in het begin ook heel erg wennen aan Pinterest. Het makkelijkst vind ik om links boven in de zoekbalk iets te typen (in het Engels levert de meeste resultaten op). En dan maar scrollen en de dingen die je leuk vindt pinnen op je eigen bord :P soms kom je dan terecht op borden van andere mensen die dezelfde stijl/smaak hebben, en dan kun je hun borden volgen. Dan krijg je op de startpagina nieuwe pins van die mensen te zien.

Dankzij Pinterest kwam ik gisteren wel weer op een leuk idee voor een boekenkast... we hebben hier nog een oude, houten ladder staan en dan wil ik zoiets maken: http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 3117f7.jpg

@ Georgette, vensterbank vind ik ook lastig. Grote vazen met bloemen vind ik altijd mooi, maar is niet zo origineel.

@ Sakkia: succes met de slaapkamer! Mooi dat antraciet!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:02

AnneLieff schreef:
Wauw, heb zojuist een maand bijgelezen, maar wat een leuke dingen zie ik weer voorbij komen!

1234, laatst had ik een hele gave site gezien met muurstikkers, lijkt me dat deze ook op een koelkast kunnen. Vond ze niet duur en het was mogelijk om zelf de kleur en lettertype te kiezen. Ik ga straks even kijken welke site dat was, had het ergens opgeschreven. En berg belangrijke dingen vaak goed en onvindbaar op. :+
Verder vind ik echt dat je een hele leuke ruimte/kamer hebt.
Persoonlijk vind ik je salontafel erg groot. Zelf had ik de bank waarschijnlijk ook aan de raamkant gezet. En de tv op de andere muur. Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is. In de zonder deur opening. :+ kun je evt ook een leuk ikea gordijntje hangen. Heb je ook weer meer een apparte woon-/studeerkamer idee. Oja, je opbergkast is geniaal. Hier kun je echt ontzettend veel spullen kwijt!

Ik hoop dat ik op idereen een beetje gereageerd heb.

Haha ja ik heb ook een hoop sites gevonden voor koelkast stickers. Ben nu ff de zoektocht gestopt, ff richten op andere dingen xD Die stickers ga ik wel doen als ik in m'n kamertje zit en alles erin staat, zodat ik kan kijken wat er leuk bij staat :D

En die salontafel is indd groot, maar die hadden we nog thuis staan en zo hoefden we geen nieuwe te kopen. En deze is heel makkelijk op te klappen. Dus kan em zo wegzetten als ie in de weg staat. (In de inbouwkast O:) )

En de bank staat denk ik wel het beste waar ie nu staat, tegen de muur. Maar zodra ik gesetteld ben, kan ik em altijd nog verplaatsen. Heb voor de tv een tv-meubel op wieltjes gekocht, dus kan die ook zo verplaatsen als ik zou willen :+ Zodat ik m'n kamer toch anders kan inrichten als ik dat zou willen.

Dat deurgordijntje is ook wel een goed idee :) Zal er eens naar kijken.

Bedankt voor de tips!!
Gaan dit weekend naar m'n kamer rijden en dan de laatste dingen erin zetten, zoals een stellingkast in de inbouwkast, en een bureau en gordijnen ophangen, enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:15

AnneLieff , ik moet nog ontvetter , mijn budget liet het even niet toe om st marc ontvetter te halen :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:21

Ik gebruik gewoon ammoniac , werkt prima

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:53

Georgette schreef:
Ik ben op zoek naar iets groots voor op de vensterbank, jullie een leuk idee?

Wil je een groot iets f meerdere dingen?
Ikzelf had in ons vorige huis (nu helaas geen vensterbank meer) 2 grote houten kraanvogels en dan daarnaast 2 potten met van die nep pluimen.
Een oud collegaatje van mij had een heel groot schip met zeilen. Was ook erg mooi!
Persoonlijk zou ik als de zon op dat raam staat, wel uitkijken met glazen vaasjes/e.d. i.v.m. vergrootglas (brand) effect.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... AlDGknUkJL

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 1xmBYm9Smw

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... G3UTlZ5RQQ

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:52

Sakkia, dat is idd een mooie kleur. Ben benieuwd hoe bet word. Zelf vind ik trouwens de industrial grey van flexa ook erg mooi.

Haha jettie, ben er ook erg lang mee bezig geweest. Welke kleuren heb je gekozen. En heb je al een leuke foto?
bedankt voor de pinterest uitleg. Ik ga het dit weekend nogmaals proberen.

1234, succes nog met verdere inrichting van je kamertje. Doe je een foto'tje als je in je kamertje woont.
De site van de stikkerst is trouwens www.maisonmarcella.nl

Ooow, takkie muis. Dat is balen, St marc werkt trouwens ook goed als gewoon schoonmaakmiddel, kun je evt kopen ipv schoonmaakmiddel. Of ammoniak, is vaak ook minder duur.

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:16

Ik ben trouwens opzoek naar leuke lowbudget eetkamer stoelen gecapitoneerd. Wil er geen 200 a 300 euro pst. voor kwijt. 
Bij voorkeur een beetje deze stijl. Lichte bekleding en bij voorkeur eiken poten. Mag ook een ander model zijn. 
http://www.outletlandelijkwonen.nl/daisy/

Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:40

Je link doet het niet ;)

Ja ik hoop eigenlijk van het weekend het één en ander te kunnen doen, we zullen zien.

Industrial Grey vind ik ook mooi maar die moesten we dan weer laten mengen. Deze is altijd kant en klaar en toen in de aanbieding en ze maken elkaar niet heel veel. Volgens mij is Industrial Grey nog iets donkerder en dat vonden we volgens mij te donker ;)

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:49

Ja klopt. Industial grey moet vaak gemengd worden. Praxis heeft hem wel standaard in het schap. Creations extra mat. Wel erg mooi, maar idd niet heel veel verschil.

