[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:27

Jildau schreef:
Pmarena hij had het zelf al de verhuur ingegooid omdat hij er vanaf moest en het niet wilde verkopen. Hij had het zelf al eerder voorgesteld maar wij wilden liever direct kopen dus hebben dat eerst geprobeerd. Ik snap zelf ook dat hij het het liefst zo snel mogelijk kwijt is maar als je het al ruim 4 jaar te koop hebt staan mag je ook blij zijn dat je serieuze kopers hebt. Bedoel we wilden alles ondertekenen, bankgarantie erbij enzovoorts. Als je dan nog steeds zo enorm moeilijk doet.. Het loopt nu stuk om 400 euro. ;) Vind ik persoonlijk heel erg dom.

Jeetje, als hij het zelf al wilde verhuren, akkoord is met de prijs en bankgaranties en alles...dan is het wel HEEL erg raar inderdaad dat hij gaat zeuren over 100 euro huur :?

Zou er dan toch nog een andere serieuze geïnteresseerde zijn ofzo, anders doe je dat toch niet :?

Jildau

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:30

Nou ik denk dat hij denk dat wij het persé wilden hebben ofzo.. We hebben net een mail van hem ontvangen dat hij toch maar akkoord gaat met 600. Maar hij heeft het inmiddels al goed verprutst bij ons. Beetje zijn eigen ruiten ingeslagen. ;)

Ik heb in ieder geval erg veel zin in de komende twee bezichtigingen. Hoop dat ze net zo leuk zijn als op de foto! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:42

Veel plezier bij die bezichtigingen dan, en het zou mooi zijn als daar wat uit kwam!

Dongel is misschien een optie, maar dan hebben we nog geen tv. :+
Digitenne is toch van KPN?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:43

Ja digitene is van KPN. :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:44

Jeetje Jildau, vind het wel knap dat jullie zo goed voet bij stuk houden! Kan me goed voorstellen dat je er gruwelijk klaar mee bent als de verkoper zo blijft draaikonten, maar weet niet of ik de moed zou hebben om dan van de koop af te zien, zoals je zegt op €100. Nu hij jullie tegemoet komt gaan jullie er toch niet op in? Scheelt misschien ook dat ik een beetje sceptisch ben geworden na alle huizen die we hebben gezien. Om de koop van ons droomhuis af te ketsen omdat er weer leuke online zijn gekomen, dan moeten ze wel écht heel leuk lijken zonder dat we er zijn geweest want vind het in het echie toch vaak een beetje tegenvallen... Maar iig veel plezier vast met de bezichtigingen!

Neon wat een gedoe -O- Het schiet momenteel niet erg op bij jullie he? Balen zeg! Hopelijk komt er toch nog even een vlotte oplossing, kun je bv. geen gebruik maken van het internet van waar je nu zit of idd met een dongel?

Juval fijn dat het zo snel afgerond kan worden allemaal, kun je het echt gaan afsluiten :)

Ik ben vandaag een rondje verhuisberichten aan het doen. Toch lastig als je ergens tijdelijk moet gaan zitten, kan dat rondje over een paar maanden weer gaan doen :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:50

Begrijp ik Tamara maar er is al meer gebeurd waardoor we er zo zat van zijn. Droomhuis is ook wel een groot woord hoor maar we zouden er de komende jaren wel willen wonen. Als we er wel mee verder gaan zijn we er nog steeds niet want dan moet er nog een hoop overlegd en geregeld worden en er is elke keer wel wat. Dus het is ook dat wij denken van wat voor gedoe gaan we allemaal nog krijgen als we met deze verkoper verder gaan? Bedoel als we vragen of hij het laminaat laat liggen krijgen we waarschijnlijk weer te horen dat hij dan eerst een prijsverhoging wil want zo gaat het steeds. Maar dat het lastig is, is zeker. Dat hij het zonder makelaar doet is ook heel vervelend.

