Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:05

Citaat:
Is een goedkopere stal dan niet mogelijk?
Ik betaal nu in totaal 180 euro voor mijn weides (120 voor 3500 m² + 2 boxen, afdak, stromend water, afdak en voederhok.60 voor 6000M2 zomerweide) per maand. In de winter kosten ze me rond de 200 euro per maand aan hooi + 50 euro aan mestafvoer.
Heb ik wel jaarlijks wat onderhoud aan de bodem en de omheining, maar doenbaar.
Met 300-400 euro gemiddeld per maand ben ik "klaar" voor twee paarden (bekappen doe ik zelf, eens per jaar vaccins en osteo)

Helaas niet met de "eisen" die ik heb, wat inhoud jaar rond naar buiten kunnen (in de wei) overdag op een stuk waar ze voldoende kunnen bewegen, 's nachts op stal en voldoende goed ruwvoer.
Wat mij betreft de basis, maar de stallen concurreren elkaar er hier gigantisch uit, er is meer vraag dan aanbod dus bijna overal is de kwaliteit ronduit slecht en de prijzen toren hoog.

Heb wel goedkoper gestaan, maar dan stond ze 24/7 buiten en daar maakte ik mijn paard duidelijk niet gelukkig mee, die trok het betreft gezondheid heel slecht, terwijl het zeker wel een mooie locatie was.
En andere uiterste is dan weer veel plekken waar ze soms de hele winter op stal staan en maar een paar uurtjes per dag op een kleine paddock komen oid, en dat vond ik ook niet fair, vind het wel echt belangrijk dat mijn paard gelukkig is, ik hoef er maar een paar uur in de week te zijn, mijn paard 24/7. En daarmee had ik dan hoogstens een paar tientjes bespaard ook maar hoor.

We hebben ons 2 jaar lang suf gezocht naar een fatsoenlijk passende plek, en op zich staan we voor de omgeving en wat we hebben eigenlijk best goedkoop, betaal nu 300p.m. voor volpension (dat word dus wel nog duurder), we staan bij iemand privé aan huis. Heb dan alleen als nadeel dat er dus nog behoorlijke benzinekosten bij komen vanwege de reisafstand. Ik verdien maar 11,05 bruto per uur en kan weinig werken vanwege mijn gezondheid, moet er dus behoorlijk veel uur voor werken en dat kost mij echt zo veel energie, dat voor 2x in de week een uurtje naar stal, maakt dat de verhouding voor mij weg is. Maar de stalprijs an sich is prima begrijpelijk. Voor mij staat mijn paard haar gezondheid en geluk echt op nummer 1 en als dat betekent dat ik er zelf dan wat minder aan heb of meer voor moet betalen dan so be it.

Citaat:
Dat is inderdaad echt niet leuk.
Is een leaser/ bijrijder die een bijdrage levert geen idee?
En als ik je een tip mag geven. Mischien meedoen met enquêtes?
Kun je zittend doen. Ik heb 1 daar haal ik ongeveer 30 euro per maand mee op. Die laat ik uitbetalen in paypal en daar koop ik de tgtg weer van.

Qua Cao schijnt er bij ons al geregeld te zijn.
Sowieso 42.50 euro structureel erbij, weet niet of het bruto of netto is. En dan per 1 Juli een loonsverhoging 2% of zoiets

Ik heb die 1% verhoging in februari gekregen, denk ook wel dat het daar bij blijft voor dit jaar, onze CAO is eigenlijk gewoon gebaseerd op wettelijk minimumloon, dus doet niet zo heel veel.

Enquetes heb ik jaren geleden wel eens geprobeerd, maar dat sloeg niet zo aan haha.

