Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:36

Mijn vriend wil de papieren folders juist :P

Even een smoothie pack update :) kom net bij Lidl vandaan:
Zak bananen (heb de Fairtrade genomen, normale waren op) : 1,70
Diepvries aardbeien: 1,79
diepvries frambozen: 1,79
Diepvries spinazie: 1,89

Hier heb ik 9 smoothie packs mee gemaakt. Gooi er wel altijd wat vloeibaars bij. Bietensap (Zonnatura) of yoghurt :) maar dat had ik thuis nog staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:47

DebGizmo schreef:
Hier net zelf kruidenboter gemaakt, hoop dat het smaakt vanavond. Ben een beetje op zoek op internet naar goedkope zelfmaak recepten, wil veel meer vers gaan doen dan al die zakjes en pakjes vol met e-nummers. Nu maar hopen dat mijn kinderen het ook lekker vinden :D de zeldzame keer dat ik vlees haal bij de slager vinden ze al niet lekker (nu al verwend met supermarkt vlees) :\

daar wennen ze allemaal vanzelf aan hoor ;) gewoon even stug volhouden

via pinterest kun je trouwens heel veel recepten vinden van kruidenmengsels om zelf samen te stellen
maar ook googlen op " "vul maar in" mix zelf maken "
dan krijg je ook een hoop recepten van koekkruiden tot hacheekruiden etc :)
ik maak zelf altijd potjes tegelijk van de verschillende dingen die ik regelmatig gebruik

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:35

Ik zie net de folder van de Lidl, wat een timing! Net nu we stoofperen aan het maken zijn komen ze met kaneelstokjes en kruidnagels voor weinig, niceeee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:37

Slager vlees niet lekker? :oo , als ik geld had wist ik het wel haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:45

Haha ja hier idem! Wij waren vroeger juist verwend met slagervlees en zijn vanzelf gewend geraakt aan dat van de supermarkt :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:31

Ik ben ook van de papieren folders <3 love it!
Alleen met een handenbindende baby is het lastig hahaha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:40

Sannanasje schreef:
Mri schreef:
Ik had het de stamppot boerenkool emmer met 50% korting.
900 gram aardappels, 600 gram boerenkool en een rookworst, samen voor 2,50 (normale prijs 4,99) met een gratis bewaar/voorraad. /box/bak ter waarde van 2,49 :')

Wij hadden vanavond m'n schoon ouders te eten en stamppot boerenkool op tafel!
Dat is nog eens voordelig eten!
Nog geen 65 cent per persoon, en ruim voldoende!

Waar hebben ze die dan? Ik ben gek op boerenkool!

Hoogvliet supermarkt!
Een emmer met aardappels, boerenkool en een worst.
Dat voor 4,99 + een gratis voorraad doos/bewaarbox twv 2,49

Ik had het geluk dat ze hier bijna op datum waren en dus met 50% korting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:51

Ideaal! Kan prima in de vriezer na bereiden ! (Als je net als mij het niet opkrijgt)

Ben nu bij ouders , heb restje verse bloemkool vandaag gesneden gescoord en boerenkool met spekjes uit de vriezer :P . Mijn moeder gooit zoveel weg normaal en nu begint ze te opsparen voor mij :') , bloemkool gaat lekker de pasta in :).

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:52

Lidl heeft gehakt in de aanbieding, 2 x 500g half om half gehakt voor €3,50 geloof ik!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:28

takkie_muis schreef:
Ideaal! Kan prima in de vriezer na bereiden ! (Als je net als mij het niet opkrijgt)

Ben nu bij ouders , heb restje verse bloemkool vandaag gesneden gescoord en boerenkool met spekjes uit de vriezer :P . Mijn moeder gooit zoveel weg normaal en nu begint ze te opsparen voor mij :') , bloemkool gaat lekker de pasta in :).

Dat is geloof ik ook de bedoeling van e bewaardoos die je erbij krijgt :) ze hadden ook zo'n aanbieding met pasta. Helaas niks Vega, anders had ik t gehaald :)

Mijn moeder spaart ook eten voor mij:P en we sparen samen de Hoogvliet zegels. Ook koopt ze vaak 1+1 aanbiedingen en dan krijg ik weer een komkommer mee naar huis ofzo, haha

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:55

Zegels van hoogvliet.. :+:

Vooral de wasmiddel wasverzachter en vaatwasspullen. Ik werk bij de Hoogvliet en doe gemiddeld wel 2 a 3x op een dag iets afrekenen in mn pauzes. Daarnaast krijg ik ook altijd de bonnen van mn schoonouders en de collega's van mn vriend. Vaak heb ik dus een stuk of 8 a 9 spaarkaarten vol. Maar de swiffer en thee actie heb ik niet gespaard. Gebruiken we niet echt. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:32

Thee en swiffer heb ik allemaal aan m'n beneden buurvrouw gegeven. Zelf geen puf om te knippen. Nu gaat zij er eentje halen voor me.
Thee gaat allemaal naar haar, das mijn smaak niet :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:38

Mirjamsel schreef:
Even een smoothie pack update :) kom net bij Lidl vandaan:
Zak bananen (heb de Fairtrade genomen, normale waren op) : 1,70
Diepvries aardbeien: 1,79
diepvries frambozen: 1,79
Diepvries spinazie: 1,89

Hier heb ik 9 smoothie packs mee gemaakt. Gooi er wel altijd wat vloeibaars bij. Bietensap (Zonnatura) of yoghurt :) maar dat had ik thuis nog staan.

