Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:49

AH basic frisdrank is goedkoper dan die van de Lidl. Dus wat dat betreft hoef je daar niet speciaal voor naar de Lidl. En AH basic beschuit is net zo duur als dat van de Lidl. Alleen heb ik laatst getest welke ik lekkerder vond en dat was die van de Lidl (die is luchtiger).

Ik weet niet of iemand het interessant vindt, maar ik ben nu precies aan het bijhouden welke boodschappen waar het goedkoopst zijn. Ik vergelijk Lidl, AH en Jumbo. Mocht iemand willen, dan kan ik het doorsturen :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:51

Oh dat is handig, ik houd me aanbevolen joyce!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:51

joyce2 schreef:
AH basic frisdrank is goedkoper dan die van de Lidl. Dus wat dat betreft hoef je daar niet speciaal voor naar de Lidl. En AH basic beschuit is net zo duur als dat van de Lidl. Alleen heb ik laatst getest welke ik lekkerder vond en dat was die van de Lidl (die is luchtiger).

Ik weet niet of iemand het interessant vindt, maar ik ben nu precies aan het bijhouden welke boodschappen waar het goedkoopst zijn. Ik vergelijk Lidl, AH en Jumbo. Mocht iemand willen, dan kan ik het doorsturen :)

Maar veranderen dat soort zaken niet de hele tijd?
Lijkt me nogal een aardig werkje :=

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:52

Zijn er hier mensen die een huishoudboekje bijhouden? Kan dit via de Rabo doen, maar wil het overzichtelijker hebben.

@ joyce2 daar ben ik wel in geïnteresseerd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:57

Ik zal het morgen even sturen!

Het kan zijn dat het veranderd, maar omdat ik nu met een budget werk reken ik aan de hand van het lijstje uit wat ik kwijt ben. Als dat hoger uitkomt kan ik op de bon kijken wat duurder is geworden en dan kan je weer ff checken of je bij een andere supermarkt misschien goedkoper uit bent. Bij ons zitten de Jumbo en Lidl tegenover elkaar en de prijzen van de AH kan je online opzoeken. Dus het valt best mee qua werk. Het begin maken was het meeste werk, maar nu is het een kwestie van aanvullen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:01

Thanks Joyce. Zal niet om cola e.d. gaan, want dat vind ik van een ander merk dan Coca Cola echt smerig. Zal gaan om spa rood en appelsap. Wist niet dat het beschuit even duur is. Hou me ook aanbevolen voor je lijstje. Heb dat in het begin ook gedaan, maar dan alleen met prijzen van de Jumbo en de Ah.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:46

Ben ook wel benieuwd. Ben er ooit eens aan begonnen, zo een lijst, maar sinds het verhuizen is dat er bij ingeschoten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:58

Zo'n vergelijkingslijst lijkt me erg handig inderdaad! Ik heb er al eerder aan gedacht, maar nooit echt uitgevoerd. Toch eens een mooie tabel maken :) ik neem altijd de bonnetjes mee bij de lidl en jan linders, dus ik hoef het eigenlijk maar over te typen.
Ook misschien handig om eens hier in het topic te zetten, zo'n lijst, met de 'standaard' spullen :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:12

Sommige dingen vind ik sowieso moeilijk vergelijken. Fruit bijvoorbeeld kun je vergelijken, maar vaak is de kwaliteit niet gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:22

Prijs verschilt ook per seizoen ..

Lijkt me makkelijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:31

Maar gewone huismerk-producten kun je prima vergelijken :) Meel, melk, rijst, roomboter, macaroni/fusili, oude kaas, jonge kaas, hagelslag, beschuit, sultana, gepofte rijst, suiker.. Dat soort dingen. Niet seizoensafhankelijk, en je kan er best wat op besparen. Zo zijn de smacks van kellogs echt belachelijk duur.. De puffed wheat van AH was vroeger lekker, maar sinds het geen euroshopper meer is smaakt het niet meer, dus haal ik ze nu bij de Lidl, en dan scheelt twee euro per pak. Die gaan er hier vrij hard doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:37

Zo ben ik fan van de muesli met chocolade van de lidl , 1,79 en met hazelnoten . Ah c1000 etc tik je snel 2 euro aan voor een pak

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:39

Ik vergelijk inderdaad geen groenten en fruit, behalve champignons, "stoplicht verpakking" paprika's en bijvoorbeeld diepvries groenten. En van sommige dingen weet ik dat ze ook goedkoper te vinden zijn (bijvoorbeeld salami en ham), maar dan vind ik de goedkoopste variant bijvoorbeeld niet lekker.

De lijst is trouwens nog niet compleet, ben er anderhalve week geleden mee begonnen, maar ik denk dat het een mooi begin is!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:48

Joyce, stuur je mij ook de lijst. Ben zelf ook begonnen mar niet echt door gezet. Ik kan misschien ook wel weer wat voor jou aanvullen.

Zijn hier ook mensen die zelf hun toetjes maken. Maak nu zelf regelmatig havermoutpap, griesmeelpap of griesmeelpudding. Iemand een lekker recept van andere toetjes?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:11

Ik heb ook wel interesse in die lijst Joyce

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:17

Ik ook graag joyce :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:17

heel simpel toetje : zakje vanillesuiker (en eventueel wat kaneel) mengen met flinke lepel creme fraiche en zoveel stukjes fruit toevoegen dat alles nog net een laagje heeft. Lekker met blauwe of rode bessen, maar ook met een stevige, frisse appel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:24

Ik zie nu dat er nog best wat dingen ontbreken en moet morgen nog een paar kleine boodschapjes doen, dus dan ga ik nog even de laatste dingen checken en dan stuur ik hem door!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:43

Volgens mij kun je de lijst beter hier neerzetten Joyce , scheelt je een hoop pb's sturen ;)
IK ben nml ook wel heel benieuwd :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:57

En ik ben ook benieuwd :-)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:10

*stille meelezer komt binnenvallen*

Ik zou de lijst ook wel graag willen Joyce :)
De producten van AH kun je ook online opzoeken, staan alle prijzen bij.
Maar die van de lidl en andere winkels jammer genoeg niet en ik raak mijn bonnetjes altijd kwijt.
Ben er ook ooit mee begonnen, maar nooit doorgezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:19

Paan schreef:
Zijn hier ook mensen die zelf hun toetjes maken. Maak nu zelf regelmatig havermoutpap, griesmeelpap of griesmeelpudding. Iemand een lekker recept van andere toetjes?

Ik maak zelf altijd creme brulee, goedkoop en simpel. Wel dag of nacht van te voren maken want het duurt lang. :) Brandertje heb je voor een euro of 2 bij de action.

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R4 ... eme-brulee

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:10

Hier ook een stille meelezer die erg nieuwsgierig is naar de lijst van Joyce :D

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:45

Moonfight schreef:
Hier ook een stille meelezer die erg nieuwsgierig is naar de lijst van Joyce :D

*hier ook zon stille meelezer :o die nieuwsgierig is *
maar die evt ook de lijst kan aanvullen, hou dit nl ook bij :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:56

Haha ik moet even kijken of ik het ergens kan uploaden, want ik heb het in een Excel bestand staan. Nu nog even een laatste rondje langs de winkels doen en dan kan ik hem online gaan zetten :D