Bijrijder ben ik aan het overwegen. Ik heb alleen absoluut geen makkelijk correct te rijden paard (als in, gaat snel scheef lopen, spanning opbouwen, rug wegdrukken e.d. ze is wel heel lief, absoluut nooit wegrennen of bokken oid, maar gewoon heel introvert) , daar dan iemand voor vinden die voldoende rijtechnische ervaring heeft, geduld heeft, betrouwbaar is en nog een bijdrage wil betalen, lijkt me best lastig.
T is een draver dus ook niet het meest aantrekkelijk voor "ambitieuze" ruiters, wil haar sowieso ook niet verplaatst of op wedstrijd hebben oid, daar maak ik mn paard namelijk niet happy mee, dus dan zou ik eigenlijk alleen maar een ruiter kunnen hebben die recreatief op locatie in de bak wil rijden, maar wel met een zachte hand en gevoel. En dan ook het liefst nog iemand die rijden niet als prioriteit heeft, maar vooral het welzijn en happyness van mijn paard belangrijk vind, dus ook lekker vertroetelen en grondwerk doen enzo.
Enige voordeel is dat ze geen klusjes hoeven te doen, echt alleen maar tijd besteden aan het paard. Voor mn paard zelf is een bijrijder denk ik ook niet echt een toegevoegde waarde, ze word op en top verzorgd met voldoende weidegang, dus beweging zat. Zou het dan alleen doen voor een bijdrage en vraag me af of dat reeel is.

Heb vroeger nog wel eens stalgenoten op mijn paard gehad. op één iemand na kon ook niemand haar correct rijden, allemaal in de krul willen trekken met weggedrukte rug, of gewoon kop in de lucht en hobbelend door die bak heen :')
dat ene stagenootje woont helaas inmiddels heel ver weg, want die kon mijn paard echt aanvoelen en wist haar volledig op haar zit te rijden met zo'n zachte hand, en dat vind ik heel belangrijk, je zit op een dier, geen machine, dat vergeten veel mensen nog wel eens naar mijn idee.
Nouja mocht iemand zich na dit nog aangesproken voelen als bijrijder en het aan durven, mag je mij altijd een pb doen _O- Het is wel het liefste paard in de wereld verder, dus daar ligt het niet aan :D

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:10

Ik denk niet dat jij heel geschikt bent voor een bijrijder :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:21

poes schreef:
Ik denk niet dat jij heel geschikt bent voor een bijrijder :D

Hahaha nee dat denk ik ook niet, ben veel te kritisch zeker omdat ik gewoon geen makkelijk paard heb, geen beginners paard in ieder geval.
Volg nu een tijdje die pagina van verzorger aangeboden/gezocht op facebook, maar als ik al zie wat daar voorbij komt :+
Gemiddelde: "Meisje van 16 jaar, 10 jaar rijervaring op de manege, gevorderde groep, geen problemen mee als uw paard gaat rennen of bokken, hou wel van beetje stoute paarden"
Dan gaan mijn haren al overeind staan :')

Wat mij dan nog wel weer leuk lijkt, is bijvoorbeeld jonge kinderen af en toe les geven op mijn paard, ze is wel mega braaf namelijk, en dan word er in belasting ook niet zo veel van haar gevraagd, maar wel lekker aandacht en vertroeteld, ze is heel lief voor kinderen. Alleen ik heb geen instructeurs diploma of verzekering, dat houd mij een tegen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:23

Ik ben al mijn hele leven bijrijder en ik weet inmiddels wel een beetje met welke eigenaars het gaat klikken. Ik neem wekelijks les. Er zijn er echt wel hoor. Maar als je zo kritisch bent beter niet aan beginnen want lijkt me niet leuk voor beide zo.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:22

OleJon schreef:
Varekaj schreef:
Dat van die enquêtes hoor ik wel vaker, levert dat echt zo fijn op, of moet je daar toch al aardig wat uren voor spenderen achter je scherm?

Ik merk vooral aan de boodschappen dat het allemaal duurder wordt. Gewoon al voedingswaren, al is letten op prijs per kilo vaak wel interessant. Zo is de bakboter planta in onze supermarkt goedkoper dan dezelfde hoeveelheid van het huismerk :') maar lijkt niemand dat door te hebben omdat men alsnog lijkt te denken "huismerk is standaard goedkoopst".

Verder wil ik bekijken hoe ik voor persoonlijke onkosten extra kan (be)sparen. Dat is door vaker de fiets te nemen en geen eten op werk te kopen maar meenemen van huis uit. Zaken zoals besparen op water, stroom, verwarming en boodschappen gaan van onze gezamenlijke rekening dus dat voel ik zelf "minder".