Ja, hier hetzelfde bij de Lidl gehaald vandaag, alleen heb ik er ook nog de bosvruchten mix uit de vriezer gehaald :9
Inderdaad een beetje yoghurt erbij, of een bolletje ijs :9

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:34

Eigengemaakte kruidenboter kan erg lekker zijn :j

Hier vind ik vlees van de (biologische) slager ook veel lekkerder dan van de supermarkt.

En hier krijgen we al een paar jaar geen folders meer door de ja-nee sticker. Bevalt me erg goed qua papier dat we weg moeten gooien, vooral ook omdat we geen papieren container hebben en het dus naar de Rova moeten brengen.
Soms kijk ik bij mijn oma of moeder nog weleens naar de folders maar dat komt sporadisch voor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:07

Misschien nog een tip voor mensen met een laag inkomen: http://www.laaginkomen.nl/
Mogelijk heb je recht op een koopkrachttegemoetkoming voor een stel is dat 100 euro.
Niet bijzonder veel maar alle beetjes helpen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:19

hier een nee-nee sticker
vind dat vreselijk al dat papier! 1x lezen en hup weg ermee...
Ga niet speciaal voor een aanbieding naar de winkel (ja misschien non-food dingen, maar niet voor wat korting op aardappels ofzo), ik zie als ik boodschappen doe wel wat er in de aanbieding is.
Als ik naar het winkelcentrum wil kijk ik van tevoren wel even online de folders door.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:57

Het kan echt veel schelen hoor, vooral aanbiedingen met 50% korting. Zo zijn de vleesvervangers van de AH soms voor 99 cent te koop terwijl ze normaal rond de 2,50 kosten. Dan koop ik meestal een stuk of 10 bakjes en die vries ik in. 10 euro ipv 25 euro, dat scheelt enorm! Zelfde geldt voor de big american pizza's die vaak van bijna 3 euro voor 1 euro zijn..
Laatst nog een paar traytjes met dr foots blikjes ingekocht voor 50% korting. Van dat soort duurdere spullen die je toch wel eens koopt, daar kun je veel op besparen als je t in de aanbieding koopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:08

Trouwens is vlees van slager ook biologisch? Ik oriënteer me op die voor mij nog vreemde markt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:33

klopt hoor annemiek, maar aangezien wij nooit naar de AH gaan zouden we dan 2x pw moeten gaan aangezien lidl vaak ma-woe en do-zo aanbiedingen heeft. Ik ga 1x per week en zie dan dus wel welke groenten enzo er dan in de aanbieding zijn. Met de euroweken bij c1000 kocht ik wel groot in ahv de folder, maar hier zit nergens meer een c1000 helaas...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:02

Vreselijk inderdaad, die folders! Hier is de buitenboel van de zomer geschilderd en de nee-nee sticker is in dat avontuur gesneuveld. Het rottige is dat nét daarna ook de papiercontainer spoorloos is geraakt na de leeg-ochtend :+ Niet normaal wat ze die gang in schuiven! Ik gebruik altijd de app, lekker overzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:10

Die versepastasauzen van de ah, kun je die ook invriezen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:40

takkie_muis schreef:
Trouwens is vlees van slager ook biologisch? Ik oriënteer me op die voor mij nog vreemde markt

Dat kun je het beste bij de slager vragen, elke slager is anders. Er zijn bijv ook slagers die zonder e nummers werken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:49

Pff, hou sinds kort bij wat de precieze uitgaven zijn bij ons. Hebben deze maand al € 450,00 uitgegeven aan boodschappen en we hebben nog een paar dagen te gaan. Word ik niet vrolijk van :n

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:31

Georgette schreef:
Pff, hou sinds kort bij wat de precieze uitgaven zijn bij ons. Hebben deze maand al € 450,00 uitgegeven aan boodschappen en we hebben nog een paar dagen te gaan. Word ik niet vrolijk van :n

Tijd voor besparen :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:06

Daar wordt het zeker tijd voor :j Moet wel zeggen dat we de laatste tijd veel visite/bezoek hebben gehad. Hebben een nieuw huis, moesten nog flink wat klussen gedaan worden, dus dan zorg ik voor eten. Ook ben ik met zwangerschapsverlof, dus ik ben bijna de hele tijd thuis, dat zal ook schelen. Nam wel altijd zelf lunch mee naar het werk, maar dronk daar de hele dag en nu thuis.

We hebben dure koffie, die van Dolce Gusto. Gaat er de laatste tijd hard doorheen. Maargoed, ik heb liever voor meer geld een goede bak koffie dan geen lekkere koffie.

Over een aantal weken zal ik bevallen en ontvangen we kraambezoek. Binnenkort ga ik denk ik daarvoor naar de Liddl, om goedkopere frisdrank in huis te halen en alvast een paar pakken beschuit.

Voor de rest let ik op de aanbiedingen van de AH en de Jumbo, aangezien deze twee in het dorp zitten. We gaan alleen naar de AH voor de aanbiedingen en heel af en toe omdat ze daar producten hebben die gewoon echt veel lekkerder zijn dan bij de Jumbo. Basis boodschappen doen we dus bij de Jumbo.