Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:19

Leuk, zeker als je de rest wat minimalistisch houdt :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:26

Ik heb net deze nachtkastjes gekocht, morgen ga ik ze ophalen. Kan ik weer lekker schilderen e.d. Even nieuwe knopjes halen bij de xenos, mooie creme kleur er op en is weer een heel ander kastje.
We hebben nu open kastjes en dat lijkt toch altijd rommelig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:58

Oh deze bedoel ik

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:28

Wat voor knopjes ga je doen, denk je? Leuke kastjes, lekker basic, kun je alle kanten nog mee op. Misschien zo'n zelfde soort sticker als op de muur, die paardenbloem zou je hier best ook nog op kunnen maken, in het klein.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:41

Zoiets:

Afbeelding

Ook nog een bed op de kop getikt :+

Afbeelding

Ja dat kan, maar ga ik niet doen denk ik. Ben niet zo van de meubelstickers e.d. Ben daar juist snel zat van en dan ga ik me er aan irriteren

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:53

Bed lijkt wel klein.... :P

Knopjes zijn leuk! Heb zoiets inderdaad bij de Xenos gezien!
Je zou voor 1 kant nog fotobehang kunnen overwegen?! Kun je net zo druk kiezen als je zelf wilt :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:56

Porseleinenknoppen.nl (geloof ik)
Heb ik knopjes vandaan en dit hebben ze ook dacht ik

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:10

De foto komt ook van porseleinenknoppen.nl ;) Maar idd de Xenos hebben deze ook, maar dan voor een keer zoveel geld. Moet dus even kijken wat voordeliger is want bij porseleinenknoppen moet ik nog verzendkosten betalen en een bezoekje aan de Xenos is ook nooit verkeerd :+

Nee bed is een gewone maat. Komt denk ik door de hoek van de foto, dat vond ik namelijk ook :+

Behangen kan eigenlijk niet want er zit stuctuur op de muren

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:26

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:36

OH sakkia, op je grijze muur boven je witte bed <3
Afbeelding

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:28

Ik kom ook even binnen vallen. Vanaf volgende week ben ik in bezit van een eigen huisje.
Nu heb ik dus wit eiken meubelen. Er is nog geen vloer aanwezig. Ik wil zeil nemen met een 'houtlook'
Maar word dit niet nu niet allemaal te houterig?
En voor op de muur zoek ik een mooie licht bruine/beige kleur. Nu heb ik al wat staaltjes bij de gamma mee genomen maar kan nog niet de juist kleur vinden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:43

Zo.. Ik zit!
Wij zijn vandaag overgehuisd, wat een dag hebben we gekozen. Het was echt bloedheet en enorm benauwd. Maar de mannen hebben keihard gewerkt en we zijn zo goed als helemaal over.
Vrijdag waren onze nieuwe woonkamermeubels al gekomen, ben er echt heel blij mee <3 Zal gauw eens foto's maken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:57

Zeil met houtlook klinkt heel mooi! Je hebt wel houten meubelen, maar wit. Dat steekt juist heel mooi af! Je kunt ook kiezen voor grijs kleurig hout! Dan staat een bruine/beige muur helemaal mooi!

britt, gefeliciteerd! Inderdaad, wat een verschrikkelijke dag heb je uitgekozen..... Als ik hier in huis maar wat deed, ging ik daarna even onder de ventilator zitten uitzweten :')
Maar goed, je hebt het in het ieder geval droog over gekregen! De voorspellingen zijn niet best voor vannacht en morgen :P

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:13

Kentaro schreef:
Zeil met houtlook klinkt heel mooi! Je hebt wel houten meubelen, maar wit. Dat steekt juist heel mooi af! Je kunt ook kiezen voor grijs kleurig hout! Dan staat een bruine/beige muur helemaal mooi!

britt, gefeliciteerd! Inderdaad, wat een verschrikkelijke dag heb je uitgekozen..... Als ik hier in huis maar wat deed, ging ik daarna even onder de ventilator zitten uitzweten :')
Maar goed, je hebt het in het ieder geval droog over gekregen! De voorspellingen zijn niet best voor vannacht en morgen :P

