Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:38

Wij hebben steeds mensen om ons heen gevraagd mee te denken, eigen gevoel en onze hypotheekadviseur is ook een goede kennis. We hadden geen aankoopmakelaar dus hebben wellicht alsnog te veel betaald voor ons huis, maar de aankoopsom konden we ons direct allebei in vinden :-)

Nou, hier is de spits eraf. Helaas de eerste tegenslagen ook al ontdekt. Er zou (minimale) dakisolatie aanwezig zijn.. Er moest sowieso 1 plafond uit ivm schrootjes (leluuuk) maar daardoor kwamen we er dus achter dat er echt 0,0 dakisolatie in zit. Maargoed, we hebben as is where is gekocht ivm de leeftijd van het huis dus die gok neem je dan. En kost ook de wereld niet. Alleen moesten dus ALLE plafonds op de verdieping er ineens uit.
Dikke tegenvaller is alleen het elektrawerk. Heel strikt gezien is het nog in orde. Maar, er zit nergens aarding in en een paar draden boven het plafond blijken een soort broos ofzo. Dussss dikke kostenpost omdat ALLE elektra dus vervangen gaat worden. Nu alle plafonds er toch uit liggen is dat enigzins beter te doen.

Leuk hoor, klushuis kopen hahaha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:38

Het kan ook slim zijn om je bod niet té voor de hand liggend te maken, maak bv. van 255.000, 255.500 of 256.000.

Balen Amethyst_, je komt in een nieuw huis denk ik toch bijna altijd wel dingen tegen die je niet had voorzien.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:41

Zo ken ik iemand die een huis heeft gekocht voor € 250.050 :Y) (exacte prijs weet ik niet, maar gaat om de vijftig euro extra :+ ).

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:42

Amethyst_ schreef:
Wij hebben steeds mensen om ons heen gevraagd mee te denken, eigen gevoel en onze hypotheekadviseur is ook een goede kennis. We hadden geen aankoopmakelaar dus hebben wellicht alsnog te veel betaald voor ons huis, maar de aankoopsom konden we ons direct allebei in vinden :-)

Nou, hier is de spits eraf. Helaas de eerste tegenslagen ook al ontdekt. Er zou (minimale) dakisolatie aanwezig zijn.. Er moest sowieso 1 plafond uit ivm schrootjes (leluuuk) maar daardoor kwamen we er dus achter dat er echt 0,0 dakisolatie in zit. Maargoed, we hebben as is where is gekocht ivm de leeftijd van het huis dus die gok neem je dan. En kost ook de wereld niet. Alleen moesten dus ALLE plafonds op de verdieping er ineens uit.
Dikke tegenvaller is alleen het elektrawerk. Heel strikt gezien is het nog in orde. Maar, er zit nergens aarding in en een paar draden boven het plafond blijken een soort broos ofzo. Dussss dikke kostenpost omdat ALLE elektra dus vervangen gaat worden. Nu alle plafonds er toch uit liggen is dat enigzins beter te doen.

Oei, dat is inderdaad balen - vooral als je zelf niet handig bent :+ Wat is het bouwjaar van de woning?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:47

CairnTerrier schreef:
Zo ken ik iemand die een huis heeft gekocht voor € 250.050 :Y) (exacte prijs weet ik niet, maar gaat om de vijftig euro extra :+ ).

Zo hadden wij 31 euro extra :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:50

CairnTerrier schreef:
Amethyst_ schreef:

Oei, dat is inderdaad balen - vooral als je zelf niet handig bent :+ Wat is het bouwjaar van de woning?

Godzijdank is mn vriend wel heel handig, en heel wat mensen om ons heen met ervaring in de bouw. Dus het lukt allemaal wel, maar wel even een tegenslag.
Ik geloof dat het in 1958 gebouwd is, ergens jaren 50 in ieder geval.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:51

Ik lees hier even mee.
Wij hebben twee weken geleden een bod op een woning gedaan en deze werd geaccepteerd( waren net begonnen in de zoektocht).
we hadden een apart bod gedaan. raar bedrag..

