Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:50

CairnTerrier schreef:
@ Jis_ : In de natuur worden die Nicolai's makkelijk tien meter hoog, alhoewel het hier binnen verreweg van natuur is, zie ik zo'n hoogte toch écht niet zitten :=
De Strelitzia Reginae kan gaan bloeien bij een leeftijd van 8 jaar lees ik net op internet. Meestal bloeit deze vanaf de herfst en geeft dan mooie Paradijsbloemen <3

@ _San87_ : Hij was ook erg gaaf! Iedereen die hier op bezoek kwam keek zijn ogen uit en hij groeide en groeide maar. Op een gegeven moment hebben we de voeding maar achterwegen gelaten :))

Oh ik bedoelde de reginae :o. De Nicolai is ook prachtig, maar de eerste zou op onze slaapkamer kunnen :P.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:52

Hij was hier welkom geweest hoor! Plafond van 4,5 meter hoog. Maar hoe ik hem had moeten vervoeren was nog wel een flinke uitdaging geweest. Uiteindelijk een goed plekje voor gevonden? :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:56

@ Eulogy: Gezellig hoor, zo veel planten. Wij hebben het thuis heel beperkt, vind planten wel sfeer/gezelligheid geven, maar hooguit drie of vier... Te veel kan ik ook snel weer rommelig vinden en ik houd altijd van een heel opgeruimd/strak huis :=

Deze hebben wij o.a. ook staan in een grote pot; ik houd er zo van! <3 Het nadeel is alleen (ben ik achter gekomen na nummer vijf in één jaar tijd) dat je de planten niet mag verplaatsen want dan vallen de bladeren en bloemen zomaar uit. Je moet ze op één plek laten staan, zelfs met water geven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 22-10-20 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:59

Sting schreef:
Hij was hier welkom geweest hoor! Plafond van 4,5 meter hoog. Maar hoe ik hem had moeten vervoeren was nog wel een flinke uitdaging geweest. Uiteindelijk een goed plekje voor gevonden? :D

Haha, je was welkom geweest! :D We hebben 'm verkocht aan een student, omdat hij in zijn studentenhuis een hoog plafond heeft. Hij had 'm mee vervoerd in een heel klein autootje. De bladeren hingen uit het raam te wapperen :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:01

Wat een beauty, CairnTerrier!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:21

Sting schreef:

Verhuiswagen dacht ik maar auto past ook wel lees ik, := geweldig! Beetje meer op hoop van zegen denk ik. Gaaf zo’n hoog plafond!

Luxorvalkje

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:04

@_san87_ Ben van dat die van mij dat niet red, hij staat niet op een ideale plaats helaas. En als ik ga verhuizen wordt dat nog een dingetje :=

Jis_ schreef:
Ohhh <3 <3 gaaf! Nu ik weet dat die van mij niet op planten kauwen durf ik het wel aan. Maar heb maar 1 plek en dan komt hij sowieso wat hoger te staan. Wil dan gelijk wel een wat groter formaat. Welke maat heb jij gekocht, weet je dat nog?

Maat weet ik niet precies, maar toen was hij nog niet zo groot. Enkele mosstok in het najaar van 2016. Het groene plankje dat net achter de tv-doos uit piept zit op ongeveer 70cm hoogte

Afbeelding

Ik heb ook een strelitzia. Een aantal nieuwe bladeren zijn verfrommeld/smal. Maar ik kan geen beestjes vinden? Iemand een idee wat ik kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:15

Oké ik en mijn blauwvaren gaan echt geen vrienden worden :n
Iemand interesse om hem te redden?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:43

Luxorvalkje schreef:
Jis_ schreef:
Ohhh <3 <3 gaaf! Nu ik weet dat die van mij niet op planten kauwen durf ik het wel aan. Maar heb maar 1 plek en dan komt hij sowieso wat hoger te staan. Wil dan gelijk wel een wat groter formaat. Welke maat heb jij gekocht, weet je dat nog?

