[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:35

Zo'n document hadden we idd ook bij de aktes van de notaris die wij moeten ondertekenen voor de verkoop. Of misschien staat er iets online?

We zitten in een chalet op een vakantiepark. Dus duimen voor mooi weer want dan kan ik heerlijk in de tuin met de cavia's en aan de Maas gaan liggen enzo :D Vakantie onder werktijd :Y) Hebben al heel veel mensen die langs willen komen, schoonzusjes die uit moeten vechten wie in welke week in het chalet mag als wij op vakantie gaan... Volgens mij hebben we straks meer aanloop dan waar we nu zitten :')

Net bezichtiging gepland bij een huis waar we al eens een bod op hadden gedaan. Kijken of we er misschien toch meer voor willen geven, weten wat ze ervoor willen hebben. Ik zou daar echt wel graag willen wonen, 'probleem' zit met name in de bergruimte, het heeft 3 slaapkamers en geen zolder. Houten schuur in de tuin, dus daar kun je ook niet alles kwijt. Maar genoeg ruimte om op termijn een vierde slaapkamer aan te bouwen en een stenen garage. Hoop stiekem dat lief daar ook de mogelijkheden van gaat zien om dat op termijn te bouwen, want misschien dat we dan eindelijk een huis hebben...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:30

Tamara schreef:
Jullie gaan hoe dan ook verhuizen naar jullie nieuwe huis toch Georgette? Weet je al wanneer de huidige bewoners eruit gaan? Want als je er ook 16 juli al in kunt, kun je misschien al vanaf 16 juli je post naar je nieuwe adres laten sturen? Dan hoef je niet voor die paar weken moeilijk te doen... Desnoods met een vermelding erbij dat belangrijke post even ook per mail moet ofzo?

In principe wel, mits de financiering of de vergunning niet rond komt... Het is dus ook nog niet zeker of we er de 16e in kunnen of de 31e. En ik neem aan dat als we er de 31e ingaan, dat de bewoners er pas de 30e volledig uit zijn. Dat zou betekenen dat de huidige bewoners 2 weken post van ons ontvangen. Niet echt handig lijkt me, ook voor hun niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:22

Tsja hangt denk ik ook beetje af van het 'contact' met de verkoper. Wij hebben dus al enkele weken een pakketje voor de koper liggen. Dat ligt gewoon apart. Hij vroeg ook of eventueel andere gegevens konden blijven liggen. Geen probleem, maken er gewoon een stapeltje van en dat laten we liggen. Net zo goed als dat we hopen dat hij dat ook met onze post doet als wij vertrokken zijn en er toch nog iets komt.

Maar anders zou ik eens kijken naar de verhuisservice van PostNL. Als je bv. een maand lang je post naar je ouders laat sturen, kun je misschien na die maand nog 3 maanden door laten sturen naar je nieuwe adres? Zou gewoon eens bellen wat zij voor je kunnen betekenen.

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:31

Ja, dat is ook zo. M'n vriend 'kent' de de vrouwelijke helft van de eigenaren wel, dus misschein zou hij het eens moeten overleggen. En anders inderdaad even informeren bij PostNL.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:45

Nadeel is natuurlijk wel dat tegenwoordig lang niet meer alle post via PostNL bezorgd word, maar je bv. ook nog Stadspost en Sandd hebt. Ik zou dus als je post laat doorsturen ook zeker even kijken door wie je post nu bezorgd word en informeren hoe het bij die bedrijven zit. ;)

Wel fijn als je de mensen een beetje kent, kun je het in elk geval overleggen!!

Sorry dat ik zo binnen kom vallen trouwens, heb alles bijgelezen wat v.a. begin jan. dit jaar in dit topic geschreven is. Nog verder terug werden mij iets te veel pagina's, dit waren er alleen al meer dan 100. :+ Veel nuttige dingen gelezen, handige tips etc.

Ook de 'wanhoop' in de berichten bij Pmarena en Sym gelezen... Jeetje wat heb ik met jullie te doen!! :(:)
Wel heel leuk om te zien aan de hand van wat oude foto's hoe het huis van Pmarena is opgeknapt door een paar 'simpele' dingetjes! +:)+

Het huisje van Sym een keer voorbij zien komen, maar heb de link niet meer, maar het zou mij niet direct trekken. Terwijl ik wel van die oudere huisjes met wat grond (hoeft voor mij dan weer niet zoveel grond dat het voldoende is voor paarden aan huis te zijn) houd. Je zit overigens wel vlakbij 'onze' regio, alleen zit je net aan de verkeerde kant van de berg zoals wij dat dan zeggen. :P

Ook gelezen hoe Sonja elke keer bij bouwvallen terecht kwam en nu uiteindelijk een leuk huisje heeft gevonden! *\o/* Toch had ik wel verwacht dat je met een heel ander huis aan zou komen, zoals je klonk leek het een beetje alsof je de zelfde soort huizen als mij leuk vind. Wat dus totaal niet bleek hahaha! Toch grappig, hoeveel keus er dan eigenlijk is op de huizenmarkt!

