Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPareltje schreef:Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik een pannenkoekenplant moet stekken, ik snap namelijk niks van de uitleg en filmpjes op internetmijn plant heeft namelijk geen miniplantjes naast de moederplant in de aarde groeien, kan ik dan een blad met stengel van de moederplant afhalen en in het water zetten om te wortelen?
black_kelpie schreef:xPareltje schreef:Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik een pannenkoekenplant moet stekken, ik snap namelijk niks van de uitleg en filmpjes op internetmijn plant heeft namelijk geen miniplantjes naast de moederplant in de aarde groeien, kan ik dan een blad met stengel van de moederplant afhalen en in het water zetten om te wortelen?
Een blad laten wortelen kan wel, maar meer dan een blad met wortels zal het nooit worden. Je zult echt moeten wachten tot je plant kleine versies van zichzelf gaat maken, en dat gebeurt vanzelf.
Eulogy schreef:
Ik heb deze als stekje van een vriendin gehad, en hij groeit behoorlijk snel. Wordt ie vanzelf ook voller (baby's) ipv alleen langer?
Ik kan zo volgens mij niet stekken en ernaast zetten, toch?
[ [url=m/Awhss5.jpg]Afbeelding[/url] ]
IsaCalixa schreef:Hoi hoi, iemand die weet wat voor plantje dit is?kan hem niet vinden op de planten app. Hij zat in mijn kneusjesbox
![]()
Wat opvallend is dat hij dunne blaadjes heeft met een soort gekartelde randjes.
[ [url=m/Y2gt5s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qfqVCl.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Karlijn schreef:Hoe doen Jullie-Zonder-Buitenruimte het met planten verpotten etc? Ik woon nu met een balkon dat echt een bende is met tig binnen- en buitenpotten, aarde overal, schepjes etcen in het nieuwe jaar verhuis ik naar een plek zonder balkon of tuin. Ik weet ook niet of ik een berging krijg. Ik kan me alleen bedenken om het op een opgeknipte vuilniszak te doen en daarna te stofzuigen? Hoe doen jullie dat? En waar laat je alle potten, aarde, hydrokorrels etc?
IsaCalixa schreef:Hoi hoi, iemand die weet wat voor plantje dit is?kan hem niet vinden op de planten app. Hij zat in mijn kneusjesbox
![]()
Wat opvallend is dat hij dunne blaadjes heeft met een soort gekartelde randjes.
[ [url=m/Y2gt5s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qfqVCl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hanafubuki schreef:MarcoBorsato schreef:Coronakapseltje
Ja
Heb de luchtbevochtiger ook weer van de slaapkamer gehaald. Die kan nu de Theas vermaken
Zo alleen nog de Epi in de slaapkamer water geven
Karlijn, nee blad groeit niet aan. Maar gaat nu geen energie naar de dorre delen en dan maken ze sneller nieuwe stengels