Maat weet ik niet precies, maar toen was hij nog niet zo groot. Enkele mosstok in het najaar van 2016. Het groene plankje dat net achter de tv-doos uit piept zit op ongeveer 70cm hoogte

[ [url=m/U6pTxS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook een strelitzia. Een aantal nieuwe bladeren zijn verfrommeld/smal. Maar ik kan geen beestjes vinden? Iemand een idee wat ik kan doen?

Wauw flink gegroeid!

S8903N schreef:
Oké ik en mijn blauwvaren gaan echt geen vrienden worden :n
Iemand interesse om hem te redden?

Waar zit je? (Kan per pb) als je een beetje in de buurt zit wil ik hem wel ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:32

@Jis_ Omgeving Nijmegen.

Zou hij anders ook verstuurd kunnen worden denk je?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:05

Oeh dat is wel een eindje.

Geen idee eigenlijk, post.nl/bezorger moeten dan wel weten dat er een plant in de verpakkingen zit anders gaat het niet goed. Tekst er op met plant, deze kant boven houden, zoiets?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:04

Hoi, even een vraagje :) Als jullie de plant vanaf onderen water geven, hoe vol doe je dan het bakje en hoe lang laat je 'm erin staan? Ik wil nu sommige planten af en toe in de gootsteen (in een laagje water) zetten, omdat dit beter schijnt te zijn. Maar ik weet niet hoeveel tijd ze nodig hebben om voldoende water op te nemen en wanneer ze er dus weer uit moeten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:14

Ik dompel mijn orchideeën altijd 15 minuten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:39

Mijn sansevieria is kleintjes aan het maken :D

Wat kan ik daarmee doen? Laten zitten of die kleintjes overzetten in een nieuw potje?

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:11

Beide :j.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:49

Ik zou ze persoonlijk lekker laten zitten, mits je stekjes wilt :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:50

Mag ik hier ook meekletsen af en toe?
Ik heb zo'n 20 planten...... (I have issues)

Waaronder
- 4 Peperomia: Obtusifolia en Rotundifolia
- 6 Calathea: Bluegrass, Makoyana,Ornata, White Fusion
- 4 Musa Cavendish (dwarfjes, grootste is nu 1.1m)
- 2 Nephrolepsis
- Callisia Turtle
- Chinees lampionnenplantje
- 3 Pilea: pannenkoek en glauca
- Coffea arabica
- Ananas
- 2 flinke Areca palmen
- Livistona

Ik heb ze even geteld... Het zijn er precies 30!

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:54

Ik val hier ook even binnen omdat ik een vraag heb over mijn plant. Ik heb deze plant vorige week gekocht, hem wat water gegeven en in dit potje gezet. Nu wilde ik hem weer wat water geven en zag ik deze aanslag op de bodem. Iemand enig idee wat dit kan zijn? De bladeren beginnen ook al wat geel te worden aan de onderkant. Afbeelding
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:34

Ik denk dat dat komt omdat hij wat teveel water heeft gehad. Meestal is dat zo bij gele bladeren :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:52

Sting schreef:
Ik denk dat dat komt omdat hij wat teveel water heeft gehad. Meestal is dat zo bij gele bladeren :D

Ja denk ik ook!

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:23

Oké, dan krijgt hij komende dagen even helemaal niets:p
en die witte spikkeltjes op de aarde? Kan dat daar ook van komen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:26

Ik zou dat witte definieren als schimmel, dus inderdaad vochtig en donker (weinig licht omdat er bladeren voor hangen).

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:31

Hij staat op een vensterbank boven de verwarming, dus ik zal eens kijken wat hij doet als ik even geen tot heel weinig water geef. En misschien eens een andere plek proberen, waar hij iets minder verschil merkt tussen warm overdag en kouder ;s nachts.

Bedankt voor de reacties, in ieder geval!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:44

Is het een kerstster? Die schijnen nogal kieskeurig te zijn qua kou.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:52

Volgens mij is het een kerstster, ja. Kieskeurig... bedoel je dan dat Ze juist wel of niet van kou houden?