Ik heb je pb gestuurd

Uren achter scherm zitten valt mee.
Soms krijg je melding dat er een enquête is. Maar kijk ook regelmatig zelf werkt wel een beetje verslavend. Soms heb ik 1 van 7 cent en later 1 van 1.47

Ben ik ook heel erg benieuwd na :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:42

poes schreef:
Ik ben al mijn hele leven bijrijder en ik weet inmiddels wel een beetje met welke eigenaars het gaat klikken. Ik neem wekelijks les. Er zijn er echt wel hoor. Maar als je zo kritisch bent beter niet aan beginnen want lijkt me niet leuk voor beide zo.

Het moet natuurlijk ook wel een wisselwerking zijn.
Ik ben wel kritisch, maar bij een juiste basis/klik echt de makkelijkste, alleen als ik gemiddeld gezien om mij heen kijk naar de bijrijders dan gaat dat hem gewoon niet worden.
Die stalgenoot bijvoorbeeld mocht altijd met mn paard aan de gang als ze dat wou, ze kon goed rijden, was betrouwbaar en ging overal netjes mee om, was ontzettend lief voor mijn paard, als een van ons op vakantie was deden we altijd paardenruil haha, ik vertrouwde haar blind. Als zij mijn bijrijder was geweest had ze wat dat betreft alle vrijheid gehad en was ze mij goud waard geweest.
Alleen helaas als ik om mij heen kijk zijn er niet zo veel mensen meer die netjes hun afspraken nakomen en te vertrouwen zijn, en dan ook nog een beetje kunnen rijden met gevoel naar het dier, vind maar eens zo iemand. Ze zijn er heus, maar het kaf van het koren scheiden in deze situatie is echt niet gemakkelijk, en dan ben ik zeker als het om mijn dieren gaat inderdaad echt heel kritisch. Rijden hoort wat mij betreft ook geen prioriteit te zijn, de band en het begrijpen van het paard zowel anatomisch als emotioneel, vanaf de grond tot in het zadel, vind ik veel belangrijker.
Jij zal vast een fijne bijrijder zijn poes, vind lessen inderdaad ook heel belangrijk, investeren in jezelf en het paard. Alleen de meeste willen gewoon (goedkoop) beetje paardrijden, terwijl er zo veel meer bij een paard komt kijken dan alleen er op zitten (zoals op de manege.)

Zag laatst nog een topic van iemand die een bijrijder had voor haar oudere paard en achteraf van stalgenoten moest horen dat die bijrijder van alles achter haar rug om deed wat niet mocht, wat ten koste ging van het welzijn van het paard, zoals galopperen terwijl die dat medisch eigenlijk niet meer kon, dan vraag ik me dus echt af waar mensen mee bezig zijn.
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 13-05-22 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 20:42

Toch blijven die paarden in je systeem zitten :o heb nu al 1.5 jaar geen eigen paard meer en moet nog vaak aan ze denken. Heb zoveel plezier gehad met mijn paardjes altijd. Niet alleen qua wedstrijden maar ook gewoon momenten dat je zo samen een bent.
TOen we laatst aan het fietsen waren zei ik tegen mijn vriend, kijk zulke paardjes heb ik ook nog gehad (waren Welshjes A'tjes) die waren zo geweldig. Zei hij, maar die zijn wel heel leuk, niet zo groot wat een grappige paardjes.
Kijk... er is nog hoop :+ wie weet ooit toch weer zoiets....
Afbeelding

Dit was toch zo'n leuk spannetje <3

Grootste lastige hier is dat de stalling zo waanzinnig duur is of je nu een A'tje hebt of een gewoon paard dat maakt misschien tientjes uit maar niet veel. Je zit ook al doe je totaal niet luxe zo op 300 / 350 per maand.

