Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:11

spookyskippy schreef:
Ik zit er over te denken om mijn Samsung galaxy note 3 te vervangen.
Zelf heb ik nu de Samsung galaxy s7(edge) op het oog. Heeft de edge nog een meerwaarde?
Of ik wil een iphone 6 (s).
Wat raden jullie aan? En hoe bevalt tele2?

Ik heb zelf een iPhone 6S en een goede vriend van mij de galaxy s6 edge nog. Ik was/ben altijd echt een apple liefhebber geweest en "wou nooit meer wat anders!!!!" maar stiekem vind ik zijn telefoon veel fijner dan de mijne. Ik moet nog een jaar met de mijne, maar ga daarna wel overstappen denk ik.

Trui

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:17

Oh rebec de tel is niet van jou? Je houd hem toch wel als je klaar bent? :') dan hou ik eerste mAnden mijn eigen en dan neem ik daarna die van jou over :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:18

Ik heb behoorlijk wat abonnementen gezien voor 20,50/21 euro :) alleen hebbendie dan 1,5 gb, en 100min/sms. En ik moet echt minimaal 150 amsjes, en 150 minuten, appart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:19

Ja die 6s is gewoon van mij inderdaad, maar ik moet nog een jaar ermee hoor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:19

Trui schreef:
Ik heb behoorlijk wat abonnementen gezien voor 20,50/21 euro :) alleen hebbendie dan 1,5 gb, en 100min/sms. En ik moet echt minimaal 150 amsjes, en 150 minuten, appart.

Ja dan moet je toch je eisen aanpassen als het niet lijkt te bestaan.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:21

het typische is, er is blijkbaar geen provider in nederland die abonnementen heeft van 2 gig. is allemaal 1.5 of 2.5 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:22

Ja ik heb geen idee, heb zelf 8GB en red het daar net mee elke maand :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:24

maar jij bent het dan ook gewend. ik moet misschien maar gaan zoeken naar goedkoopste sim only en dan apart een refurbished iphone kopen als dat lukt. dan heb ik ook wat langer om te sparen aangezien deze nog wel tijdje meegaat

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:43

Ik heb 2gb iedere maand (+ minder verbruik op de populaire apps) met 200 belminuten en onbeperkt sms'n voor 15 euro per maand. Gewoon via de belgische provider Proximus/Belgacom.

Overigens vind ik Apple ferm overrated. Mijn zus heeft de 7 en mijn ZTE die 300 goedkoper is kan alles wat die kan, even snel.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:48

Trui schreef:
het typische is, er is blijkbaar geen provider in nederland die abonnementen heeft van 2 gig. is allemaal 1.5 of 2.5 :')

Tele 2. Dat heb ik je echt al een of twee keer verteld inclusief een hele rij voorbeelden erbij.
Als je er dan echter nog een toestel bij wilt wordt het lastig want 2GB (€13) + onbeperkt sms/bel (€6) is samen al €19.

En anders Ben, Youfone of T-Mobile. Kijk gewoon eens verder dan je neus lang is en vooral of je opties reëel zijn.
Misschien is een simonly met een refurbished iPhone (Leapp, Swoop, Forza-refurbished) wel iets voor je.
https://www.simonly.nl/vergelijken
Succes! -:)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:55

Ja zei ik ookal net, gewoon simonly en dan iets refurbished, dan zit ik ook nergens aan vast

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:45

Ik zit te twijfelen over een nieuwe telefoon. Zit te denken aan de iPhone 6s, maar is die nog goed? En niet teveel verouderd? Sluit dan een abonnement af voor 2 jaar.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:49

Waarom zou je juist voor een Iphone gaan?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:57

Omdat ik nu ook een iphone heb en de afgelopen 8 jaar iphone heb gehad.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:04

