[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:23

Ik ben even ten einde raad...

Ik had m'n Iphone 6S laten vallen, en het scherm was goed kapot.
Naar de lokale herstelwinkel geweest, daar gingen ze er een nieuw scherm in doen. Toen ik hem ging ophalen vroegen ze of er ook een nieuwe batterij in mocht, die was namelijk kapot.
Ze hebben de oude ook getoond, die was idd helemaal opgezwollen.
Dus met nieuw scherm en nieuwe batterij naar huis op zaterdag, helemaal goed.
Zondag valt hij uit als ik een foto wil maken, en ik krijg hem niet meer aan. Op de aan-uit-knop reageert-ie niet. Ik kreeg wel het apple-logo als ik 'm in de lader steek, maar verder niets.

Terug naar de winkel die het scherm en batterij geplaatst heeft.
Na twee dagen zoeken, bleek het een softwarefout te zijn (zeggen ze) hebben ze hem volledig gereset. Hij start nu terug op, prima, maar het scherm blijft zwart.
Het scherm staat dus héél donker en enkel onder bepaalde lichtinval zie je dus dat hij wel degelijk opstart en bij het "Hello!"-scherm komt wat je bij een 'lege' iPhone krijgt.
Opstarten gaat dus prima, maar ik zie dus niets..

Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik wil niet nog een keertje terug naar die winkel!
Ze deden al moeilijk toen ik m'n gsm terugvroeg met het nieuwe scherm en de nieuwe batterij waar ik voor betaald had.
Ze gingen hem in eerste instantie enkel teruggeven met originele (en dus kapotte) scherm en batterij en me gedeeltelijk terugbetalen... 8)7

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:38

Optiwolk, denk helaas dat je enorme pech hebt. Ik vertrouw sowieso al die winkels ook niet... Ben al snel bang dat ze er een of ander flut scherm in doen. Verhaal komt me ook bekend voor: https://youtu.be/zff60u_QTPg

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:51

chips -O-

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:58

Ik heb een iPhone 7.
Nu kan ik, als hij vergrendeld is, niet naar beneden scrollen voor de berichtgeving. Als hij ontgrendeld is kan het wel. Meer mensen hier last van?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:59

Even proberen :)
Lukt gewoon!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:06

Ik heb een iPhone 5C 16 GB gehad, nu een 5C 8 GB. Is een foute aankoop geweest, niet op geheugen gelet.
M'n telefoon zit dus ook zo vol.
Wil alles van m'n 8GB over zetten op 16 GB, maar behouden wat op 16GB staat.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Het lijkt alleen mogelijk een reservekopie over te zetten als ik mijn 16GB helemaal leeg haal. :\

Over twee maanden kan ik een andere telefoon, dus zo'n ramp is het niet. Maar toch fijner als ik m'n oude telefoon weer kan gebruiken.
Voor 2 maanden vind ik het alleen nogal zonde om m'n telefoonnummers en agenda handmatig over te gaan zetten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:42

Hoe kan het dat de klok van de iPhone 4 van mijn moeder ineens 9 minuten achterloopt?
De tijd stond altijd op automatisch, en ik heb hem nu handmatig aangepast. Als ik hem dan op automatisch zet, springt hij weer 9 minuten terug.

Handmatig heb ik hem nu dus goed gezet, maar mama gaat over 3 dagen op vakantie en daar is tijds verschil. Ze snapt zelf niet goed hoe ze het moet aanpassen, dus is er een manier om dit op te lossen?
Anders schrijf ik handmatig een gebruiksaanwijzing, maar als het automatisch kan zou dat handiger zijn.

iPhone is met WiFi verbonden met internet, maar ook zonder WiFi staat de tijd verkeerd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:53

Kan het ook niet aan de locatie liggen? Al lijkt me dat vreemd, dan zou je verwachten dat ie ronde uren vooruit/achteruit gaat en geen 9 minuten.. Maar je kan voor de zekerheid eens controleren of de locatievoorzieningen goed staan ingesteld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:56

Aan die instellingen is niets veranderd, en die staan (na controle) hetzelfde als op mijn eigen iPhone. Vreemd dit weer, haha!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:52

Software foutje? Recent een update gedaan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:55

JCDJK schreef:
Software foutje? Recent een update gedaan?