Ik heb erover gedacht verzorger te worden maar ik ben daar dus totaal niet geschikt voor. Net als anderen niet geschikt zijn om een bijrijder of verzorger te hebben (was ik zelf ook nooit :o ). Heb zelf mijn hele leven eigen paarden en pony's gehad en dan ben je zo gewend het op jouw manier te doen.... heb ook vaak nogal sterke mening over hoe het het beste kan etc.... dat gaat vast niet matchen }:0 O:) _O-

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:59

Citaat:
Ik heb erover gedacht verzorger te worden maar ik ben daar dus totaal niet geschikt voor. Net als anderen niet geschikt zijn om een bijrijder of verzorger te hebben (was ik zelf ook nooit :o ). Heb zelf mijn hele leven eigen paarden en pony's gehad en dan ben je zo gewend het op jouw manier te doen.... heb ook vaak nogal sterke mening over hoe het het beste kan etc.... dat gaat vast niet matchen

Dat kan ik mij zo goed voorstellen, ik sta op een hele kleine stal, maar met echt allemaal totaal verschillende ruiters en verschillende visies, je hebt toch zo je eigen ding wat je gewend bent en belangrijk vind, dan moet je wel iemand vinden met die zelfde kijk er op, anders word het heel lastig.
Onder stalgenoten worden af en toe meningen gedeeld en kan je nog denken, prima zolang iedereen maar met respect met de dieren om gaat lekker ieder zn eigen ding laten doen. Maar als je met het zelfde paard moet gaan werken word dat toch wel lastig :+

Als ik mn paard in de toekomst als bijrijd paard aan zou bieden zou ik ook wel echt mijn visie er bij zetten, kun je als ruiter natuurlijk ook doen, weten beide partijen meteen waar ze aan toe zijn voor je ergens in stapt.
Wie weet ziet iemand er juist wel een super goede match in, net als ik destijds met die stalgenoot, dat was echt een speld in een hooiberg, kleine kans dat ik nog eens zo iemand tref, maar als dat zo is heb je er beide wel ontzettend veel plezier van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 21:42

Dat is zeker zo Faelynn.
Ik heb wel een iemand gehad die mijn laatste paard zo'n 2x per week soort van verzorgde, was echt schat van een meid en dat ging goed. Ze had ook geen behoefte ermee te rijden, dat scheelt _/-\o_
En ik heb wel een aantal jaar iemand gehad die met me meeging als groom dat was ook zo'n ontzettend fijn persoon.

Maar goed ik sluit niet 100% uit dat ik ooit weer of een paardje aanschaf of toch ergens ooit bij iemand wie weet iets ga verzorgen of zoiets :+ :)
Maar besparingstechnisch gezien zou het geen handige keuze zijn, zelf iets aanschaffen :P
Dus dan helpt het wel even als jij zoiets zegt als het kost me haast 40 Euro per keer dat ik bij mijn paard ben :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:53

Uren achter scherm zitten valt mee.
Soms krijg je melding dat er een enquête is. Maar kijk ook regelmatig zelf werkt wel een beetje verslavend. Soms heb ik 1 van 7 cent en later 1 van 1.47[/quote]

Ben ik ook heel erg benieuwd na :)[/quote]

Ik heb je pb gestuurd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 01:18

Ik begrijp je helemaal hoor Faelynn :j doorheen de jaren heb ik zo’n 7 plekken gehad. De langste was 9 jaar. Met dat paard kon ik alles.
Ik ben zelf doorheen de jaren ook kritischer geworden als bijrijder. Vroeger was mijn enige harde eis dat ze echt veel buiten stonden in groep. Inmiddels ook graag een verlichte piste. En vrijheid van lesgever. Waar je vroeger als koning onthaald werd voor je hulp mag je nu vaak flink betalen en komt er veel op je af. Het blijft zoeken. Ik heb veel soorten paarden gehad. Inmiddels ben ik ook daar kritischer. Ik wil wel graag dressuur rijden. Dat wil niet zeggen dat ik er niet veel naast sta, maar dat ik wel een paard zoek die functioneel is. Dus geen gebreken vooral.