Nu staat onze eigen woning in de verkoop en snap ik pas de gekkenhuis op de markt.
De bezichtigingen zitten vol en er staan al reserve op de lijst.
En dat terwijl onze woning niet heel bijzonder is en nog wel wat werk nodig heeft.
Wel valt het in de lagere prijsklasse en volgens de makelaar komen daar veel mensen op af.
Maar zoveel pffff.
Vandaag nog 5 bezichtigingen en de makelaar verwacht van 4 die geweest zijn een bod..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:01

Sem_ schreef:
Het kan ook slim zijn om je bod niet té voor de hand liggend te maken, maak bv. van 255.000, 255.500 of 256.000.

Balen Amethyst_, je komt in een nieuw huis denk ik toch bijna altijd wel dingen tegen die je niet had voorzien.

Wij hebben 365.777 geboden idd :D

magicmist

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:25

hier ook zon raar bedrag idd 759 aan het einde haha en 50 ct.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:26

Haha, dan waren mijn voorbeelden eigenlijk nog heel voor de hand liggend. _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:14

magicmist schreef:
Ik lees hier even mee.
Wij hebben twee weken geleden een bod op een woning gedaan en deze werd geaccepteerd( waren net begonnen in de zoektocht).
we hadden een apart bod gedaan. raar bedrag..

Nu staat onze eigen woning in de verkoop en snap ik pas de gekkenhuis op de markt.
De bezichtigingen zitten vol en er staan al reserve op de lijst.
En dat terwijl onze woning niet heel bijzonder is en nog wel wat werk nodig heeft.
Wel valt het in de lagere prijsklasse en volgens de makelaar komen daar veel mensen op af.
Maar zoveel pffff.
Vandaag nog 5 bezichtigingen en de makelaar verwacht van 4 die geweest zijn een bod..

Gefeliciteerd snel gegaan dus. Geluks treffer qua bieding dan? Of wel ook flink overboden meteen. Hopelijk een mooie winst voor jullie ook. Lagere prijsklasse is inderdaad in trek. Heb je linkjes?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:00

Wat betreft hoe je je bod bepaald:
Indd kijken wat huizen in de regio deden qua verkoop/vraagprijs
En bedenken wat wil en kan je zelf besteden eraan.

Amethyst: jeetje, wat een tegenvaller!
Hopelijk gaat de rest wel volgens planning.

Magicmist: wat fijn dat het bij jullie zo snel gegaan is. Suc6 met de verkoop!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:54

Amethyst_ schreef:

Pff! Wel goed dat je er nu achter komt, dan kunnen jullie het meteen goed doen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:54

Hier vliegt het geld er aan alle kanten uit. Verf, benodigdheden. Vandaag plinten uitgezocht, weer 600 euro lichter 8)7

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:04

Hier hebben wij voor het zoeken een max prijs afgesproken die wij willen geven, voor welk huis dan ook en afgesproken dat we elkaar hier aan houden zodat de emoties geen overhand nemen. Ook als het dan op 1000 euro zou klappen. Uiteindelijk wilde mevrouw 2k meer dan onze max prijs, en zijn we op onze max prijs uitgekomen wat 5k boven ons laatste bod was. Daar zijn we heel tevreden mee en het was ons ook meer dan waard.

Amethyst wat balen zeg! Gaan jullie nog wel de gewenste badkamer kunnen doen of zit dat er nu even niet in?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:40

Thanks voor jullie tips!! Vooral de tip van een raar bod, het zal de 60 euro maar zijn die het het hoogste bod maakt! :))

Balen dat je tegenvallers hebt Amethyst.. Hopelijk moeten jullie niet te veel inleveren op andere wensen hierdoor!!

