Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:02

Dat 'hokje' was de opkamer (met een schuiftrap naar de keldertrap zo te zien, hebben wij ook). Ik zou die matras er sowieso uitgegooid hebben. Zo'n opkamer boven de kelder is een fantastische voorraadkast/larder.

Ik vind de indeling van het woonhuis echt prut, die ruimteinnemende T-gang waar je geen duvel mee kunt... Je zou in het voorhuis alle tussenmuren er uit willen gooien en de hele ruimte opnieuw in moeten delen.

En daarna iets zinnigs doen met de schuur.

Ben je wel even bezig, maar dan heb je tenminste een huis waar je wat mee kunt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:08

Ja het is een leuk extraatje om dat erbij te hebben, maar als dat de eerste slaapplaats is die je ziet dan is dat geen aantrekkelijke presentatie := De toon is dan wel gezet als je daarvoor ook al dat krappe doucheje en die toch wat armoedige WC hebt gehad.....

Ik vind de indeling ook prut. Het is allemaal zo hokkerig. Dat gaat toch irriteren vind ik.
Wij hadden dat bij ons huis ook en het is echt de investering waard geweest om de hele boel om te gooien. Wel veel gedoe als je niet bulkt van het geld en het allemaal zelf moet doen := Maar je hebt er zó veel meer woongenot van +:)+

Alleen al niet elke maaltijd je hele zooi van keuken naar eettafel / woonkamer hoeven slepen (èn weer terug!) is echt goud waard :j

Ibbel

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:21

Wij hebben inderdaad ook een grote eetkeuken, heerlijk. En een mega-woonkamer, ook heerlijk. Om maar te zwijgen van de mega 'master bedroom' :))
Maar ook heel veel zelf gedaan, 10 jaar bezig geweest - en daar moet je ook maar tegen kunnen :D Wonen in een bouwput.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:33

Nou ik ben er wel helemaal klaar mee in ieder geval := Hier nu de laatste loodjes in principe.
Maar ook al sinds 2008-2009 bezig met steeds wat sparen en weer een deel aanpakken hier in de bouwput.

En eigenlijk pas nu, kom ik er aan toe om alle "zooi" eindelijk een echt eigen plekje te geven na alles jarenlang van ruimte naar ruimte gesleept te hebben en steeds maar in de opgehoopte zooi te zitten :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:44

Ik moet er niet aan denken, respect voor mensen die dat wel kunnen!
Hier een helemaal af huis gekocht, er hoeft maar 1 muurtje te worden gewit. Verder is het inrichten en klaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:50

Ja dat dachten wij ook. Alleen even de ouderwetse witte kunststof lambrisering weghalen die door het hele huis zat :=

Nou toen bleek dat daar achter de gipsplaten direct op de betonnen vloer gezet waren. En daar vocht in was getrokken. Dat moest dus vervangen worden. Toen heb ik ook nog eens even een gaatje hogerop gemaakt om te kijken hoe het er daar uitzag.

Waarna ik 2 oude rode en groene stroomdraadjes achter de muur vond. Niet netjes in een buisje, maar los.... met helemaal aangevreten mantel, hingen bijna tegen elkaar kortsluiting te maken... je zou er brand van krijgen :oo

Nou toen bleek ook nog de hele bovenverdieping maar op vezeltjes van vergane veel te dunne balken vast te hangen.... afijn op een gegeven moment hebben we dus de hele zooi gestript van binnen en keken beneden vandaan tegen de balken van het dak aan, en hebben alles weer helemaal opgebouwd.

In 2009 nieuwe keuken gezet in het 2x4 meter keukenhokje, want de hele boel omgooien vonden we echt teveel werk. Maar uiteindelijk in 2020 tòch overstag gegaan om een stuk aan het huis te bouwen zodat we daar een nieuwe keuken konden zetten en de ruimte van oude keuken als binnenkomst halletje konden gebruiken, dat was gewoon een véél logischere indeling.