Ik vind het niet erg om mee te betalen. Heb altijd wekelijks privé les genomen, en meestal betaalde ik nog andere zaken en regelde ik ook dingen. Tuig, smid, entingen, voer etc.
Maar nu steeds vaker flinke bijdrage, veel klusjes, en hele hoge eisen… weinig accomodatie, paard wat weinig kan maar waar je wel hypercorrect mee moet rijden.
Ik ben al best een tijd op zoek maar het is echt heel erg veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:14

Dan ben ik heel makkelijk zo te horen. Ik betaal alle onkosten en mijn bijrijder kan doen met mijn paard wat ze wil :P Al overleggen we wel de planning, zoals wanneer ik op wedstrijd ga bijvoorbeeld. Ze heeft dezelfde lesgever, binnen- en buitenpiste beschikbaar en ik ben haar alle leuke wandelroutes aan het wegwijs maken :D omdat ze ook graag op buitenrit gaat. Eens haar eigen paard zadelmak is zal mijn paard dan ingezet worden als begeleider, omdat hij bomproof is en dat ook overbrengt naar andere paarden (en ruiters).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:16

Ik mis de paardjes ook best wel. Ben nu gestopt wegens gewicht en andere gezondheidsklachten maar ik zou er echt nog wel eens op willen kruipen.
Maar helaas...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:33

Zo ze hebben het stalgeld bij ons even veranderd van €300 naar €350, de stal is pas 3 maanden actief en moet eerlijk zeggen dat ik merk dat ik ook best wel gefrustreerd ben, want dit is gewoon een soort mosterd na de maaltijd. Voor mij was €300 namelijk eigenlijk al boven budget, maar heb op basis van die prijs wel mn keus gemaakt om hier te komen staan, en dan ineens na 3 maanden al €50 euro er boven op gooien vind ik echt niet netjes, nu staan we er al en is er niet zo makkelijk een weg terug. Als ik het van te voren had geweten had ik namelijk andere keuzes kunnen maken en had ik waarschijnlijk nog even verder gezocht naar iets financieel haalbaarders. Weer verhuizen zo snel lukt natuurlijk niet en vind ik ook niet fair naar mijn paard, die heeft veel stress van verhuizen.
Moet over 2 weken ook al betalen dus maar weer van de spaarrekening aftrekken ofzo, echt heel zuur. Snap best dat alles duurder word, maar op deze manier handelen vind ik echt niet netjes, Eerst je klanten binnen halen en dan een dikke prijsverhoging er op gooien :\

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:58

Oef, €50 is ook best veel! Wat is de motivatie achter dat bedrag? Krijg je er meer voor terug of is het door de inflatie?

Hier is het stalgeld met €10 omhoog gegaan, ik betaal vanaf nu €390 #)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:21

Ghostattack schreef:
Oef, €50 is ook best veel! Wat is de motivatie achter dat bedrag? Krijg je er meer voor terug of is het door de inflatie?

Ik schrok er ook behoorlijk van. Vooral omdat de stal pas net begonnen is en we er allemaal pas net staan. Als ik voor ik verhuisd was dit bedrag had geweten, had ik t niet gedaan zegmaar, niet omdat t mega duur is ofzo, maar omdat de €300 voor mij persoonlijk al aan mn financiële grens zat en ik wel op basis daar van de keus heb gemaakt. Had best geanticipeerd dat ze met de tijd eens een tientje zouden stijgen, maar niet na 3 maanden al dit natuurlijk.
Ik heb overigens wel een wat grotere stal dan stalgenoten, de andere gaan €25 omhoog, naar €325, dus misschien dat ik nog iemand ga vragen om te ruilen van stal, maarja dan nog..
dan ga ik/mn paard er op achteruit en ben alsnog duurder uit.

Enige motivatie is de inflatie, alles blijft verder het zelfde.

Ja €10 is balen, maar zo iets had ik eigenlijk ook verwacht/gehoopt :') het is ook gewoon een beetje hoe t nu gaat, het is echt een top stal verder, maar met 3 maanden al zo’n verhoging er op gooien terwijl je net je klanten binnen gehaald hebt voelt niet fair.

