Ik had m'n Iphone 6S laten vallen, en het scherm was goed kapot.
Naar de lokale herstelwinkel geweest, daar gingen ze er een nieuw scherm in doen. Toen ik hem ging ophalen vroegen ze of er ook een nieuwe batterij in mocht, die was namelijk kapot.
Ze hebben de oude ook getoond, die was idd helemaal opgezwollen.
Dus met nieuw scherm en nieuwe batterij naar huis op zaterdag, helemaal goed.
Zondag valt hij uit als ik een foto wil maken, en ik krijg hem niet meer aan. Op de aan-uit-knop reageert-ie niet. Ik kreeg wel het apple-logo als ik 'm in de lader steek, maar verder niets.
Terug naar de winkel die het scherm en batterij geplaatst heeft.
Na twee dagen zoeken, bleek het een softwarefout te zijn (zeggen ze) hebben ze hem volledig gereset. Hij start nu terug op, prima, maar het scherm blijft zwart.
Het scherm staat dus héél donker en enkel onder bepaalde lichtinval zie je dus dat hij wel degelijk opstart en bij het "Hello!"-scherm komt wat je bij een 'lege' iPhone krijgt.
Opstarten gaat dus prima, maar ik zie dus niets..
Hoe kan ik dit verhelpen?
Ik wil niet nog een keertje terug naar die winkel!
Ze deden al moeilijk toen ik m'n gsm terugvroeg met het nieuwe scherm en de nieuwe batterij waar ik voor betaald had.
Ze gingen hem in eerste instantie enkel teruggeven met originele (en dus kapotte) scherm en batterij en me gedeeltelijk terugbetalen...


foutje!
)
Mijn Mac en iPhone herkennen elkaar ook meestal niet via airdrop en photos