Ik ben in het bezit van een iPhone 5C met 8GB. Ik vind het een heerlijke telefoon maar tegelijk verschrikkelijk omdat ik amper foto's kan maken omdat het geheugen dan weer vol zit. Heel irritant. (maar goed moet wel zeggen dat ik iemand ben die nauwkeurig de reviews na streefde en ja daar werd veel gezegd dat het te weinig was maar ik was zo koppig wan wilde perse een iPhone dit keer)

Nu ben ik wel klaar met het beperkte geheugen en aangezien ik 15 mei al van telefoon mag wisselen. Twijfel ik nog een heel klein beetje. iPhone vind ik echt geweldig. Zou eigenlijk niet anders willen want los van beperkte ruimte is ie perfect. Nooit vast lopen oid. Heel fijn gewoon.
Maar had ook gehoord van de nieuwe Huawei P10. Kwa geld scheelt het elkaar niet heel veel maar de Huawei komt pas over twee weken geloof ik uit.

Wat denken jullie?

@Sofie de iPhone 6S is zeker nog niet verouderd hoor! Ik had het al uitgezocht. Hij kan nog prima mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:40

98xsophiex98 schreef:
Ik zit te twijfelen over een nieuwe telefoon. Zit te denken aan de iPhone 6s, maar is die nog goed? En niet teveel verouderd? Sluit dan een abonnement af voor 2 jaar.

Sorry hoor maar de 8 is nog niet eens uit, natuurlijk kan de 6s nog wel 2 jaar mee. :') De vijf kan je zelfs nog updaten. Telefoons verouderen snel, maar zo snel ook weer niet hoor.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:01

98xsophiex98 schreef:

Denk dat die nog goed is!

Dilemma, binnenkort verloopt mijn abonnement (sim-only). Het is besloten om een iPhone te nemen, alleen dan nog de twijfels tussen welke... Heb nu bijna 2 jaar een Samsung galaxy S5 mini. Fijne telefoon is het in het algemeen, alleen hij loopt heel vaak vast, moet hem meerdere keren per dag opladen en heeft niet al te goede camera...
Ik zit nu bij t-mobile en ben echt heel erg te spreken hierover, heel fijn netwerk etc. Dus zou er eigenlijk liever niet weg willen.
Mijn oog viel toen op de iPhone 7, enige nadeel is dat die geen koptelefooningang heeft... En dan nog het verschil in capaciteit, 32/128/256 is een aardig groot verschil. Ik heb niet al te veel op mijn telefoon staan, maar wel op mijn iPad, is 32gb en zit nog lang niet vol. Is het dan nog steeds handig om de 128 GB te nemen of toch bij 32 te blijven? Zag dat vanaf 128 er nog 2 kleuren bij kwamen, maar veel nut heeft het ook niet omdat die toch wel helemaal verpakt wordt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:09

Ja ik vind het zelf dom dat Apple de 64 versie eruit heeft gehaald. Ik heb zelf nog een iPhone 6s met 64GB en dat is perfect. Hoef me nooit zorgen te maken over dat 'ie vol raakt (want ik krijg hem toch niet vol). Nu heb je dat met 128 natuurlijk ook, maar dat vind ik dan wel weer echt heel veel opslagruimte en zou ik nooit van m'n leven vol krijgen. Dus ja.. ligt er gewoon aan wat je zelf wil. Hoeveel heb je nu op je telefoon staan? Als ik op mijne kijk heb ik 26,7GB in gebruik en 32,22 vrij. Ik zelf zou nooit gaan voor een 32GB telefoon omdat ik nog een jaar met de mijne moet en er dan wel rond de 40GB op staat en ik te lui ben om m'n telefoon echt geordend te houden. :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:05

Calanthe schreef:
98xsophiex98 schreef:

Denk dat die nog goed is!

