[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:28

Ja wij hebben het ook 5 jaar gehad.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:05

Mootje schreef:
Uhm, volgens Vereniging Eigen Huis: http://www.eigenhuis.nl/vve/financiele- ... ver-box-3/

Ah thanx. Ik lees dat de gedachte dat het in Box 1 zou horen niet eens zo gek is, gelukkig :P.

Nu ben ik er nog steeds niet in thuis, maar als je een onderhoudsverplichting hebt in je VVE dan mag je die dus niet in mindering brengen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:16

Uhm, wat bedoel je met onderhoudsverplichting :o?
Even een voorbeeldje:
Aan het einde van 2011 zit er een reserve van € 100,000 in kas van de VvE. De VvE bestaat uit 25 appartementen die kadastraal dezelfde verdeling hebben, namelijk 1/25. De reservering per huishouden is € 4,000 en dient te worden gezien als vermogen van de eigenaar.

Nu vind ik het net als jou te krom voor woorden. VvE is een verplichting en het geld is niet vrij opneembaar. Tevens is het natuurlijk al krom dat bij bestaande appartementen en hofjes een nieuwe huiseigenaar vermogensbelasting (mits aanmerkelijk belang) moet gaan betalen over de gespaarde reservering van de vorige eigenaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:21

Ja maar de gespaarde reservering gaat natuurlijk ook over op de volgende eigenaar. Daarom vind ik het vooral stom.......... want als je je huis verkoopt ben je je vermogen kwijt :+ Dus het is helemaal niet "mijn" vermogen.
Het wordt ook niet opgeteld bij de waarde van mijn huis ofzo.

Tuurlijk zal een VVE met hoge reservering je huis verkoopbaarder maken, maar bij de waardetaxatie kijkt niemand daar naar hoor ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:22

Dat is waar Manzano :j Ik heb wel een heel gaaf appartement laten schieten, omdat de VvE allesbehalve gezond was en er groot onderhoud aan zat te komen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:32

Manzano: Ik heb de laptop al gestofzuigd, maar de O doet het nog steeds niet haha.

Al weer een reden waarom ik nooit een appartement wil hebben. Ik woon al mijn hele leven onderhand vrijstaand. Alleen als kleuter was dat een rijhuis en als puber heb ik een tijdje in een rij gehuurd in Den Bosch en als starter zaten we in een twee onder één kap. Ik kan niet zonder tuin. Mijn moeder droomde al van paardjes aan huis. Dus ik had geluk hierin. Je kon me bijna horen denken: "VvE?" :o? Maar dat klinkt idd niet echt prettig. Betalen voor een ander is natuurlijk niet altijd interessant.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:36

Idefix, niet in een appartement wonen als (alleenstaande) starter is nogal een voorrecht (in de stad in de randstad) :=
Ik wil ook graag in een huis wonen ipv een appartement, maar de verhoging van mijn hyptheek (factor 3) zie ik niet zo zitten op dit moment!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:36

idefix4 schreef:
Manzano: Ik heb de laptop al gestofzuigd, maar de O doet het nog steeds niet haha.

:o? :o?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:37

Was voor mij denk ik :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:09

Mootje schreef:
Idefix, niet in een appartement wonen als (alleenstaande) starter is nogal een voorrecht (in de stad in de randstad) :=
Ik wil ook graag in een huis wonen ipv een appartement, maar de verhoging van mijn hyptheek (factor 3) zie ik niet zo zitten op dit moment!

Ik woon dan ook niet in de randstad. Het trekt me daar ook niet. Gelukkig heel veel anderen wel. In de dorpen waar ik woon, zijn er zelfs maar mondjesmaat appartementen. Het rijhuis in Den Bosch was er één die eigenlijk gesloopt had moeten worden. En terecht. Een woning van niks.
Maar idd, ik zie het wel als een voorrecht. Daar heb je absoluut gelijk in.

Haha, ja Pmarena, klopt, nu zie ik het.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:10

ik droomde vannacht dat ik die 30miljoen had gewonnen en mijn hypo afbetaalde en huisje gratis weggaaf aan wie het maar wilde :+ en daarna nam ik ontslag, kocht een geweldig huis, zorgde ervoor dat mn ouders een goed bedrag hadden, mn zusje en wat vriendinnen ook en gingen lief en ik op rondreis door amerika.
ow het was echt een heerlijke droom :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:11

Mootje schreef:
Uhm, wat bedoel je met onderhoudsverplichting :o?
Even een voorbeeldje:
Aan het einde van 2011 zit er een reserve van € 100,000 in kas van de VvE. De VvE bestaat uit 25 appartementen die kadastraal dezelfde verdeling hebben, namelijk 1/25. De reservering per huishouden is € 4,000 en dient te worden gezien als vermogen van de eigenaar.

Nu vind ik het net als jou te krom voor woorden. VvE is een verplichting en het geld is niet vrij opneembaar. Tevens is het natuurlijk al krom dat bij bestaande appartementen en hofjes een nieuwe huiseigenaar vermogensbelasting (mits aanmerkelijk belang) moet gaan betalen over de gespaarde reservering van de vorige eigenaar.

Hoe ziet de balans er dan uit, voor mijn info. Zou dat niet zoiets kunnen zijn:
Kas: 100.000

Eigen vermogen: 0 (of een beetje)

Onderhoudsvoorziening verfwerk/dak/etc: 100.000

Dan is er per saldo geen reserve. Of denk ik nu verkeerd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:11

Haha, Dat is zeker een heerlijke droom :j

Mijn werk is alleen maar te doen in regio Rotterdam :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:15

Waar werk je Mootje?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:15

ik word echt gefrustreerd van de woningen die voor ons haalbaar zijn momenteel :o leuke woningen, maar de buurt.... :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:16

Ariebombarie schreef:
ik word echt gefrustreerd van de woningen die voor ons haalbaar zijn momenteel :o leuke woningen, maar de buurt.... :n

Anders waren ze vast ook stuk duurder geweest ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:20

Wat een heerlijke droom! Ik kwam uit Limburg en moest de maas door. Mijn auto kwam in het water terecht en wij waren wel ongedeerd. Een aparte droom wel. En dan de auto terugvinden en blij zijn dat de lampen het nog doen. En mijn sleutels gelukkig terugvinden. :+ Heel apart. Ik wil die 30 miljoen ook wel.

Arie: Wat zoek je dan? Viel de taxatie mee of tegen?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:21

taxatie van ons huis hebben we nog niet gehad :)

gaat om wat we zouden kunnen kopen, en vooral waar.

en ik ben voor multiculti buurten, maar waar we nu gingen kijken was het echt te geconcentreerd met 1 bevolkingsgroep....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:27

Oh das jammer!!!! Was dus niks gister?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:34

vanochtend twee huizen in West gezien. geweldig leuke appartementen :j maar de buurt was gewoon echt.... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:41

jammer is dat arie...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:44

Het is toch heerlijk dat je thuis komt en je in het buitenland waant? Of toch maar niet. Ik begrijp je insteek wel Arie. Jammer, dat deze het niet worden. Jullie huisje komt wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:44

Manzano, Ik werk in de offshore :)
Arie, Waar zoek je een appartement?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:51

Oh ja dat is wel echt randstad gebonden ja :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:54

Sommige collega's wonen echt heel ver van de zaak: Nijmegen, Middelburg, Almere, Aalsmeer... Ik heb drie jaar lang Zaanstad / Delft gereden buiten de spits om, en werd daar helemaal niet vrolijk van, laat staan dat je het dag in, dag uit in de spits rijdt!