Heel stom hoe zo iets je over stuur kan maken. Twijfel of ik er wat van moet zeggen, maar denk dat er op in gaan weinig nut heeft, t is toch betalen of vertrekken.
Vanavond maar even huilen en morgen de draad weer oppakken, extra werk uren aanvragen en toch nog eens kijken of er niet wat anders in de omgeving bij is gekomen. Zou haar toch ook graag wat dichter bij huis hebben, ook om de benzine kosten te drukken, Alleen deze omgeving is zo’n drama als het om stallen gaat :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:49

Pfoe €50 ineens is wel een hoop. Bij ons ging het een tijdje terug met €20 omhoog, maar we krijgen er wel iets meer voor terug. En er is geen stijging van prijzen aan lesgeld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:17

Wat een verhoging! Ik zou dit zeker bespreken met de eigenaars en om meer inzicht vragen. Mijn ervaring is dat dat nog wel eens wil helpen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 21:28

Meer dan 10% vind ik eigenlijk niet kunnen eerlijk gezegd... zeker niet als ze net beginnen en de boel net vol hebben staan. Lekker begin dan geeft echt vertrouwen zo :x

Ja ik mis het ook best wel. Vooral op deze dagen, lekker weer enzo...
Dus maar heel flink stuk gefietst op mijn nieuwe e-bike. Wat een heerlijk manier van fietsen zeg.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:01

Faelynn schreef:
Ghostattack schreef:

Ik schrok er ook behoorlijk van. Vooral omdat de stal pas net begonnen is en we er allemaal pas net staan. Als ik voor ik verhuisd was dit bedrag had geweten, had ik t niet gedaan zegmaar, niet omdat t mega duur is ofzo, maar omdat de €300 voor mij persoonlijk al aan mn financiële grens zat en ik wel op basis daar van de keus heb gemaakt. Had best geanticipeerd dat ze met de tijd eens een tientje zouden stijgen, maar niet na 3 maanden al dit natuurlijk.
Ik heb overigens wel een wat grotere stal dan stalgenoten, de andere gaan €25 omhoog, naar €325, dus misschien dat ik nog iemand ga vragen om te ruilen van stal, maarja dan nog..
dan ga ik/mn paard er op achteruit en ben alsnog duurder uit.

Enige motivatie is de inflatie, alles blijft verder het zelfde.

Ja €10 is balen, maar zo iets had ik eigenlijk ook verwacht/gehoopt :') het is ook gewoon een beetje hoe t nu gaat, het is echt een top stal verder, maar met 3 maanden al zo’n verhoging er op gooien terwijl je net je klanten binnen gehaald hebt voelt niet fair.

Heel stom hoe zo iets je over stuur kan maken. Twijfel of ik er wat van moet zeggen, maar denk dat er op in gaan weinig nut heeft, t is toch betalen of vertrekken.
Vanavond maar even huilen en morgen de draad weer oppakken, extra werk uren aanvragen en toch nog eens kijken of er niet wat anders in de omgeving bij is gekomen. Zou haar toch ook graag wat dichter bij huis hebben, ook om de benzine kosten te drukken, Alleen deze omgeving is zo’n drama als het om stallen gaat :(

Dat is inderdaad veel geld en vind het eerlijk gezegd ook niet netjes. Vooral omdat je er ook net staat. En wie zegt dat het hier bij blijft?
Je kunt hun er altijd even op aanspreken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:03

Ben wel blij om te lezen dat jullie dit ook echt wel een serieuze verhoging vinden en niet zo netjes.
Merk dat ik het moeilijk vind om er wat van te zeggen, ben nogal een conflictvermijder.
Het zouden jullie het aanpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:06

Ik vind na 3 maanden best wel snel. Als je open gaat heb je toch je zaken wel op een rijtje qua onkosten en inkomsten die je gaat krijgen als staluitbater. Het enige wat ik kan bedenken is stro en voer wat duurder uitvalt dan gedacht door de oorlog in Oekraïne. Maar aan de andere kant, stro heb je toch veel meer van op voorraad dan 2-3 maanden en voer idem?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:08

Ik heb ook jaren enquêtes ingevuld, ja het levert wat op maar het gaat wel heel langzaam. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee want dan staat er soms dat de enquête zoveel minuten duurt maar dan duurt het een stuk langer bijvoorbeeld en ik kon niet meer tegen mijn mailbox die steeds overspoelde, haha.
Overigens krijg je wel bij best wat websites waar extras als iemand zich via jouw link aanmeld, dat loont wel :P ik doe nu nog soms een website die het meeste opleverde, die betalen uit in cadeaubonnen maar bijvoorbeeld ook voor bol dus daar staat ongetwijfeld wat op wat je kunt gebruiken, je kunt de bonnen ook opsparen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:36