Dilemma, binnenkort verloopt mijn abonnement (sim-only). Het is besloten om een iPhone te nemen, alleen dan nog de twijfels tussen welke... Heb nu bijna 2 jaar een Samsung galaxy S5 mini. Fijne telefoon is het in het algemeen, alleen hij loopt heel vaak vast, moet hem meerdere keren per dag opladen en heeft niet al te goede camera...
Ik zit nu bij t-mobile en ben echt heel erg te spreken hierover, heel fijn netwerk etc. Dus zou er eigenlijk liever niet weg willen.
Mijn oog viel toen op de iPhone 7, enige nadeel is dat die geen koptelefooningang heeft... En dan nog het verschil in capaciteit, 32/128/256 is een aardig groot verschil. Ik heb niet al te veel op mijn telefoon staan, maar wel op mijn iPad, is 32gb en zit nog lang niet vol. Is het dan nog steeds handig om de 128 GB te nemen of toch bij 32 te blijven? Zag dat vanaf 128 er nog 2 kleuren bij kwamen, maar veel nut heeft het ook niet omdat die toch wel helemaal verpakt wordt :o

Ik heb een ZTE axon 7, en mijn zus heeft sinds enkele maanden een Iphone 7. Mooi ding is het die 7, maar eigenlijk draait mijn ZTE evengoed (daarbij heel erg personaliseerbaar) , heeft zelfs een iets betere camera imo en uitbreidbaar geheugen. Ze schelen ook 300 euro in prijs. Misschien iets om over na te denken?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:35

Rebeccaa schreef:
Ja ik vind het zelf dom dat Apple de 64 versie eruit heeft gehaald. Ik heb zelf nog een iPhone 6s met 64GB en dat is perfect. Hoef me nooit zorgen te maken over dat 'ie vol raakt (want ik krijg hem toch niet vol). Nu heb je dat met 128 natuurlijk ook, maar dat vind ik dan wel weer echt heel veel opslagruimte en zou ik nooit van m'n leven vol krijgen. Dus ja.. ligt er gewoon aan wat je zelf wil. Hoeveel heb je nu op je telefoon staan? Als ik op mijne kijk heb ik 26,7GB in gebruik en 32,22 vrij. Ik zelf zou nooit gaan voor een 32GB telefoon omdat ik nog een jaar met de mijne moet en er dan wel rond de 40GB op staat en ik te lui ben om m'n telefoon echt geordend te houden. :')

64gb zou inderdaad perfect zijn... 128 is nou net iets te veel en 32 is waarschijnlijk net iets te weinig :+ Je hebt wel nog veel ruimte over bij 64gb jeetje :wow: Op mijn telefoon heb ik nu 15.31gb in gebruik van de 16 (+ sd kaartje 4,16gb van de 32) kom je uit op zo bijna 20gb en dan heb ik alle nodige apps + 15.000 fotos en filmpjes erop staan. Heb dan wel nog een iPad die 32gb heeft, staat er zoveel zooi op + onnodige apps + schoolapps + enorm veel fotos ; 5,24gb over van de 27,85... En heb deze iPad al 4 jaar :') Dus weet niet of het dan met een telefoon anders is, want anders is 32gb wel genoeg.

Quebelle schreef:
Ik heb een ZTE axon 7, en mijn zus heeft sinds enkele maanden een Iphone 7. Mooi ding is het die 7, maar eigenlijk draait mijn ZTE evengoed (daarbij heel erg personaliseerbaar) , heeft zelfs een iets betere camera imo en uitbreidbaar geheugen. Ze schelen ook 300 euro in prijs. Misschien iets om over na te denken?

Heb even naar de ZTE zitten kijken, telefoon ziet er best fijn uit! Alleen hijs wel echt enorm groot (heb even gekeken, en is evengroot al de 7 plus, dus best behoorlijk groot :o) Jammer dat hij zo groot is, anders was het wel iets om verder naar te kijken...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:53

Hij is inderdaad wel groot. Maar ondanks dat hij te groot voor me is ben ik er wel erg blij mee. Het is een luxe telefoon.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:05

De ZTE heeft inderdaad het formaat van de 7 en de Xperia lijn van Sony, maar hij ligt heel erg fijn in de hand en is helemaal niet zwaar :j

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:10

Alleen jammer dat ik leuke hoesjes voor de ZTE mis

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:22

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:34