@CCCCC, gaat hard dan ineens he! :$

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:32

De badkamer an sich kan gewoon, met als enige maar dat we misschien andere tegel moeten kiezen. We gaan de badkamer ook zelf doen ipv laten doen dus dat drukt kosten ook wel. En we hadden nog ietsje rek in het budget. En, liever nu erachter komen en alles in 1x goed dan alles afgewerkt en dan ontdekken dat het niet oké is :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:48

Ik kom hier eens voorzichtig om de hoek kijken, wellicht dat iemand mij kan adviseren.

Ik ben 27 jaar oud. Ik woon nog thuis maar ben ontzettend toe aan een eigen plek. Ik wil graag gelijk gaan kopen, huren vind ik gewoon zonde van mijn geld. Met mijn huidige salaris zou ik een maximale hypotheek kunnen krijgen van tussen de 115-125k, wat hier in de omgeving erg weinig is om een goed huis van te kunnen kopen -O-

Is er hier iemand die in de omgeving Leusden een goede hypotheekadviseur weet waar ik bij aan kan kloppen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet goed waar ik nu het beste terecht kan..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:42

Staat er voor dat geld überhaupt wel iets te koop in de regio Marjo?

Ik heb gekeken op Independer voor hypotheek advies in de regio en kwam bij Objectief in Nijkerk uit. Had een fijn eerste gesprek. Verder is het nooit gegaan want heb nog geen winnend bod ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:55

x_spekkie_x schreef:
Staat er voor dat geld überhaupt wel iets te koop in de regio Marjo?

Ik heb gekeken op Independer voor hypotheek advies in de regio en kwam bij Objectief in Nijkerk uit. Had een fijn eerste gesprek. Verder is het nooit gegaan want heb nog geen winnend bod ;)

Garageboxen :')
Ik zoek in de regio Driebergen/Overberg/Ede overigens. Paarden staan in Bennekom en ik werk in Driebergen dus ik wil daartussen eigenlijk met maximaal 30 minuten reistijd naar Driebergen/Bennekom.

Maar daarom wil ik ook een gesprek om ook te kijken wat er mogelijk is met evt een starterslening ofzo.
Ik ben ook meer in de oriënterende fase dan de biedende fase, ik wil eigenlijk eerst de opties bekijken voordat ik ga bieden enzo.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:07

Wij hebben net de keuring gehad en geen gekke dingen *\o/*
De man die keurde vond het een heel mooi huis ook, dus dat is super fijn.

Nu dus gauw tekenen en dan nog “even” de hypotheek. Dan kan het aftellen beginnen :):)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:13

SimoneeM schreef:

Nu dus gauw tekenen en dan nog “even” de hypotheek. Dan kan het aftellen beginnen :):)

Yes, weer een stap verder! :-D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:16

SimoneeM schreef:

Top!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:28

Een oriënterend gesprek kan meestal gratis bij een hypotheekadviseur.
Kijk online even wie er in de buurt zitten, en ga bij een paar langs. Onze ervaring is dat verschillende adviseurs met best verschillende dingen kunnen komen, van iedereen leer je weer wat. En dan kies je uiteindelijk degene waar je een fijn gevoel bij hebt.

Wat betreft je beschikbare budget vrees ik dat er maar weinig mogelijk zal zijn, ik denk dat je niet echt in een goedkope regio zit. Kan zijn dat je flink eigen geld mee zou moeten kunnen nemen dan. Maar wie weet ziet een adviseur dat anders, dus zeker goed om een keer te oriënteren!

Ik moet dit weekend het appartement schoon gaan maken en goed opruimen omdat er maandag een fotograaf komt. Ook al is het hier doorgaans geen bende, het is toch wel veel werk. Geen zin in :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:36

Kijk ook goed naar de prijzen van de hypotheekadviseurs, dat kan zo maar een paar duizend euro verschillen onderling.

Dat is nooit leuk NoeskaMoos, wel voor een goed doel. :))