Oowh wat appart, op mijn tab doet de link het wel.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:52

Thnx voor de link!

En hier doet jouw link van de stoelen het ook gewoon :)
Weet alleen niet waar je dat soort stoelen goedkoop kunt krijgen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:57

Oh nu doet hij het wel. Ik weet ook niet waar je die goedkoop kunt kopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:05

Leuk dat er weer wat leven in het topic zit!
Hier is bujna alles af, zal zsm foto's maken. Ben al helemaal thuis, voelt echt goed :D

Ik ben zelf ook nog op zoek naar iets moois voor op de vensterbank. Ik denk dat ik voor twee grote vazen ga, dat vind ik altijd wel leuk staan. Heb je vooral een brede of een diepe vensterbank? Dat scheelt natuurlijk ook veel, als je gaat zoeken naar decoratie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:06

Ik zoek eigenlijk een mand met een deksel erop. Ik denk dat ik zometeen even bij de Kwantum ga kijken want die hebben wel altijd veel manden. Maar die wil ik dan op de onderplank van de sidetable zetten. Die oude koffers vind ik heel leuk, maar daar vragen ze gewoon de hoofdprijs voor tegenwoordig. Dat vind ik dus een beetje zonde van mijn geld :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:24

We hebben een vensterbank met een groot raam, en aansluitend 2 kleine ramen. Het grote ramen is 1.52 meter, en daar wil ik dus iets voor hebben. Het liefst meer iets breeds dan heel hoog, ivm het uitzicht naar de aangrenzende achtertuin. We zijn gister bij de Intratuin geweest, waar we een hele mooie grote, brede pot/vaas zagen met een mooie plant, maar het probleem is dat onze achtertuin op het zuiden ligt. Planten/bloemen staan dus volop in de zon, en achter het glas wordt het natuurlijk ook nog eens extra warm. We werden dus doorverwezen naar de vetplanten, maar die zijn over het algemeen behoorlijk saai, in ieder geval in het assortiment dat de Intratuin had staan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:30

Er zijn wel planten die goed in de zon kunnen, achter glas. Mijn spathiphyllum is er jammer genoeg niet zo blij mee, die nu veel sneller bruin. Maar onze zamioculcas vind het heerlijk op warme, lichte plekken; daar heb je alleen niet zoveel aan als je de hoogte niet in wil.
Ik snap dat je vetplantjes niet zo spannend vind, al kun je er denk ik wel hele leuke dingetjes mee doen, zoals hier met cactussen;
http://fromezterwithlove.blogspot.nl/20 ... ongen.html

*edit, en deze pagina heeft soms ook leuke ideeen en tips; http://www.mooiwatplantendoen.nl/wonen

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:29

Het mag zeker wel iets hoog zijn, zeg max. 40 cm hoog, anders vind ik het weer te ielig :+
Ik ga eens kijken naar je links en je genoemde planten :)

Edit; de Zamioculcas hebben we in het verleden wel eens gehad. Hoogte is goed, maar heb liever iets anders :o

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:27

Ik woon inmiddels ook alweer 4 maanden in mijn nieuwe appartement, maar af is het nog steeds niet. Ik twijfel ook of ik hier wel wil blijven wonen. Het is heel handig om alles bij de hand te hebben en bijna geen auto nodig te hebben, maar ik mis de rust en ruimte van mijn oude huis en dorpje. Het appartement is erg gehorig, en ik heb buren die veel herrie maken en totaal geen rekening houden met andere mensen, zelfs niet midden in de nacht.

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:06

Ja britt, werd wel weer tijd evoor een beetje leven in het topic. leuk, ik wacht je foto's even af.

Georgette, wat vind je van een amaryllis? Volgensmij kunnen deze planten gewoon in de zon. Komt zelfs nog een bloemetje uit. 

Inge_83, dat is wel vervelend. Kun je er niet gewoon wat van gaan zeggen, of nodig ze een keer uit. Als ze je beter kennen, kun je ook makkelijker dingen bespreken. Al denk ik, dat als je rust, ruimte en groen gewend bent, altijd weer terug verlangt naar een soortgelijk plekje.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:13

Ik zou ook echt niet kunnen aarden op een appartemen hoor :o Ik wil ook groen en de kneuterigheid van een dorp.

Ik woon dus ook in een dorp, beetje aan de rand bij het park en vrijstaand ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:17

Ik had dat ook met het appartement, ik wil gewoon een voordeur op de begane grond :o
Een dorp hoeft niet van mij, maar ik heb dan ook wel het geluk dat ik nog nooit verder dan 100 meter van het bos af heb gewoond. Nu is de afstand iets groter, maar nog steeds prima te wandelen, bovendien woon ik nu recht tegenover een parkje. En heb ik een heerlijke achtertuin :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:19

Hoewel de tuin ook weleens een obstakel is hoor :+ moet toch ook bijgehouden worden en wij werken allebei veel. Maar uiteindelijk kan ik altijd alleen maar genieten als ik op mijn terras zit/lig :j

Ik zou niet in de stad willen wonen en al helemaal niet in een vinexwijk :o

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:20

Ik moet eerlijk zeggen, benook echt een dorps mens. Houd van de natuur en ben graag buiten. Maar heb gereageerd op een appartement. Wel in hetzelfde dorp. Nieuwbouw, met balkon boven de straat (-punt) En een touchscreen lift waar ik niet in durf. Maar daarintegen helemmaal nieuw en ook weinig onderhoud,kosten,kluswerk etc. Mooie starterswoning, dan zie ik over een paar jaar weer verder.