Ohja grijsachtige zeil zal inderdaad wel mooi staan. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:48

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:20

@ChantalSmook: Hahah nee koeienvlekken vind ik niet zo leuk, staat niet echt bij de rest van de kamer xD Maar wel bedankt voor de tip haha

@Sakkia: die roljaloezieën zien er wel cool uit :D Wist nieteens dat die dingen bestonden. Wel Jaloezieën, maar de rol-versie niet xD

Zo'n muur-tekening achtig iets is wel gaaf :P Kan een saaie ruimte toch wat opfleuren :P

Aaah die katten-foto op de muur <3 Zo cute!!

@Britt: wat leuk dat je nu echt verhuisd bent :D En indd, het was echt warm gisteren :+ Maarja nu heb je het iig maar gehad hahah

Leuke stoelen Georgette!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:52

Wij hebben vandaag spullen in mijn studentenkamer gezet. Was ook echt klef weer, zweette me kapot daar, maargoed nog altijd beter dan gisteren en eergisteren xD
Meeste spullen staan er nu in, maar nu staan we op het moeilijke punt:
* het kopen van nieuwe gordijnen (wat voor kleur/patroon? :+)
* kopen van nieuwe plafond-lamp (wat voor lamp?)
* kijken voor koelkast stickers (wat voor foto/patroon past bij de kamer?) Pff

Tafel gaan we op maat maken, Heb nog een tafel/bureau/plank die ik in mijn eerste studentenkamer had, die maken we dan iets korter :P Wordt dan ongeveer 1 meter lang.

Zo ziet het er nu uit:

Slaapkamertje (gewoon open verbinding, zonder deur), stoel gaat op andere plek maar daar ff neergezet nu:
Afbeelding Afbeelding

'Woon/studeerkamer' vanaf de deur gezien:
Afbeelding Afbeelding
Bank paste echt nét tussen die muren/uitstekende gedeelte en ook het bed in het kleine kamertje paste net hahah. De salontafel kan nog dwars gezet worden trouwens, en de tv komt op een smal tafeltje tegen de muur aan te staan waar hij nu staat op de foto, waarschijnlijk.
Komt rechts naast de bank een tafel te staan in de breedte dus.

En vanaf de andere kant:
Afbeelding

De (inloop)kast is ook best ruim:
Afbeelding

Maaarrr heeft iemand ervaring met kleuren? xD zoja, wat voor kleuren/soort gordijnen zouden hierbij passen? :P (beetje goedkope gordijnen O:) )

En qua lamp of koelkast sticker? Ik heb echt geen idee :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:30

Eigenlijk zonde, zo grote inloopkast als de ruimte verder niet heel groot is.

Wij zijn eindelijk geslaagd voor onze roljaloezien. We wilden niet te duur omdat ze veelal in slaapkamers hangen waar we niet veel komen. Zag vanmorgen dat ze bij Jysk op de aanbieding waren. We wilden eigenlijk grijs maar hebben nu crème omdat ze geen grijs hebben. Maar het scheelde me bijna 140 euro, dus dan maar crème.
Saus gehaald en muurverf in leisteengrijs.
Morgen ga ik de nachtkastjes afverven en met het bed beginnen. Er hangen nu hele saaie grijze gordijnen maar heb besloten die te laten hangen. Ze zijn verduisterend en dat vind ik toch fijn aangezien de zon er een groot gedeelte van de dag erop staat en mijn vriend nog weleens overdag moet slapen.
Ga nu nog even op marktplaats zoeken naar een sidetable.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:09

Ja daar heb ik niets over te zeggen natuurlijk, over de inloopkast xD voordeel is wel dat je veel spullen uit het zicht kunt opbergen, geeft wat rust in de kamer misschien, zeker omdat de ruimte niet groot is.

