Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Kunnen jullie eens met mij meedenken?
Ik krijg in mei een bouwaansluiting ivm vervangende nieuwbouw. Ik ga dan gelijk van het gas af.
Ik ga tijdelijk in een (sta)caravan wonen, de bedoeling is alles elektrisch te gaan doen. Dus een elektrische boiler voor heet water en elektrisch verwarmen. Als dit echt niet lukt is een CV-keteltje op flessengas het alternatief. Maar liever niet.
De bouw gaat natuurlijk ook elektriciteit gebruiken.
Mijn zonnepanelen die op de schuur liggen worden tijdens de bouw afgekoppeld, dus die hebben geen opbrengst (precies in het zomerseizoen).
Mijn jaarcontract (variabel bij Engie) loopt tot 1 juli.
Ik heb inmiddels mijn gasaansluiting opgezegd.
De vraag is nu: wat ga ik na 1 juli doen met mijn elektriciteitscontract: vast, variabel of dynamisch?
Ik zit nu zo rond de 1500 kWh per jaar (excl. teruglevering), maar ik heb werkelijk geen idee wat ik aan stroom ga verbruiken.
Roodvos @ [HTT] Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*
Dees schreef:Bij vdBron duurt het ook "gewoon" meerdere weken.
Dat "binnen 3 werkdagen" ben ik in de praktijk nog nooit tegengekomen en ik heb toch al heel wat van die leveranciers meegemaakt.
Bij welke was dat?
Dees schreef:Zo goedkoop is Eneco niet...
Ze hebben een grotere organisatie, maar kwa prijs merk je als consument vrij weinig van hun schaalvoordelen.
Nielojram schreef:Godskolere, wat duurt dat lang voordat de ANWB energie over de brug komt..
Krijg een belachelijk hoog bedrag terug, maar het duurt zeker 6 weken..
Bij andere maatschappijen was het binnen 3 werkdagen geregeld
Dees schreef:Bij vdBron duurt het ook "gewoon" meerdere weken.
Dat "binnen 3 werkdagen" ben ik in de praktijk nog nooit tegengekomen en ik heb toch al heel wat van die leveranciers meegemaakt.
Bij welke was dat?
Dees schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken.... dat we zo worden gemanipuleerd om massaal vast te klikken. Alles voor de winst van de energiemaatschappijen.
Ze geven dit signaal niet af uit filantropische overwegingen. Het is imo gewoon een ordinaire lobby.
Ik twijfel echt enorm tussen toch maar vastklikken of dynamisch te blijven zitten.
Misschien is het een idee om eind sept voor 6 mnd vast te klikken. Hmmm.
Telpeva schreef:Mijne heb ik ook vorige week of de week daarvoor vast gezet voor een jaar, ik betaal nu:
Stroom normaal: 0,41 per kWh
Stroom dal: 0,35 per kWh
Gas: 1,45 per m3.
Geen idee of dit duur is of goedkoop, ik probeer al weken de energie te vinden om ervoor te gaan zitten en die kwam niet dus ik heb gewoon het aanbod van mijn huidige leverancier aangenomen voor 1 jaar vast. Als de prijzen omhoog gaan de komende maanden en het prijsplafond wordt niet verlengd, dan betaal ik in elk geval niet meer als nu met het prijsplafond.