[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:34

Ik vind het drukgevoelig touchscreen op de 6s heel erg handig. De 6 heeft dit nog niet.
Verder weet ik eigenlijk niet wat de grootste verschillen en voordelen zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:28

Is er een manier om video's uit een gedeeld iPhone-fotoalbum toch op je eigen telefoon op te slaan? Via iTunes misschien?

Foto's opslaan lukt wel, maar de video's kan ik niet delen of opslaan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:49

mijn foto-probleem van macbook en iPhone is nog niet opgelost.
ik heb vandaag wel mijn iPhone naar de amacstore gebracht. batterij ging steeds sneller leeg, zelfs als ik niets deed etc. vandaag dus maar weggebracht voor een batterij-transplantatie!
heb mijn iPhone ooit via de nrc aangeschaft. dacht zelf dat ik twee jaar garantie had, die jongens begonnen over 3 jaar....met een beetje geluk valt het dus binnen de garantie en kost het me geen cent....

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:55

dankjewel voor de tips allemaal! Hoe is de service van de mediamarkt en andere winkels "zoals dat" ?
Het gene waar ik bang voor ben is dat als ik een probleem heb bij een telefoon gekocht via bijvoorbeeld de mediamarkt het niet goed opgelost wordt of dat ik de telefoon weken kwijt ben zonder dat het daadwerkelijk opgelost wordt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:58

Ik zou een iphone niet bij mediamarkt enzo kopen. Ze hebben er te weinig verstand van, en de service vind ik niet geweldig. Als er iets mis is moet de telefoon altijd worden opgestuurd terwijl er bij echte mac winkels eerst iemand in de winkel naar kijkt.
Bij de Amac winkel krijg je ook nog eens drie jaar garantie ipv twee jaar. En ik word er altijd goed geholpen. Geen verkooppraatjes maar jongens die gewoon verstand hebben van wat ze verkopen en je de telefoon aanraden die je nodig hebt ipv de duurste.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:24

Wat Annemiek zegt inderdaad.
MM smeert je toch de 7 aan, terwijl je aan een 5s of SE genoeg hebt (bijvoorbeeld).
Zelf meegemaakt met tablets. Smeerde mij een dure aan met minder goede specs dan een ander merk (goedkoper) met betere specs dan die dure.

Heb m maar ergens anders besteld :').

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:55

thaaanks! met zulke reacties kan ik wat!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:24

Heeft iemand hier toevallig ervaring met iused.nl?
Ik lees goede reviews, maar als ik dan ga kijken naar een macbook pro, dan staat er bij de specs 'max geheugen: 8gb' maar vervolgens kun je wel aanvinken om 16gb geheugen te laten plaatsen. Hoe kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:25

8nnemiek schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met iused.nl?
Ik lees goede reviews, maar als ik dan ga kijken naar een macbook pro, dan staat er bij de specs 'max geheugen: 8gb' maar vervolgens kun je wel aanvinken om 16gb geheugen te laten plaatsen. Hoe kan dat?

Ik heb mijn laatste pro besteld via iused en heel tevreden over :) was er snel en de gebruikssporen stonden netjes aangegeven. Ik zou hem gewoon met 8gb bestellen en er zelf extra werkgeheugen in laten plaatsen, dat komt doorgaans veeeeeeel goedkoper uit dan het door hun laten doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:42

Ja dat is zeker een optie (al weet ik niet of ik dat zelf aandurf.. bij de imac is dat simpel, maar de macbook moet dan uit elkaar denk ik of niet?), maar ik wil dus wel 16gb erin, en bij de specs staat dus dat 8gb het maximum is. Misschien krijg je dan een ander model ofzo, als je voor 16gb kiest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:26

Nee sowieso niet. Bij de Pro modellen kan je altijd zelf de achterkant eraf schroeven en zelf het werkgeheugen upgraden (of laten doen). Bij de Air kan dat niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:55

Morgen ga ik bij een paar nieuwere modellen kijken. Daar hoef ik gelukkig niks meer bij te stoppen. Ik hoop dat ik met een mooie macbook thuis kom :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:11

Ik heb sinds vandaag ineens dat mn WhatsApp berichten niet allemaal meer doorkomen.
Ik heb een aantal groepsapps die op stil staan.
Normaal krijg ik dan wel gewoon zo'n rood rondje met het aantal berichten te zien bij m'n WA icoontje. Nu 9 van de 10 x niet meer.
Als ik de App open dan ineens komen er allemaal berichten binnen.
Iemand eng idee?
Het is ook niet constant. Ik heb tussendoor wel een aantal keer wel gewoon op de normale manier berichten binnen gekregen.
:?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:20

Gecheckt of meldingen aan staan in de instellingen van je telefoon en whatsapp zelf? Update van Whatsapp? Harde reset van telefoon?