Fijn dat je toch andere gordijnen gevonden hebt! :P En op die manier zoals je het nu opgelost hebt met de kleuren, kan het ook natuurlijk xD Verduisterende gordijnen zijn wel fijn ja.
Voor mij zelf is dat niet heel erg belangrijk xD Gezien ik hier thuis bij m'n ouders nieteens gordijnen heb, kan zelf prima met licht slapen xD haha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:13

Snap ik hoor ;) En het is idd wel een fijne manier om je spullen op te kunnen bergen zodat ze uit het zicht zijn.

Hadden wij ook altijd hoor, maar we merken dat we met verduisterende gordijnen toch beter slapen :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:28

Ja dat is ook zo :P Vooral 's middags :P Ik zit zelf nog te kijken wat voor gordijnen ik ga nemen voor m'n kamer. Moet daar wel gordijnen hebben, gezien daar wel inkijk is vanaf de overburen :+ De jaloezieën die er nu hangen vind ik oerlelijk en zijn erg stoffig en oud xD
Denk dat k gewoon kijk wat ik (betaalbaar) tegen kom, of het verduisterend is of een beetje licht doorlatend maakt dan niet uit. Qua kleur denk ik dat ik richting oranje tint ga, maar ben dr nog niet zeker over wat de beste keus is :P K zou dan zelfde tint bij de koelkast sticker naar voren laten komen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:43

Ik meld me hier ook weer eens :D

Mag binnenkort mijn eigen appartementje gaan inrichten, maar helaas niet zoveel budget... Dus kom hier eens kijken/ vragen om leuke inricht-tips en wellicht budget tips ;)

Ik moet namelijk eerst nog een wasmachine, koelkast/vriezer, magnetron/oven, stofzuiger, etc. kopen. Verder nog een eettafel met stoelen, klerenkast, tvmeubel/dressoir... En als er dan nog geld overblijft wellicht een leuke boekenkast/salontafel, maar ik denk dat ik daar nog maar even voor moet sparen. Net als voor de mooie hoekbank die ik heb gezien.

Hier wat foto's die ik heb gemaakt tijdens de bezichtiging:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XVAVHYMT#JPU8ZV67

Ik hoop dat jullie leuke ideetjes hebben :D Vooral wat voor kleur meubels goed bij die vloer passen, want die vloer neem ik waarschijnlijk over, scheelt me een hoop tijd en moeite als ik het niet zelf hoef te leggen. Ik hou wel van witte meubels of een beetje dat grijzige hout.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:49

ik denk dat witte meubels er wel heel erg goed in gaan passen met de huidige vloer (die oogt wat grijzig, of zie ik het verkeerd?)
, nu lijkt het door de kleur van de meubels etc wat klein en volgepropt op de foto's , als je hier witte meubels in zet, of wit met grijze accenten, dan oogt het denk ik een stuk ruimer en lichter :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:55

Ja ik vind het nu zelf ook erg vol ;) overal kleedjes en krukjes en een kooi... Extra stoelen bij de eettafel... Er komt eerst een klein wit bankje in, de rest voor de woonkamer moet ik nog kopen maar ik wil een eettafel met 4 stoelen, dus geen bartafel zoals nu met 6 stoelen...
Ik denk dat het prima in te delen is maar het staat nu erg vol ;) ook totaal niet mijn smaak.

De vloer is inderdaad een beetje grijs, niet helemaal grijs maar er zit wel grijs in, een lastige kleur :p

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:03

Ik zou ook kiezen voor wit en grijstinten.
Wat er nu staat is idd erg vol en zou ik ook niet weer zo doen. Less is more is mijn motto ;)

Heb je geen weggeefhoek op Facebook ofzo voor waar jij woont? Wij hebben dat wel en daar worden nog best leuke dingen weggeven soms gratis, soms voor een bos bloemen ed.
Meubels zijn dan misschien niet helemaal de juiste kleur maar die zou je dan kunnen verven. Hou ook de kortingsstickers van de bouwmarkten in de gaten, dat kan soms enorm veel schelen voor bijvoorbeeld verf. En ik moet eerlijk bekennen dat ik wel van de kwalitatief goede verf ben. Het is mooier, strijkt mooier ed