We gaan in ieder geval morgen en woensdag twee huizen bezichtigen en daarna beslissen we wel of we nog op hem reageren of niet.

Ja twee keer verhuisberichten sturen is wel irritant inderdaad. :D

Neonlight wij hadden inderdaad Digitenne om een periode te overbruggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:59

Mocht je het huis toch wel graag willen dan zou ik er denk ik voor kiezen om even een complete lijst op te stellen met alle voorwaarden waaronder je het huis wil kopen.

Zo biedt je hem heel duidelijk een laatste kans die hij kan grijpen of niet.
Zo niet dan is het klaar, zo wel dan is het voor iedereen duidelijk wat de afspraken zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:00

Ik heb gezocht, maar er zijn geen providers meer die per maand opzegbare contracten hebben. -O-
Vanmiddag nog maar eens bellen en druk zetten bij die andere provider, eens kijken of het echt niet sneller kan.

Internet vanaf waar ik nu zit gaat niet. Dit is zo'n gammel signaal, ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt. Wifi vanaf de router houdt al na 3 meter op. := Internet is hier ook onbeveiligd, maar is ook niet nodig omdat het zo slecht is. _O- Zelfs met een versterker aan je computer red je het net tot de achterdeur.
Op dit moment hebben we er een homeplug tussen zitten, en daarop nog een kastje wat opnieuw een wifi signaal uitzendt, zo heb ik toch nog wireless. Maar dat gaat dus niet werken naar een andere woning. Wellicht kunnen we wel internet van de buren lenen, hebben we wel eens eerder gedaan om mijn paard onder de cam te zetten, maar we weten dat dat internet een te lage upload heeft om fatsoenlijk te kunnen werken. Dit overigens ook, dat is ook echt de reden waarom we een hoge uploadsnelheid willen. Tijdelijk is nog net te overzien, maar een jaar verlenging is niet tijdelijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:01

Pmarena dat is inderdaad een heel goed idee. Dan gaan we dat doen mochten we nog besluiten hem een laatste kans te bieden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:08

Kan je niet een dongel/abbo hebben op een kvk?
Zijn ze meestal wat sneller van begrip := (Hier in ieder geval wel :') )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:13

Wat een ellende he Neonlight bij ons ook, zouden als het goed is vandaag weer internet moeten hebben van KPN en digitale tv maar ik heb er een hard hoofd in.
Ben daar ook echt niet blij mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:56

Stuk laten lopen op 400 euro? Dat meen je, dat is zonde..
Nou ja, hij moet het zelf maar lekker weten toch.
Zeker als jullie andere zeker ook potentieel interessante woningen op het oog hebben..

Niets gehoord van de makelaar vandaag, net jammer, had ik stiekem wel wat opgehoopt (en zelfs zondag al wat aan het opruimen geweest in voorbereiding op een bezichtiging...).

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:07

:wave:

Gefeliciteerd Georgette! en prachtig huis Neonlight, balen van de providers. Heb ik me nog niet in verdiept.
Wat een gedoe Jildau.
Wij gingen n.a.v. de tip hier over verhuisdozen ook even bij de Action kijken i.v.m. de kamer leeghalen van mijn schoonvader. Waren ze uitverkocht!

Verder hier niet veel goed nieuws te melden. De mensen die de tweede bezichtiging gedaan hebben vonden dat er teveel aan het huis moest gebeuren en gingen er niet verder mee. Ook vonden ze de situatie bij de buren niet zo geslaagd :( Dat heeft geen doorslag gegeven, maar toch het werd wel benoemd. We hebben ook gezien dat die mensen uitgebreid daar stonden te kijken.

Andere mensen die voor de eerste bezichtiging waren die waren dan wel weer enthousiast. Zij gingen nu de hypotheek e.d. bekijken. Geen idee of ze zelf nog een huis te verkopen hebben of niet.