Ik heb de laatste tijd dat de camera van mijn iPhone 6s het opeens niet meer doet. Hij geeft dan enkel een zwart beeld bij alle apps die ik heb die camera gebruiken (camera, snapchat). Soms werkt het als ik even wacht en een harde reset werkt altijd, maar het is nogal vervelend als je net even je camera nodig hebt. :+ Meer mensen hier last van?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:40

Camera doet t bij mij wel gewoon.

Instellingen zijn onveranderd. Daarom vreemd. Updaten en uitzetten helpen niet iig. Harde reset nog niet gedaan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:47

ik doe al een ruime week zonder mijn iPhone....ben echt nog steeds aan het afkicken...
even gauw een fotootje willen maken....o nee, heb mijn oude nokiaatje zonder camera. even snel de navigatie...o nee, geen internet. en nog meer van dat soort momenten.
momenteel staat mijn telefoon aan bij apple denk ik, want ik heb ineens allemaal WhatsApp berichten in de WhatsApp op mijn computer....hoop maar dat ze opschieten bij apple!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:48

Camera doet het bij mij ook, alleen mijn scherm gaat geregeld niet meer aan :').
Pas als ik m uit wil zetten gaat mijn scherm aan, anders doet ie niks.

Hmm vreemd. Misschien even een harde reset maken inderdaad.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:34

Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje, ik heb altijd iPhones gehad en nooit echt veel problemen mee gehad.
Ik heb sinds eind december de iPhone 7 en sinds eind juli heb ik problemen met bellen, meestal is het zo dat als iemand mij belt ik niks binnen krijg en zij dus mijn voicemail krijgen, mocht ik hun bellen gaat hij bij mij een aantal keren over, als ze dan opnemen hoor ik hun prima maar zij horen alleen maar gruis van mijn kant. Hij heeft dit met vlagen alleen is het de afgelopen week steeds meer geworden. Overigens als ik met whatsapp bel horen ze me wel prima.

Weet iemand wat het kan zijn en hoe je het evt kan oplossen?

Alvast bedankt!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:23

Even langs de winkel? Kan zijn dat de antenne niet helemaal goed is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:28

Hm, gezien ik nog steeds, sinds de aanschaf, mn mcbookair niet heb geupdate (shame on me) vraag ik me af of ik installaties kan overslaan? Of moet ik de tussenliggende besturingssystemen ook nog installeren?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:14

Ik kan geen foto's meer verzenden via whatsapp. Ze blijven maar laden en zeggen ook niet :kan niet versturen.

Alleen maar laden...
Iemand?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:35

Daar heb ik dan weer geen probleem mee.
Maar mn berichten-probleem is er nog steeds.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:46

Mn spraak opnames versturen ook iet

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:05

Misschien helpt het als jullie de app opnieuw installeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:16

Whatsapp heeft de laatste dagen sowieso een beetje kuren, ik heb ook regelmatig dat ik berichtjes pas binnen krijg als ik de app open of eens in de zo veel tijd allemaal tegelijkertijd. Ik vermoed zelf dat ze de boel klaar aan het maken zijn voor iOS11 en dat het daardoor even wat stroef loopt op de servers.

Over iOS 11 gesproken, zijn er al mensen die voor de publieke beta zijn gegaan en zo ja, hoe bevalt hij? Ik wil hem eigenlijk installeren op mijn 7plus maar ben erg bang dat ik mijn toestel ermee naar de gallemiezen werk. Normaal heb ik een backup telefoon waar ik de beta op installeer zodat ik alvast wat kan klooien, maar die is op dit moment bij m'n zusje. Denk uiteindelijk dat ik maar gewoon wacht, maar ik vind het moeilijk :') Ben zo ongeduldig, filmpjes etc die ik heb gezien laten best wel grote veranderingen zien.