Kieffertje schreef:Een voorbehoud van financiering lost je probleem denk ik niet op, Suzanne. Je moet dan namelijk afwijzingen van de bank (meestal twee) kunnen laten zien voor het bedrag dat in je voorbehoud staat. Jij krijgt de hypotheek gewoon, geef je aan, maar vindt die mogelijk te hoog. Dat is geen geldige reden om gebruik te maken van het voorbehoud van financiering.
Je kunt overwegen om een voorbehoud verkoop eigen woning op te nemen, maar ik weet niet hoe dat precies zou werken. En het maakt je bod natuurlijk niet aantrekkelijker.
Het meest veilig is om een bedrag te bieden dat je kunt en wil betalen, zelfs als de verkoopprijs van je huidige woning tegenvalt.
Oké thanks. Mijn geld zit in mijn huis dus het zal altijd afhangen van verkoop eigen woning. Weet niet of bank daar dan veel mee kan. Hoe kan die dan afwijzen?
Al zal je in deze markt niet veel problemen hebben om je huis kwijt te raken. Zit hem alleen dus in de opbrengst ervan. Ik kan zeker een deel zonder voorbehoud bieden, sowieso.