We hebben nu drie geïnteresseerden. De eerste heb ik afgeschreven omdat dat veel te lang duurt, de tweede moeten hun eigen huis nog in de verkoop zetten en de derde daar weet ik verder niets van behalve dan dat ze gingen kijken wat ze financieel konden en daarna zouden ze zelf weer contact met de makelaar opnemen.

Uiteindelijk móet er toch een koper bij zitten?

Aantallen bekeken op Funda zegt echt helemaal niets, ons huis wordt nog steeds meer dan 50 keer per dag bekeken. Met de afgelopen periode al weer uitschieters van naar boven de 100. (en een keer boven de 200 maar toen had ik hem gedeeld op Facebook)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:28

Als bij ons de financiering niet op tijd rond komt, gaan we er 16 juli in in plaats van 31 juli. 18 juli moeten we uit ons appartement. We zouden dan tijdelijk gaan wonen bij m'n moeder of schoonouders. Ik vraag me echt af hoe ik het dan het beste kan doen met de post.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:34

Jullie gaan hoe dan ook verhuizen naar jullie nieuwe huis toch Georgette? Weet je al wanneer de huidige bewoners eruit gaan? Want als je er ook 16 juli al in kunt, kun je misschien al vanaf 16 juli je post naar je nieuwe adres laten sturen? Dan hoef je niet voor die paar weken moeilijk te doen... Desnoods met een vermelding erbij dat belangrijke post even ook per mail moet ofzo?

Sym wat jammer weer van de tweede bezichtiging... Ik ga weer duimen voor die van de eerste bezichtiging! Huis nog in de verkoop moeten zetten klinkt idd niet alsof daar gauw schot in de zaak komt...

Jildau zonder makelaar is idd lastig zeg, er is dus niemand die die man op z'n vingers kan tikken en hem een beetje redelijkheid aan kan praten... Dan is de tip van pmarena wel een goede ja, als jullie er nog mee verder willen. Gewoon 1 contract, alles erin wat jullie willen en met duidelijke boeteclausules als hij zich er niet aan houdt. Hopelijk voorkom je dan verder gezeur...

Nou geloof dat ik een heel eind ben met mijn verhuisberichten. Handig dat tegenwoordig veel via de websites van instanties kan. Hoop dat van degene bij wie ik het via de mail heb gedaan, ik ook nog even reactie krijg dat het goed is gegaan. En dat ik niks vergeten ben :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:00

De mensen van de eerste bezichtiging afgelopen week hebben vanavond een gesprek met de financiële man van onze makelaar.
En ik ga een gesprek met de burgemeester aanvragen......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:05

tis toch ook echt te gek voor woorden Sym...
hier een dorp verderop waren er mensen die al gecontroleerd werden op het gebruik van hun schuur omdat er gezellige gordijntjes hingen waardoor een toevallig passerende ambtenaar wilde weten of dat die schuur niet toevallig voor wat anders gebruikt werd dan schuur...
en bij jullie word er gewoon half gewoond in die schuur die absoluut geen woonbestemming heeft en dat kan allemaal maar, inclusief het getrol van de eigenaars....

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:07

Nou das iig positief Sym, dan willen ze wel gaan kijken wat er kan zo te horen!

En groot gelijk dat je een gesprek aan gaat vragen. Zeker als je dus hoort dat er in andere gemeentes veel kritischer wordt gedaan 8)7

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:41

Dat die mensen met de financiële man gaan praten is idd positief, maar die mensen hebben ook te kennen gegeven dat ze wel interesse hebben. Alleen zijn we er nog niet achter of ze zelf wat te verkopen hebben. Zou mooi zijn als dat niet zo was.