Jildau die met een hele lastige verkopende partij te maken heeft, jeetje en dan laat ie het schieten op 400 euro! Wat een gek..... |o

Cayenne nog een hele dikke knuffel! Jeetje, zit je er zo dichtbij en dan krijg je zulk nieuws.. Inderdaad wel beter dat jullie er nu achter kwamen en niet wanneer je net een hypotheek had afgesloten, maar het is alsnog wel heel erg zuur! :(:)

En nog heeeeel veel meer gelezen! Maar word even te veel om op iedereen te reageren... :o Sorry!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:02

wow Marinke, jij hebt goed je best gedaan! In welke situatie zit jij? koper/verkoper?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:03

Ik kom net terug van schoonmaken. Het huis is helemaal leeg en ziet er netjes uit... alleen natuurlijk toch weer een laatste moment probleem.. de cv doet het niet. Ik had dus geen warm water, en de radiatoren werden meer dan 50graden heet.. t was echt een sauna dus.. balen!! de cv monteur moet dus toch nog even langs komen voor de overdracht, zo kunnen we het niet verkopen. balen!! :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:09

Mag ik ook mee komen kletsen?
Vandaag onze woning te koop gezet op internet. Omdat we er nog niet helemaal uit zijn waar we heen willen (maar wel eerst onze eigen woning willen verkopen) besloten deze eerst zonder makelaar te koop te zetten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:11

welkom kiki, heb je een linkje?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:27

Haha, achja momenteel bevind ik mij nog niet echt op de huizenmarkt dus tijd zat om in de leeshoek te kruipen. :P

Het ziet er naar uit dat mijn vriend en ik v.a. volgend jaar echt serieus rond gaan kijken. Nu kijken we nog vooral even een keer extra om als we een leuk huis met een te koop bord zien staan maar daar blijft het wel (nog) bij. Hangt er voor ons beetje van af hoe het dit jaar allemaal loopt en hoe het er volgend jaar voor ons uit ziet. We willen beide opzich wel het huis uit en het liefst toch wel direct kopen en een beetje zekerheid is dan wel fijn. :+ Maar het is nog even geduld hebben. :P Rustig aan oriënteren en kijken naar wat we willen etc. is natuurlijk niks mis mee en hartstikke leuk! :)

En tja we betrapten elkaar erop dat we vaak nog even omkeken als we een leuk huis zagen etc. haha. Onze smaak is in elk geval wel gelijk! :D :P Alleen is mijn vriend meer van het praktische en zie ik vooral de mogelijkheden die een huis heeft. :')

Daarnaast zijn er in onze directe omgeving meerdere mensen die gaan kopen / huren en je word gewoon er mee aangestoken, op funda rond kijken etc. Jullie kennen het wel denk ik! :P Daarnaast heeft mijn nicht ons een tijdje terug nog gevraagd naar onze mening over een huis wat hun uiteindelijk gekocht hebben.. Toen ook al er achter gekomen dat ik vooral de mogelijkheden zie en door mijn opleiding ook wel een goed beeld heb van wat kan en wat niet en vriendlief vooral heel goed kan zien hoe het bouwtechnisch in elkaar steekt, daar weet ik ook wel het e.e.a. van (theoretisch daarin wel onderlegd) maar ik kan niet op tegen de praktijkervaring die hij heeft. :P

Jij bent nu bezig om het huisje van je moeder te verkopen toch Juval of haal ik nu wat door elkaar?
Maar balen zeg van die CV zul je altijd zien dat soort dingen!! Kon het makkelijk opgelost worden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:42

ja, het is het huis van mijn moeder, maandag gaan we naar de notaris. de cv monteur komt vanavond langs, dus ik hoop dat het snel (en voordelig haha) verholpen kan worden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:43

Zo Marinke echt goed je best gedaan! Ach ja, wij aan 'de verkeerde kant van 'de berg' voor jullie en hier staan best leuke huizen aan de 'verkeerde kant van de IJssel' voor ons :D
Er staat inderdaad zat te koop, maar voor ons blijkt het toch vrij moeilijk. Het is ook in ons geval wat we hebben, we willen het niet zomaar voor het eerste het beste 'krot' inruilen. De ligging is heel erg belangrijk, misschien hechten wij nog wel meer waarde aan de plek dan aan het huis. En nu hebben we wel een grote garage waar de trailer en de auto in kan, 2 paardenboxen, kapschuur en fietsenschuurtje. Meeste panden met zoveel bergruimte buiten zijn bouwvallen. Vandaar dat we inmiddels nieuwbouw overwegen. Hebben we ook nog 1.25 ha weiland. Zoveel hoef ik niet persé, maar minimaal 7500 are wil ik toch wel graag hebben.
Twee plekken daarvoor op het oog, maar één ervan zal het niet gaan worden want die mensen willen er meer voor hebben dan dat wij het waard vinden. Die mensen hebben al 2 keer een bod gehad, 1 keer stuk gelopen op financiering en 1 keer niet geaccepteerd. Ons bod vonden ze ook te laag. Dus ik denk dat die mensen daar gewoon blijven zitten. Huisje is echt niet meer waard.
Ander is rood voor rood, omdat er geen schot in ons huis zat zijn we niet verder gekomen dan kijken of we de plek ok vinden en daar zijn we het wel over eens. Als er wel een bod op ons huis komt dan gaan we gauw maar eens daar mee verder.