Hij kan al een paar jaar niet meer ge-update worden (het is een 4)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:58

Oh ja! Ik heb er denk ik overheen gelezen dat het een 4 is :x foutje!
Dan zou ik het zo niet weten, al bij een winkel langs geweest oid?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:09

Alle iPhones doen hier raar.
Op mijn iPhone staan ineens foto's die eigenlijk op de telefoon van mijn zus thuishoren. Telefoons zijn nooit verbonden geweest met dezelfde computer oid. Die foto's waren er gewoon ineens. Heel bijzonder.
Dit laatste gaat overigens om iPhone 6s en een 6.
Schiet mij maar lek hoe dat kan...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:56

Ook niet per ongeluk via airdrop gedeeld?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:15

Hallo, ik ben net overgestapt van Samsung naar iPhone dus ik weet nog lang niet alles van iPhone enzo.
Ik wil komende week wat video's opnemen met mijn telefoon, bij gebrek aan een goede camera, maar zou het fijn vinden om tijdens het filmen te kunnen switchen tussen de voor en achter camera, is daar een camera app voor? Want het kan niet op de huidige camera toch?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:09

Kan ik iets vragen met betrekking tot MacBook Air? Ik heb dat ding twee weken terug aangeschaft, maar het toetsenbord vind ik wat onhandig. Ik had op internet opgezocht hoe ik het een en ander aan zou kunnen passen, maar ook na herstarten, is dit niet gelukt.
Ik wil graag dingen als accenten, umlauten en streepjes op letters invoeren door eerst op de accenttoets te drukken en dan op de letter. Dit kan nu niet. Ik moet nu het alt-knopje inhouden of mijn letter extra lang inhouden, maar ik wil het eigenlijk gewoon zoals ik op windows had. Iemand tips? Het toetsenbord staat al op US.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:46

Er zijn meerdere soorten VS toetsenborden, waaronder ook een met dode toetsen zoals dat heet. Ik zit nu even niet achter mijn mac, maar volgens mij kun je dat gewoon instellen door rechtsboven op het toetsenbord/vlaggetje te klikken. Ik dacht dat je voor vs internationaal/pc moet kiezen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:19

kan iemand mij helpen? ik heb een iPhone 6 en een macbook air. Nu heb ik foto's gemaakt met mijn iPhone en ik wil graag via mijn macbook een verkoopbericht maken op Facebook. echter, de foto's worden maar niet gedeeld zeg maar. allebei de apparaten zijn met wifi verbonden....alles staat in instellingen aan wat er aan moet staan, maar het lukt niet. pas morgen zie ik de foto's waarschijnlijk. moet ik anders een back-up maken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:23

En gewoon via airdrop, lukt dat niet?
Bij mij staan de foto's meestal direct na het maken op de mac, maar ik heb ook wel eens dagen dat het idd lang duurt (meestal net wanneer het belangrijk is :+ )

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:29

En anders gewoon even de foto's naar jezelf sturen via de mail of iMessage ;) Mijn Mac en iPhone herkennen elkaar ook meestal niet via airdrop en photos

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:44

via airdrop is het gelukt, maar komen ze niet bij foto's uit...heel handig...not
leek me juist zo makkelijk dat ik het niet meer hoefde op te sturen etc

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:36

Normaal moet dat wel gewoon werken via de Foto's app. Ben je wel bij beide apparaten op dezelfde icloud ingelogd en heb je bij de allebei het foto delen aan staan? En heeft je icloud nog genoeg ruimte?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:30

Ja ja ja en ja. Heb alles nagelopen. Meestal staat het er een dag later wel op...

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:58

Hey misschien kunnen jullie mij ook helpen...
Ik ben opzoek naar een nieuwe Iphone. T liefst een 6s met 32 GB
Nu loop ik tegen een paar dingen aan, wat zijn nou de echte voordelen van een 6S ten opzichte van de 6?

En de belangrijkste vraag wat is nou voordeliger, een abonnement met een nieuwe Iphone of een refurbished Iphone via leapp en gewoon prepaid van bijvoorbeeld KPN?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:27

De 6s heeft een betere camera, 12 mp ipv 8 mp.

Qua abbonement moet je gewoon opzoeken en rekenen. Let wel op dat je tegenwoordig een bkr registratie krijgt bij een dure telefoon.
Bij de mediamarkt heb je op dit moment aanbiedingen van losse iphones, dus kijk daar eens op de site.