Ik had gebeld vanmorgen met de gemeente dat ik iemand wilde spreken. Heb de teamleider toezicht gesproken, die wist ook niet zo goed wat hij voor ons kon doen. Hij wilde wel nog bij de juridische afdeling navraag doen, maar daar heb ik geen vertrouwen in. De juridische man van de gemeente beweerde namelijk dat er 'helemaal niets is wat op wonen duidt' Dus toen opperde ik dat ik schade vergoeding wilde, dat kan niet omdat er geen sprake is van planschade (duhuh) omdat er geen bestemmingsplan wijziging heeft plaats gevonden. Dat die mensen het wel volledig in strijd met het bestemmingsplan gebruiken dat telt dan niet. Vandaar dat ik gezegd heb dat ik een gesprek met de burgemeester wil en dat leek deze meneer ook de beste optie. Of het wat oplevert dat weet ik niet, als ik maar eens het idee heb dat ik gehoord word! Ze nemen alles wat die gestoorde muts vertelt voor waarheid aan en bewijzen dat het anders is die wij aanvoeren worden zo aan de kant geschoven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:07

Bizar Sym! Groot gelijk dat je dat gesprek hebt aangevraagd...
@jildau: jeetje, wat een stomme vent zeg. Ik zou er dan idd ook wel klaar mee zijn ondertussen.

Iemand hier die een bod heeft gedaan onder voorbehoud van verkoop van eigen woning toevallig? Wij overwegen dat te gaan doen, maar horen graag ervaringen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:37

Wendy, wij hebben het huis gekocht onder voorbehoud verkoop eigen woning. Maar woning is in principe al verkocht, medio juni zou de financiering ervan rond moeten zijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:44

jildau: wat een stomme vent zeg! :(:) schiet zo niet echt op. succes met de volgende 2 bezichtigingen.

neon: lastig met dat internet hoelang duurt het normaal voor dat ze iets komen aansluiten?

sym: er komt bij jullie ook nog steeds niet veel schot in de zaak. :(:) hoop dat die mensen die geintereseerd zijn zoveel kunnen lenen dat jullie ook eindelijk verder kunnen. :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:14

Wendy wij hebben het toen wel over die mogelijkheid gehad met onze hypotheekadviseur. Volgens mij is een periode van max 3 maanden waarin je huis dan verkocht moet worden, redelijk gangbaar. Wij hebben er toen niet voor gekozen, wilden niet het risico lopen om een fantastisch huis te kunnen kopen en dat te moeten laten schieten omdat ons huidige huis niet verkocht zou raken. Of met dubbele lasten te zitten. Uiteindelijk is de verkoop van ons huis zo snel gegaan dat het ook niet nodig was. We zijn wel bewust pas huizen gaan bezichtigen toen ons huis in de verkoop stond. Het was toen al praktisch verkocht dus dat was makkelijk :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:02

Pfoe Jildau, wat onwijs zuur is het toch zeg! Ik snap dat ook niet van hem!

Spannend Sym! ZOu echt fijn zijn als er nu doorgang plaatsvindt. En terecht hoor, belachelijk toch dat ze er niks aan doen. Hoop dat gesprek met BM soelaas biedt.

Tamara, waar zitten jullie nu tijdelijk? In een bungalow?

Gefeliciteerd PMarena :D! Ik duim voor schot in de zaak!

M.b.t. aantrekken huizenmarkt geloof ik dat ook wel een beetje. In ieder geval in de plaats waar wij zoeken. De makelaars hebben het erg druk en onze makelaar heeft vorige week 6 huizen verkocht! Wel met name in de prijscategorie tot 3 ton.

Wij hebben gisteren de concept voorlopige koopakte gekregen. Ik snap er uiteraard niks van ;). Maar gelukkig hebben we goede meelezers. Ik begrijp er in ieder geval uit dat we op 25 augustus naar de notaris gaan. Dit betekent toch dat dan de overdracht is ;)? Dan blijven we tot 1 september in onze huurwoning en dan paar weekjes bij ouders. We willen ineens alles aanpakken voor we erin gaan en dat is stiekem nog best wat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:24

Heb je geen uitleg document erbij gekregen? Hebben wij namelijk wel, was erg makkelijk. Bij ieder punt legde dat document uit in simpele woorden wat er bedoelt werd.