Net bericht van de makelaar en maandagavond weer een 2e bezichtiging. Laat die mensen het maar kopen dan. Kunnen wij eindelijk weer eens vooruit kijken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:49

Mag ik me hier ook melden?
Ben ook langzaam aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Vandaag ook langs de Hypotheker geweest (wordt er alleen nog niet echt vrolijk van :')).
Heb een leuk appartement gezien, maar de kans is klein dat het gaat lukken :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:52

Marinke, dit huis is ook zeker niet ons droomhuis hoor :) we hebben hard gezocht naar die naald in de hooiberg, maar helaas, daar kocht je dan direct zo ontzettend veel ellende bij dat we nu voor de verstandige woning hebben gekozen
dit is niet het huis waar we oud willen worden. puur een mooie instap op de woningmarkt :)

Citaat:
Alleen is mijn vriend meer van het praktische en zie ik vooral de mogelijkheden die een huis heeft. :')
herkenbaar :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:01

Eigenlijk heb ik dat soort mensen als kopers nodig, die de mogelijkheden van een huis zien :)
Maar ja, je moet ook wel een beetje van de oude stijl houden hier. Die mensen die laatst voor een tweede bezichtiging zijn geweest die houden van strak en modern.... en ja als je het dan aan moet passen dan moet je hier best wel veel aan doen. Hoewel je met schilderwerk, nieuwe raamdecoratie en andere vloeren al een heel eind komt. Oh ja, een nieuwe keuken .... dat zijn de dingen die ik zelf zou willen als ik hier zou blijven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:01

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:23

Duimen dan Juval dat het mee valt!

Ja dat had ik inderdaad gelezen Symbeami! Moeilijk hoor!
Jullie hebben toch wel over het algemeen aardig wat bezichtigingen... Maarja aan kijkers alleen heb je niet zoveel natuurlijk! :\ En dan heb je wel eens een keer een bod en dan duurt het zo lang. :\

Hihi en als wij naar de andere kant van de berg gaan komen we met werk in de knoei en dichter op het werk gaan zitten zit ik echt niet op te wachten, puur door de omgeving. Weiland, weiland en nog eens weiland. Daarom wil ik ook zo graag hier blijven, je zit zo tussen de weilanden maar je loopt ook zo de berg op wat bos en heide is. <3

Aah zo Sonja! Nu snap ik hem wel ja! :)
Het is wel een huis met potentie wat ook nog wel keer weer te verkopen is, zeker als het straks helemaal netjes is! En dat scheelt natuurlijk ook wel, voor als jullie echte droomhuis nog een keer op je pad komt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:25

Leuk huis Kiki, verkopen jullie het zelf zonder makelaar?
Ik mis volgens mij alleen wat foto's? (Slaapkamers?) En vind het ook een beetje klein over komen terwijl het huis volgens mij zat ruimte te bieden heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:06

zo hebben we dit huis idd wel bekeken Marinke, met 5 tot 10 jaar willen we er wel weer uit en dan is het als het goed is gewoon een nette gezinswoning met 3 goede slaapkamers + ruime badkamer met alle voorzieningen om de hoek (seriously, basisschool anderhalve straat verderop, de supermarkt anderhalve straat de andere kant op) je staat zo buiten het dorp en het dorp is gewoon heel gemoedelijk en groen met alle basis voorzieningen+extra's aanwezig.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:28

Eigenlijk zijn er nu dus mensen die er ineens best wel vaart achter zetten.... vorige week donderdag 1e bezichtiging gedaan, afgelopen maandag? geloof ik gesprek met de financiële man gehad en nu a.s. maandag dus de 2e bezichtiging. Ik vind het wel een beetje spannend worden zo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:34

Idd Sym!
Hopen dat het dan eindelijk zo ver is!!

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat vanwege de aantrekkende woningmarkt een hypotheekaanvraag wel tot 3 maanden kan duren...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:00

Huh, ik dacht toch echt dat ik gisteravond nog een reactie had gegeven op Marinke, maar niet dus :+

bedankt voro de tip betreft de post, daar had ik nog niet aan gedacht. Bij m'n vorige verhuizing heb ik helemaal niets door laten sturen. Heb een lijst gemaakt van iedereen die ik een adreswijziging moest doorgeven en ben er eigenlijk simpelweg vanuit gegaan dat dat is goedgekomen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:06

Spannend Sym!!! Ik duim dat dit dan eindelijk de kopers zullen zijn.

Hier heb ik zicht op wat actie, eindelijk zijn ze toch maar eens aan het verhuizen gegaan. :D Tenminste, er wordt met wat aanhangertjes gereden. :D Als het maandagochtend om 9 uur maar leeg is. :P

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:07

Hebben jullie tips voor leuke woonboulevards of woonwinkels rondom Hilversum, Utrecht en Amsterdam?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:14

Amsterdam heeft een mooie boulevard bij de Arena :)