Varekaj schreef:
Ik vind na 3 maanden best wel snel. Als je open gaat heb je toch je zaken wel op een rijtje qua onkosten en inkomsten die je gaat krijgen als staluitbater. Het enige wat ik kan bedenken is stro en voer wat duurder uitvalt dan gedacht door de oorlog in Oekraïne. Maar aan de andere kant, stro heb je toch veel meer van op voorraad dan 2-3 maanden en voer idem?

Ik heb er inmiddels toch maar wat van gezegd, maar wat jij zegt, dat is inderdaad wat ik ook verwacht had, ik zou zelf eventueel ook wat marge gehouden hebben als je start, dat je niet bij de minste prijsstijging zulke bedrage er op moet gaan doen, dan is er naar mijn idee ergens toch niet goed over na gedacht. Het is overigens kleinschalig en privé, echt grote voorraden valt wel mee, maar er was nu dus fourage geleverd en op basis van die prijs stijging hebben ze het voor ons dus omhoog gegooid. Nouja voor 1 paard €50 meer in de maand kan ik mij ook niet voorstellen, maargoed. De andere zijn dan dus €25 per maand omhoog gegaan.
Op zich snap ik die staffel wel, maar ik heb deze stal gekozen onder de huidige voorwaarden en kosten, en nu worden die ineens ongelijk getrokken met de rest, dat vind ik niet netjes. Reden was dat een grotere stal toch meer onderhoud en bodembedekking vergt, maar dat had je toch wel kunnen bedenken dan voordat je mensen aanneemt, ze hebben er namelijk altijd al paarden gehad. Dan hadden die mensen tenminste een keus gehad, meer betalen of een wat kleinere stal, nu word ik gewoon opgezadeld met zulke onverwachte en niet afgesproken kosten.
Omdat het privé is hebben we ook geen contact oid, heb geen poot om op te staan. En tevens, denk dat je dat sowieso niet hebt, want overal maken ze alles maar gewoon duurder en moeten we het er mee doen, denk alleen al maar aan benzine, boodschappen en de gasprijzen, we moeten er gebruik van maken en je kan dus geen kant op.
Ga wel nog navragen of we er van uit kunnen gaan dat het hier bij blijft of dat ze bij de eerst volgende prijsstijging, die er zeker gaat komen, weer omhoog moeten. Want waar eindigt het dan?

Merk wel dat ik boos/verdrietig ben, had destijds stallen boven de 300 niet bezocht simpelweg omdat ik gewoon wist dat dat voor mij echt te hoog ging zijn, heb daarom ook een stal heel dicht bij overgeslagen, want 300 was eigenlijk al te hoog, maar die zat dus op de 325 en ik moest ergens natuurlijk een grens trekken. Nu achteraf had ik daar dus zelfs goedkoper uit geweest, waarschijnlijk zelfs met verhoging, en ook nog dichter bij huis gestaan. Ik heb ze al bericht gedaan, maar er is weinig verloop en helaas hebben ze geen plek meer. En weer verhuizen vind ik trouwens ook echt kak, mn paard staat hier nu duidelijk happy en is tevreden met de kudde, dan moet ik haar weer weg trekken alleen maar vanwege geld, terwijl het verder gewoon een fijne stal is.
Vind het echt heel jammer dat ze dit gedaan hebben, ik denk gewoon een inschattingsfout van hun kant, maar heel jammer dat wij/ik nu de dupe zijn.

Mn baas heeft gelukkig veel handjes nodig komende periode dus ik kan extra werken, bij de gedachten alleen al moet ik al huilen, want ik wil eigenlijk helemaal niet nog meer met mijn vermoeidheid en pijn, maar mag denk ik blij zijn dat ze die ruimte bieden, als ik mn paard dan vrolijk zie staan in de wei moet ik maar in gedachten houden dat het daar voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:15

Voor €25 heb je dan een dubbele stal qua oppervlakte?