Achteraf gezien hadden we dat toch meteen moeten doen, en niet eerst geld moeten steken in wat we 10 jaar later zelf weer af zouden breken :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:04

Als je het vooraf toch allemaal zou weten hè...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:25

Edit: Spuit elf is wakker :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:19

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:21

Daar kun je gewoon douchen tijdens de grote boodschap :')

Wel heerlijk kneuterig hoor, lijkt wel een low budget vakantiehuisje. :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:28

Oef, dat dijkhuisje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:59

Ook weer zo'n reisje terug in de tijd, in Melissant :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:03

Oh wauw, de vloerbedekking alleen al :D

Deze woning :+ Deze makelaar heeft wel lef.
Citaat:
met een ruime tuin, perfect voor liefhebbers van buitenleven.

En dan de tuin in kwestie :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:09

13 biedingen op het huis van onze buren! :oo

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:17

Cayenne schreef:
Deze woning :+ Deze makelaar heeft wel lef.
Citaat:
met een ruime tuin, perfect voor liefhebbers van buitenleven.

En dan de tuin in kwestie :')

Welke woning? :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:11

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:25

Cayenne schreef:

En uitbreidingsmogelijkheden ook, ik heb nooit geweten dat een kamer splitsen daaronder viel :')

Toch best wel veel ruimte, dat je dan een bank in de keuken zet snap ik niet... :=

Die woonboot met donker interieur is helemaal mijn ding! Een boot niet dan, maar ik zou ook zo het hele huis donker verven, het is dat ik dit huis nog wil verkopen anders had ik het al gedaan :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:42

Hm, een tuin op de eerste verdieping. Volgens mij heet dat anders.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:47

Maflinger_S schreef:
Hm, een tuin op de eerste verdieping. Volgens mij heet dat anders.

De tuin is toch gewoon op de begane grond? Het is in ieder geval geen wijk waar ik graag zou willen wonen, "ruime tuin" of niet :n

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:27

O, ik dacht op foto's 32 en 33 te zien dat de "tuin" hoger ligt dan straatniveau, maar misschien heb jij gelijk. Hoe dan ook, veel tuin is het niet. Volgens mij is het huis best ruim.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:37

Wat zeggen jullie van Japanse duizendknoop, zou je er een huis om laten schieten? Als er wat scheuten zijn kan het natuurlijk wel al door je hele tuin zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:43

moonsparkle schreef:
Wat zeggen jullie van Japanse duizendknoop, zou je er een huis om laten schieten? Als er wat scheuten zijn kan het natuurlijk wel al door je hele tuin zitten.

Daar heb ik wel horrorverhalen van gehoord, niet alleen dat het door de hele tuin zit maar het gaat ook door je fundering heen begreep ik. En je krijg het bijna niet weg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:44

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:56

Siggislief schreef:
Wat een vies en onverzorgde erf/gebouw.

https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... peelweg-2/

Trieste bedoeling. Daar moet iets spelen, zo gaat een boer normaal niet met het erf en de dieren om.
Maar modder op de paden is nu wel normaal op een boeren erf.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:26

Blue_flower schreef:
Siggislief schreef:
Wat een vies en onverzorgde erf/gebouw.

https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... peelweg-2/

Trieste bedoeling. Daar moet iets spelen, zo gaat een boer normaal niet met het erf en de dieren om.
Maar modder op de paden is nu wel normaal op een boeren erf.

Er staat:

Citaat:
Het is onbekend of dat de vergunningen nog steeds van kracht zijn, Indien dit voor koper van (zwaarwegend) belang is voor het maken van een aankoopbeslissing van de bedrijfslocatie wordt geadviseerd om hier zelf onderzoek naar te laten doen en/of een deskundige te vragen om hierin te adviseren.

Door omstandigheden was het niet mogelijk om een correcte omschrijving van de gebouwen te maken, zoals bouwjaar of oppervlakte, derhalve is gekozen voor het opnemen van foto's en kunt u de locatie volledig bezichtigen ten tijde van de kijkdagen

Dus ik denk dat de oorspronkelijke boer allang weg is en dit mogelijk een gedwongen verkoop oid is. Tanklokaal en melkput zien er niet bruikbaar uit.
Als het een normale verkoop was dan was dit alles wel bekend geweest
Laatst bijgewerkt door Mri op 13-01-25 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt